• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowana Stągiewna przedłuża deptak Drogi Królewskiej

Maciej Naskręt
4 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.

Kończą się warte 3,9 mln zł prace przy przebudowie ul. Stągiewnej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Wyasfaltowana droga, po której trudno było się poruszać pieszo, w pięć miesięcy zmieniła się w deptak. Kierowcy już tam nie wjadą.



Czy cieszysz się, że ul. Stągiewna będzie deptakiem?

Można powiedzieć, że Gdańsk wreszcie przedłużył o ok. 300 m Drogę Królewską. Udało się przebudować ul. Stągiewną na odcinku od Zielonego Mostuzobacz na mapie Gdańska do Mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska. Asfaltowa jezdnia z nierównymi chodnikami, skarpą przy istniejących budynkach, a także dziurawą jezdnią zmieniła się w brukowany deptak. Przy budynkach natomiast ułożono płytę i kostkę granitową.

Przy odnowionej drodze stanęły także latarnie, a za kilka dni powinny zostać ustawione obiekty małej architektury - kosz, ławki, czy kwietniki.

Zakończenie głównych prac postanowili wykorzystać również właściciele pobliskich lokali gastronomicznych. Wystawiają na nowym deptaku ogródki ze stolikami, krzesłami czy nawet leżakami. Trzeba podkreślić, że nie było im łatwo w czasie budowy, bowiem utrudnienia odbierały im potencjalnych klientów - m.in. droga w czasie robót była nieoświetlona. Na szczęście jest sezon jeszcze trwa, więc pewnie odrobią straty.

Samochody nie wrócą na Stągiewną

Przypomnijmy, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska inwestycję zleciła firmie wybranej w przetargu - spółce Prasbet z Grudziądza. Przedsięwzięcie drogowe opiewa na kwotę ok. 7 mln zł - 3,9 mln zł to część przebudowy samej ul. Stągiewnej. Inwestycję udało się wykonać w ok. pięć miesięcy. Znaczna część tego czasu to prace ziemne przy układaniu sieci podziemnych.

Wszystko wskazuje na to, że ul. Stągiewna pozostanie deptakiem przez cały rok.

- Założenie jest takie, że nie będzie tam miejsc postojowych dla samochodów. Nie będą mogły się one tam także swobodnie poruszać - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
  • Ulica Stągiewna zmieniła się w deptak. To efekt ok. 5-miesięcznych prac, które pochłonęły 3,9 mln zł.
Oddanie Stągiewnej to nie koniec prac na Wyspie Spichrzów

Podkreślmy tutaj, że kontrakt z firmą z Grudziądza jeszcze się nie kończy. Firma będzie musiała przeprowadzić prace przy budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na północnym cyplu Wyspy Spichrzów. Potrwają one do końca roku.

Coraz bardziej widoczni są w tym rejonie także prywatni inwestorzy. Pod koniec marca ruszyły prace na działce wzdłuż nabrzeża Motławy, zaraz za Zielonym Mostem zobacz na mapie Gdańska. Inwestorem na terenie o powierzchni ok. 7 tys. m kw. jest spółka Spichlerz Ognisty Wóz Apartamenty 10.

Od początku roku trwają również prace związane z rozbudową czterogwiazdkowego hotelu Puro. Pierwsza część obiektu została otwarta przy ul. Stągiewnej zobacz na mapie Gdańska wiosną zeszłego roku. Teraz obok niej zobacz na mapie Gdańska powstanie nowa część, swym wyglądem przypominająca dwie kamienice.

Jednak największe zmiany na wyspie jeszcze przed nami. Dokonają się one za sprawą inwestycji Granaria. Pod tą nazwą kryje się wspólne przedsięwzięcie Gdańska i prywatnych inwestorów (spółek Immobel i Multibud), w którego ramach zabudowane zostaną miejskie działki o powierzchni 18,3 tys. m kw.

Ponadto na okres sezonu turystycznego na Wyspie Spichrzów stanęło koło widokowe firmy AmberSky. Dla osób, które chciały podziwiać widoki z góry zakręciło się ono już ponad 6 tys. razy.

Miejsca

Opinie (159) 1 zablokowana

  • Ciekawe co jest prawdziwym powodem tej decyzji. (1)

    Nie wygoda pieszych, bo tych władze miasta mają gdzieś. Zapowiadano przecież, że ruch samochodowy będzie utrzymany, tyle że piesi mieli wspólnie z pojazdami dzielić przestrzeń jezdni. Oczywisty horror. Zostaje więc inny przyczyna. Życzenie deweloperów budujących tam hotele. Tak chyba doszło do niespodziewanego sojuszu oczekiwań prostego ludu i kapitału.

    • 15 14

    • nie ważna przyczyna

      Ważne że kolejna ulica na starym mieście została oddana spacerowiczom a nie będzie już rozjeżdżana przez samochody

      • 2 0

  • JA nie wjadę? JA nie wjadę?

    • 9 1

  • Super!!! (1)

    Jakby na deptaki zamienic wiekszosc ulic na Głównym Mieście, to byla by bajka

    • 17 4

    • po co bajki - wystarczy osiągnąć to, co w realu zostało osiągnięte w Kopenhadze

      to bardzo blisko- samolotem to tak jak rzut beretem.

      wystarczy wygooglać: miasto w ruchu Lars Gemzoe.

      • 0 1

  • (2)

    Szczególnie kibicuję Długim Ogrodom z rozrzewnieniem spoglądając na pocztówki sprzed wojny..dziś jest tu totalny bajzel architektoniczny wyłączając oczywiście cudną Barbarę no i bramę konczącą Drogę Królewską .Reszty dopełniają chodniki w fatalnym stanie oraz zgiełk samochodowy. Mam nadzieję że z czasem i to miejsce doczeka się sensownych decyzji włodarzy miasta :)

    • 15 4

    • Cudna Barbara, to o mojej żonie opalającej się na balkonie?

      • 4 0

    • te decyzje w tym miejscu już były sensowne i zostały wdrożone

      przejdź się na spacer i nie smuć

      • 0 2

  • Bardzo się cieszę, że znikła ta oaza syfu i jurassic park z chaszczami. Ale na wyspie tyle miejsca, że te hotele mogły by stać te 5 m głębiej,w linii budynku z filarami. Tak, wiem - zbudowane są w miejscu przedwojennych kamienic ale szkoda pięknego widoku na Zielona Bramę i jeszcze bardziej reprezentacyjnego deptaka. No ale dość marudzenia - jest o wiele lepiej niż było przez ostatnie 70 lat i dobrze ,że tego dożyliśmy.

    • 12 1

  • I dalej Długimi Ogrodami do Seredyńskiego po mały łomot i czyszczenie portfela i telefonu!

    • 4 7

  • Jak widac droga wyremontowana pod dyktando nowo powstajacej tam deweloperki!! (2)

    Nawet wydzieloną drogę rowerowa tam zlikwidowali!!

    • 11 7

    • zwykłemu mieszkańcowi chcącemu jechać rowerem (1)

      droga rowerowa na deptaku wolnym od samochodów nie jest potrzebna.

      Drogi rowerowe nie są budowane w mieście dla szosowców, tylko dla zwykłych ludzi na zwykłych rowerach, bez napinki.

      MIasto rowerowe to miasto z wieloma strefami pieszymi wolnymi od ruchu i parkowania samochodów (prócz okien czasowych dla dostawczaków) a nie miasto z dużą liczbą wydzielonych dróg rowerowych.

      Miasto powinno być kształtowane tak, by rowerzystka bez doświadczenia szosowego czuła się bezpiecznie jadąc zwykłą ulicą miejską, spełniającą standardy, nad którymi pracują eksperci BRG

      • 1 2

      • "a nie miasto z dużą liczbą wydzielonych dróg rowerowych."

        Tylko zauważ że obecnie nie ma żadnej możliwości przejechania rowerem centrum. Deptak oczywiście deptakiem, ale to powinien być też jakiś objazd dla tzw" tranzytu".

        • 1 1

  • Moźe w przyszłości do Bramy Źuławskiej!

    • 5 2

  • Skarpę ukryto poprzez ułożenie nawierzchni chodników i ulicy ze spadem w kierunku hotelu. Przy okazji zlikwidowano krawężniki wygradzające ulicę. Dzięki takiemu manewrowi powstała płaska powierzchnia opadająca w kierunku wejścia do hotelu Puro. Czekam teraz na większe opady deszczu lub śniegu i marudzenie, że ta strona ulicy jest ciągle zalewana.

    • 13 2

  • przy projektowaniu nawierzchni deptaków warto angażować kobiety

    Wtedy będzie można liczyć na zapewnienie odpowiedniej gładkości nawierzchni, by można było chodzić w butach na wyższych obcasach bez ryzyka ich wyłamania, a także jeździć rowerem bez zbędnych wstrząsów i oporów jezdnych.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane