- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (103 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (315 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (64 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (111 opinii)
Wypożycz rower dostawczy w Gdyni
Od piątku w Gdyni będzie można wypożyczyć 10 elektrycznych rowerów towarowych - cargo. Mają służyć do przewozu towarów, ale można w nich wozić także np. dzieci. Nie byłoby ich, gdyby nie unijna dotacja w wysokości ok. 1 mln zł na cały projekt. Same rowery z wyposażeniem kosztowały blisko 115 tys zł, z czego 85 proc. dołożyła UE
Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.
Czytaj też: Gdynia inwestuje w rowery cargo
UE daje pieniądze na rower cargo w Gdyni
Sprowadzić takie pojazdy do Gdyni pozwolił unijny projekt pod nazwą CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility). Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro z dofinansowaniem w wysokości 85 proc.
10 pojazdów trafi do Gdyni nie zostanie włączonych do systemu roweru metropolitalnego. Miejscy urzędnicy liczą że uda im się przekonać mieszkańców do nowej inicjatywy w inny sposób.
Rower elektryczny o ładowności do 100 kg na 28 dni
Każdy z rowerów jest elektryczny, ma siedem przerzutek, skrzynię o ładowności do 100 kg i bagażnik o ładowności do 25 kg. Można go bezpłatnie wypożyczyć na maksymalnie 28 dni.
Żeby to zrobić, najpierw trzeba wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@mobilnagdynia.pl, z nazwą i adresem firmy, planowanym termin wzięcia roweru w użyczenie oraz przybliżoną trasą, po której będzie jeździł rower.
Po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego, w ciągu dwóch dni roboczych urzędnicy mają skontaktować się z zainteresowanymi. Sam rower można odebrać i zwrócić w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
Rower towarowy w Gdyni: przewóz i promocja
Urzędnicy zapewniają, że pojazdu można użyć do przewozu towaru między filiami, dostaw, realizacji zamówień czy promocji działalności. Odważniejsi mogą dzięki pasom bezpieczeństwa przewozić w nich także dzieci.
- Startujemy w piątek. Mamy pięć rodzajów rowerów: dwukołowe i trzykołowe z zamykaną klapą, a także uchylną ścianą przednią, aby była możliwość wjazdu wózka towarowego - opowiada Dorota Gajda-Kutowińska z Zarządu Dróg i Zieleni.
Miejsca
Opinie (263) 5 zablokowanych
-
2018-11-07 21:23
a gdzie kierowcaq i konwojent.
- 1 0
-
2018-11-07 23:13
szok !!!
ale ktoś kasę kroi
- 3 0
-
2018-11-07 23:31
Biorę wszystkie 10szt (1)
Będę woził żwir na budowę. Wejdzie tona na pakę ?
- 4 0
-
2018-11-09 06:21
To nie B5 w TDI
- 0 0
-
2018-11-07 23:32
Podobno kierowcy z Indii już jadą
- 3 0
-
2018-11-08 00:18
UM Gdynia - czysta groteska
ten projekt pokazuje jak fundusze z UE demoralizuja urzednikow, ktorzy sa dla pieniedzy w stanie firmowac kazda durnote.
- 2 0
-
2018-11-08 00:40
A na zdjęciu do artykułu równy milion złotych
tylko moje dziecko nie chce uwierzyć, że to tak mało
- 1 0
-
2018-11-08 11:40
Czemu one są takie brzydkie?
- 0 1
-
2018-11-09 05:55
Procedura wynajecia roweru rodem z Kafki.
Wyslij email, urzednicy sie odezwa i zaaprobuja /lub nie trase i laskawie zezwola/lub nie.
Z tego miliona pewnie 40 tys poszlo na rowery, 60 tys na miejsce parkowania, 90 tys na pensje dla urzednikow od decyzji a 900 tys do kieszeni tego kto wymyslil...
... jak przewalic kase w Unii.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.