- 1 Walka z motocyklami jak z wiatrakami (212 opinii)
- 2 Zabytkowy folwark doczeka się remontu? (24 opinie)
- 3 Nawet 8 budynków na terenie po poczcie (191 opinii)
- 4 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (321 opinii)
- 5 Wojna szpiegów nad Zatoką Gdańską (75 opinii)
- 6 85. rocznica wybuchu II wojny światowej (785 opinii)
Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego
Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.
Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.
Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.
- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.
Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.
- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.
Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (175) ponad 100 zablokowanych
-
2012-03-04 15:49
moja opinia
Nie miałem tam wypadku ale na początku po remoncie tego odcinka niewiele brakowało,był deszcz i nie jechałem szybko a zaczęło mnie nosić.Tam nawierzchnia jest beznadziejna a wyprofilowanie tak jakby dany zakręt był w drugą stronę,czyli po prostu mówiąc spieprzona robota,nie pierwsza i nie ostatnia na naszych ulicach i drogach.
- 2 2
-
2012-03-04 15:53
kto wymyslil zakret????
no pytam sie!!!
teraz kazdy polski kierowca ma z tym problem:((- 1 0
-
2012-03-04 16:19
fotoradary
fakt jezdza tam za szybko, ale sporo wypadkow tam jest przez fotoradary. Szczegolnie przyjezdni przed fotoradarem nagle hamuja
- 1 3
-
2012-03-04 16:21
GKA,GKS
w godzinach szczytu nie ma tam wypadkow auta szczególnie z rejestracjami GKA i GKS skutecznie blokują lewy pas juz od niedzwiednika, no bo przeciez lada moment za 3 kilometry beda skrecac w ul.budowlanych :)
- 2 3
-
2012-03-04 16:26
Złe wyprofilowanie?
Tak: mózgu pana Ryszarda.
- 3 0
-
2012-03-04 16:45
zarąbista ankieta
głosujcie na pozycję 3 :)))))))
- 0 0
-
2012-03-04 17:27
Barier! Co to za nowa moda zdrobniania rzeczowników.
- 0 0
-
2012-03-04 17:41
35 lat jeżdżę Słowackiego (1)
prawie codziennie i jak się umie jeździć, to barierki niestraszne. Też jeżdżę szybciej i nigdy nie zaliczyłem barierki. Jadąc w dół do zdarzeń "przysługują się" fotoradary, bo hamowanie i "rura" i niektórzy nie umieją zapanować nad samochodem. Widziałem wielu, którzy jadąc 60 - 70 km/h ścinają zakręty bo nie potrafią zmieścić się na swoim pasie. Proponuję wycieczkę w ALPY, gdzie na odcinku kilkudziesięciu km 50m prostej to luksus. Tam się nauczą jeździć po zakrętach.
- 1 0
-
2012-03-05 03:31
zawsze jest pierwszy raz
z takim podejsciem jak twoje juz się spotkałem , kiedyś mało nie porąciłem dziadka , który przechodził na czerwonym , zatrzymalem się i pytam się czy wie co robi ? a dziad na to zebym go nie pouczał bo przezył 2 wojnę
- 2 0
-
2012-03-04 17:45
To trzeba mieć siłę
aby wymienić taką barierkę, praca dla silnych ludzi.
- 2 2
-
2012-03-04 18:27
Romczat (1)
No jest... yyy uszkodzony taa-taakże trzeba go wy-wymienić
- 1 0
-
2012-03-04 19:29
Roczat bum ta ra ra... lal la la la la la...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.