• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Basta

    I tak puszczają samochody do miasta skandal i złe powietrze

    • 1 1

  • Za tą kasę można tunel pod pachołkiem wykonać

    I skończyć drogę zieloną !!!

    • 0 4

  • nareszcie!

    Wkoncu takadroga łącząca cała północną Polskę. Rozładuje wieczne korki w Żukowie oraz Chwaszczynie..ułatwi dojazd do Trójmiasta czy nad morze, ponieważ odciąży obwodnicę. No tak..przez tyle lat nie robiono nic a aut tylko przybywa..wkoncu bardzo sensowne rozwiązanie

    • 5 2

  • super sprawa

    wreszcie jakieś ominięcie trójmiasta i innych zad*piof w drodze na zachód

    • 4 0

  • Imponująca wizualizacja (1)

    Jednak trochę mi nie kompatybilizuje z terminem oddania 2025.. Takie tempo na tak ogromnej inwestycji, włącznie z dokumentacją i uzgodnieniami???

    • 1 0

    • Najgorsze-czyli decyzja środowiskowa - już jest.

      • 0 0

  • Więcej przejść dla zwierząt

    • 2 0

  • Rondo w Lniskach - naprawdę?

    Co za burak wymyślił rondo w Lniskach? Ta trasa już teraz się korkuje z powodu ogromnego ruchu i to w obu kierunkach a oni chcą jeszcze tam rondo wcisnąć? Tam powinno być skrzyżowanie bezkolizyjny i tylko takie.

    • 2 2

  • Mnie tylko interesuja zjazdy z tej obwodnicy.

    Ciekawe czy bedzie ich tak samo malo jak na S7 ? Tam nawet jak stacje benzynowa budowali to bez mozliwosci zjazdu .Zjazdy techniczne-tylko dla policji i innych sluzb i czasami trzeba nadrabiac 20 km . Widac ze wszystko projektowane pod panstwo policyjne. Tylko policja moze sobie szybko wjechac na obwodnice wjazdem technicznym-reszta ma nadrabiac kilometry Jak by nie mozna bylo obok zjazdu technicznego poprowadzic zjazdu normalnego-publicznego.Wkurza mnie to.

    • 0 1

  • Nie ma tych zjazdow z obwodnicy-Jakie to sa wielkie straty w czasie i paliwie jak trzeba wszystko dookola objezdzac?

    A wystarczylby zjazd publiczny i obok jakis zjazd techniczny tylko dla sluzb..ale nie wszyscy musza na okolo....Prosty przyklad Ile zjazdow jest np od Nowego Dworu Gdanskiego do Elblaga? Tylko jeden.

    • 0 2

  • Czemu nowa S7 z Elblaga do Gdanska nie ma nitki nie ma zjazdu na Chelm tylko trzeba albo pakowac sie

    na polodnie albo przez centrum.W obu przypadkach strata. W jednym 20 km w drugim czasu w korkach,

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane