• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrosną opłaty za parkowanie w Gdańsku?

Maciej Naskręt
17 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Czy kierowcy będą musieli sięgnąć głębiej po pieniądze do swoich portfeli? Czy kierowcy będą musieli sięgnąć głębiej po pieniądze do swoich portfeli?

Po zapowiedzi podwyżek cen wody i ścieków, przyszła pora na możliwy wzrost opłaty abonamentowej na gdańskich parkingach. Wszystko jednak zależy od rajców. To oni zadecydują, czy w nowym roku za miejsca postojowe w Gdańsku zapłacimy więcej.



Dlaczego miasto podnosi ceny abonamentów za parkowanie?

Dziś kierowcy płacą 160 zł miesięcznie za możliwość zajmowania miejsca postojowego w strefie płatnego parkowania. Jeśli przygotowany przez prezydenta projekt zostanie przyjęty przez radnych na najbliższej sesji, to z początkiem 2010 r. opłaty za parkowanie wzrosną nawet o 35 proc. Czemu ma służyć podwyżka?

- Zależy nam na zwiększeniu rotacji samochodów w strefach płatnego parkowania, a nie na zwiększeniu dochodów miasta. Aktualna cena abonamentu jest nieadekwatna względem jednorazowej, godzinowej opłaty, która została wprowadzona 1 września - tłumaczy Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Przypomnijmy: pierwsza godzina parkowania kosztuje dziś 3 zł, druga - 3,60 zł, trzecia - 4,30 zł, czwarta i następne - 3 zł.

Tymczasem radni opozycyjni przeciwstawiają się inicjatywie prezydenta. Jak to argumentują? - Jesteśmy po prostu przeciw rosnącemu fiskalizmowi miasta - tłumaczy szef klubu PiS w Radzie Miasta, Kazimierz Koralewski. Radni PiS chcę też, by władze miasta zlikwidowały wprowadzone niedawno strefy płatnego parkowania przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym oraz Politechnice Gdańskiej. Przy tej drugiej jednak de facto parkometry nie stoją.

Władze Gdańska, oprócz podwyżek cen abonamentów, pragną wprowadzić nowy rodzaj miesięcznej opłaty parkingowej: dla okaziciela, w wysokości 270 zł. Uprawnienie do zajmowania miejsca postojowego będzie związane z kierowcą, a nie z samochodem, jak jest aktualnie. Będzie to gest w kierunku przedsiębiorców, mających w swoim majątku więcej niż jeden samochód.

Nowy rodzaj abonamentu za parkowanie zaproponowany przez władze Gdańska nie będzie najdroższym w Trójmieście. W Gdyni abonament miesięczny dla okaziciela wynosi 300 zł. Sopot natomiast zrezygnował z tej opłaty.

Proponowane przez Prezydenta Miasta Gdańska zmiany w miesięcznej opłacie abonamentowej za parkowanie pojazdów w strefach płatnych:

Za parkowanie pojazdu o określonym numerze rejestracyjnym:
- aktualna opłata: 160 zł,
- opłata po nowelizacji: 220 zł.

Za parkowanie na zastrzeżonym stanowisku postojowym, na tzw. "kopercie":
- aktualna opłata: 240 zł ,
- opłata po nowelizacji: 320 zł .

Opłata po nowelizacji za parkowanie pojazdu przez osobę posiadającą kartę na okaziciela: 270 zł.

Opinie (221) ponad 10 zablokowanych

  • I wszystko to dla dobra mieszkańców i obywateli. (8)

    • 87 4

    • warto jezdzic tramwajami (4)

      • 14 7

      • True

        • 7 1

      • precz z SOCJALIZMEM - tramwaj dla plebsu.....taki tramwaj

        syf i mogila

        • 7 7

      • haha (1)

        no i kolejny argument za tym, żeby jeździć komunikacją. ale ludzie tak się przyzwyczaili do swojego "luksusu", że jak wsiądą to busa/tramwaju, to będzie dla nich to poniżające. porażka społecznego myślenia.

        • 10 4

        • tramy

          takie tramwaje są poniżające. nigdy nie wiesz czy dotrzesz nimi do celu

          • 8 4

    • i dla zebrania kasy na...

      ECS

      • 16 0

    • trawniki

      na trawnikach też postwcie parkometry,
      bo my kierowcy się nimi zajmiemy

      • 7 0

    • u nas to wszystko na głowie

      jest postawione. Dobrze, wprowadźmy opłaty za parkowanie tak jak w amsterdamie. Nawet 4 € za godzinę. od 8:00 do 22:00. Ale najpierw niech powstaną parkingi na obrzeżach miasta (PARK&RIDE). Mieszkańcy innych miast i wsi, którzy w Trójmieście pracują bedą mogli zostawić samochody i dojechać do centrum komunikacją miejską. Ale u nas najlepiej jest zrobić wszystko odwrotnie. Niech się ludzie sami martwią i płacą. To tak jak drogowcy z naszymi drogami. Po co naprawić drogę, kiedy taniej i "bezpieczniej" jest wstawić znak z ograniczeniem prędkości, za nim fotoradar i interes sikę kręci. źli kierowcy przekraczają prędkość i płacą, ale przeciez tam był znak. A to że dziury... no to zwykłe czepialstwo jest.

      • 17 0

  • ... (3)

    ...by żyło się lepiej...

    • 66 4

    • a niech drożeje :) (2)

      • 6 1

      • dokładnie... (1)

        wysokie opłaty za parkowanie zamieńmy na jeszcze wyższe... przynajmniej jedną rzecz będziemy mieli "naj" w całej Polsce:]

        • 7 2

        • nieprawda, mamy juz najdrozsze autostrady!!

          • 5 0

  • by zylo sie lepiej....Brawo panie Adamowicz! (3)

    Ma pan 96 % poparcia w Gdansku,a Pana Platforma Obywatelska 211%

    • 95 5

    • A nie 213?

      • 8 0

    • szok! (1)

      Jak PO ma 211% poparcia to ile ma TURBODYMOMAN?!

      • 13 1

      • aha

        TURBODYMOMAN nie jest w stanie zawstydzic PO...

        • 5 0

  • (4)

    Nie ma to jak zdzieranie z dojnych krów, czyli kierowców. Zdzieranie dosłownie na wszystkim. Na podatkach, przymusowych ubezpieczeniach, akcyzowaniu i opodatkowywaniu benzyny, opłatach parkingowych i innych dodatkowych kosztach.

    Co kierowcy mają w zamian?

    • 87 4

    • Mandaty :)

      • 19 0

    • W zamian masz 90km autostrady, za którą tez musisz slono zapłacić :)

      • 25 0

    • DZIURAWE DROGI I OBIECANKI

      • 11 0

    • OBYWACWELSTWO POLSKIE

      • 6 0

  • Słusznie. W ślad za tym powinny pójść podwyżki... (6)

    ...cen biletów, bo cwaniaczki zamiast samochodami zaczną jeździć autobusami i tramwajami.

    • 59 13

    • (1)

      tylko, że o to chodzi

      • 11 1

      • co Ty nie powiesz

        • 7 1

    • Ceny biletów już sk... podnieśli o 100%

      Mało ci jeszcze? teraz pora na kierowców {:-/

      • 7 4

    • (2)

      Warszawa - 2 zł za 20 min, 2,80 za całą trasę, nocne i pospieszne w tej samej cenie, psy i bagaż bez opłaty. No i nie ma Renomy.
      Tam chce się jeździć.

      • 2 3

      • No rzeczywiście różnica w cenach biletów jest porażająco duża (1)

        trójmiasto:
        na całą trasę 2,50zł (nocny 3,50zł)
        godzinny 3zł (nocny 4zł)

        Warszawa:
        na 20 min 2zł
        na całą trasę 2,80zł (z przekraczaniem stref 4,20zł)
        na 40min 2,80zł
        godzinny 4zł

        Taniej wychodzi tylko przejazd na krótkich dystansach oraz w nocy. Za to gdy chcemy jechać powyżej 20min jest drożej. Zwłaszcza gdy musimy się przesiąść albo wyjedziemy poza strefę.

        Tak nieduże różnice w cenie nie mają jednak jakiegokolwiek znaczenia. Tego typu bilety są przecież dla ludzi którzy okazjonalnie korzystają z komunikacji miejskiej. Ci co jeżdżą częściej powinni mieć bilet okresowy.

        Jedyne co w ofercie biletów w wawie jest lepsze to bilety krótkookresowe (np. 3 dniowe) i miesięczne bilety na jedną linie których odpowiednika po ujednoliceniu taryf z Gdynią u nas nie ma.

        No i muszę Cię zmartwić, w Warszawie również jest kontrola biletów.

        • 1 3

        • Jest własnie porażająco duża!

          W Warszawie za bilet 90 dniowy, normalny płacę 196 zł. Cena obejmuje metro, tramwaje (26 linii), autobusy (135 linii zwykłe, 22 linie ekspresowe,43 linie nocne, 40 linii strefowych), Warszawską Kolej Dojazdową (WKD), a także pociągi KM i SKM w granicach miasta (pociągi na 3 liniach, mniej więcej co 15 minut).

          Pamiętaj proszę tk, że wyjazd poza miasto, to naprawdę daleko podróż, tak jak u nas do Wejherowa czy Tczewa.

          • 3 0

  • Super, przynajmniej wystarczy na trochę budyniu. (2)

    • 35 4

    • (1)

      "Zależy nam na zwiększeniu rotacji samochodów w strefach płatnego parkowania"
      W związku z tym podnosimy opłatę za abonament... bo te auta z opłaconym abonamentem od tego będą szybciej odjeżdżać...

      Czy ten, kto to powiedział jest kompletnym imbecylem?

      • 12 0

      • jest niekompletnym imbecylem

        brakuje kilku części, np. mózgu...

        • 2 0

  • Adamowicz i jego klika potwornie zadluzyli miasto (2)

    Teraz beda podwyzszac wszelkie oplaty jakie sie da.A ciemny lud nadal bedzie chwalil Pawelka...-wstyd mi za tych gdanszczan co na niego glosowali!

    • 64 6

    • ze zadluzyli to jedno.. mogloby byc calkiem pozytywnie gdyby byly efekty.

      a tu nic kompletnego nie zostalo zrobione np z drogami - zadna trasa nie zostala ukonczona w 100%, przez co nie zauwazalne sie praktyczne efekty.

      • 10 0

    • czyli wstyd ci za siebie samego?

      :)

      • 4 2

  • Najpierw jeżdzą bogacze samochodami, (1)

    a później nie chcą płacić za ten luksus. Paliwo - podwyższyć ceny za ten surowiec. Drogi - nie budować i podwyższać opodatkowanie za coś co nie istnieje, miejsca parkingowe - podobnie jak wyżej.

    Nawet w tak nielubianym średniowieczu nie było takiego zdzierstwa. Mało tego nawet podczas okupacji wróg nie traktował w ten sposób (pod względem podatkowym) mieszkańców państwa okupowanego.

    • 56 7

    • Mało tego nawet podczas okupacji wróg nie traktował w ten sposób (pod względem podatkowym) mieszkańców państwa okupowanego.

      jesteś pewien ? mamy 1000-letnia okupację kleru!!! to gorsze od okupanta barbarzyńcy!!

      • 4 3

  • Ale za to jaki bedzie stadion. (7)

    • 58 2

    • Że...

      ...o ECS nie wspomnę!

      • 20 0

    • (4)

      Jak wskazuje zdrowy rozsądek, dotychczasowa praktyka i badania CBOS z budowy stadionu nie można było zrezygnować już od chwili przyznania Gdańskowi ME 2012, więc nie wiem po co bez przerwy o tym wspominać. Klamka zapadła.

      • 1 7

      • (1)

        ME nie zostały narzucone Gdańskowi, sami tego chcieliśmy. Nie pora na biadolenie, trzeba to zrobić jak najlepiej. A na drugi raz dobrze się zastanowić przed decyzją. I budować te ścieżki rowerowe, a nie obcinać, bo stadion w potrzebie.

        • 6 2

        • ja nie chcialem.

          • 0 0

      • (1)

        Jak wskazuje zdrowy rozsądek zanim podejmie się decyzje, najpierw zasiada się w celu podliczenia kosztów inwestycji. I tak, jeżeli stać lub będzie się opłacać, to można się tego podjąć, jeżeli nie, to nie powinno się tego czynić.

        A takie nieodpowiednie decyzje powinno się piętnować i mówić o tym, by osoby, które stoją za takimi decyzjami pociągnąć do odpowiedzialności i żeby w przyszłości wiedzieć co czynić, a co nie.

        • 6 0

        • A tak Budyń wystawia sobie pomnik i do końca będzie powtarzał, że to za jego kadencji i że jest z tego dumny. Pomnik oczywiście za nasze pieniądze.

          A już niewiele ludzi zapyta, czy taki stadion to nie jest dla mieszkańców pyrrusowe zwycięstwo, bo odbyło się zbyt dużym kosztem.

          Zupełnie jak Buzek chwali się, że to za jego kadencji podjęto się najwięcej reform, ale jaki one dały skutek, że do dziś nie możemy z tego wyjść już nie wspomina.
          Dobrym zabiegiem erystycznym jest mówienie półprawd, co jak widać, staje się powoli standardem.

          • 8 0

    • STADION BEDZIE DLA ŁYSEGO BYDŁA, KTÓRE BĘDZIE PO MECZU DEMOLOWAŁO MIASTO

      • 7 4

  • (7)

    ADAMOWICZ - I HATE YOU !!!

    • 37 5

    • (6)

      a po polsku?

      • 4 0

      • tłumaczenie (4)

        po polsku:
        ADAMOWICZ - AJ HEJT JU !!!

        • 6 0

        • chlasty plasty (1)

          bo to nie jest po polsku.

          • 3 0

          • aj kil ju

            • 2 0

        • WAJ? (1)

          • 2 0

          • because... przepraszam, po polsku to będzie: bigos!

            • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane