• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Sopocie

Rafał Borowski
8 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 20:53 (8 lutego 2020)
  • W wypadku poniosła śmierć na miejscu 73-letnia kobieta.
  • W wypadku poniosła śmierć na miejscu 73-letnia kobieta.
  • W wypadku poniosła śmierć na miejscu 73-letnia kobieta.
  • W wypadku poniosła śmierć na miejscu 73-letnia kobieta.

W sobotę po południu obok kampusu Wydziału Ekonomicznego UG przy ul. 23 marca w Sopocie kierowca samochodu osobowego potrącił idącą po chodniku 73-letnią kobietę. Potrącona poniosła śmierć na miejscu.



Aktualizacja, godz. 20:50 Sopocka policja podała nowe informacje ws. tragedii. Badanie alkomatem wykluczyło, aby sprawca znajdował się w chwili wypadku pod wpływem alkoholu.

- Ofiarą wypadku była kobieta w wieku 73 lat. Kierującym pojazdem był 43-latek, z obrażeniami ciała trafił do szpitala. Sprawdziliśmy jego trzeźwość - był trzeźwy. Od mężczyzny została pobrana krew do dalszych badań [w celu wykonania badania na obecność narkotyków - dop. red.] - uzupełnia asp. Rekowska.





Do zdarzenia doszło ok. godz. 15:30. Czytelnicy zaalarmowali naszą redakcję, że nieopodal ronda łączącego ulice Armii Krajowej i 23 marca pojawiły się na sygnale służby mundurowe i ratownicy medyczni.

Na początku oficer dyżurny Stanowiska Kierowania Komendanta Wojewódzkiego PSP w Gdańsku poinformował, że samochód osobowy wjechał w drzewo znajdujące się tuż obok przystanku autobusowego "Uniwersytet Gdański". Z posiadanych przez niego na tamtą chwilę informacji wynikało jedynie, że "dwie osoby wymagają udzielenia pomocy medycznej".

Niedługo potem w naszym raporcie pojawiła się kolejna informacja. Przed uderzeniem w drzewo kierowca miał potrącić pieszą ze skutkiem śmiertelnym. Niestety te doniesienia potwierdziły się.

- Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący samochodem potrącił idącą chodnikiem pieszą, która w wyniku odniesionych obrażeń poniosła śmierć na miejscu. Policjanci pracują na miejscu i wyjaśniają wszystkie okoliczności - informuje asp. Lucyna Rekowska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Sopocie.
Nie udało nam się dotychczas ustalić, co mogło być przyczyną wypadku. Funkcjonariusze nie potwierdzili informacji od czytelnika o tym, że kierowca auta miał znajdować się pod wpływem alkoholu.

Miejsca

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Droga redakcjo jak uda wam się ustawić czy kierowca był pijany czy jednak nie to zaktualizuje wiadomość.

    • 8 1

    • oni mają ustawić

      a Ty zaktualizujesz?
      jak się coś pisze w tonie pretensji to przynajmniej poprawnie należy to zrobić.

      • 2 0

    • Jest napisane ze byl trzezwy, wiec w czym masz problem?

      • 1 0

  • ograniczenie prędkości (1)

    na całej ulicy 23 Marca jest ograniczenie prędkości do 30 km/h, są 3 progi zwalniające rozmieszczone w różnych miejscach. ciekawy jestem z jaką prędkością jechał kierowca który zabił tą kobietę

    • 19 2

    • Pewnie bawił się telefonem podczas jazdy

      jak jakaś Paniusia... Nie mógł więc w ogóle zauważyć pieszej!

      • 1 3

  • i bedzie kolejny wyrok

    Sądu w Sopocie "piesza nie zrezygnowała z przysługującego jej pierszenstwa"

    • 13 4

  • Bardzo

    Współczuję rodzinie i najbliższym.PSNJD

    • 20 0

  • Policja podała

    że kierowca był trzeźwy

    • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    Patytrząc na dziwaczne miejsca stawiania progów zwalniających w Sopocie (16)

    a także ich brak w miejscach szczególnie niebezpiecznych nie dziwią mnie kierowcy zasuwający 70 km/h w ograniczeniu strefa 30. Przykładem ul. Łokietka gdzie na działkach są aż 3 progi a na osiedlu gdzie chodzą matki z dziećmi jest 1 próg, do tego w miejscu gdzie i tak wszyscy jadą 10 km / h bo jest wiecznie zakorkowane. Do tego zero Policji z radarem, lepiej stać na Niepodległości przy wlocie od Gdyni bo lepsze przekroczenia można "robić". Innym przykładem ulica Polna - zero progów na przełamaniu przy skarpie i w zasadzie dowolność w doborze prędkości przejazdu.

    • 96 40

    • (2)

      Zgadza się - Policji z radarem, lepiej stać na Niepodległości przy wlocie od Gdyni jak i w kierunku do Gdyni. Powód? Lepsza kasa i więcej samochodów przelatuje. Potencjalny rajdowiec zdarza się w każdej minucie. Tylko nikt z Panów policjantów nie pomyśli nad sensownością takiego działania, wyłączając aspekt finansowy nie ma tam praktycznie żadnego większego zagrożenia dla zdrowia czy życia w razie w.

      • 14 3

      • (1)

        Ci rajdowcy poruszają się wszędzie z taką prędkością i szybciej można wyłapać ich na głównych szlakach.Jeden patrol wystarczy a ile musiało by być patroli chcąc pilnować małe uliczki?

        • 5 4

        • Milion Pińcset

          • 1 2

    • Nie dziwią cię kierowcy jadący 70 na ograniczeniu do 30? (2)

      • 12 6

      • (1)

        Swym pytaniem wypaczasz sens wypowiedzi przedmówczyni.

        • 4 7

        • Bo jest towypowiedź bez sensu

          Progi zwalniające nie są rozwiązaniem problem łamiących przepisy

          • 10 0

    • jak ktoś jest głupi to żadne progi czy ograniczenia nie pomogą (3)

      Reszta cierpi przez d**ili .

      • 10 1

      • (2)

        Dokladnie trafi sie jeden d**il a reszta cierpi. Tak jak po jezdzie Froga w W-wie.

        • 3 5

        • kto cierpi? kierowcy, którzy chcą lekceważyć limity prędkości (1)

          czy piesi, którzy mają prawo czuć się bezpiecznie nie tylko na chodnikach, ale także na przejściach dla pieszych? Empatia wyrażana wobec osób chcących lekceważyć limity prędkości w mieście nie ma sensu. Szerokie progi spowalniające działają mitygująco na wszystkich kierowców 24 godziny na dobę, policjanci z suszarką tylko w niektórych porach dnia. Przestrzeganie limitów prędkości leży w interesie wszystkich, również kierowców szukających adrenaliny po zajęciu miejsca w fotelu za kierownicą. Współczuję rodzinie ofiary.

          • 7 2

          • jakby grzywny za przekroczenie prędkosci były odpowiednio wysokie po kilkatysięcy złotych

            to mało komu w ogóle by przyszło do głowy łamać ograniczenia prędkości, choćby o 1km/h ponad dozwoloną prędkość.

            • 1 0

    • Same nienormalne

      No tak, matki z wózkiem to takie półmózgi, że wymagają specjalnej troski - szczególnie progów zwalniających. Czy już nie ma w Polsce normalnych matek, które poczekają z wózkiem na przejściu a nie ładują się na jezdnię przed samochód?

      • 7 14

    • Progi zwalniające

      Wybór miejsc na przeszkody na ulicach pozostawione decyzji tylko policji i ZDiZ jest totalnym błędem na bezpieczeństwo ruchu i płynność w/w ma wpływ tyle czynników że tylko szeroka akcja i dyskusja ze wszystkimi /n.p taksówkarze sopoccy/ którzy coś na ten temat wiedzą_ próg zwalniający źle zaprojektowany i źle wykonany jest zagrożeniem dla ruchu _górka Łokietka *Jana z Kolna tragedia zniszczona nawierzchnia do stopnia wyrywania kierownicy z rąk kiedy służby powołane zakwalifikują dziury do natychmiastowej naprawy i na 3 Mają 12 przejść zebry i**otyzm totalny a może pomalować pasy na całej długości ulicy? Mogę wskazać służbom około 78 miejsc ewidentnie do natychmiastowej naprawy wpływających na bezpieczeństwo rowniez pieszych ale słyszymy że Sopot inwestuje w remont Niepodległości to jest droga krajowa zająć się trzeba ulicami w t.zw kurorcie sopocianin

      • 1 4

    • dlaczego dziwaczne ? (1)

      Te progi np. z ulicy Kolberga na Brodwinie sa tam bardzo potrzebne. Nareszcie ukrocilo to szybka jazde co poniektorych "kierowcow". Przydalyby sie jeszcze jakies progi na ulicy Obodrzycow, zwlaszcza tam, gdzie ludzie przechodza na druga strone ulicy, zeby isc dalej ulica Malopolska.

      • 2 1

      • Na Obodrzyców podobnie jak na 23 Marca wypadek to kwestia czasu

        nienaturalnie zwężona ulica jak na 23 Marca, brak progów i "hulaj dusza piekła nie ma".

        • 0 3

    • Gdzie łokietka a gdzie 23 Marca. (1)

      Łokietka to b. spokojna ulica. Nie ma się gdzie rozpędzić.

      • 0 0

      • od działek (tak (okolice Oceanic) do ronda

        zapier....ją jak pybani

        • 0 0

  • Dramat !!!

    Idąc spokojnie chodnikiem nie wracasz już nigdy do domu.Szkoda człowieka!

    • 39 0

  • Opinia wyróżniona

    Normalne (5)

    Normalne powinno być, ze w obrębie przejść dla pieszych jeździmy wolniej i zwalniamy jeszcze przed samym przejściem. Druga sprawa to złe oznakowanie, liście zasłaniające znaki, słabe oświetlenie wokół chodnika gdzie jest wejście na pasy. Smutne. Jak się można rozpędzić z ronda...

    • 69 13

    • Jakie oświetlenie? Do wypadku doszło w jasny słoneczny dzień, tam nie ma zarośli.

      • 15 0

    • twój ojciec Salomonem nie był

      • 1 1

    • W Gdyni zaczynają być modne ronda z drzewami (1)

      I krzakami , widoczność i bespieczeństwo.

      • 2 7

      • Normalne

        Na Świecie taj jest i na rondzie masz pierwszeństwo więc na środku każdego ronda może stać nawet 100 letnia palma, ale modne wysokie trawy w obrębie skrzyżowań na Władysława IV zasłaniają widok z lewej strony.

        • 0 0

    • To nie było na przejściu. Gość wjechał na chodnik.

      • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Od ronda do przystanku to ledwie kilkaset metrów.
    Trudno przejechać przez rondo z zawrotną prędkością.
    Sprawa nie jest jednoznaczna.
    Kierowcy rozpędzają się w drugiej części ulicy, za spowalniaczami przy Piaskowej.
    Warto tam ustawić fotoradar.

    • 75 20

    • w tym miejscu kierowcy to są b. często policjanci

      dlatego się panie nie da

      • 2 2

    • AK jest dla wielu kierowców odcinkiem do dokazywania (4)

      Tam już dawno cała prawa strona od Straży do końca AK w kier. Gdańska powinna być z pasem rowerowym i ograniczeniem do 30/h.
      Ostatnio tam przejeżdżałem jakieś 43/h, siadł mi koleś na zderzak i wisiał do samego końca jak d**il. Oczywiście podczas wyprzedzania na Niepodległości musiał zaserwować pełne pogardy spojrzenie. Co za GSPdebil!

      • 8 6

      • AK jest sterfa 30 (2)

        • 5 1

        • Nie ma (1)

          • 2 2

          • niewaźne

            ta ulica to wstyd dla calego Pomorza,
            widomy objaw kryminalnej indolencji Karnowskiego

            • 0 5

      • ależ ścieżka rowerowa jest, tylko rowerzyści z niej nie korzystają... wolą jeździć jezdnią (powinno się za to karać)...
        poza tym na AK są spowalniacze i strefa 30, a z resztą co ten wypadek ma wspólnego z AK? to było na ul. 23-go Marca

        • 0 0

    • od ronda do przystanku 60 m

      • 0 0

    • jeden trup dla miasta

      jest mniejszym kosztem niż kupno fotoradaru ;) nie chodzi o bezpieczeństwo obywateli tylko o ich pieniądze ;) bez pieniędzy obywateli nie ma władzy .

      • 0 1

  • Wszyscy dziś pokrzyczą, posmucą, a jutro obudzą się rano i w najlepsze dalej będą dziczec na drogach

    A politycy będą z usmiechami fotografować się mówiąc o wizji zero i tak do kolejnego śmiertelnego wypadku, pewnie w przyszłym tygodniu

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane