- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (354 opinie)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (71 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (45 opinii)
- 4 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (235 opinii)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (19 opinii)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (354 opinie)
Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku
Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.
Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego
- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:
1. Koniec walki z kierowcami
Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a Derdowskiego
Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).
2. Audyt systemu Tristar
Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.
3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach
Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.
Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.
![Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2912/150x100/2912298__kr.webp)
4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów
Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.
5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką
Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.
- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
W dniu wyborów komunikacja bezpłatna
Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.
Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Rozkłady komunikacji w twoim telefonie
Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.
Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.
Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-13 14:54
Tristal to nie wypał który nie ma nic wspólnego z kierowaniem ruchem. (30)
Kupa sprzętu,pracowników,wyrzucone pieniądze na konserwacje i naprawy kamer i wiele innych rzeczy.W nocy soję na czerwonych czy w dzień mimo że mam wolne i nic nie jedzie.W Holandii światło się zmienia automatycznie na zielone jak mam wolne.Wystarczy fotokomórka za grosze i bez zatrudniania pociotek i działa.
- 315 45
-
2024-03-13 20:32
Z dużym rozbawieniem obserwuję trolejbusy dojeżdżające do samodzielnego przejścia dla pieszych na prawie pustej drodze
Przeważnie jest tak, że gdy dojeżdżają do sygnalizatora, to zapala im się światło czerwone. Jakieś trzydzieści osób w pojeździe musi wtedy zaczekać na to, aż dwie osoby przejdą sobie przez jezdnie. Taki to fajny i nowoczesny system.
- 18 2
-
2024-03-13 19:05
Nie wypał? Niewypał! (3)
W sumie, nie wiadomo.
Nie wiadomo, bo nie można porównać co by było, gdyby go nie było. W zeszłym roku, jakoś tak, podłączono skrzyżowanie na Unruga z estakadą. Wg mnie, jest lepiej niż przed.
Tworząc Tristara zapowiadano poprawę o 6%, więc nikt cudów, zielonych fal czy innych fajerwerków nie obiecywał.- 7 8
-
2024-03-13 19:45
Co gorsza od czasu włączenia Tristara ilość samochodów wzrosła o więcej niż te 6% :D (2)
To i ciężko oczekiwać cudów.
- 10 1
-
2024-03-14 04:17
(1)
No wiesz jeżeli ten system na mocno obciążonym ciągu zmienia światło z zielonego na czerwone po 20 sekundach a czerwone trwa minutę to nic dziwnego że są korki ten system zauważyłem że potrafi je pięknie potęgować. Np takie skrzyżowanie węzeł żołnierzy wyklętych w Gdyni sobota stoję jako trzeci w kolejce od linii zatrzymania i sorry nie zdążam przejechać na fazie zielonego które trwa 10 sekund no to chyba coś nie halo z tym systemem
- 9 2
-
2024-03-14 08:44
To nie system zmienia
Tristar to nie jest samo myślący system uczący się na własnych błędach. A zwykły program uzależniony od parametrów, które mu wpisano. Problem Tristar, polega na tym, że całe trójmiasto pracuje o tej samej porze, a posiada tylko jedną drogę dojazdową. Przez to nawet jak coś się korkuje to system nic nie jest wstanie zrobić, bo wydłużenie w jednym
Tristar to nie jest samo myślący system uczący się na własnych błędach. A zwykły program uzależniony od parametrów, które mu wpisano. Problem Tristar, polega na tym, że całe trójmiasto pracuje o tej samej porze, a posiada tylko jedną drogę dojazdową. Przez to nawet jak coś się korkuje to system nic nie jest wstanie zrobić, bo wydłużenie w jednym miejscu światła dla jakiegoś kierunku spowoduje utratę płynności jazdy na części trasy. A pomysły typu podniesienie prędkości nic nie zmieniają, bo one nie rozładują korków, a tylko spotęgują. Rozwiązanie no cóż tylko kolejne drogi równoległe.
- 1 2
-
2024-03-13 18:56
Kandyduj
a zagłosuję na Ciebie
- 3 1
-
2024-03-13 17:54
Na dziurawej alei Zwycięstwa przywrócić 70? (7)
Obiecywać i mieć plany to może każdy, ale po weryfikacji finansów odchodzi do lamusa
- 7 18
-
2024-03-13 18:00
(6)
Al. Zwycięstwa jest w dobrym stanie, co ty mówisz?
- 19 4
-
2024-03-13 18:27
Pisowski reżim przez 8lat ograniczał środki przekazywane na Gdańsk (5)
Kasę dawali tylko swoim sługusom a teraz chcą ulepszać Gdańsk, żenujące.
Sprzedali Gdański Lotos Arabom !- 20 15
-
2024-03-13 19:33
Lotos w tej formie ma się dobrze a pracownicy jeszcze lepiej. (2)
- 11 6
-
2024-03-13 19:43
Łubudubu, łubudubu, niech nam żyje prezes naszego klubu... (1)
To mówiłem ja, Jarzombek.
- 6 6
-
2024-03-13 20:08
Lubudubu,lubudubu niech żyje nam prezes ruda wrona
- 7 4
-
2024-03-13 19:34
POwski reżim niszczył i niszczy Polskę. (1)
- 8 9
-
2024-03-13 20:09
POwcy i SBecy do Moskwy.
- 9 6
-
2024-03-13 16:30
Tristar od poaczatku byl dla Policji (4)
Wciskali bajke o poprwie ruchu bo normalnie ludzie by sie nie zgodził na kamery na wszystkich skrzyzowaniach
- 13 11
-
2024-03-13 17:15
(3)
Tristar rejestruje numery tablic, mało znana funkcja, myślę, że mieszkańcy nie zdają sobie z tego sprawy, że można śledzić jak się przemieszczają po Gdańsku. Kamery nad skrzyżowaniami nie są używane przez Tristara do sterowania ruchem, bo nie podają obrazu do centrum. Decyzje systemu podejmowane są tylko na podstawie sygnałów z pętli indukcyjnych zatopionych w asfalcie na dojazdach do skrzyżowań. Kamery dają podgląd ale przede wszystkim zapisują numery rejestracyjne. Wiedzieliście? :)
- 10 4
-
2024-03-14 07:51
w każdym systemie nie chodzi o dobro jednostki tylko o kontrolę nad zbiorowością
- 2 2
-
2024-03-13 20:55
Co masz zatopione,chyna na zachodzie a nie w Polin.
- 0 4
-
2024-03-13 17:55
Gdzie parkuje na jak długo parkuje też
- 0 0
-
2024-03-13 16:21
Tym bardziej należy go przejrzeć i skonfigurować, żeby zaczął działać skoro wydano na niego pieniądze. (1)
- 16 2
-
2024-03-13 20:54
On jest jak zakup linii produkcyjnej wrotek na zachodzie za komuny przez ministra zdrowia.
- 3 0
-
2024-03-13 16:17
Tristar (2)
To chyba jest największa wtopa, sekundniki miałyby wiekszy wpływ.
Najlepsze jest to że Tristar nie ma możliwości ręcznej zmiany świateł więc nie ma możliwości reakcji na aktualną sytuację na drodze.- 18 8
-
2024-03-13 18:20
Taa napewno, jak i tak kierowcy
Wzrok mają w smartfonie. Licznik byłby dobry przez fejsa. To by działało
- 5 5
-
2024-03-13 17:16
Jest taka możliwość, ale wymagałoby to ręcznego sterowania danym skrzyżowaniem. Tak więc nic się z tym nie robi.
- 2 4
-
2024-03-13 15:25
Tak bylo (3)
I wtedy wyjeżdżało się w nocy na miasto by cisnąć stówką
Czerwone hamują szaleńców. Niestety- 7 7
-
2024-03-13 17:17
(2)
W nocy powinny był wyłączone, mrugać.
- 10 5
-
2024-03-13 23:23
Mrugać zalotnie i głaskać driverów (1)
a pieszych zdziałać przez łeb że stoją za blisko jezdni
- 3 1
-
2024-03-14 04:21
Przede wszystkim czubie jeżeli wydano miliony złotych na nowe maszty sygnalizacji świetlnej z przyciskami dla pieszych to dlaczego w imię chorej ideologii kolesie tej ameby dulkiewicz wyłączyli tę funkcjonalność? Jaki jest sens zatrzymywać się w środku nocy na pustym skrzyżowaniu jadąc drogą z pierwszeństwem?
- 2 2
-
2024-03-13 15:19
A co to jest wypał?
- 4 5
-
2024-03-13 14:58
Nie wypał?
W może nie wy pał ?
- 7 5
-
2024-03-13 19:55
obecne władze wydały pełno kasy na nieużywaną estakadę dla tramwaju na Brętowie, zamiast wybudować ją na AK. Tak samo buspas na Smoluchowskiego tylko zwiększył korki na tej ulicy dla autobusów jadących do centrum.
- 8 0
-
2024-03-13 15:29
(57)
Do tej pory władze potrafiły tylko obniżać dozwoloną prędkość, zwężać drogi i wlepiać mandaty za złe parkowanie. Realizacja budowy estakad przy Łostowickiej, Armii Krajowej i Kartuskiej to od dawna oczekiwane inwestycje. Może wreszcie dzięki p. Rakowskiemu zostaną zrealizowane, bo na dotychczasową władzę nie ma co liczyć.
- 290 135
-
2024-03-14 07:58
A czy zauważyłeś jaki PiS zrobił bajzel w kraju próbując coś poprawić? Zastanów sie dwa razy zanim zdecydujesz - w szczególności dotyczy to tych , którzy prezesa to by na piedestał już za życia postawili.
- 6 9
-
2024-03-13 19:51
Kto ..kto wymyślił (2)
Skrzyżowanie kolizyjne na Armii Krajowej z Łostowicką.
Gierek usypał nasyp pod dwupoziomowe..
To są miliony godzin w korkach- 12 2
-
2024-03-13 22:09
(1)
Gorzej, że po tylu latach te nasypy nadają się tylko do rozbiórki
- 2 8
-
2024-03-14 11:07
są właśnie idealnie, naturalnie utwardzone - po tylu latach.
- 3 0
-
2024-03-13 19:00
26 pasow w USA i tak są korki. (1)
W USA masz 26 pasow i tam są korki. Tylko kolej, tramwaje bus pasy, rowery czy skutery mogą pomóc.
- 24 28
-
2024-03-14 11:31
to teraz zlikwiduj 13 pasów z tych 26 i zobacz co się stanie.
- 6 0
-
2024-03-13 17:20
Nie krytykuje pomysłu, ale PiS to najwyżej wybuduje kolejne naście kościołów. (3)
Rakowski tak wybuduje estakadę, jak Morawiecki milion aut elektrycznych.
- 31 24
-
2024-03-13 17:40
za to dulkiewicz na 100 procent zburzy estakadę i wybuduje nowe przejścia naziemne (2)
- 41 9
-
2024-03-14 08:58
Za takie działania (1)
ma mój głos.
- 6 5
-
2024-03-14 13:56
Mój
też. Koniec rządów Dulkiewicz i reszty tej kliki.
- 5 0
-
2024-03-13 16:55
(17)
- Czy pan Rakowski może podać przykłady miast gdzie zwiększanie prędkości, poszerzanie dróg i budowanie estakad rozwiązało problem korków?
- ...(milczy)
-Dziękuję, nie mam więcej pytań.- 34 40
-
2024-03-13 18:29
(1)
Wystarczy wyjechać do Niemiec, sam Pan/i zobaczy
- 12 21
-
2024-03-14 09:11
to wyjedź bo kwiczysz i wychodzi że nigdy nie byłeś poza Wejherowem
- 2 2
-
2024-03-13 17:41
(10)
a możesz podać miasto gdzie odwrotnie działanie je poprawiło?
- 16 9
-
2024-03-14 09:00
Kopenhaga?
- 3 3
-
2024-03-14 00:36
Zabrze
Nie dziękuj. Polecam lekturę 'Wszyscy tak jeżdżą'
- 3 2
-
2024-03-13 18:35
Kopenhaga znacznie poprawiła jakość życia w mieście (7)
uwalniając znaczną część ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów. Można wymienić także wiele innych miast Europy, które poszły tą drogą.
- 33 20
-
2024-03-14 00:58
(2)
A czym dojedziesz do centrum? Tą komunikacją miejską, która zawsze zawodzi?
- 4 5
-
2024-03-14 08:00
(1)
A kiedy ty ostatni raz jechałeś tramwajem?
- 5 1
-
2024-03-14 16:27
u mnie np tramwaj nie jeździ
Gdańsk to nie tylko przymorze czy zaspa
- 0 0
-
2024-03-13 20:41
Ale my mamy 0,7 samochodu na mieszkańca i musimy poruszać się w tych realiach (1)
jak będziemy tak uwalniać kolejne place i ulice, to będą zatykać się przedmieścia i tam znacznie pogorszy się jakość życia.
- 4 9
-
2024-03-24 09:45
Przyczyna, a skutek
Wszystkie urbanistyczne badania pokazują - w miastach, które są bardziej dostosowane do samochodów ich liczba będzie tylko rosła. Szybki ruch oznacza, że piesi są odstraszani z okolicznych chodników, bo nie czują się przy jezdni komfortowo. To zwiększa podaż na alternatywne metody transportu - przeciąża komunikację miejską i dalej popularyzuje
Wszystkie urbanistyczne badania pokazują - w miastach, które są bardziej dostosowane do samochodów ich liczba będzie tylko rosła. Szybki ruch oznacza, że piesi są odstraszani z okolicznych chodników, bo nie czują się przy jezdni komfortowo. To zwiększa podaż na alternatywne metody transportu - przeciąża komunikację miejską i dalej popularyzuje samochody.
Nie wszyscy jeżdżą samochodami dlatego, że lubią prowadzić. Duża część kierowców, po prostu wie, że miasta są zbudowane pod samochody, dlatego najbardziej opłaca się nimi jeździć- 0 0
-
2024-03-13 18:59
(1)
Fajnie to niech Ola zbuduje najpierw metro a pozniej zacznie uwalniac miasto
- 14 6
-
2024-03-19 12:15
mamy skm, czyli naziemne metro ;)
- 1 0
-
2024-03-13 17:29
(3)
Nie ma miast gdzie zwiększano by predkosc. Lewaccy oszołomy potrafią tylko "uspokajac" ruch. Bądźmy pierwsi i pokażmy lewym że mozna
- 22 18
-
2024-03-13 18:37
uspokojenie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość ulic dla pojazdów (2)
mogą się one poruszać z mniejszymi odstępami od siebie. Dzięki temu poruszają się wolniej, ale płynniej. Tzw. chłopski rozum daje wnioski przeciwne od starannie zbadanych rezultatów zmian.
- 21 17
-
2024-03-14 10:34
bzdura
obezna lewacka wladza tylko realizuje polityke utradniania zycia kierowcom - ma byc tylko zbiorkom ale u nas nawet to nie wychodzi.
- 3 2
-
2024-03-13 20:13
Doskonale to widać na trakcie konnym równoległym do al. zwycięstwa na którym zrobili 30, wysepki przed przejściami i zabrali jeden pas na parking. Tak d**ile uspokoili ruch tak że nie idzie tamtędy przejechać, przepustowość spadła do zera a kiedyś traktem jechało się szybciej niż al. zwycięstwa. No ale teraz mamy fachowców od przepustowości i
Doskonale to widać na trakcie konnym równoległym do al. zwycięstwa na którym zrobili 30, wysepki przed przejściami i zabrali jeden pas na parking. Tak d**ile uspokoili ruch tak że nie idzie tamtędy przejechać, przepustowość spadła do zera a kiedyś traktem jechało się szybciej niż al. zwycięstwa. No ale teraz mamy fachowców od przepustowości i wychodzi im że jak zwęzili ulicę z 2 do jedneg pasa, nawtykali 30 i wysepek i ponieśli takie chore koszty to przepustowość chcąc niechcąc musiała im wzrosnąć
- 21 9
-
2024-03-13 16:26
Rakowski przynajmniej daje szanse, że to zostanie zrobione. Świeża krew. (7)
- 26 19
-
2024-03-13 20:20
No rzeczywiście głupie i nieprzemyślane rozwiązania jakoś łatwiej się wprowadza.
To i pewnie jest szansa że to zostanie zrobione. Gorzej że problemu korków to nie rozwiąże, ale obietnice spełni.
- 12 6
-
2024-03-13 20:19
Daje szansę??? Łże jak pis!
- 4 5
-
2024-03-13 17:24
hahahahah (2)
az monitor oplulem.
Jaki jajcarz z Ciebie.
Pisowiec co najwyzej to dac moze wysokie szanse na to, ze polowa kasy pojdzie bokiem do swojej rodziny i ich znajomych.- 17 16
-
2024-03-13 19:45
Hahajaj rodzina Neumanów,rodzina Nowakow,rodzina Adamowiczów
- 6 3
-
2024-03-13 18:32
Hej, a która partia przez ostatnie lata dała coś dzieciakom i emerytom? Wciąż tylko kasy im brakowało! Na wszystko! Za to ośmiorniczki na nasz rachunek wciągali jak się patrzy!
- 6 6
-
2024-03-13 17:22
Raczej ściagnie nam desant bezrobotnych pisowców. (1)
Będą musieli znaleźć nowe źródło po utracie władzy i spółek skarbu państwa.
- 15 12
-
2024-03-13 17:39
bo lepiej trzymać od 20 lat tych samych nierobów w UM
- 11 7
-
2024-03-13 16:03
Kto zlikwiduje korki w Gdańsku wygra wybory,z takim programem. (5)
Będzie prezydentem Gdańska.
- 20 17
-
2024-03-13 18:39
korki można redukować wyłącznie stawiając na rozbudowę sieci PKM/SKM, wzrost częstotliwości ich połączeń (2)
i działając na rzecz radykalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji i przystanków SKM i PKM - w tym tworząc np. przejście naziemne i przejazd rowerowy do dworca PKP Gdańsk Główny.
- 22 13
-
2024-03-14 11:32
Tylko ze PKM i SKM ma ograniczoną ilosc miesjc do ktorych mozesz dojechac. Pokaz mi jak pojechac z Kowal na Kacze Buki SKmką
- 2 0
-
2024-03-13 18:54
Nikt nie broni robic jednego i drugiego
- 6 1
-
2024-03-13 17:24
kolejny jajcarz :)
- 3 8
-
2024-03-13 17:23
To chyba będzie jakiś czarodziej.
Obecnie jedyną szansą na zlikwidowanie korków jest zakaz ruchu lub zaoranie dróg na granicy miasta.
- 9 12
-
2024-03-13 16:05
(4)
Oby nie. Toż to mentalna Białoruś jest
- 16 16
-
2024-03-13 16:28
Likwidacja korków w Gdańsku to mentalna Białoruś??? (2)
- 15 13
-
2024-03-13 18:40
próby likwidacji korków przez poszerzanie ulic, wzrost limitów prędkości i budowę estakad to przejaw mentalnej Białorusi (1)
- 16 13
-
2024-03-13 19:47
Mentalność białoruska to PO
- 6 5
-
2024-03-13 16:17
Białoruś to Dulkiewicz i PO.
- 13 10
-
2024-03-13 15:58
(8)
tak jak Horała zbudował CPK ...hahahha ile można być naiwnym ile ? 8 lat mało cie nauczyło ?
- 21 15
-
2024-03-13 18:34
(1)
Gdyby nie wasz guru, budowa by szła, aż wióry by leciały a Niemcom ciśnienie by nie trzymało!
- 5 11
-
2024-03-14 09:12
gdyby góry sr*ły gdyby skały płakały wszyscy inni winni tylko nie ci co winni ... to był etap podstawówki albo komuchowego podejścia do życia
- 1 1
-
2024-03-13 16:31
Horała bardzo dużo zrobił w sprawie CPK (4)
Całą czarną robotę odwalił. Teraz wystarczyłoby prztargi ogłosić i ruszyć z budową. Niestety zdaje się, że Tusk ze swoimi propozycjami audutów, jak było już studium wykonalności, wszystko rozwalił.
- 11 25
-
2024-03-13 17:51
Horała przez 8 lat dużo zrobił wyłącznie dla własnej kieszeni
Na budowie przez 8 lat nawet nie wbili łopaty w ziemię :))))))
- 17 6
-
2024-03-13 17:26
Boże jaki atak trollów pisowskich :)
Co Horała zrobil? co odwalil?
Nawet sam Horala to w nie wierzy :)
Tam polowa ich rodzin i znajomkow na tej "robocie" jest ustawiona na 2 pokolenia w przod!- 20 8
-
2024-03-13 17:16
Jaki przetarg, z jaką budową? Nawet nie ma decyzji środowiskowej. (1)
Jedyna "czarna robotę", którą wykonał Horała, jest pobiernie pensji dla siebie i znajomków.
- 20 7
-
2024-03-13 19:49
Tusk bierze kasę dla siebie i rodziny.
- 6 8
-
2024-03-13 16:02
nie jak Adamowicz i Dulkiewicz Nowa Świętokrzyska
- 12 8
-
2024-03-13 15:50
na pewno xD
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.