- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (67 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (166 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (170 opinii)
- 4 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (191 opinii)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (126 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (77 opinii)
Wyniesione przejście reakcją na potrącenie. Będzie bezpieczniej przy cmentarzu
Wyniesione przejście ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych przy cmentarzu Witomińskim. To reakcja Gdyni na śmiertelne potrącenie, do którego doszło w tym miejscu w listopadzie.
Kierowca zatrzymał uszkodzony pojazd kilkanaście metrów dalej, po czym - nie udzielając pomocy poszkodowanemu - uciekł do pobliskiego lasu. Został złapany w Bieszkowicach. Okazało się, że jest pijany. Ranny w ciężkim stanie (z urazem głowy) trafił do szpitala, gdzie zmarł.
Wypadek przy ul. Witomińskiej 6.11.2022
Sporo emocji po śmiertelnym wypadku
Zdarzenie wywołało sporo emocji wśród czytelników. Większość skupiła się na zachowaniu kierowcy. Niektórzy, jak pan Jacek, nasz czytelnik, wskazywali, że to miejsce zawsze było niebezpieczne dla pieszych.
Podkreślał, że żeby był wypadek, nie trzeba alkoholu i brawurowej jazdy. Proponował utworzenie nowego przejścia dla pieszych bądź wyniesienie istniejącego, gdzie doszło do śmiertelnego potrącenia.
"Przy cmentarzu Witomińskim piesi bez ochrony"
Okazuje się, że władze Gdyni, po analizie, doszły do podobnego wniosku, proponując wyniesione przejście.
Wyniesione przejście przy cmentarzu wymusi redukcję prędkości
- Bezpieczeństwo naszych mieszkańców to sprawa priorytetowa. Systematycznie i od wielu lat podejmujemy działania mające na celu zwiększanie komfortu pieszych. Dlatego na ul. Witomińskiej, nieopodal cmentarza, powstanie wyniesione przejście. Takie rozwiązanie wymusi na kierowcach zredukowanie prędkości, co pozwoli pieszym użytkownikom ruchu drogowego swobodnie i bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Przejście dla pieszych zostanie zbudowane z kostki brukowej i oznakowane poziomo i pionowo do końca marca. Koszt tych prac to około 40 tys. złotych.
Opinie (242) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-28 16:58
Opinia wyróżniona
(4)
Słuszna decyzja władzy. Ważne aby ten próg był naprawdę wyniosły i zmusił kierowczyków do wolnej jazdy.
- 33 45
-
2022-12-29 11:11
Najlepiej krawężnik w poprzek drogi nie?
- 3 4
-
2022-12-28 17:11
(2)
pieszych baranów uprasza się o rozejrzenie się ruch na tej ulicy naprawdę nie jest taki duży
- 10 19
-
2022-12-29 12:40
Baranem jest co najwyżej certyfikowany kierowca bez znajomości podstawowych przepisów
- 5 1
-
2022-12-29 09:20
Strefa 30 i kontrole prędkości
Oto rozwiązanie. Pamiętajmy, że pieszym może być każdy i małoletni, i niedowidzący. To na kierowcy ciąży więcej obowiązków.
- 14 7
-
2022-12-28 15:39
Opinia wyróżniona
Wyniesione przejścia są ok, jedziesz 30 i zawieszenie nie cierpi. (7)
Najgorsze są te małe plastikowe, kanciaste g... gdzie nawet przy 10 km/h jest łup, łup. A są miejsca gdzie takich progów nasiali co kawałek.
- 38 16
-
2022-12-29 11:47
tak, to jest najgorsze. nie to, że kierowcy zabijają pieszych, tylko że ci zawieszenie stuka (3)
- 10 4
-
2022-12-29 12:00
Tak, tak, każdy kierowca zabija pieszych (2)
Ja już przestałem nawet liczyć, a tak serio to całość powinna być projektowana żeby była i bezpieczna i wygodna dla każdego, każdy czasem jeździ samochodem, nawet jako pasażer i każdy jest czasem pieszym na przejściu, ja bym zamiast tych progów robił podniesione przejście, jest wygodniejsze dla obu rodzajów użytkowników, tak samo warunkowe strzałki
Ja już przestałem nawet liczyć, a tak serio to całość powinna być projektowana żeby była i bezpieczna i wygodna dla każdego, każdy czasem jeździ samochodem, nawet jako pasażer i każdy jest czasem pieszym na przejściu, ja bym zamiast tych progów robił podniesione przejście, jest wygodniejsze dla obu rodzajów użytkowników, tak samo warunkowe strzałki do likwidacji, za dużo ich, bezpieczniej będzie zrobić bezkolizyjne, przynajmniej tam gdzie sa przejścia, strzałka warunkowa i przejscie w nocy to jest pytanie sie o kłopoty, ja sprawdzam 3 razy czy ktoś nie wejdzie na przejscie, ale czasem ktoś sie zagapi i dramat
- 3 2
-
2022-12-29 12:53
Zniesienie warunkowych strzałek skrętu (1)
Gwarantuje korki
- 4 2
-
2022-12-29 13:01
w korkach i tak sa bezuzyteczne
na przyklad z kolobrzeskiej w rzeczpospolita
- 1 1
-
2022-12-29 11:13
O tak, polecam ulicę Konną do Otomina - możesz sobie przetestować wszystkie rodzaje progów jeśli chcesz sobie jakiś kupić.
- 5 0
-
2022-12-29 09:25
Niestety, kierowcy ciężką codzienną pracą (1)
zapracowali sobie na te przeklęte progi.
- 15 8
-
2022-12-29 11:39
Jasne, wszyscy kierowcy sobie zapracowali.
Dla mnie spowalniacze mogą być ale nie zatrzymywacze a żeby nie uszkodzić zawieszenia na większości trzeba się praktycznie zatrzymać.- 5 5
-
2022-12-28 17:31
Opinia wyróżniona
Dzieci uczą jak należy się zachować na przejściu a kierowców na kursie. (18)
Nic nie da wyniesienie jak ludzie w autach będą zachowywać się jak królowie albo piesi ubrani na bardzo stonowane kolory będą uważali że maja pierwszeństwo i że kierowcy ich widzą. Tylko zwiększenie szacunku do siebie i myślenie jak druga osoba da efekt.
- 63 17
-
2022-12-29 12:24
dzieci nikt nie uczy teraz... wlaża tak samo jak ich matki od razu na ulice... nawet nie spojrzą
- 2 1
-
2022-12-29 09:27
Jak nie widzisz pieszych lub nie potrafisz śledzić obiektów (7)
na skraju drogi, to lepiej nie wsiadaj za kierownicę
- 8 11
-
2022-12-29 10:31
(6)
Ty nie masz prawka, prawda?
- 5 4
-
2022-12-29 12:04
Ewidentnie ktoś nigdy nie jeździł w nocy (2)
Potwierdzam, ludzie czasem sa ledwo widoczni, tak samo rowerzyści, nie bez powodu samochody mają obowiązek po zmroku zapalania świateł, to nie dla wygody kierującego
- 4 2
-
2022-12-29 13:05
Swiatła (1)
Tylko, że światła samochodu oświetlają tunelowo i na krawędzi tunelu zaczyna się czarna dziura, tam nic nie widać, gdy jest ciemno i brak oświetlenia ulicznego...
- 1 1
-
2022-12-29 16:35
Ech, niektórzy kierowcy nic nie widzą ani w nocy ani w ciągu dnia.
Czemu w Polsce ludzie giną w ciągu dnia przy dobrej widoczności? Giną nawet na chodnikach, nie tylko na przejściach. Ja rozumiem, że ktoś sam się rzuca pod koła, czy biega między samochodami, albo na czerwonym, można go krytykować. Ale jak można krytykować ludzi, którzy giną potrąceni przez pijaków uciekających z miejsca zdarzenia? Tego nie rozumiem.
- 1 0
-
2022-12-29 11:56
Mam różne kategorie (1)
Prawo jazdy nie jest dla ludzi ślepych i niedowidzących.
- 3 3
-
2022-12-29 12:09
Chyba kategorie niepełnosprawności
Umyslowej
- 3 3
-
2022-12-29 11:39
Prawie wszyscy mają prawko, ale co to zmienia.
Kierowca, który ma kłopoty ze wzrokiem i nie widzi pieszych na przejściach w mieście, często dobrze oświetlonych ze światłami, bywa, że w ciągu dnia nie powinien prowadzić samochodu. A pieszy powinien przechodzić na drugą stronę jak ma właściwe światła, na przejściu, i nie powinien rzucać się pod samochód. Kierowcy nie powinni przyspieszać przed
Kierowca, który ma kłopoty ze wzrokiem i nie widzi pieszych na przejściach w mieście, często dobrze oświetlonych ze światłami, bywa, że w ciągu dnia nie powinien prowadzić samochodu. A pieszy powinien przechodzić na drugą stronę jak ma właściwe światła, na przejściu, i nie powinien rzucać się pod samochód. Kierowcy nie powinni przyspieszać przed przejściem, nie powinni jeździć na czerwonym, nie powinni przejeżdżać po stopach ludziom schodzącym z przejść. W ogóle, jedni i drudzy powinni sobie uzmysłowić, że alkohol to wróg kierowcy i pieszego.
- 5 0
-
2022-12-29 07:19
Kolory? (8)
O co Ci chodzi z kolorami? Wypowiedź nawet mogłaby mieć sens, ale tymi kolorami ją zabiłeś/łaś. Wg prawa pieszy jest "królem" na przejściu a kierujący powinien jechać z taką prędkością, żeby mu to umożliwić. Minie jeszcze trochę czasu nim to zrozumiemy ale zrozumiemy :)
- 8 6
-
2022-12-29 10:16
Nie jestem taki pewien.
Piszesz o jakichs krolach, ewidentnie nadinterpretujesz kazdy przepis, jak tylko Ci wygodnie (bo nie rozumiesz jego tresci), wiec roznie moze byc.
- 2 4
-
2022-12-29 10:13
Jeśli pieszego kierowca nie widzi w obrębie przejścia to jedzie normalnie - nie zatrzyma się do zera, jeśli nikogo (2)
nie widzi. Jeśli pieszy jednak tam jest, zlany z otoczeniem i bez instynktu samozachowawczego żeby się rozejrzeć przed wejściem, to dojdzie do potrącenia. Winny będzie kierowca. W interesie pieszego jest by jednak być widocznym i dać szansę kierowcy na odpowiednie zareagowanie. To pieszy jest głównym poszkodowanym w takich wypadkach, więc
nie widzi. Jeśli pieszy jednak tam jest, zlany z otoczeniem i bez instynktu samozachowawczego żeby się rozejrzeć przed wejściem, to dojdzie do potrącenia. Winny będzie kierowca. W interesie pieszego jest by jednak być widocznym i dać szansę kierowcy na odpowiednie zareagowanie. To pieszy jest głównym poszkodowanym w takich wypadkach, więc racjonalne byłoby takie postępowanie w jego przypadku aby zwiększyć szanse na bycie widocznym. Po co ludzie w nocy chodzą z odblaskami na poboczu? Po co rowerzyści mają światła? Ano po to, aby uniknąć wypadku.
- 6 7
-
2022-12-29 11:35
W interesie kierowcy jest nosić okulary, jeździć bez procentów i zatrzymywać się jak jest znak STOP, czerwone światło itd itp (1)
A jednak codziennie tabuny kierowców łamią te przepisy, powodując poważne wypadki. I co? Ano, na forach takich jak te winni są głównie piesi. Nie wiem co takiego jest w głowach innych kierowców, to wieczne usprawiedliwianie pajaców łamiących przepisy jest dla mnie niepojęte. Przecież oni powodują również problemy dla innych kierowców, są sprawcami
A jednak codziennie tabuny kierowców łamią te przepisy, powodując poważne wypadki. I co? Ano, na forach takich jak te winni są głównie piesi. Nie wiem co takiego jest w głowach innych kierowców, to wieczne usprawiedliwianie pajaców łamiących przepisy jest dla mnie niepojęte. Przecież oni powodują również problemy dla innych kierowców, są sprawcami wielu wypadków. A odblaski to owszem, tam gdzie drogi nieoświetlone, tam gdzie się chodzi poboczami, a w środku miasta nie da się usprawiedliwić ślepoty niektórych kierowców.
- 5 3
-
2022-12-29 13:01
Dużo dróg nie oświetlonych w GD
- 0 1
-
2022-12-29 09:36
Po prostu (3)
Czarnych zjaw in hood nie widać na poboczu...
Odblaski!!- 2 7
-
2022-12-29 11:30
Z tym, że tu jest mowa o przejściu a nie o poboczu.
Spora część kierowców ma problemy nawet na przejściach ze światłami w środku miasta, z takimi pieszy nie ma szans.
- 3 1
-
2022-12-29 10:29
Kolory... (1)
Czyli mam ubierać się kolorowo i nosić odblaski bo Ty chcesz jechać "swobodniej"? Z tego co wiem odblaski są obowiązkowe... poza miastem
- 6 5
-
2022-12-29 10:48
Masz uwazac i dbac o swoje bezpieczenstwo, to ze masz pierwszenstwo nie znaczy ze jestes niesmiertelny, ilu juz stracilo zycie z tych co mieli pierwszenstwo
- 4 7
Wszystkie opinie
-
2022-12-28 14:31
Wszystko by szykanować normalnych ludzi (14)
Jezus na Krzyżu ma dziś twarz kierowcy
- 20 48
-
2022-12-28 14:35
Tia, i twarz rus zatroskanego losem ua
- 10 8
-
2022-12-28 14:44
Aha, czyli wg ciebie pijany kierowca zabił pieszego na przejściu, w celu szykanowania (1)
kierowców. Ok, i jak wam to wszystkim wyszło?
- 11 8
-
2022-12-29 14:18
Pijany zabił, trzeżwi płacą jazdą przez szykany
- 0 0
-
2022-12-28 15:55
Podziekujcie swojemu ziomusiowi
Pokroju sthura
- 7 10
-
2022-12-28 16:00
takim podejściem jedynie pogrążasz siebie i innych kierowców (8)
takie samo działanie można zaobserwować w działalności k kat.
- 10 1
-
2022-12-28 16:48
rządy ludzi głupich powodują jedynie szkody dla wszystkich
- 5 1
-
2022-12-28 16:51
ilu jest baranów w społeczeństwie nieszanujących przepisy 90% ? (6)
bo ja uważam ze pojedyncze procenty a kara się wszystkich.
- 4 7
-
2022-12-28 16:58
(4)
tak samo było za lenina i stalina mordowano milion bo winnych czemuś było 100
- 4 8
-
2022-12-28 20:04
No nie mogę. Jeden powołuje się na Jezusa, drugi straszy Stalinem. (3)
A obaj bo im ktoś podniósł przejście dla pieszych o dwadzieścia centymetrów do góry.
- 11 1
-
2022-12-28 21:29
Które to już przejście w Gdyni? Rozumiem gdzieś przy szkole, ale nie każde. To już chyba przeginka. (2)
- 0 7
-
2022-12-28 21:46
Jakby nie było ciśnięte do oporu to
nie byłoby takich rzeczy.
często tam 50 km/h jeździsz?
wiem po sobie jak miło się leci w dół na przykład Witomińską.
Tam 141 sypie 70, wiem bo sam tak jeździłem podczas mej krótkiej przygody z PKM Gdynia.- 5 1
-
2022-12-29 12:42
Polityka jest prosta
Tam, gdzie doszło do wypadku znika warunkowa lub pojawia się wyniesione przejście. Zasuwaj dalej.
- 1 0
-
2022-12-28 20:02
No... oczywiście. Na tym polega prawo.
Jakby każdy miał przydziałowy granat to ile % by go użyło bez powodu? bo ja uważam że pojedyncze procenty a zakazem posiadania granatów kara się wszystkich.
- 2 1
-
2022-12-28 20:01
Hahahahaha, biedaku jeden, zwolnić musisz!
Niczym sam Jezus z Nazaretu którego Rzymianie zmuszali by wolniej z tym krzyżem szedł bo jeszcze kogoś potrąci. Dokładnie tak cierpiał biedak!
- 5 1
-
2022-12-28 14:32
Najgorsi są kierowcy, którzy mimo oznakowanego i wyniesionego przejścia dla pieszych... (7)
... i tak wymuszają pierwszeństwo. A już najlepiej to wtedy, gdy 10m dalej staną w korku. Powinni zabierać prawko takim amebom. Dlatego zawsze przechodzę przez przejście z włączonym nagrywaniem w telefonie trzymanym w ręce.
Kilka osób w tygodniu ma donos.- 29 49
-
2022-12-28 15:03
(6)
Dla ciebie ważniejsze jest to że masz pierwszeństwo czy to aby przejść bezpiecznie nie narażając życia czy zdrowia?
- 13 9
-
2022-12-28 20:43
jedno nie wyklucza drugiego, geniuszu (5)
- 5 3
-
2022-12-29 00:08
(4)
pieszemu zabrania się wchodzić pod jadące auto bezpośrednio
- 4 3
-
2022-12-29 11:41
Oczywiście, ale pieszy, który jest na przejściu, zwłaszcza jak ma zielone, powinien móc spokojnie z niego zejść. I bezpiecznie. (1)
- 1 0
-
2022-12-29 12:57
Powinien moc, ale gdy zbyt blisko jest pojazd, to nie ma prawa wejsc na jezdnie nawet na przejsciu i przy zielonym swietle.
I o tym trzeba pamietac. A wlasciwie nie trzeba, ale powinno sie, jesli chce sie bezpiecznie przechodzic przez ulice.
- 2 0
-
2022-12-29 12:44
Jak napisałeś, bezpośrednio (1)
i do tego na jezdnię, nie na kolejny pas ruchu. To, że hrabia musi zwolnić nie ma nic wspólnego z "bezpośrednio". Na ten temat wielokrotnie wypowiadały się sądy.
- 1 1
-
2022-12-29 12:55
Przeciez tu nie ma mowy o sytuacjach, gdy hrabia musi zwolnic.
W takiej sytuacji zwalnia, ewentualnie klnac pod nosem, co malo nas przeciez obchodzi, ale nikt nie zostaje potracony. Za to mowa jest tu o sytuacjach, gdy pieszy wchodzi na przejscie, gdy pojazd jest juz w tak niewielkiej odleglosci, ze nie udaje mu sie juz wyhamowac i dochodzi do kolizji/wypadku z winy pieszego.
- 1 0
-
2022-12-28 14:36
(5)
Jak ktoś jest na tyle pijany że nie widzi pieszego na pasach, to i wyniesionego przejścia nie zobaczy, albo będzie miał je w poważaniu.
- 53 10
-
2022-12-28 18:49
(1)
Jak nie zauważy to jego też wyniesie !
- 3 1
-
2022-12-29 11:14
I rozumiem przeleci nad pieszym?
- 0 1
-
2022-12-28 19:54
Ale na pierwszym takim uszkodzi podwozie. (2)
I może nie dojedzie do takiego na którym spotka pieszego.
- 5 0
-
2022-12-29 00:09
nic nie uszkodzi takie długie wyspy z łagodnym najazdem najwyżej bujna nadwoziem nic więcej
- 1 2
-
2022-12-29 11:16
Na jakim pierwszym? Tam ma być jedno wyniesienie. Ten pijak co tam potrącił człowieka, jakoś nie zwolnił na wcześniejszych.
- 0 0
-
2022-12-28 14:38
I właśnie po to kupiłem sobie wysoko zawieszonego SUVa (29)
Dzięki temu ja i moje autko nie cierpimy przez innych i nie zwalniamy na wyniesionych przejściach oraz progach, które niszczą zawieszenia.
- 160 140
-
2022-12-28 14:54
LAmpas naczelny Mo grantniki przywozi , skusisz sieM ,cena przystępna .
- 10 5
-
2022-12-28 14:58
żeby potrącać ludzi?
- 19 27
-
2022-12-28 15:06
(8)
Kupiłeś wyrób samochodopodobny bardzo niskiej jakości, więc zamilcz
- 15 31
-
2022-12-28 15:14
nie istotne jaki samochód kupił, chyba większym problemem (7)
jest jego stan umysłu, który manifestuje pogardę dla przepisów, pogardę dla innych. ty pewnie nie lepszy. od niego, skoro piszesz jedynie o tym jaki jest albo nie jest jego samochód
- 33 42
-
2022-12-28 15:16
W sedno
- 13 30
-
2022-12-28 16:11
(3)
Jak wymyślisz progi, których przejechanie spowoduje dyskomfort i wpływ na zawieszenie dopiero powyżej wymaganych 20/30 kmh, to ci dam plusika, póki co przyklasnę gościowi od suva.
- 22 12
-
2022-12-28 17:44
Zwykłe szykany drogowe rozwiązują kwestię nadmiernej prędkości. (2)
ALE powodują też zatory.
- 1 6
-
2022-12-28 18:39
A co ważniejsze.
- 1 1
-
2022-12-29 00:10
szykany ośle można sobie stawiac na ulicach osiedlowych
- 0 1
-
2022-12-28 16:21
Oj, w tym wypadku stan bezumysłu.
- 1 3
-
2022-12-28 17:00
nikt nie reprezentuje większej pogardy od jakiegoś czasu jak tzw piesi którzy chyba nie wiedzą że nadal nikt im nie pozwolił chodzić po takiej morskiej w Gdyni gdzie i jak chcą i że poza skrzyżowaniami są bariery a to oznacza zakaz wchodzenia na jezdnię ale po co uważać jednego durnia parę lat temu zabiło na wysokości działdowskiej bo lepiej było na przełaj lecieć niż przejść na pasach ze światłami
- 7 4
-
2022-12-28 15:30
na raty ? czy w leasingu ? (4)
- 5 3
-
2022-12-28 15:40
W Gran Turismo na PlayStation2
- 10 2
-
2022-12-28 17:48
To w zasadzie to samo. I raty kredytu i raty leasingu trzeba spłacać. (2)
Różnica w formie własności. W przypadku leasingu z wykupem do spłaty ostatniej raty właścicielem pojazdu jest bank.
- 5 0
-
2022-12-28 20:07
A jak przestaniesz spłacać raty to bank pogrozi palcem? (1)
- 1 0
-
2022-12-29 13:37
Raty kredytu czy raty leasingu? Niezbyt to na temat, najwyrazniej kontekst wypowiedzi jest poza mozliwosciami Twojej percepcji.
- 0 0
-
2022-12-28 15:33
gdybyś naprawdę miał SUVa (1)
to wiedziałbyś, że przed progami trzeba zwalniać jak każda inną osobówką. Wyższe zawieszenie niewiele daje.
- 24 6
-
2022-12-28 17:00
daje daje
- 4 11
-
2022-12-28 15:41
Wysoko zawieszony
Kup sobie jeszcze parę klepek do ... mózgu.
- 18 3
-
2022-12-28 15:42
Twoim zdaniem Dacia to SUV?
Nie mam więcej pytań
- 19 1
-
2022-12-28 15:54
Mózg sobie kup
- 7 3
-
2022-12-28 16:49
szkoda
To szkoda że Ty i Twój SUV nie zwalniacie na przejściach...
- 5 2
-
2022-12-28 16:52
dacia padacia ?
- 5 1
-
2022-12-28 19:05
jeden pijany, a winni wszyscy. Pseudo eco rozwiązanie. A może pomogłyby obowiązkowe odblaski, o d b l a s k i. (2)
- 2 9
-
2022-12-28 23:33
A może jednak pomogłoby zwolnić, z w o l n i ć, a nie przerzucać odpowiedzialność na ofiary? (1)
- 6 3
-
2022-12-29 00:10
ja myślę że pieszym id..tom możnaby poradzić żeby chociaż się rozejrzeli jak juz włażą na jezdnię
- 3 2
-
2022-12-28 19:36
a ja kupiłem hammera (1)
bo jakiś gość wjechał mi suvem
- 5 1
-
2022-12-28 20:40
xuia kupiłeś.
- 0 0
-
2022-12-29 06:19
suv hybryda=haha :D
- 0 0
-
2022-12-28 14:38
(6)
Wszystkie przejścia dla pieszych nie mające sygnalizacji świetlnej powinny być podniesione !!! Jestem kierowcą i wiem o czym piszę !
- 26 40
-
2022-12-28 14:47
w ogóle wszystko powinno być podniesione (5)
wtedy by się normalnie by się jeździło, tylko trochę wyżej, a takie płaczki jak ty nie miałyby racji płaczu
- 11 9
-
2022-12-28 15:00
(4)
No tak,bo ty król życia musi pędzić przez osiedle w zajechanym szrocie.
- 12 10
-
2022-12-28 17:14
(3)
w szkole kiedyś uczono co trzeba zrobić by przejść przez ulicę ogarniały to 7 latki obecnie dorośli deb.le wymagają prowadzenia za rączkę
- 5 8
-
2022-12-28 20:19
To samo pokolenie siedzi teraz w autach, więc ładny strzał w stopę. (2)
Ja z kolei pamiętam że kiedyś można było puścić dzieciaka samopas by dotarł do szkoły na piechotę bo nie było powodu podejrzewać że ktoś je przejedzie. Dzisiaj tylko starsze dzieci się tak puszcza.
- 5 4
-
2022-12-29 00:16
(1)
ja jadąc samochodem muszę na dużo rzeczy zwracać uwagę nie mogę każdej starej pierdoły niańczyć i za nią myśleć nie jestem tez w stanie dotrzec każdego deb..nego batmana ubranwgo na czarno w takiej pogodzie jak walą mi po gałach oczojeb..mi ledami samochody z przeciwka, tzw piesi deb..le powinni sobie w końcu zdać sprawę z tego że jeśli chcą się uważać za użytkowników dróg to mają psi obowiązek po pierwsze uważać po drugie nie prowokować zagrożeń i stosowac się do przepisów z których ich nikt nie zwolnił, jak widzę id..tę który przebiega przez obwodnicę zastanawiam się co taki głupek sobie myśli że jak walnie go samochód jadący tylko dopuszczalne 100-120 to przeżyje?taki samolubny egoistyczny baran nawet nie bierze pod uwagę jaką traumę zrobi komuś kto go rozmaże na masce swojego auta i o tych którzy jego flaki jego mózg jego oderwane giry będą musieli ładować do wora
- 3 3
-
2022-12-29 11:45
Jeśłi ktoś przebiega przez obwodnicę to jest skrajnym i**otą, proszącym się o kłopoty.
Ale trzeba też zapytać co robi za kółkiem baran, który jest pod wpływem i jedzie dwa razy tyle co dozwolone? Takie zdarzenia są codzienne odnotowywane, tak samo jak piesi przechodzący w miejscach niedozwolonych. To są przypadki kliniczne. Ale to nie przypadek z powodu, którego będzie to wyniesienie. Tu w całości jest winny durny kierowca.
- 0 0
-
2022-12-28 14:38
Jeszcze raz to napisze (12)
Proszę o przytoczenie statystyk potrąceń na tych pasach,ile osób zostało poszkodowanych w taki właśnie sposób w tym miejscu. Od czego jesteście wy dziennikarze?od felietonów o d.... Maryni?Bo jeśli był to jeden pijak nie widzę powodu by wydawać na ten cel nawet złotówki.
- 47 24
-
2022-12-28 14:43
A wiesz na czym polegają działania prewencyjne i podnoszące bezpieczeństwo (4)
...zanim wydarzy się kolejny śmiertelny wypadek? Czy twoim zdaniem należy odczekać aż zginie tam 5, 10, czy też może 50 osób. Jakoś ty i zawieszenie w twoim autku to wytrzymacie o ile zdejmiesz nogę z gazu w tym miejscu.
- 10 20
-
2022-12-28 16:43
(2)
To dlaczego nie budjemy takich wzniesien na każdym przejściu dla pieszych? Proszę o odpowiedź.
- 8 2
-
2022-12-28 20:12
No bo Przenajświętsza Przejezdność jest najważniejsza. (1)
Inne pomysły do głowy wpadają dopiero jak ktoś zginie.
- 3 3
-
2022-12-29 00:17
giną głupki myślące że ich ciało jest ze stali
- 2 1
-
2022-12-28 17:15
ja proponuję by każdy pieszy który tam ma zamiar przejść zatrzymał się i dobrze rozejrzał to jest cymbalski gł..pku gwarancja bezpieczeństwa absolutnego i kosztuje okrągłe zero zł poza tym ile osób tam zginęło w ciągu ostatnich 10 lat czy 20? Zero?
- 4 2
-
2022-12-28 14:45
no tak, twoje złotówki ważniejsze niż ludzkie życie (6)
typowy kierowca zabójca
- 11 13
-
2022-12-28 16:45
(2)
Po prostu racjonalista,jak mam dług to szukam oszczędności a nie wydaje na zbędne rzeczy. A skoro zdarzył się jeden wypadek i to spowodowany przez pijaka to nie widzę powodyu by wydawać 40k.
- 5 4
-
2022-12-28 17:23
(1)
lewactwo rządzące gdynią ma paranoję antysamochodową więc taki wypadek to woda na ich zryte łby
- 6 5
-
2022-12-29 11:47
Gdynia to miasto, a nie tor rajdowy. Większe prędkości można rozwijać na obdowdnicy a nie w mieście, a po pijaku nie prowadzimy
- 1 0
-
2022-12-28 16:50
(2)
a co mnie obchodzi że wpada pod auto ktoś kto nie umie się nawet rozejrzeć?Co dalej obowiązek chodzenia w kasku bo jakiś stary melepeta np się przewrócił i łeb sobie rozbił?
- 3 3
-
2022-12-28 20:46
ponieważ ciebie to nie obchodzi, obchodzi to innych, (1)
za ciebie.
- 0 3
-
2022-12-29 00:18
ja nie potrzebuję by ludzie specjalnej troski się o mnie troszczyli sam umiem to zrobic lepiej
- 2 1
-
2022-12-28 14:45
Nie poprawi (13)
Ludzie w tym miejscu przechodzą przez jezdnie jak święte krowy, gdzie popadnie nie patrząc na nic w koło.
- 47 25
-
2022-12-28 14:59
(7)
Czy tamta ofiara przechodziła na miejscu niedozwolonym? Gdybym był członkiem jej rodziny i usłyszał od ciebie taki tekst, to twoja głowa leciałby jak tamten poszkodowany.
- 10 9
-
2022-12-28 15:06
(6)
To że są pasy nie znaczy że można włazić na nie jak święta krowa! Pieszego też obowiązują przepisy a większośc pieszych zapomniało o tym ostatnio!
- 9 13
-
2022-12-28 16:24
Chyba jesteś mocno ograniczony. (5)
Starszy pan przechodził na pasach zgodnie z przepisami, zabił go menel nie dość, że pijany to jeszcze łamiący przepisy. Chcesz to bronić? Winą obarczasz ofiarę? Dlaczego? Jesteś tym sprawcą?
- 11 2
-
2022-12-28 16:34
(2)
Nie masz pewności w jaki sposób starszy pan wszedł na te pasy... jeśli wszedł bezpośrednio przed maskę samochodu jak to piesi maja ostatnio w zwyczaju to kierowca mógł zwyczajnie nie mieć szans wyhamować! Prawo fizyki niestety...
- 3 14
-
2022-12-29 11:50
Kierowca nie mógł wyhamować? (1)
No nie mógł, bo był pijany i nie hamował wcale. I do tego tchórz śmierdzący zwiał. Czy warto znowu oskarżać starszego pana, który zmarł? Sprawcą wypadku był łamiący przepisy tchórzliwy menel.
- 3 1
-
2022-12-29 12:51
Jezeli wtargnal przed jadacy pojazd, to nie tyle warto, co trzeba.
Ale w takich sprawach nikt nie bedzie ustalal, jak to tam bylo. Prawda malo kogo obchodzi, bo kierowca byl pijany i uciekl, a pieszy nie zyje.
- 0 2
-
2022-12-28 22:02
Rozglądał się, czy wlazł bezmyślnie z telefonem przy uchu? (1)
- 0 6
-
2022-12-28 22:30
Godzina zdarzenia sugeruje że szedł na autobus 141 który może już jechał
- 2 0
-
2022-12-28 15:20
to jest proste. jeśli ludzie chodzą po przejściach jak święte krowy, (4)
nie oznacza to, że nie musisz się dostosowywać i w efekcie zabijać ich. I nie strzęp sobie języka, bo absolutnie nic nie wskórasz, ani osobiście, ani zbiorowymi petycjami. różnego rodzaju ograniczenia będą tylko postępować i żaden indywidyualny ani kolektywny skowyt nic nigdy nie zmieni.
- 9 6
-
2022-12-28 16:36
(3)
zmieni się zmieni kiedy odspawa się od rządzenia id..tów tyle potrzeba wzruszają mnie takie inwestycje jak na wolności na wysokości II LO jakieś porąbane wyspy pagóry na uliczkach na których odkąd żyję nie było nawet pół wypadku ale tak jak mówię rządy ludzi niepełnosprawnych umysłowo tak wyglądają
- 4 7
-
2022-12-28 20:51
zdaje się, że to obecna ekipa rządząca zaostrzyła (1)
radykalnie przepisy, kontynuuje budowę infrastruktury drogowej zgodnie z najnowszymi światowymi trendami bezpieczeństwa czy ja może żyje w jakiejś alternatywnej rzeczywistości?
- 2 1
-
2022-12-28 22:32
Jeśli chodzi o działki leśne to ja jak żyje nie widziałem tyle id..tyzmu w oznakowaniu i organizacji ruchu tam wszystko sprawia wrażenie że banda pierdzieli z rady dzielnicy działa na zasadzie co by tu jeszcze spierd...
- 0 2
-
2022-12-29 12:47
Tego czego jeszcze nie zauważyłeś to to, że nie znajdziesz w dużych związkach miejskich w PL
ani tym bardziej na zachodzie ekip podchodzących bardziej liberalnie do indywidualnego ruchu samochodowego. Więc po dowolnej zmianie przetestujesz w praktyce powiedzenie "z deszczu pod rynnę".
- 0 0
-
2022-12-28 14:45
Przepraszam, że to napiszę... (3)
..., ale to da tyle co rzucona szmata na wiatr, czyli nic. Wystarczyło doświetlić to przejście i tyle. Tam jest ciemno, jak w znanym miejscu u ciemnoskórego!!! Nawet światła na przycisk by wystarczyły panie kucyk... No tak, ale wobec obecnej władzy nie da się... Podobnie jest z myśleniem u tejże-Nie da się!
- 45 9
-
2022-12-28 16:03
nie jest na tyle ciemno, że nie widać przejscia (2)
a jeśli widać przejście i nic innego, należy zwolnić albo zatrzymać się. miarą skuteczności tego jest nie potrącenie pieszego. czy to jest trudne do pojęcia?
- 4 5
-
2022-12-29 00:21
(1)
jakikolwiek większy ruch pieszych ma tam miejsce tylko w wybranych dniach i porach roku obecnie nie ma tam żywej duszy wieczorami ok 20 nawet latem nie ma tam prawie nikogo jest to jak zawsze gruba przesada ale trup najlepiej robi jako trampolina wyborcza
- 2 2
-
2022-12-29 11:53
Trup? A jakby to był twój krewny, to też trup.
Tam powinno być i wyniesienie i doświetlenie, to w końcu miasto.
- 2 1
-
2022-12-28 14:46
polski kierowca to ... (2)
co można poznać nie tylko po czynie osoby z artykułu, ale i z komentarzy.
- 18 28
-
2022-12-28 17:55
(1)
a pieszy to głupek który nawet przez taką wąską drogę przejść nie umie
- 0 8
-
2022-12-29 12:40
Też będziesz stary
Niedowidzący, szczególnie o zmroku
- 1 0
-
2022-12-28 14:51
Wszystkim miłośnikom wyniesionych przejść i progów polecam poczytać dlaczego wydłuża to drogę hamowania i zmniejsza stabilność (7)
Wyniesione przejścia tylko obniżają bezpieczeństwo pieszych.
Przed takim przejściem zwolnią tylko ci, którzy i tak jeżdżą ostrożnie, wariaci i młodociani testerzy auta rodziców tylko przyspieszą aby poczuć się jak Hołek w locie...
A spienione na wstrząsie amortyzatory uniemożliwiają efektywne hamowanie.- 65 28
-
2022-12-28 15:04
No ciekawe... Jakoś odkąd zamontowano u mnie wyniesione przejście na ulicy to wariatów za kółkiem brak. (4)
A na tej prostej lubili dać gaz w podłogę. To znaczy był potem jeden, ale urwał sobie zderzak i wydech na wyniesieniu i już nikt go nie naśladuje.
- 21 19
-
2022-12-28 16:38
(3)
na witomińskiej jest takie przejście wyniesione że można autem osobowym ze zwykłym zawiasem pojechać tam 50 bez kłopotu zatem psu na budę takie id..tyzmy po prostu polityczny pic paru pal..ntów którzy chcą kapitał polityczny zbijać na wypadku
- 9 9
-
2022-12-28 19:58
Sugerujesz że zamontowali tam zbyt płaską wersję? (2)
Odnotowane, zrobi się remont i nowa wersja będzie zrobiona krawężnikami.
- 9 5
-
2022-12-28 22:34
Nie będzie bo krawężniki montuje się tylko na przejazdach rowerowych typie
- 0 2
-
2022-12-30 06:15
O Pan z MTM cieszy sie na kolejną łatwą kase
- 0 0
-
2022-12-28 15:32
Skąd ta teza? (1)
Czy jest to potwierdzone jakimiś testami, czy jest to jedna z tych teorii, z którą się ujawniasz podczas rozmów przy piwie?
- 10 12
-
2022-12-28 15:41
Normalnie. Instytut danych z D.
- 10 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.