• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wywalczyliśmy: z Trasy Sucharskiego znika kuriozalne ograniczenie

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego. Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego.

Po naszej interwencji Trasą Sucharskiego przez Olszynkę i Rudniki można jeździć 70 km/h, a nie jak dotychczas tylko 40 km/h. Wraz ze zmianą ograniczenia powinny zniknąć też kontrole policji.



Zakaz jazdy z prędkością powyżej 40 km/h na Trasie Sucharskiego.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że na obu nitkach Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska - między Węzłem Błonia zobacz na mapie Gdańska a Węzłem Gdańsk-Port zobacz na mapie Gdańska - ustawione jest ograniczenie prędkości do 40 km/h. Spowodowane ono było brakiem barier ochronnych przy obu jezdniach.

Dlaczego stalowe bariery nie pojawiły się w trakcie budowy Trasy Sucharskiego? - Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym. W czasie niedawnych odbiorów technicznych Trasy Sucharskiego na Olszynce uznano, że będą one jednak potrzebne. Niebawem ogłosimy przetarg na prace montażowe nowych barier, powinny one pojawić się przy drodze do końca maja - zapewniała dwa tygodnie temu Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem budowy Trasy Sucharskiego.

Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h. Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h.
Prace przy montażu barier jeszcze nie ruszyły, ale drogowcy postanowili nieco odpuścić kierowcom. Zamiast dotychczasowych 40 km/h, kierowcy od kilku dni mogą jeździć 70 km/h. Zarządca drogi zniósł poprzednie - dość restrykcyjne - ograniczenie.

Czy razem z nowym, podwyższonym o 30 km/h ograniczeniem prędkości, rzadziej pojawiać się tam będą policjanci drogówki, którzy czyhali na niefrasobliwych kierowców? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Wciąż jednak, w miejscu gdzie obowiązuje nieco wyższe ograniczenie, zalecamy kierowcom zachować szczególną ostrożność. Wypadniecie z Trasy Sucharskiego i wjechanie do głębokiego na prawie trzy metry rowu może skończyć się tragicznie.

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Gratulacje!

    Szczere

    • 1 1

  • (2)

    Panie Maciej. Przejedź się pan zanim pan napiszesz kolejne bzdury o sukcesie. Pojawiły się barierki, więc można było podwyższyć prędkość.

    • 12 4

    • To ja chyba ślepy jestem, bo....

      jak jechałem to ich nie było, no chyba, że przez dwie godziny zdążyli je założyć.

      • 2 4

    • Chyba pojawiły się w twojej głowie.... Jechałem godzinę temu i jak nie było , tak nie ma...

      • 0 1

  • po boku pole, ale ekran musi stać, ktos musi zarobić

    • 11 2

  • 70.... (5)

    Uważam, że to mało, ta droga powinna być lekko do 90km/h (jak będzie dokończona), jak na 7 w przejazdowie mamy po 70km/h...

    • 12 0

    • na więcej nie pozwalają przepisy (3)

      nie jest to "eska" a jedynie "GP". Droga tej kategorii na obszarze miejskim (w dodatku - niedaleko zabudowanym, chociaż rzadko) nie może mieć podwyższenia (tak, podwyższenia) ponad 70km/h.

      • 2 3

      • g... prawda (2)

        Ustawa zwana kodeksem drogowym maksymalną prędkość na drodze ustala w zależności od tego jak jest konstrukcja drogi. Poza tym to policja rekomenduje na wniosek zarządcy drogi podwyższenie lub obniżenie dopuszczalnej prędkości.
        I nie ma granicy 70km/h. Proszę sobie zrobić wycieczkę w Polskę i nie opowiadać bajeczek...
        Dla takiej drogi 40 czy 70 to i tak jakaś porażka!!!

        • 6 1

        • Pożyjemy,zobaczymy. podniecacie sìe tymczasowym ograniczeniem,jakby było czym.

          • 0 0

        • owszem, prawo się zmieniło

          jednakże zalecenia jego stosowania już nie. Droga musi mieć odpowiednią konstrukcję, aby daną prędkość dopuszczalną można było utrzymać. I tak właśnie zwykła dwujezdniówka, bez barier ochronnych może mieć maksymalnie 70km/h (zależnie od geometrii). Odpowiada to klasyfikacji GP. Wprowadzenie dodatkowych barier ochronnych na całej długości umożliwia traktowanie trasy jako drogi szybkiego ruchu. Oczywiście wymagania są nieco większe - odpowiednia szerokość pasów ruchu (jest zachowana) i pasy awaryjne na całej długości o szerokości min. 2,5 m (na filmie wydają się być węższe, w dodatku jest czasowo zwężony zewnętrzny pas).

          • 1 0

    • 120 wystarczyloby i byłoby za bezpiecznie

      • 0 0

  • Urzędasy

    Banda nieudolnych urzędasów, za nasze pieniądze. Ale w tym kraju to norma, niestety.

    • 7 2

  • brawo !

    • 2 1

  • (2)

    Że o "Armii Krajowej" nie wspomnę...

    • 5 3

    • czego nie wspomnisz? (1)

      tego, że geometria AK miejscami nie pozwala na jazdę 60km/h?

      • 1 0

      • w którym miejscu?
        od skrzyżowania z łostowicką do obwodowej powinno być 100. tak jest na wszytskich tego typu drogach w kraju.
        Skrzyzowania bezkolizyjne, pas zieleni co jeszcze potrzeba?
        a 80 jest tylko po to aby reperować budzet.
        tyle w temacie

        • 0 2

  • dobra, a powie mi ktoś tytuł muzyki w tle filmu ? który jest dodany po prawej stronie ?

    • 0 0

  • Maciek brawo!. (2)

    Co tu dużo mówić...Dzięki! Wiele razu szału dostawałem jadąc tam koło tych 40.
    Fajnie też pokazujesz że dziennikarz to nie tylko opisywanie tego co złe, ale też skuteczna interwencja.
    Sugeruję Koleżankom, Kolegom w Redakcji brać przykład! Pióra mikrofony w rękę i do boju! :)

    • 8 6

    • łubu-dubu... (1)

      co to za pieśń pochwalna?

      • 1 3

      • Cza być sędzią sprawiedliwym....:-))

        • 0 0

  • Redaktorku twoje wypociny to totalne dno. Wasza zasługa? Kogo chcesz oszukać? Ograniczenia nie zmniejszysz jeśli nie spełnisz wymogów bezpieczeństwa. Takie kity wciskaj dzieciom w piaskownicy, a najlepej się zwolnij albo niech ciebie zwolnią za wypisywanie tych bzdur...

    • 5 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane