- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (245 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (55 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (119 opinii)
- 4 Będzie pył, nie będzie premii? (44 opinie)
- 5 Biegli zbadali list Grzegorza B. (187 opinii)
- 6 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (328 opinii)
Wyłoniono ostatniego wykonawcę Trasy Kaszubskiej
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej - z Luzina do Bożegopola - powstanie za kwotę ok. 338 mln zł. Zbuduje go firma PORR.
Co ciekawe, wspomniana oferta była drugą najkorzystniejszą ofertą złożoną w przetargu. Korzystniejsza - o 200 tys. tańsza - została złożona przez polsko-włoskie konsorcjum NDI. Niestety nie spełniła ona wymogów formalnych.
Zgodnie z procedurą komisja przetargowa oczekuje 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji. Równolegle dokumentacja przetargowa zostaje przesłana do kontroli przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Po pomyślnym przeprowadzeniu tego etapu można będzie podpisać umowę z wykonawcą.
10 km nowej trasy
Przypomnijmy, że fragment Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola to dawne drugie zadanie, które na dodatek po ministerialnych cięciach finansowych zostało skrócone o połowę. Pierwotnie miało kończyć się w Łęczycach. W całej inwestycji drogowej zabraknie ostatniego odcinka - obwodnicy Lęborka.
Początek zadania znajduje się w miejscowości Bożepole Wielkie, a koniec odcinka znajduje się za węzłem "Luzino". Odcinek drogi ekspresowej ma ok. 10,4 km długości. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe:
- Bożepole Wielkie;
- Strzebielino;
- Luzino.
Przy węźle Luzino zostanie zaprojektowany i wybudowany Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej Luzino służący do zarządzania odcinkiem drogi ekspresowej S6.
Trzy zadania, trzech wykonawców
Wybór wykonawcy dla ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej oznacza, że znamy wykonawców, którzy zrealizują 40-kilometrową trasę:
- odc. z Gdyni do Szemudu (zadanie IV) - umowa podpisana z firmą Pol-Aqua - 817 mln zł;
- odc. z Szemudu do Luzina (zadanie III) - umowa przed podpisaniem z firmą Budimex - 335 mln zł;
- odc. z Luzina do Bożegopola (zadanie II skrócone) - umowa przed podpisaniem z firmą PORR - ok. 338 mln zł.
Łączna wartość budowy i projektu Trasy Kaszubskiej to 1 mld 490 mln zł.
Miejsca
Opinie (114) 2 zablokowane
-
2018-05-03 07:42
Prosba do Redaktora
Liczę na Pana Macieja wyjaśnienie kierowane do gdańskiego oddziału GDDKiA
Proszę o omówienie dotyczące budowy Węzła Chwaszczyno, które zakończy istniejący bieg DK20 w tym miejscu tj gdzie będzie ruch kierowany na węzeł po zakończeniu inwestycji.
Trasa Metropolitalna, która przejąć ma ruch z DK20 omijając Chwaszczyno będzie budowana dopiero w 2026r .- 7 1
-
2018-05-03 08:37
Dla mnie ok.
Najważniejsze to ominąć wszystko od Gdyni do Luzina właśnie. Choć gdyby droga kończyła się w Bożym Polu byłoby jeszcze lepiej.
- 3 3
-
2018-05-03 12:29
S6 - Trasa Kaszubska...
S14 - Trasa Żydowska xdd
- 3 3
-
2018-05-03 14:39
droga bez początku i końca nie bardzo wiadomo dla kogo
- 4 2
-
2018-05-03 15:29
a kiedy linia kolejowa Lębork - Bytów?
Inwestuje się w drogi a zapomina o tym że przez to miasta się korkują. Może powinniśmy w końcu inwestować w kolej? Wybudowanie linii Lębork - Bytów jest lepszym rozwiązaniem. Do tego można połączyć to z PKM
- 3 0
-
2018-05-03 22:37
Buspas na wielkopolskiej
Prosimy
- 1 0
-
2018-05-04 05:59
Potrzebna jest Obwodnica Metropolitana! Pieniądze już były, tylko brocha pisowata zabrała je na inwestycję w swoim regionie.
- 2 0
-
2018-05-04 08:32
Czas start
Kiedy ruszają prace!?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.