- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (84 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (167 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (162 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (76 opinii)
- 5 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (10 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (267 opinii)
Wyłączali na noc ogrzewanie w blokach
Zimne kaloryfery przez całą noc przy ujemnych temperaturach na zewnątrz mieli mieszkańcy osiedla Kacze Buki w Gdyni. - Płacimy stałą stawkę za 24-godzinną gotowość serwisantów, a ogrzewanie jest wyłączane na noc - denerwuje się nasza czytelniczka, pani Maryla. Po naszej interwencji GPEC naprawił błąd.
- Piec w kotłowni został tak zaprogramowany, że w godzinach nocnych nie ma ogrzewania. Płacimy stałą stawkę za 24-godzinną gotowość serwisantów spółki do przyjazdu do awarii czy w razie jakichkolwiek zgłoszeń, a oni sprytnie programują piec tak, aby oszczędzał gaz w godzinach nocnych. W nocy temperatury na zewnątrz spadają poniżej zera, co powoduje spadek temperatury w mieszkaniu. To spory problem, zwłaszcza gdy się ma małe dziecko - podkreśla pani Maryla.
Prośby bez odzewu
Problem trwał od połowy stycznia. I nic nie wskazywało na to, żeby miało się to zmienić.
- Oczywiście kilkukrotnie próbowaliśmy skontaktować się w tej sprawie z prośbą o wyjaśnienie z dostawcą ciepła, ale ten tylko przyjmuje zgłoszenia i na tym się kończy. Zwłaszcza że nie jest to jednorazowe działanie, a trwa to od dłuższego czasu - dodaje pani Maryla, czytelniczka Trojmiasto.pl.
GPEC: regulacje w celu obniżenia rachunków
O sprawie powiadomiła więc naszą redakcję, a my skontaktowaliśmy się z Gdańskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej, które odpowiada za dostawę ciepła do osiedla Kacze Buki. Okazało się, że to wina błędu, który po naszej interwencji został naprawiony.
- Standardowo w obiektach, do których dostarczamy ciepło, prowadzimy w okresach zimowych regulacje pracy węzłów i małych kotłowni. Ma to na celu zapewnienie komfortu cieplnego przy możliwie niskim zużyciu ciepła. W przypadku budynku czytelniczki doszło do błędu, za który przepraszamy. Przywróciliśmy już wcześniejsze ustawienia, aby nocny komfort cieplny został w tym wypadku zachowany. W czasach kryzysu energetycznego próbujemy i nadal będziemy próbować różnych rozwiązań technicznych mających na celu optymalizację ekonomiczną i środowiskową dla mieszkańców - tłumaczy Jadwiga Grabowska, menedżer ds. komunikacji GPEC.
Miejsca
Opinie (344) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-27 22:32
Opinia wyróżniona
Wyłączanie ogrzewania w nocy powoduje wzrost kosztów za ciepło, a nie obniżkę (6)
Podniesienie temperatury po wyłączeniu na tyle godzin wymaga znacznie więcej ciepła niż utrzymanie stałej temperatury. Ktoś chyba wagarował na lekcjach termodynamiki. Można ją najwyżej obniżyć o kilka stopni, ale nie poniżej 18.
- 236 27
-
2023-01-30 16:57
Prawda
Ja cały czas trzymam w domu włączony czajnik z gorącą wodą, dzięki temu oszczędzam energię bo utrzymuję stałą temperaturę, a także oszczędzam czas bo woda jest od razu gorąca.
- 0 1
-
2023-01-29 17:33
Arcy biskup
No bez przesady plebs z bloków nie musi mieć 20 stopni całą dobę, s du*ach się poprzewracała.
- 3 2
-
2023-01-29 07:54
Bzdura
Po 3-4h może tak, ale po całej nocy z pewnością mieszkańcy przyoszczędzili!
- 1 2
-
2023-01-28 19:57
(1)
w zaizolowanym budynku przez noc spada do 1 stopnia, zwykle poniżej pół, jak ma spaść do 18? na lekcje termodynamiki chodzileś w tej zawodówce powiadasz? a moze to granie na harmonijce było ????
- 7 5
-
2023-01-28 23:19
Bzdura, noc bez ogrzewania w domu pasywnym w którym jeszcze podłoga odda zakumulowane ciepło temperatura spadnie o 1-1,5 stopnia. W średnio izolowanym domu z grzejnikami czy deweloperce spadek o 3-5 stopni to norma.
- 16 1
-
2023-01-27 22:51
Kilka
19 minus 2 wystarczy. Budynek nie zgubi wiecej niz 1 przez dobe jak jest zaizolowany
- 16 15
-
2023-01-27 20:21
Opinia wyróżniona
(36)
Jestem mieszkanką tego osiedla, lubię mieć w mieszkaniu ok 19 stopni, ale rano temperatura w mieszkaniu spadała do 15 stopni ... I jeszcze bym machnęła na to ręką gdyby nie to, że pomimo nieczynnej kotłowni licznik leci :-)
- 245 11
-
2023-01-29 23:18
Jeszcze trochę
Za te machanie ręką będzie Pani miała przerwy w dostawie prądu...
- 0 0
-
2023-01-28 23:24
pewnie ze licznik nabija, bo woda w obiegu nadal jest gorąca (1)
i nie płacisz za ilosc wody ktora przez grzejniki przepłynie a ciepło jaki niesie
- 1 1
-
2023-01-29 10:20
To tego sluzy ciepłomierz
Male ustrojstwo ktore liczy zuzycie ciepła w oparciu o przeplyw i temperature na zasilaniu i na powrocie
- 1 0
-
2023-01-28 12:54
(2)
Nawet jeśli wyłączają na noc to niewiele powinno to zmienić. Mam kocioł dwufazowy też wyłączam na noc zupełnie i moje mieszkanie gubi od 19:00 do 8:00 1 stopień.
- 3 2
-
2023-01-29 09:41
Przy ilu stopniach na zewnątrz? (1)
- 1 0
-
2023-01-29 12:41
Artykuł jest o obecnej sytuacji, obecną opisuję więc to chyba oczywiste że takich jak tej zimy. Jak jest na plusie to nawet zimą mam rozszczelnione okna. Po południu jest ok 20, wieczorem 19, a rano 18.
- 0 0
-
2023-01-28 11:29
To jakaś bzdura: jeśli palnik kotła nie pracuje licznik zużycia gazu nie kręci się, zużycie gazu równe jest zeru. Chyba, że w godzinach nocnych ogrzewanie nie jest całkowicie wyłączane, tylko zaprogramowano nocne obniżenie: wówczas kotłownia nadal będzie zużywała gaz lecz w ograniczonej ilości: obniżenie temperatury pomieszczeń o 1stC to około 6%
To jakaś bzdura: jeśli palnik kotła nie pracuje licznik zużycia gazu nie kręci się, zużycie gazu równe jest zeru. Chyba, że w godzinach nocnych ogrzewanie nie jest całkowicie wyłączane, tylko zaprogramowano nocne obniżenie: wówczas kotłownia nadal będzie zużywała gaz lecz w ograniczonej ilości: obniżenie temperatury pomieszczeń o 1stC to około 6% oszczędności gazu. Ale uwaga: do pewnego momentu, jeśli w ciągu nocy budynki zostaną zbyt wyziębione ich ponowne nagrzanie zużyje całą zaoszczędzoną energię: z zasady nie obniża się zadanej temperatury pomieszczeń więcej niż o 2stC, co daje już wymierne oszczędności.
- 14 0
-
2023-01-28 01:05
Licznik? Co za archaiczne rozwiazania macie
- 2 5
-
2023-01-27 22:10
Według przepisów powinno być zapewnione minimum 20 C. Dla mnie zresztą to za zimno (5)
A zresztą nawet jest tak, że właściciel mieszkania w bloku (czy najemca) nie może go wyziębiać poniżej 16 stopni. Bo cierpią sąsiedzi, dogrzewają takich.
- 20 9
-
2023-01-28 00:06
(4)
No właśnie, nie można mieć poniżej 16 stopni, ja mam rano 15 pomimo włączonego ogrzewania... I kto mi zapłaci za zużyte ogrzewanie? Nie dość, że zapłacę za ogrzewanie w nocy- bo nie grzeją - to jeszcze zaplace "karę" za słabe grzanie ...
- 18 5
-
2023-01-28 10:50
No, a administrator, wspólnota, firma grzewcza mają ci zapewnić minimum 20 stopni i to ich obowiązek od dawna. (1)
Ty sobie możesz przykręcić do 17 st., ale to już twoja decyzja. Ja znam przypadek sprzed 7 lat, w niedużym wieżowcu (10 pięter, 2 klatki schodowe) z ok. 1983r. spółdzielnia ponad 10 lat temu wymieniła węzeł CO oraz zawory przy kaloryferach, wstawiając termoregulacyjne. Rury zostawili stare, żeliwne kaloryfery z PRL też. W mieszkaniu przy plus 3-4
Ty sobie możesz przykręcić do 17 st., ale to już twoja decyzja. Ja znam przypadek sprzed 7 lat, w niedużym wieżowcu (10 pięter, 2 klatki schodowe) z ok. 1983r. spółdzielnia ponad 10 lat temu wymieniła węzeł CO oraz zawory przy kaloryferach, wstawiając termoregulacyjne. Rury zostawili stare, żeliwne kaloryfery z PRL też. W mieszkaniu przy plus 3-4 za zewnątrz był upał. Na początku grudnia zawór się zepsuł przy dużym kaloryferze w większym pokoju (jeden z dwóch pokoi). Hydraulik ze spółdzielni powiedział, że nowego w magazynie na wymianę nie ma. I może zawór do początku następnego roku albo zamknąć albo ustawić na przepustowość maks. Wybrała to drugie. W pomieszczeniu, w przedpokoju było ponad 28 stopni, a i to tylko dzięki otwieraniu ona na balkon na kwadrans co półtora godziny :-) natomiast wracając do tematu, w mieszkaniu powinno być i 23 stopnie, jeśli sąsiedzi tyle mają. ja mam teraz 26,2 stopnia w pokoju z komputerem. Ustawienie zaworu pozycja 4. Z tym, że okno zamknięte całkiem, bez zostawienia mikrowentylacji. Wietrzenie przez kuchnię. Budynek 50-letni, ocieplony 10 lat temu.
- 1 12
-
2023-01-29 00:16
A minusujcie, ale prawdy nie zagłuszycie. Ani tym bardziej przepisów obowiązujących
Które oczywiście wspólnota może i powinna zmieniać, że ma być np. utrzymywane minimum 22 stopni w mieszkaniu. Czyli więcej, niż wymóg z przepisów. Które mówią o min. 20 stopni dla pokojów oraz 24 st. dla łazienki, gdzie się przebywa bez odzieży. U mnie w mieszkaniu łazienkowy grzejnik "zapodaje", że hej.
- 1 3
-
2023-01-28 01:09
(1)
Polacy naiwniaczki..slowo kara dziala na was jak bat. I placicie, bo kara..
- 5 8
-
2023-01-28 05:33
450 mil ojro i nie płacimy. A co.
- 1 4
-
2023-01-27 21:10
(7)
Skoro licznik leci to kocioł nie był całkowicie wyłączany tylko była źle ustawiona krzywa grzewcza i była za niska temperatura.
- 14 7
-
2023-01-28 01:07
I tak u mnie licznik tez polecial..w smietnik
- 0 5
-
2023-01-27 22:40
No właśnie tą krzywą grzewczą manipuluje GPEC (5)
Niby dla "oszczędności" gmerają w węzłach cieplnych i ustawiają niską temperaturę powietrza, powyżej której termostat wyłącza ogrzewanie....
- 12 7
-
2023-01-27 23:11
Jeśli jest całkowicie wyłączony kocioł to nie ma przepływu i licznik nic nie nalicza.
Widocznie temperatura spada mocno i kocioł włącza się na jakiś czas i wtedy licznik nalicza.- 15 0
-
2023-01-27 23:01
Jaki gpec (3)
Jak macie na gaz. Dajcie 1.1k
- 16 0
-
2023-01-28 00:34
(2)
Może mają podpisaną umowę serwisową z gpec na obsługę kotłowni, węzłów i sieci.
Generalnie patrząc po komentarzach widać, że ludzie nie mają zielonego pojęcia o dostawach ciepła, serwisie, kosztach itd. Masakra jak się czyta komentarze.- 10 6
-
2023-01-29 10:25
No żebyśmy mieli do wyboru parę źródeł to bym się interesowal.
Nie mam, to temat mało mnie obchodzi.- 0 0
-
2023-01-28 20:15
To moze ja Cie podpytam ze swojej dziedziny
I się posmieje?
- 4 2
-
2023-01-27 20:25
Niemozliwe (13)
Spicie przy otwartych oknach zima?
- 15 54
-
2023-01-29 14:48
Dolne Miasto Gdańsk
Bez ogrzewania nocą tez jest 15 stopni takie są realia .Stare budownictwo nie palę w piecu. Używam grzejników.Pozdrawiam ciepło.
- 0 0
-
2023-01-27 22:01
Spicie czego?
- 4 0
-
2023-01-27 20:29
(10)
Nie, przy zamkniętych. Mieszkanie skrajne, blok budowany przez Semeko...
- 44 7
-
2023-01-30 14:37
a czy semeko nie zbankrutowało przypadkiem ?
- 0 0
-
2023-01-27 23:00
Aaa to duzo tlumaczy (6)
Polecam ekspertyzę z termowizją. Jak na gwarancji to mozecie duzo ugrac od dev elopera. Koszt ok 10 tys. Teraz najlepsza pora na pomiary.
- 19 9
-
2023-01-28 00:11
(5)
Były już pomiary, nawet chcieliśmy iść do Uwagi , bo to co odwaliło semeko to się w głowie nie mieści ... Ale semeko dalej umwya rączki, bo to nie oni robili dach- firma zewnętrzna - wynajęta przez semeko...
- 17 9
-
2023-01-28 16:49
Co was obchodzi kto pracowal dla dewelopera. Deweloper odpowiada za stan budynku przed Wami, a jak chce to się sam może później bujać po sądach z podwykonawca.
- 14 1
-
2023-01-28 10:19
Byly i nic?
Niemozliwe. Albo nie macie ekspertyzy albo robil ja janusz za 50. Normy sa jednoznaczne. Pomiar. Roszczenie odszkodowawcze. Pozew. Za 15 lat wygracie bo mamy wolne sady.
- 16 2
-
2023-01-28 00:32
(2)
Podpisywaliście umowę z Semeko czy podwykonawcą?
- 32 1
-
2023-01-29 11:16
A czas leci
- 0 0
-
2023-01-28 19:34
Nie dajcie się zbyć, że to nie deweloper odpowiada. Jeśli dev przegra w sądzie to będzie miał roszczenie
do podwykonawcy i to oni będą się między sobą kłócić że dev miał wypłacić z winy podwykonawcy więc podwykonawca wtedy musi zapłacić developerowi zwrotny regres. Was obchodzi tylko to jakie developer dostarczył wam mieszkanie.
- 20 0
-
2023-01-27 20:40
(1)
Dalej twierdze ze nie jest to mozliwe. Tez mam mieszkanie skrajne,narozne, semeko.
- 4 60
-
2023-01-27 22:11
No to jednak uwierz, widzocznie mieszkasz w bloku wybudowanym przez semeko gdy jeszcze byli dobrym deweloperem... Teraz to suchej nitki na nich nie zostawię. Począwszy od parteru do spartaczonego dachu ..
- 33 6
-
2023-01-27 20:06
Opinia wyróżniona
(14)
Czyli interwencje mieszkańców mieli w poważaniu i dopiero interwencja prasy pomogła? Ładnie to świadczy o firmie i jej podejściu do klienta.
- 323 10
-
2023-01-28 22:42
ten portasl to prasa??? ale cyrk!!!
- 0 0
-
2023-01-28 17:45
Odpowiedz (1)
Pis na żaden monit nie odpowiada bo oni nie muszą
- 1 1
-
2023-01-29 08:16
jeśli 99% zapytań do "pisu" to - ... łeee aaaa je** pisory, łeeeaaaa konstytucja, eeeeaaa UE" to trudno się dziwić, że lądują w koszu.
- 1 2
-
2023-01-28 01:54
(3)
a niemiecki GPEC nas doi jak chce
- 11 6
-
2023-01-28 10:50
Myślisz, że jak będziesz to w kółko pisał, to umniejszysz winę Urzędu Regulacji Energetyki?
- 6 3
-
2023-01-28 09:15
Ile jeszcze razy będziesz złodziejstwo PiSu (URE) zganiać na GPEC? (1)
Tu nie TVPiS, tu ciemnego luda co wszystko kupi nie znajdziesz.
- 11 7
-
2023-01-28 22:37
A to niemca bronisz? Jak ryży?
- 3 5
-
2023-01-27 21:03
A na zdjęciu wygląda jak trzeci świat jakiś (6)
blok wygląda ładnie, ale zrobiony oczywiście jak najtaniej i za 20-30 lat może nie obróci się w gruz.
A otoczenie? Ani drogi, ani chodnika, nocą pewnie ciemno - za każdym razem jak wychodzisz z klatki to tylko po to, aby wsiąść do auta. I mielibyśmy wziąć na to kredyt na 30 lat i oddawać pół wypłaty na raty? Nawet z dzieckiem nie ma jak nablok wygląda ładnie, ale zrobiony oczywiście jak najtaniej i za 20-30 lat może nie obróci się w gruz.
A otoczenie? Ani drogi, ani chodnika, nocą pewnie ciemno - za każdym razem jak wychodzisz z klatki to tylko po to, aby wsiąść do auta. I mielibyśmy wziąć na to kredyt na 30 lat i oddawać pół wypłaty na raty? Nawet z dzieckiem nie ma jak na spacer wyjść, żeby w jakąś rozpadlinę nie wpaść. Nie dziwię się, że tak mało rodzin kupuje nowe mieszkania, bo nawet jak kogoś stać to tylko na coś takiego.- 19 11
-
2023-01-28 07:59
A jak rano z psami zaczną na spacer wychodzić, to od jazgotu aż szyby w oknach dzwonią. Jak goździkowa bimber gotuje, to nikt nie przyjedzie i mówią, że to pierogi.
- 7 1
-
2023-01-28 00:56
Kacze Buki..czego nie rozumiesz?
- 11 1
-
2023-01-27 22:00
Joooo.. lepiej mieszkać w mieszkaniu komunalnym z mamusią jak ty. (2)
- 12 9
-
2023-01-28 00:56
(1)
Ty jeszcze w nogach spisz
- 7 3
-
2023-01-28 07:59
W dywan się owija
- 2 3
-
2023-01-27 21:15
Trzeci świat, I poł. XXI w. - Gdynia.
- 10 6
Wszystkie opinie
-
2023-01-27 20:04
Wyłączanie i włączanie zwiększa zużycie.
- 69 14
-
2023-01-27 20:05
Jaki kryzys energetyczny? (21)
Skoro elektrownie i elektrociepłownie mają zagwarantowaną od 2012r stała cenę polskiego węgla za 360zł/tona? Ten "kryzys" to sztucznie zawyżone ceny, żeby spółki państwowe miały rekordowe zyski, a tłuste koty tłuste dywidendy. Dokładnie to samo było w 2022r z paliwem Orlenu, że z VATem kosztowało tyle co bez, ale u Obajtka na koncie urosło.
- 158 17
-
2023-01-27 20:07
i co im możesz zrobić? obrazić się i nie grzać. A oni i tak mają to w d. (7)
- 26 3
-
2023-01-27 20:22
Pójść na wybory. (5)
- 28 6
-
2023-01-27 22:47
Następni (4)
Obniżą ci cenę ogrzewania, gazu, benzyny ? Będziemy te media wydobywać w kraju ?
Naiwny.- 6 11
-
2023-01-27 23:54
Poprzedni potrafili utrzymać deflację w czasie kryzysu gospodarczego w Europie. (2)
Gorsza plaga niż PiS jeszcze tego kraju nie spotkała.
- 20 4
-
2023-01-28 09:28
(1)
Uważasz ze np okupacja niemiecka była lepsza od rządów PiS. Id.....a
- 3 7
-
2023-01-28 10:48
Była.
- 4 0
-
2023-01-28 00:51
Nastepnych juz nie bedzie. Jak tych wywalimy, sami przejmiemy rzady.
- 6 0
-
2023-01-28 00:49
Moge ich wystrzelac na ten przyklad. I co oni mi zrobia?
- 4 0
-
2023-01-27 20:15
GPEC państwowy, ale niemiecki (11)
- 11 15
-
2023-01-27 20:21
A ceny ustala PiSowski Urząd Regulacji Energetyki. (10)
- 30 8
-
2023-01-27 20:53
Ale wniosek o zatwierdzenie taryfy składa GPEC. (6)
- 11 10
-
2023-01-27 21:15
Co nie zmienia faktu, że to URE ustala cenę. (5)
GPEC ma dokładać z własnych do interesu, bo mamy nieudolny rząd?
- 12 6
-
2023-01-27 22:54
Nie. Niech sami tanio sprowadzą węgiel i tanio mi dostarczą ciepło (3)
GPEC Lipsk przynosi straty ? Nie. Zyski ? Tak. To sponsorujemy dalej ulgi dla zaprzyjaźnionego miasta a nie płaczmy, że drogo. Saur wrócił do Gdańska. Późno ale jednak. Czas na drugi krok.
- 7 4
-
2023-01-27 23:56
3000zł za tonę to tanio?
Panie Glapiński, to pan?
- 6 0
-
2023-01-28 00:34
Gościu malinowy, ale elektrownie i elektrociepłownie kupują węgiel z polskich kopalni. (1)
Z tych samych kopalni do których dopłacamy miliardy złotych rocznie. Więc o jakim sprowadzaniu tańszego węgla ty mówisz?
- 5 1
-
2023-01-28 00:54
Z Donbasu, tego, co sie wyrzeklismy. A moze kupmy ten, co dalismy Zelkowskiemu?
- 2 2
-
2023-01-28 00:52
Niech nawet nerki matek sprzedadza, ale ma byc taniej, niz gratis
- 2 0
-
2023-01-28 09:30
(2)
Ale po pisowskie 500+ ty lub ktoś z twojej rodziny wyciąga lapska
- 2 2
-
2023-01-28 10:21
Bo są z jego podatku a nie PISowkie.
- 2 0
-
2023-01-28 10:49
Tylko głupek by nie brał pieniędzy wyciągniętych z własnej kieszeni.
Bo jeśli ci się zdaje (o myślenie nawet nie podejrzewam), że 500+ jest od PiSu, to ja nie mam więcej pytań.
- 3 1
-
2023-01-27 21:08
Skąd ty te bzdury bierzesz i jeszcze tyle plusów? Wpisz sobie w Google cena węgla dla ciepłownictwa 2022 i możesz nawet kliknąć w pierwszy link.
- 3 10
-
2023-01-27 20:06
Opinia wyróżniona
(14)
Czyli interwencje mieszkańców mieli w poważaniu i dopiero interwencja prasy pomogła? Ładnie to świadczy o firmie i jej podejściu do klienta.
- 323 10
-
2023-01-27 21:03
A na zdjęciu wygląda jak trzeci świat jakiś (6)
blok wygląda ładnie, ale zrobiony oczywiście jak najtaniej i za 20-30 lat może nie obróci się w gruz.
A otoczenie? Ani drogi, ani chodnika, nocą pewnie ciemno - za każdym razem jak wychodzisz z klatki to tylko po to, aby wsiąść do auta. I mielibyśmy wziąć na to kredyt na 30 lat i oddawać pół wypłaty na raty? Nawet z dzieckiem nie ma jak na spacer wyjść, żeby w jakąś rozpadlinę nie wpaść. Nie dziwię się, że tak mało rodzin kupuje nowe mieszkania, bo nawet jak kogoś stać to tylko na coś takiego.- 19 11
-
2023-01-27 21:15
Trzeci świat, I poł. XXI w. - Gdynia.
- 10 6
-
2023-01-27 22:00
Joooo.. lepiej mieszkać w mieszkaniu komunalnym z mamusią jak ty. (2)
- 12 9
-
2023-01-28 00:56
(1)
Ty jeszcze w nogach spisz
- 7 3
-
2023-01-28 07:59
W dywan się owija
- 2 3
-
2023-01-28 00:56
Kacze Buki..czego nie rozumiesz?
- 11 1
-
2023-01-28 07:59
A jak rano z psami zaczną na spacer wychodzić, to od jazgotu aż szyby w oknach dzwonią. Jak goździkowa bimber gotuje, to nikt nie przyjedzie i mówią, że to pierogi.
- 7 1
-
2023-01-28 01:54
(3)
a niemiecki GPEC nas doi jak chce
- 11 6
-
2023-01-28 09:15
Ile jeszcze razy będziesz złodziejstwo PiSu (URE) zganiać na GPEC? (1)
Tu nie TVPiS, tu ciemnego luda co wszystko kupi nie znajdziesz.
- 11 7
-
2023-01-28 22:37
A to niemca bronisz? Jak ryży?
- 3 5
-
2023-01-28 10:50
Myślisz, że jak będziesz to w kółko pisał, to umniejszysz winę Urzędu Regulacji Energetyki?
- 6 3
-
2023-01-28 17:45
Odpowiedz (1)
Pis na żaden monit nie odpowiada bo oni nie muszą
- 1 1
-
2023-01-29 08:16
jeśli 99% zapytań do "pisu" to - ... łeee aaaa je** pisory, łeeeaaaa konstytucja, eeeeaaa UE" to trudno się dziwić, że lądują w koszu.
- 1 2
-
2023-01-28 22:42
ten portasl to prasa??? ale cyrk!!!
- 0 0
-
2023-01-27 20:10
No i bardzo dobrze! (10)
W nocy powinno się spać w chłodzie. Przynajmniej zdrowo!
- 53 96
-
2023-01-27 20:15
(7)
To ja decyduje, czy chce spać w chłodzie czy nie. Jak chce w chłodzie, to skręce ogrzewanie. Jak chce cięło, to podkręce ogrzewanie! Na jakiej podstawie ma za mnie decydować dostawca ciepła? Ja spłacę regularnie rachunki nie dość, że w ramach abonamentu corocznego, to także w sezonie zimowym wg zużycia. Ja się wywiązuje z umowy, a dostawca co! Bo to korporacja, sztab ludzi ma prawo do katowania? Nie sądzę tak!
- 41 10
-
2023-01-27 20:51
20 stopień zasilania. (4)
Mówi to panu coś?
- 15 8
-
2023-01-27 21:37
Nic nie mówi. (1)
- 5 5
-
2023-01-28 08:26
No to powie.
- 6 2
-
2023-01-27 21:39
Wracamy do komuny? (1)
W komunie były stopnie zasilania. Jak już komuna upadała.
- 5 5
-
2023-01-27 22:01
Przecież mamy PRL 2.0 w wykonaniu Prawych i ZPRawiedliwych.
- 13 5
-
2023-01-27 21:14
Tylko Ci się tak wydaje.
- 1 10
-
2023-01-28 00:57
To nie plac, bedziecie kwita
- 2 1
-
2023-01-27 20:47
To idź spać
Do kartonu w ogrodzie
- 10 9
-
2023-01-29 10:00
Rob
Jedź do lasu zamknij oczy i zacznij biec a jakieś drzewo na bank twoją pustą głowę znajdzie!!!
- 2 0
-
2023-01-27 20:11
(2)
W ramach pielęgnacji pożycia małżeńskiego tulić się w nocy do siebie, w kupie cieplej.
- 35 41
-
2023-01-28 09:27
lub jak żona w delegacji, można przytulić sie do teściowej.... (1)
- 2 2
-
2023-01-28 10:51
Ja bym się do swojej chętnie, piękna, zadbana kobieta po 40tce.
- 1 2
-
2023-01-27 20:12
(14)
Ja nie wyobrażam sobie mieć włączone ogrzewanie na noc. Dzień w dzień gwarantowany ból głowy
- 55 65
-
2023-01-27 20:30
(5)
A my uwielbiamy. Piżamy letnie cały rok, lekki koc. Rano człowiek wstaje a w chacie cieplutko, podłogi ciepłe. Nikogo jakoś głowa nie boli. Spanie w chłodnym testowaliśmy. Ale potem tylko katar i zaziębienie. Nie zdrowo.
- 27 30
-
2023-01-27 22:16
(4)
bo z domu nie wychodzicie, to katar co chwila.
Ja wole spac w zimnym, ale jakby mi ktos w calej chace cieplo wylaczal na noc to bym sie wsciekl. Ofc stawka do gory a 1/3 doby brak ogrzewania. Genialny GPEC.- 7 7
-
2023-01-28 01:00
(3)
Protip..plac 1/3 stawki w takim razie..albo wcale nie plac, powiesz, ze takie grzanie, to za darmo mozesz zrobic i to nie jest nic warte, wtedy nie musisz placic. Wg ciebie nie jest nic warte, to nie placisz, ja tak robie i dziala
- 3 2
-
2023-01-28 01:58
(2)
ja mam wlasny kociol i place krocie, ale nikt mi nie mowi kiedy moge miec cieplo, a kiedy nie.
- 8 0
-
2023-01-28 08:17
(1)
Tona wungla już po 1300.
- 1 3
-
2023-01-28 10:52
Hahahaha.. z książeczką PiSu chyba.
- 4 1
-
2023-01-27 20:41
To chyba tylko u ciebie ból głowy, mnie nie boli głowa a mam 22 stopnie w nocy
- 13 12
-
2023-01-27 20:54
(1)
To śpij na balkonie!
- 15 10
-
2023-01-27 21:23
A ty w piekarniku.
- 14 9
-
2023-01-27 21:42
Człowieku kochany jak ci nie jest zimno to (2)
masz na 100% nowotwór. Szybko się zbadaj.
- 4 12
-
2023-01-28 01:02
(1)
Ty, ale mozgu..nie, czekaj..
- 4 0
-
2023-01-28 08:18
A po co... Termin mi dali za dwa lata...
- 1 2
-
2023-01-28 07:00
(1)
I reumatyzm na starosc
- 6 2
-
2023-01-28 08:19
I miażdżycę oraz serce
- 2 1
-
2023-01-27 20:20
Nowoczesne budynki są bardzo dobrze izolowane i w ciągu kilku godzin temperatura nie powinna znacząco spadać (4)
Szczególnie, że od dłuższego czasu temperatura na zewnątrz nie spada poniżej zera.
- 65 119
-
2023-01-27 20:30
.
Szczególnie wtedy kiedy mimo wyłączonego pieca płacić za zużyty gaz.
- 46 5
-
2023-01-27 20:47
izolacja to jedno (1)
a nawiewniki zimnego powietrza, których nie da się zamknąć bo inaczej nie działa wentylacja to drugie
- 39 7
-
2023-01-28 08:20
Seba ty jednak za dużo myślisz
- 1 5
-
2023-01-27 21:15
Dokladnie. No ale "Dziecko".... czyli temperatura musi być ustawiona na 25C. Ludzkość nie ma przyszłości
- 17 23
-
2023-01-27 20:20
(7)
Spokojnie, za jakiś rok będzie to częsta praktyka.
NWO nadchodzi, ludzi nie będzie stać na jedzenie a co dopiero na ogrzewanie.- 67 30
-
2023-01-27 20:27
(3)
Co tam? już 3 minusy pod powyższym komentarzem. Uświadomie Was, jeśli teraz spojrzymy na Chiny to za kilka lat tak będzie wyglądała Europa. Już tego nie zmienicie.
- 17 16
-
2023-01-27 20:34
A smoki też występują w tej bajce? (1)
- 15 17
-
2023-01-27 20:48
Tak nawet duże te smoki, oby nam było dane porozmawiać za rok. Obudź się i zobacz co się dzieje do okoła Ciebie.
- 12 12
-
2023-01-27 23:00
Naszą jedyną szansą są aluminiowe czapeczki.
Ludzie kupujcie aluminium zanim zakażą.
- 7 4
-
2023-01-28 01:03
A czty to nwo jest teraz z toba w pokoju?
- 2 6
-
2023-01-28 08:41
Wyborcy PiS tego nie widzą, że głosują na rządy rosyjsko/chińskie. Za to cieszą się, że będziemy produkować chińskie samochody w Polsce pod płaszczykiem że to polski samochód
- 8 3
-
2023-01-28 13:28
Daj link do tego filmiku
- 1 0
-
2023-01-27 20:21
Opinia wyróżniona
(36)
Jestem mieszkanką tego osiedla, lubię mieć w mieszkaniu ok 19 stopni, ale rano temperatura w mieszkaniu spadała do 15 stopni ... I jeszcze bym machnęła na to ręką gdyby nie to, że pomimo nieczynnej kotłowni licznik leci :-)
- 245 11
-
2023-01-27 20:25
Niemozliwe (13)
Spicie przy otwartych oknach zima?
- 15 54
-
2023-01-27 20:29
(10)
Nie, przy zamkniętych. Mieszkanie skrajne, blok budowany przez Semeko...
- 44 7
-
2023-01-27 20:40
(1)
Dalej twierdze ze nie jest to mozliwe. Tez mam mieszkanie skrajne,narozne, semeko.
- 4 60
-
2023-01-27 22:11
No to jednak uwierz, widzocznie mieszkasz w bloku wybudowanym przez semeko gdy jeszcze byli dobrym deweloperem... Teraz to suchej nitki na nich nie zostawię. Począwszy od parteru do spartaczonego dachu ..
- 33 6
-
2023-01-27 23:00
Aaa to duzo tlumaczy (6)
Polecam ekspertyzę z termowizją. Jak na gwarancji to mozecie duzo ugrac od dev elopera. Koszt ok 10 tys. Teraz najlepsza pora na pomiary.
- 19 9
-
2023-01-28 00:11
(5)
Były już pomiary, nawet chcieliśmy iść do Uwagi , bo to co odwaliło semeko to się w głowie nie mieści ... Ale semeko dalej umwya rączki, bo to nie oni robili dach- firma zewnętrzna - wynajęta przez semeko...
- 17 9
-
2023-01-28 00:32
(2)
Podpisywaliście umowę z Semeko czy podwykonawcą?
- 32 1
-
2023-01-28 19:34
Nie dajcie się zbyć, że to nie deweloper odpowiada. Jeśli dev przegra w sądzie to będzie miał roszczenie
do podwykonawcy i to oni będą się między sobą kłócić że dev miał wypłacić z winy podwykonawcy więc podwykonawca wtedy musi zapłacić developerowi zwrotny regres. Was obchodzi tylko to jakie developer dostarczył wam mieszkanie.
- 20 0
-
2023-01-29 11:16
A czas leci
- 0 0
-
2023-01-28 10:19
Byly i nic?
Niemozliwe. Albo nie macie ekspertyzy albo robil ja janusz za 50. Normy sa jednoznaczne. Pomiar. Roszczenie odszkodowawcze. Pozew. Za 15 lat wygracie bo mamy wolne sady.
- 16 2
-
2023-01-28 16:49
Co was obchodzi kto pracowal dla dewelopera. Deweloper odpowiada za stan budynku przed Wami, a jak chce to się sam może później bujać po sądach z podwykonawca.
- 14 1
-
2023-01-30 14:37
a czy semeko nie zbankrutowało przypadkiem ?
- 0 0
-
2023-01-27 22:01
Spicie czego?
- 4 0
-
2023-01-29 14:48
Dolne Miasto Gdańsk
Bez ogrzewania nocą tez jest 15 stopni takie są realia .Stare budownictwo nie palę w piecu. Używam grzejników.Pozdrawiam ciepło.
- 0 0
-
2023-01-27 21:10
(7)
Skoro licznik leci to kocioł nie był całkowicie wyłączany tylko była źle ustawiona krzywa grzewcza i była za niska temperatura.
- 14 7
-
2023-01-27 22:40
No właśnie tą krzywą grzewczą manipuluje GPEC (5)
Niby dla "oszczędności" gmerają w węzłach cieplnych i ustawiają niską temperaturę powietrza, powyżej której termostat wyłącza ogrzewanie....
- 12 7
-
2023-01-27 23:01
Jaki gpec (3)
Jak macie na gaz. Dajcie 1.1k
- 16 0
-
2023-01-28 00:34
(2)
Może mają podpisaną umowę serwisową z gpec na obsługę kotłowni, węzłów i sieci.
Generalnie patrząc po komentarzach widać, że ludzie nie mają zielonego pojęcia o dostawach ciepła, serwisie, kosztach itd. Masakra jak się czyta komentarze.- 10 6
-
2023-01-28 20:15
To moze ja Cie podpytam ze swojej dziedziny
I się posmieje?
- 4 2
-
2023-01-29 10:25
No żebyśmy mieli do wyboru parę źródeł to bym się interesowal.
Nie mam, to temat mało mnie obchodzi.- 0 0
-
2023-01-27 23:11
Jeśli jest całkowicie wyłączony kocioł to nie ma przepływu i licznik nic nie nalicza.
Widocznie temperatura spada mocno i kocioł włącza się na jakiś czas i wtedy licznik nalicza.- 15 0
-
2023-01-28 01:07
I tak u mnie licznik tez polecial..w smietnik
- 0 5
-
2023-01-27 22:10
Według przepisów powinno być zapewnione minimum 20 C. Dla mnie zresztą to za zimno (5)
A zresztą nawet jest tak, że właściciel mieszkania w bloku (czy najemca) nie może go wyziębiać poniżej 16 stopni. Bo cierpią sąsiedzi, dogrzewają takich.
- 20 9
-
2023-01-28 00:06
(4)
No właśnie, nie można mieć poniżej 16 stopni, ja mam rano 15 pomimo włączonego ogrzewania... I kto mi zapłaci za zużyte ogrzewanie? Nie dość, że zapłacę za ogrzewanie w nocy- bo nie grzeją - to jeszcze zaplace "karę" za słabe grzanie ...
- 18 5
-
2023-01-28 01:09
(1)
Polacy naiwniaczki..slowo kara dziala na was jak bat. I placicie, bo kara..
- 5 8
-
2023-01-28 05:33
450 mil ojro i nie płacimy. A co.
- 1 4
-
2023-01-28 10:50
No, a administrator, wspólnota, firma grzewcza mają ci zapewnić minimum 20 stopni i to ich obowiązek od dawna. (1)
Ty sobie możesz przykręcić do 17 st., ale to już twoja decyzja. Ja znam przypadek sprzed 7 lat, w niedużym wieżowcu (10 pięter, 2 klatki schodowe) z ok. 1983r. spółdzielnia ponad 10 lat temu wymieniła węzeł CO oraz zawory przy kaloryferach, wstawiając termoregulacyjne. Rury zostawili stare, żeliwne kaloryfery z PRL też. W mieszkaniu przy plus 3-4 za zewnątrz był upał. Na początku grudnia zawór się zepsuł przy dużym kaloryferze w większym pokoju (jeden z dwóch pokoi). Hydraulik ze spółdzielni powiedział, że nowego w magazynie na wymianę nie ma. I może zawór do początku następnego roku albo zamknąć albo ustawić na przepustowość maks. Wybrała to drugie. W pomieszczeniu, w przedpokoju było ponad 28 stopni, a i to tylko dzięki otwieraniu ona na balkon na kwadrans co półtora godziny :-) natomiast wracając do tematu, w mieszkaniu powinno być i 23 stopnie, jeśli sąsiedzi tyle mają. ja mam teraz 26,2 stopnia w pokoju z komputerem. Ustawienie zaworu pozycja 4. Z tym, że okno zamknięte całkiem, bez zostawienia mikrowentylacji. Wietrzenie przez kuchnię. Budynek 50-letni, ocieplony 10 lat temu.
- 1 12
-
2023-01-29 00:16
A minusujcie, ale prawdy nie zagłuszycie. Ani tym bardziej przepisów obowiązujących
Które oczywiście wspólnota może i powinna zmieniać, że ma być np. utrzymywane minimum 22 stopni w mieszkaniu. Czyli więcej, niż wymóg z przepisów. Które mówią o min. 20 stopni dla pokojów oraz 24 st. dla łazienki, gdzie się przebywa bez odzieży. U mnie w mieszkaniu łazienkowy grzejnik "zapodaje", że hej.
- 1 3
-
2023-01-28 01:05
Licznik? Co za archaiczne rozwiazania macie
- 2 5
-
2023-01-28 11:29
To jakaś bzdura: jeśli palnik kotła nie pracuje licznik zużycia gazu nie kręci się, zużycie gazu równe jest zeru. Chyba, że w godzinach nocnych ogrzewanie nie jest całkowicie wyłączane, tylko zaprogramowano nocne obniżenie: wówczas kotłownia nadal będzie zużywała gaz lecz w ograniczonej ilości: obniżenie temperatury pomieszczeń o 1stC to około 6% oszczędności gazu. Ale uwaga: do pewnego momentu, jeśli w ciągu nocy budynki zostaną zbyt wyziębione ich ponowne nagrzanie zużyje całą zaoszczędzoną energię: z zasady nie obniża się zadanej temperatury pomieszczeń więcej niż o 2stC, co daje już wymierne oszczędności.
- 14 0
-
2023-01-28 12:54
(2)
Nawet jeśli wyłączają na noc to niewiele powinno to zmienić. Mam kocioł dwufazowy też wyłączam na noc zupełnie i moje mieszkanie gubi od 19:00 do 8:00 1 stopień.
- 3 2
-
2023-01-29 09:41
Przy ilu stopniach na zewnątrz? (1)
- 1 0
-
2023-01-29 12:41
Artykuł jest o obecnej sytuacji, obecną opisuję więc to chyba oczywiste że takich jak tej zimy. Jak jest na plusie to nawet zimą mam rozszczelnione okna. Po południu jest ok 20, wieczorem 19, a rano 18.
- 0 0
-
2023-01-28 23:24
pewnie ze licznik nabija, bo woda w obiegu nadal jest gorąca (1)
i nie płacisz za ilosc wody ktora przez grzejniki przepłynie a ciepło jaki niesie
- 1 1
-
2023-01-29 10:20
To tego sluzy ciepłomierz
Male ustrojstwo ktore liczy zuzycie ciepła w oparciu o przeplyw i temperature na zasilaniu i na powrocie
- 1 0
-
2023-01-29 23:18
Jeszcze trochę
Za te machanie ręką będzie Pani miała przerwy w dostawie prądu...
- 0 0
-
2023-01-27 20:23
Dramat (9)
Można odnieść wrażenie, że w tym kraju z kartonu tylko media mogą realnie człowiekowi pomóc podczas gdy instytucje do tego powołane mają wszystko w d upie.
- 198 15
-
2023-01-27 20:35
Ty sam jestes z kartonu (7)
Nie można tak mowilc i naszej ojczyznie bo to nasz dom ! Na swoje mieszkanie tez mówisz melina ?
- 9 70
-
2023-01-27 20:38
Fakt, nawet na miano państwa z kartonu nie zasługuje.
- 48 6
-
2023-01-27 20:48
Piękny kraj
Tylko totalna władza go rozwaliła od środka.
- 36 7
-
2023-01-27 20:52
Odróżniaj państwo od ojczyzny! Państwa polskiego już się chyba nie da naprawić - wszyscy won i zacząć od zera.
- 22 7
-
2023-01-27 20:54
bo to nasz dom (1)
Dom dla psychicznie i nerwowo chorych.
- 27 4
-
2023-01-28 08:24
Nasz wspólny dom, przez nas budowany.
- 1 2
-
2023-01-27 21:41
(1)
jak już zagrałeś taką patriotyczną melodię to ojczyzna powinna być napisana z dużej litery. Prawdą jednak jest że Ojczyzna jest w ruinie i nikt tego o zdrowych zmysłach nie powinien kwestionowac.
- 19 4
-
2023-01-27 21:53
Taka Tradycja. Nikt tak nas nie urządzi, jak my sami
- 13 2
-
2023-01-28 22:43
ten portal to media czy brukowiec???
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.