• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wznowiono prace na rondzie na Jabłoniowej

on
25 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (72)
Robotnicy wrócili na budowę ronda. Finał prac planowany jest na koniec czerwca. Robotnicy wrócili na budowę ronda. Finał prac planowany jest na koniec czerwca.

Drogowcy wrócili na plac budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i TurzycowejMapka na gdańskim Jasieniu. Przez ostatnie dwa tygodnie prace były wstrzymane w związku z wymaganą przerwą techniczną. Inwestycja ma się zakończyć wraz z końcem czerwca.



Przebudowa ronda na Jabłoniowej poprawi ruch w tej części Gdańska?

Dwutygodniowa przerwa techniczna właśnie się skończyła i robotnicy, razem z ciężkim sprzętem, wrócili na plac budowy.

Kierowcy i mieszkańcy okolicznych osiedli wypatrywali ich z niecierpliwością, dając wyraz swojemu niezadowoleniu w Raporcie z Trójmiasta.

Nie ma co się dziwić, wszak to newralgiczne skrzyżowanie w tej części Gdańska.

18:49 17 MAJA 23 (aktualizacjaakt. 24 MAJA 23 15:24)

RONDO NA Jabłoniowej! (9 opinii)

Czy redakcja Trojmiasto.pl jest w stanie dowiedzieć się od odpowiednich władz co się dzieje z budową ronda? od weekendu majowego nie widać tam ani jednego pracownika, prace stanęły w miejscu , a korki z dnia na dzień coraz większe!
Czy redakcja Trojmiasto.pl jest w stanie dowiedzieć się od odpowiednich władz co się dzieje z budową ronda? od weekendu majowego nie widać tam ani jednego pracownika, prace stanęły w miejscu , a korki z dnia na dzień coraz większe!


Prace, które wykonuje i finansuje deweloper Domesta, planowo potrwają do końca czerwca.

Przejazd przez wyspę ronda



Na skrzyżowaniu wykonano tymczasowe poszerzenia oraz wyspę środkową ronda o nawierzchni z kostki kamiennej. Wybudowana została także jedna z wysp segregujących ruch.

  • Finał prac przy przebudowie ronda planowany jest na koniec czerwca.
  • Ruch wahadłowy w tym miejscu w godzinach szczytu powoduje duże korki.
- W kolejnych etapach prac planowane jest wykonanie drugiej wyspy segregującej oraz poszerzenie jezdni. Wymagać to będzie wprowadzenia zmiany w tymczasowej organizacji ruchu, polegającej na zamknięciu części jezdni ronda i możliwości jazdy przez wyspę środkową - poinformował wcześniej wykonawca prac.
By tę jazdę umożliwić, konstrukcja wyspy, czyli betonowa podbudowa, obrzeża oraz fugi cementowe musiały się związać i uzyskać pełną wytrzymałość. W dalszej części prac zaplanowano też roboty bitumiczne na tymczasowych poszerzeniach jezdni w obrębie ronda.

Ostatni etap prac coraz bliżej



2 czerwca otwarty ma zostać zjazd w ul. Leszczynową od ul. Jabłoniowej. Wtedy też rozpocznie się ostatni etap prac. Skupią się one na przebudowie fragmentu chodnika u zbiegu ulic Jabłoniowej i Turzycowej. Prace odbywać się będą przy miejscowym zawężeniu odcinków obu ulic.



Bezpieczniejszy wjazd, przejazd i zjazd



Przebudowa minironda wyeliminuje jego mankamenty, wymuszając na kierowcach jazdę zgodną z ruchem okrężnym. Wcześniej zdarzało się, że auta wjeżdżając na rondo, "ścinały" je. Wyspa ronda została powiększona i wyłożona kostką - będzie zatem dostosowana do przejazdu przez nią autobusów komunikacji miejskiej poruszających się ul. Jabłoniową i ul. Leszczynową.
on

Miejsca

Opinie (72) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    Nie bardzo rozumiem,zwykle rondo które jest tygodniami budowane...czy faktycznie sezon ogórkowy w pełni i w trójmieście nie ma ważniejszych spraw do zrobienia rzetelnego artykułu?

    • 6 14

    • co za różnica, ty udzielasz się pod każdym

      • 4 1

  • (1)

    Miasto wstaje z kolan?

    • 7 5

    • Jeszcze długo trzeba będzie czekać na gospodarza który ogarnie ten bajzel...

      • 4 1

  • Farmazon+

    Odnośnie ankiety, to zdecydowanie...

    • 2 1

  • Nie wiem co się mieszkancom nie podobalo w tym prowizorycznym rondzie. (1)

    Okrągłe, kolorowe, wysokie...

    • 12 7

    • clickbaitowy tytuł

      Czy Trójmiasto zaczyna się bawić zgodnie z obowiązującymi trendami? Trzeba kliknąć i wejść aby wiedzieć...

      • 2 0

  • Jak ja bym tak pracował (2)

    to już dawno z roboty by mnie wywalili.

    • 18 5

    • (1)

      A przerw technologicznych nie masz? Sikasz i palisz na swoim stanowisku?

      • 3 4

      • Tłumacz humaniście procesy technologiczne na budowie...

        • 3 4

  • (5)

    A wystarczyło zrobić zwykłą sygnalizację drogową, czytelnie, płynnie, bezpiecznie

    • 12 11

    • (4)

      Mówisz o znakach pionowych/poziomych, czy chodzi Ci o sygnalizację świetlną?

      Pierwsze było zrobione i nie działało, drugie generowałoby jeszcze większe utrudnienia.

      • 0 2

      • (3)

        Oczywiście zrobiłeś badania, że stawiasz tezę dotyczącą utrudnień. Otóż nie, mini ronda na takiej ruchliwej drodze powodują korki. Jabłoniowa jest droga główną o dużym natężeniu ruchu, pozostałe są tylko drogami osiedlowymi i mogą czekać na włączenie się w Jabloniową.

        • 2 1

        • (2)

          Mieszkam tam od lat i doskonale pamiętam jak wyglądała sytuacja zanim powstało rondo. Leszczynowa to istotne połączenie Kartuskiej z Jabłoniową, a nie zapyziała uliczka osiedlowa.

          Turzycowa też w nieodległej perspektywie ma się połączyć z Guderskiego.

          Mniej i bardziej groźne kolizje z udziałem kierowców próbujących zjechać z Leszczynowej w Jabłoniową w stronę centrum były dość częste. W godzinach porannego i popołudniowego ruchu pracowniczego Leszczynowa była zupełnie zatkana.

          Z twojej perspektywy być może wygląda to inaczej, ale większość mieszkańców dzielnicy z ronda jest zadowolona.

          • 1 1

          • (1)

            Ale to nie jest inwestycja wyłącznie pod mieszkańców osiedla a dla mieszkańców Gdanska. Na samym rondzie codziennie były po 3-4 kolizje a nie pamiętam kolizji kiedy ronda nie było więc nie wydziwiaj człowieku. Trzeba było wyjechać 10 min szybciej z tego osiedla i byś nie stał w korku. I tak, Leszczynowa to mała zapyziała uliczka, skrót, a nie ulica dla poważnego transportu z obwodnicy do AK i Adamowicza

            • 0 1

            • Do "poważnego transportu" z obwodnicy przewidziana jest AK.
              Póki co, ani węzeł Szadółki, ani sama Jabłoniowa nie spełniają odpowiednich standardów.

              To, że o czymś nie wiesz lub czegoś nie pamiętasz, to już inna sprawa.

              A trzymając się twojej retoryki, to wyjedź sobie kilka minut wcześniej i korzystaj z AK, zamiast telepać się Jabłoniową.

              • 0 1

  • Inwestycja roku na południu Gdańska (4)

    Urząd Miasta dał zgodę deweloperom na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 55 3

    • Bardzo dobre podejscie maja kanadyjczycy (2)

      Sprzedajac ziemie developerom, sa stawiane warunki, ze Ci maja pomoc w budowaniu drog i szkol/szpitali najpierw, a nastepnie stawiac co tam chca. Tym sposobem najpierw budowana jest infrastruktura, a nastepnie obiekty mieszkalne i wszystko po zakonczeniu jakos dziala
      U nas mam wrazenie, ze jest postawione na glowie. Stawiamy mase zagrodzonych osiedli, a potem sie dziwimy, ze dojechac/wyjechac nie idzie albo ze sa tylko sypialniami bo nawet nie ma tam obiektow uzytecznosci publicznej. Daleko nie trzeba patrzec - Lawendowe wzgorze, Piekarnicza itp

      • 12 2

      • Akurat na lawendowym obiektów publicznych masz sporo a dojazd do miasta komunikacja tez dobry. Tak na szybko szkoła biblioteka przedszkole sport wybór gastro, małe sklepy typu żabki / carrefour / lewiatan, jakiś mięsny czy piekarnia tez się znajdzie. Fryzjer czy inny barber tez. Brakuje dużego sklepu spożywczego ale do najbliższej biedry na kartuskiej nie jest daleko, podobnie do lidla na guderskiego ale ram trzeba chodzić naokoło bo nie ma drogi ani chodnika

        • 4 3

      • Lobby samochodowe już krzyczy na sam dźwięk słów "15 minutowe miasto"...

        • 0 0

    • żeby 70-dziesiątych, Jabłoniowa czy Świętokrzyska pamiętają czasy sprzed II wojny i to w stanie prawie niezmienionym.

      • 5 0

  • Kolejna porażka w Gdańsku (1)

    Wszystko albo opóźnione albo wykradzione forum Gdańsk 250 mln zł ziemie oddane za bezcen w biznesie prywatno- publicznym

    • 18 5

    • Tyle tysięcy samochodów co godzinę ...

      A droga wygląda tam tam jak dojazd do remizy za żukowem dziura na dziurze wąsko - robyg nic nie zrobił dla Gdańska wycisnął nas jak cytrynę adamowicz zarobił a miasto w ruinie

      • 9 1

  • (8)

    tylko 2 pasy w każdym kierunku rozwiążą problem,aż do obwodnicy

    • 74 11

    • Mylisz się (5)

      Niczego to nie rozwiąże. Są badania naukowe, że im więcej dróg to tym więcej aut.

      • 10 27

      • Masz racje. Najlepiej zaorac drogi (1)

        Nie bedzie korkow. Nikt nie bedzie sie przemieszczal.

        • 21 4

        • Zaorać wszystko poza drogami.

          Obajtek już się cieszy z pieniędzy za paliwo :)

          • 0 8

      • (2)

        Sam się mylisz. Badania te dotyczą dróg gdzie już istnieją po 2-4 pasy w jedną stronę.

        • 8 4

        • Co niby ma dać dodatkowy pas na Jabłoniowej?

          Korki nie tworzą się tam bo nie da się wyprzedzić, nie ma też blokowania drogi przez skręcających.

          Co najwyżej korek zrobi się szerszy i krótszy.

          • 2 5

        • Mylisz przepustowość drogi, a przepustowość skrzyżowań

          A przykładów można brać wiele właśnie nawet z US. Bo obecna tendencja jest taka, że lepiej aby sama droga miała 1x1, ale przed samym skrzyżowaniem ilość pasów była jak największa. Czemu tak? Bo o przepustowości drogi decyduje samo skrzyżowanie. Większa ilość pasów zaś determinuje ryzykowne zachowania i zmiany pasów przed skrzyżowaniem, bo nagle sobie ktoś przypomniał, że on skręca.

          • 6 1

    • Dokładnie to samo na łostowickiej (1)

      Osiedla pobudowali a drogi te same,wstyd.

      • 14 4

      • też uważam, że na łostowickiej powinny być po 2 pasy ruchu!

        ło rety, nie wcisnąłem enter i mi się komentarz w 2008 roku nie wysłał.

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane