• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyższe stawki za usuwanie pojazdów z dróg w Gdańsku

as
29 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe stawki m.in. za usuwanie pojazdów są wyższe od tych uchwalonych przed rokiem. Nowe stawki m.in. za usuwanie pojazdów są wyższe od tych uchwalonych przed rokiem.

Gdańscy radni podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska przegłosowali uchwałę, która reguluje i jednocześnie zwiększa opłaty za usuwanie pojazdów z dróg oraz przechowywanie ich na parkingu strzeżonym. - Proponowane wysokości stawek odpowiadają rzeczywistym kosztom ponoszonym przez miasto. Nowe stawki zaczną obowiązywać od stycznia 2022 roku. Radni przyjęli uchwałę jednogłośnie - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego miasta Gdańska.



Czy służby zleciły kiedyś odholowanie Twojego pojazdu?

Zgodnie z zapisami ustawy Prawo o ruchu drogowym usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego, na którym są one przechowywane, należy do zadań własnych powiatu. Stawki na realizację tej usługi ustalane są corocznie w drodze uchwały, a opłaty z niej pochodzące stanowią dochód własny powiatu.

- Przyjęte przez radnych stawki uwzględniają opłaty za usługę usuwania i przechowywania pojazdów oraz koszty zapewnienia sprawnej realizacji tego zadania. Dotyczy to w szczególności kosztów związanych z obsługą administracyjną tego przedsięwzięcia. Dodatkowo do kosztów ponoszonych przez miasto należy doliczyć koszty korespondencji oraz opłat sądowych. Aktualnie osiągany dochód nie wystarcza na pokrycie kosztów związanych z realizacją zadania - dodaje Jędrzej Sieliwończyk.
Co ciekawe, opłaty, które będą obowiązywać w Gdańsku w 2022 r., są niższe od tych zawartych w obwieszczeniu ministra rozwoju i finansów w sprawie maksymalnych stawek za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym.

Poprzednie i obecne stawki, o których mowa w artykule - można zobaczyć poniżej.

Stawki za usunięcie z drogi (było/jest):

  • rower lub motorower - (100 zł) 125 zł;
  • motocykl - (215 zł) 230 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - (494 zł) 520 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - (616 zł) 650 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - (871 zł) 910 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - (1284 zł) 1350 zł;
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne - (1562 zł) 1640 zł;
  • hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego - (0 zł) 125 zł.


Za przechowywanie na parkingu strzeżonym - za każdą rozpoczętą dobę przechowywania (było/jest):

  • rower lub motorower - (15 zł) 20 zł;
  • motocykl - (28 zł) 30 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - (41 zł) 44 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - (53 zł) 57 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - (77 zł) 82 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - (139 zł) 147 zł;
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne - (204 zł) 215 zł;
  • hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego - (0 zł) 20 zł.


Jeżeli po wydaniu dyspozycji usunięcia pojazdu ustały przyczyny jego usunięcia, a wydana dyspozycja spowodowała powstanie kosztów, to koszty te ustala się w wysokości (było/jest):

  • rower lub motorower - (40 zł) 100 zł;
  • motocykl - (100 zł) 170 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - (260 zł) 400 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - (320 zł) 500 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - (450 zł) 700 zł;
  • pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - (670 zł) 1000 zł;
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne - (790 zł) 1250 zł;
  • hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego - (0 zł) 100 zł.
as

Opinie (102)

  • Może oddać odholowanie pojazdów w prywatne ręce? (10)

    Od dawna wiadome jest, że prywatne osoby są szybsze i bardziej ogarnięte jeżeli mają zarobić. Jakby mieli stawkę 250 za odholowania i 100 za dzień na parkingu to jakby się przejechali po Zaspie i zaczęli holować źle zaparkowane pojazdy to w jeden dzień by zarobili ok. 5k. Miasto miałoby problem z głowy, Straż Miejska byłaby "odciążona", a i ktoś inny zarobi.

    • 95 11

    • Czyli (2)

      Jakiś Mireczek miałby sobie ot tak decydować komu odholuje auto? Nie bądź śmieszny.

      • 7 23

      • (1)

        Wystarczy, żeby Mireczek dokładnie obfotografował jak stało auto przed odholowaniem. Tak, żeby nie było wątpliwości. A jak odholuje nieprawnie to wtedy Mireczkowi mandat i to taki , że w pięty pójdzie.

        • 27 3

        • Niestety bez drwiny napisze, ze musisz byc wybitnie inteligentnym Polakiem, skoro na to wpadles.

          • 0 8

    • 20 aut na dzien?

      niezła turbolaweta
      edit: a no tak, jeszcze parking

      • 0 2

    • Jak tak można traktować kierowcow (1)

      I wynajmować prywatną firmę do kontroli jak parkują!
      Co innego pasażerowie - tu jak najbardziej zleca się prywatnej firmie kontrolę biletów
      W Gdańsku są równi i równiejsi
      Lepiej i gorzej traktowani przez urząd miasta

      • 10 4

      • Wystarczy parkować zgodnie z przepisami. A jak nie ma miejsca, to szukamy gdzieś dalej, wymaga to niestety pokonania lenia w sobie.

        • 4 0

    • Tak kiedyś było. Laweciarze współpracowali z milicją a ta wskazywała które odholować. Milicjant był zarobiony,

      laweciarz był zarobiony i parking też. Taki parking milicyjny był przy dworcu Wzgórze Św. Maksymiliana.

      • 6 0

    • Słabiótko,słabiótko. (1)

      Ale zlecenie na odholowanie musi się zacząć od informacji SM,potem dalej idzie wezwanie przez jednostkę w UM a dopiero potem skierowanie do odholowania do lawety.Mozolnie i mało jest takich wezwań bo zanim ktoś,coś to klienta już nie ma.

      • 0 1

      • Emerycie !!!

        za 14 kup sobie słownik ortograficzny ...

        • 0 0

    • I tak źle, i tak nie dobrze

      Znając nadgorliwość prywaciarzy, to nawet z Twojego garażu wyciągnęli by auto aby je odholowć :/

      • 2 0

  • No to nic tylko zacząć usuwać

    • 3 0

  • W Gdyni Orlowie

    Powinny być 2 lawety na stałe ,gwarantuje obciążenie praca na 10 h dziennie

    • 50 2

  • no eeeej (2)

    ale czemu Lanos na zdjeciu :(

    • 0 0

    • Lanos

      Nie wiem :( wygląda zdrowo i ogólnie fajne auto

      • 0 0

    • już się bałem, że mój

      ale takiego nie mam

      • 0 0

  • A holuja? Jakos nie widac

    • 1 0

  • Nie widzę ceny za odholowanie rydwanu. (2)

    Dlaczego ?

    • 5 2

    • powinieneś pójść do lekarza od oczu...... chociaż, nie wiem czy od oczu

      • 1 2

    • Bo to jest w cenie odholowania Dulkiewicz (ostatnia pozycja 999 PLN)

      • 1 1

  • "Proponowane wysokości stawek odpowiadają rzeczywistym kosztom ponoszonym przez miasto."

    Czyli co, dotychczas nawet parkujący tak bezczelnie, że trzeba ich było usuwać siłą kierowcy byli dotowani z budżetu? No ładnie ....

    • 1 2

  • Stawki są za wysokie - a odholowań za mało

    600zł to rzeczywisty koszt lawety? Jakoś prywaciarz na telefon da radę za 300zł. I taki powinien być koszt. 300zł i natychmiastowe odwożenie wszystkiego co parkuje w sposób nieprawidłowy - zamiast przeciwskutecznych blokad na koła.

    • 2 0

  • Czy usuwanie aut rośnie czy jest to jednostkowy ewenement ?

    Niech miasto poda ile wozów dziennie zostaje odholowanych na parkingi ?

    • 0 0

  • Więcej prywatnych lawet

    Czas na odholowanie pojazdu przez miasto to abstrakcja, wezwiesz dzisiaj przyjadą za rok, miasto podpisuje umowę z prywatną firmą ustala procedurę raport zdjęcia itp. I samochody są wywożone, a teraz ktoś zaparkuje w miejscu gdzie totalnie noe można parkować i nic nadwyżkę dostatnie mandat i po temacie , a pojazd i tak nadal utrudnia życie

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane