• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek dwóch pociągów w Gdyni. Są ranni

Szymon Zięba
5 października 2023, godz. 07:45  Raport
Opinie (359)
aktualizacja: godz. 10:39 (5 października 2023)

Trwa akcja służb na miejscu wypadku pociągu.

Cztery osoby zostały poszkodowane wskutek wypadku pociągu relacji Gdynia-Malbork i szynobusa. Do zderzenia czołowego pociągów doszło na wysokości przystanku Gdynia GłównaMapka, w czwartek, 5.10.2023 r., rano.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Wypadek dwóch pociągów przez błąd ludzki?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział obecny na miejsc wypadku wojewoda pomorski, Dariusz Drelich.
Jak doprecyzował, mogło dojść do niezatrzymania podczas sygnału "stop".




Wojewoda o okolicznościach wypadku

Dariusz Drelich tłumaczy przyczyny i okoliczności wypadku kolejowego, do którego doszło przed 6 rano na stacji kolejowej w Gdyni.



Aktualizacja: Zmiany w kursowaniu pociągów w Trójmieście



Aktualizacja, godz. 8:39

- Komisja ustali okoliczności zdarzenia do którego doszło dzisiaj, 5 października, o godzinie 7 na stacji Gdynia Główna. Doszło do zderzenia dwóch składów Polregio: szynobusu wykonującego jazdę manewrową oraz osobowego relacji Malbork - Gdynia Chylonia. Składy są wykolejone. Na miejscu pracują służby, udzielana jest pomoc osobom poszkodowanym - mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP.
Jak podkreśla, na stacji Gdynia Główna działają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Według wstępnych ustaleń urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji były sprawne. Komisja z pełną dokładnością będzie mogła odczytać pełne dane dotyczące przyczyn wydarzenia - tłumaczy.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Informuje, że zdarzenie na stacji Gdynia Główna nie jest związane z żadnymi pracami inwestycyjnymi ani remontowymi.

Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.

Nieoficjalnie: Kierujący szynobusem nie zastosował się do sygnału "stop"?



Tymczasem z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że pociag z Malborka jechał do Gdyni Głównej. Szynobus z kolei tankował na Grabówku. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop" wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.

Aktualizacja, godz. 8:06



Liczba rannych osób wzrosła do czterech, w tym jedna osoba znajduje się w ciężkim stanie. Piąta osoba, która zgłosiła się do ratowników z dolegliwościami, nie potrzebowała ostatecznie hospitalizacji.




Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Ruch wstrzymany



O wypadku dwóch pociągów poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane sygnały.

07:25 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 09:06)

PILNE! Wypadek dwóch pociągów w Gdyni (113 opinii)

Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.
Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.


- Zderzenie dwóch pociągów pomiędzy stacją Gdynia Główna i Gdynia Stocznia - jeden wagon przechylony. Duża liczba karetek, straży pożarnej i policji - dowiedzieliśmy się.


Sygnał naszych czytelników potwierdzają strażacy.

Strażacy: są ranni w wypadku dwóch pociągów



- Zgłoszenie o wypadku zostało odebrane o godzinie 7:04. Na miejsce pojechało sześć zastępów ratunkowych - potwierdzają funkcjonariusze.
Poszkodowane zostały trzy osoby.

- Szynobus zderzył się z pociągiem relacji Gdynia-Malbork. W szynobusie była jedna ranna osoba, w pociągu osobowym - dwie ranne osoby - informują strażacy.

Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Byli ranni.



  • Trzy osoby zostały ranne wskutek wypadku pociągu i szynobusa.
  • Trzy osoby zostały ranne wskutek wypadku pociągu i szynobusa.
Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Opinie (359) ponad 20 zablokowanych

  • Ja myślę że to była stłuczka na ubezpieczenie

    • 0 1

  • Dlaczego pan wojewoda tak bezczelnie kłamie, że nie było pasażerów. Niejedna dziś rodzina przeżywała strach o swoich bliskich. Niestety jestem jedną z nich.

    • 6 2

  • Nie chciałbym mówić o okolicznościach,

    ale powiem...

    • 0 0

  • Dlatego najbezpieczniej jest w ostatnim wagonie...

    • 1 0

  • Tłumaczenie dla laików co to tarcza, semafor itp. (2)

    Jazda pociągowa - wyjazd/wjazd pociągu na stację po sygnale zezwalającym na jazdę na semaforze.
    Jazda manewrowa - manewry pociągu w obrębie stacji, bocznicy - np. zmiana toru - na podstawie tarczy manewrowej, światła zezwalającego na manewry na semaforze lub polecenia dyżurnego ruchu przez radio.

    Semafor - podaje różne sygnały zezwalające na jazdę, w tym "stój" - czerwone. Semafor ma też często sygnał zezwalający na manewry (białe światło) ale nie ma światła niebieskiego ("manewry zabronione").

    Tarcza manewrowa: ma tylko sygnały na manewry w obrębie np. stacji, bocznicy - niebieskie - stop dla manewrów, białe - zezwolenie na manewry. Podczas manewrów odbywa się komunikacja radiowa maszynista-dyżurny.

    Semafor jest objęty tzw SHP - systemem samoczynnego hamowania pociągu. Kiedy maszynista nie zatrzyma się na czerwonym zapali się w mu światełko, potem brzęczyk a jeśli nie zareaguje, włączy się hamowanie pociągu.

    Tarcza manewrowa nie jest objęta SHP. Jej przejechanie "na niebieskim" nie skutkuje automatycznym zatrzymaniem.

    Prawdopodobne przyczyny wypadku:
    1) Maszynista pociągu który manewrował zignorował tarczę manewrową i wyjechał na zderzenie.
    2) Maszynista pociągu z Malborka przejechał czerwone światło ale SHP nie zdążyło zadziałać bo było zbyt blisko - zapaliło się światełko, zabrzmiał brzęczyk, włączyło się już (lub nie) hamowanie i BUM.
    3) Dyżurny ruchu pomimo niebieskiego światła na tarczy manewrowej nakazał maszyniście jazdę manewrową.

    Dyżurny ruchu może dać nakazu jazdy przez radio podczas manewrów, bez wyświetlenia sygnału!

    Dyżurny ruchu nie mógł ustawić tak świateł aby droga była "kolizyjna" dla obu pociągów, ponieważ działają "zależności" - ustawienie sygnału do jazdy na semaforze lub tarczy manewrowej jest możliwe tylko wtedy, kiedy ułoży się zwrotnice odpowiednio (fachowo: rozjazdy). Więc jeśli ustawił wjazd dla poc z Malborka to nie można ustawić rozjazdów i semaforów na manewry kolizyjne i odwrotnie.
    .

    • 10 1

    • Takie

      komentarze sa potrzebne.Dziekuje

      • 1 0

    • Ogólnie ok, ale jedna uwaga.

      SHP działa niezależnie od sygnału na semaforze. Po przejechaniu nad rezonatorem torowym zawsze aktywuje się sygnalizacja w kabinie maszynisty. I tylko tyle. Nie jest to zaden system zapobiegający przejechaniu semafora z sgnałem Stój.

      • 0 0

  • "wysokości przystanku Gdynia Główna" - to nie jest przystanek, to jest stacja. Przystankiem kolejowym jest Wejherowo Śmiechowo (brak rozjazdow, krawedz peronowa obslugujaca tory glowne)

    • 3 1

  • W tym miescu, co parę lat dochodzi do takiego zdarzenia.

    • 0 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Katastrofa kolejowa w Gdyni. Zderzyły się dwa pociągi

    Wypadek

    Kto zapłaci za zniszczenia

    • 0 1

  • (3)

    A gdzie reakcja dyżurnych ruchu że stacji GO? Dlaczego nie został użyty radio stop? Przecież na pulpicie widzieli pociągi jadące po tym samym torze i zero reakcji ,no ale widocznie ważniejsza była kawka i ploteczki bo przecież była godz 7 i pracownicy się zmieniali.

    • 0 3

    • Podczas przyjmowania dyżuru trzeba objąć się we wszystkich dziennikach (przynajmniej 3 dzienniki). Ile tam jest metrów od przejechanej tarczy manewrowej do miejsca zdarzenia? Zanim dyżurny zorientuje się co jest grane i wciśnie radio stop, to te składy są już po zderzeniu.

      • 1 1

    • A jak myślisz, jak sobie poradzili z problemem, gdzie jakiś śmieszek około miesiąc temu zaczął się bawić systemem radio-stop?

      • 0 0

    • Bzdura.

      Od przejechania tarczy do zderzenia minęło kilka sekund. To zbyt krótki czas by użyć radio stopu.

      • 0 0

  • Dziadostwo ! (4)

    W cywilizowanym kraju system kierowania ruchem ma zabezpieczenia które nie dopuszczą do takiej sytuacj . Stan automatyki ilustrują najlepiej pociągi zatrzymujące się na kod telefoniczny bez żadnej przyczyny !

    • 3 2

    • Bzdura.

      Nawet najnowocześniejszy obecnie system sterowania ruchem ETCS nie zapobiega takim sytuacjom przy jazdach manewrowych. Jak nie masz o danym temacie zielonego pojęcia to się po prostu nie wypowiadaj.

      • 3 0

    • (1)

      Cywilizowane kraje wyprowadzają obecnie wojsko na ulicę np Szwecja. Także dziadostwo to Niemcy . Wypadki katastrofy są wszędzie. Co za przyjemność dziadować na swój kraj. No naprawdę. Pozdrawiam rodaka.

      • 1 0

      • Przykład idzie od europosłów z totalnej.

        • 0 0

    • Ciekawe, dlaczego "w cywilizowanych krajach dochodzi do katastrof kolejowych"?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane