- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (62 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (48 opinii)
- 3 Nocny hałas z lotniska. Cenę za rozwój? (134 opinie)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (400 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (125 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Wznowiono budowę biurowca przy UM w Gdyni
Po kilkunastu miesiącach przerwy wznowiono budowę biurowca Officer, powstającego na działce u zbiegu ulicy Świętojańskiej, al. Piłsudskiego i al. Zwycięstwa w ścisłym centrum Gdyni. Na parterze zaplanowano lokale gastronomiczne, a przed budynkiem ogólnodostępny parking.
Przypomnijmy:
- Działkę nieopodal magistratu kupiła od miasta Panorama Development we wrześniu 2014 roku.
- Za grunt o powierzchni 1079 m kw. firma zapłaciła 3 mln 550 tys. zł.
- W konkursie na koncepcję urbanistyczno-architektoniczną biurowca zwyciężyło Studio Kwadrat.
- Biurowiec zyskał oficjalną nazwę Officer.
- Przygotowaniem do inwestycji były prace ziemne związane z przebudową kanalizacji deszczowej, gazowej i wodociągów.
- Prace budowlane ruszyły w lutym 2019 roku.
- Zostały przerwane z powodu konfliktu inwestora z pobliską wspólnotą mieszkaniową z kamienicy przy ul. Świętojańskiej 126
.
- Prace zostały wznowione kilka dni temu.
Parametry biurowca Officer
Budynek Officer będzie miał sześć kondygnacji naziemnych. Do dyspozycji najemców będzie dwupoziomowa hala garażowa na 43 auta. W środku znajdzie się reprezentacyjny hol wejściowy z recepcją, dwie windy i strefa dla rowerzystów.
Najwyższa kondygnacja zostanie cofnięta w stosunku do reszty budynku. Ma to być nawiązanie do modernistycznej zabudowy Śródmieścia Gdyni.
Przy budynku powstanie parking. Znajdzie się on między budynkiem a al. Piłsudskiego. Według pierwszych zapowiedzi miał on pomieścić 40 aut, ale ostatecznie zmieszczą się na nim 22 auta. Sygnalizacja dostępności ma być włączona do systemu Tristar. Dwa miejsca zostaną przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, cztery dodatkowe zajmą taksówkarze, którzy przed laty mieli w tym miejscu swój postój. Płyta parkingu zajmie 30 proc. powierzchni działki.
Budowa parkingu nie podobała się członkom stowarzyszenia Miasto Wspólne. Wskazywali oni, że skoro pod parkiem Centralnym powstaje dużo większy parking, to ten przed biurowcem jest niepotrzebny.
Urzędnicy odpowiadali, że jego budowa wpisuje się w ustalenia planu, jak i sposób zagospodarowania pasa drogowego. Umowa drogowa w tej sprawie została zawarta z deweloperem w 2016 roku.
Dlaczego budowa biurowca Officer była przerywana?
- Powodem wstrzymania prac były ciągłe odwołania i protesty sąsiadów. Od marca 2020 r. posiadamy prawomocne pozwolenie na budowę. Mimo to wciąż jesteśmy nękani różnego rodzaju wnioskami, protestami, odwołaniami od różnych decyzji administracyjnych - mówi Marek Karczewski, prezes zarządu Panorama Development.
Zaznacza, że koncepcja budynku pozostała bez zmian.
Miejsce, gdzie powstanie biurowiec. Film z lutego 2019 roku
Biurowiec Square na ukończeniu
Po drugiej stronie ul. Świętojańskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wysoki na blisko 25 m budynek, który powstał wedle projektu pracowni Arch Deco, już stoi. Posiada szklaną elewację oraz wykusze z kremowobiałego kamienia.
Na placu przed biurowcem powstaje ogólnodostępny skwer z fontanną, ścieżkami i gastronomią w części parterowej. Te elementy mają płynnie łączyć się z terenem miejskiego parku.
Z kolei pod budynkiem znajdzie się jednopoziomowy parking na ok. 70 aut - najemców i właścicieli lokali.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (209) 7 zablokowanych
-
2021-12-03 14:59
Dopiero teraz trafiam na ten artykuł
Zobaczyłam, że zamiast parkingu naziemnego jaki miał powstać w tym miejscu (co wyklucza tytułową kontynuację) budują kolejny, niepotrzebny biurowiec i to bez parkingu podziemnego, za to ze znikomą ilością miejsc parkingowych. To chore. Nie wierzę w te statystyki o tętniącym wreszcie w tym miejscu życiu. Strach pytać co dalej z terenem po parkingu policyjnym na Wzgórzu, czy terenem obok Riviery? Aż się chce kandydować na Prezydenta Gdyni, jednak problemem jest to jak dokończyć inwestycje i uporządkować ten bałagan przy zadłużeniu Gdyni, przecież same fundusze unijne nie pomogą. Gdynia ma być miastem przyjaznym wszystkim, a modernizm nie może kłócić się z charakterem naszego miasta, a przede wszystkim z jego historią.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.