• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?

Szymon Zięba, Michał Sielski
11 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu. Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu.

Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.



Czy byłe(a)ś świadkiem nielegalnych wyścigów?

Przypomnijmy: strażacy tuż po zdarzeniu relacjonowali, że samochód osobowy uderzył w słup trakcji trolejbusowej. 34-letni kierowca zmarł, mimo reanimacji.

Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.

W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.

- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Prokuratura przeanalizowała monitoring



Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.

- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.

Urzędnicy: prace są w planach



Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.

- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. GedyminaMapka a światłami na ul. ParkowejMapka jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze SpokojnąMapka jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
08:37 17 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 08:50)

Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)

Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.
Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.


Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.

- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (258) ponad 50 zablokowanych

  • 4 zera

    Hmmm marka zobowiązuje......zdał na piątkę....:))))

    • 5 0

  • Wyścigi po ulicach miasta

    Jeżeli to się sprawdzi ,to nie ma co barana żałować .Jednego pirata na ulicach mniej. Tak dalej a sami się wyeliminują.

    • 5 0

  • Jedyną tragedią

    było zniszczenie słupa i utrudnienia w komunikacji.

    • 3 0

  • I progi zwalniające!

    Nie zapomnijcie o progach! Koniecznie listwowe, albo poduszki berlińskie!

    • 0 1

  • Noga z gazu

    Sam jestem kierowcą, nie posiadam tak szybkiego auta, jednak jest dużo zakrętów w trójmieście, które są niewyprofilowane. Cała ul. Sopocka jest bardzo zdradziecka, wyjazd z Dąbrowy na łuku pod wiaduktem koło Tesco, czy ten podjazd na Karwiny.
    Pamiętam wypadek 20 lat temu właśnie pod wiaduktem koło Tesco, do dzisiaj stoi krzyż koło Tesco. Kierowca wjechał w słup, który stoi pomiędzy dwoma pasami na końcu zakrętu, kierowca wpadł bezpośrednio prosto na ten słup. Śmierć na miejscu. Pamiętam jak dużo było zniczy po wypadku koło tego słupa, dzisiaj symbolicznie ktoś czasami zapali znicz na poboczu.
    Ten wypadek koło Karwin na pewno boli rodzinę i najbliższych, jest już nawet mała marmurowa tabliczka w miejscu wypadku.
    Wieczny odpoczynek racz dać Panie zmarłym, a światło wiekuiste niechaj im świeci.
    Od nagłej i niespodziewanej śmierci racz nas Panie zachować.
    Pamiętam że śmierć tego kierowcy zbiegła się z śmiercią Pana P. Soyki, szefa stoczni remontowej, człowiek tyle żyje żeby nagle zniknął z tego świata. Pieniądze, piękne samochody, nie da się tego zabrać do św. Piotra, pozostają po nas tylko dobre wspomnienia i dobre uczynki, które uczyniliśmy innym ludziom. Spieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą.

    • 0 2

  • Ego

    Takie rajdy urządzają sobie ludzie z małym ego. Moja babcia zawsze mówiła nie ma nic gorszego jak niski mały zawzięty kurdupel z niską samo oceną. Coś w tym jest.

    • 1 0

  • Ale rozwinąłeś prosty temat,zawsze trzeba dostosować prędkość do warunków panujących na drodze oraz jakości drogi,też jezdzę tymi drogami i nie mam z tym żadnych problemów,ci co tam zgineli chcieli coś udowodnić , udowodnili ze byli zwykłymi i**otami,aktualnie martwymi i**otami.

    • 0 0

  • Podziękujmy ustawodawcom

    Od 2016 fotoradarami zajmuje się tylko Gitd.Odebrano miastom możliwość korzystania z fotoradarów a Gitd nie chce stawiać ich w miastach.Wiem ze to tylko jeden element układanki ale na takich prostych ukróciłoby to zapędy lokalnych mistrzów.Bo skoro policji się nie chce to cos zrobić trzeba.Sygnalizacja świetlna pomoże ale z kolei w dzien bedzie potęgować korki.

    • 2 0

  • Zjechał na lewe pobocze? Ciężko się zjeżdża na coś czego nie ma, ale dla chcącego nic trudnego...

    • 1 0

  • irek

    pokazali jak nieumniom jezdzic niemieckimi samochodami-powrot do fiatow i polonezow zapraszam

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane