• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdańska do Gdyni za 4 zł i szybciej o 14 min. Przewozy Regionalne konkurują z SKM

Maciej Naskręt
7 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zmodernizowany skład typu EN-57. M.in. tego typu klimatyzowane pojazdy czekają na pasażerów w Trójmieście. Zmodernizowany skład typu EN-57. M.in. tego typu klimatyzowane pojazdy czekają na pasażerów w Trójmieście.

Jest alternatywa dla pociągów SKM na trasie Gdańsk - Gdynia. Przewozy Regionalne wprowadzają jednorazowy bilet trójmiejski w cenie 4 zł. Podróż trwa nawet 14 minut krócej niż kolejką SKM, a przedziały nie są przepełnione. W godzinach szczytu składy między Gdańskiem a Gdynią kursują co ok. 15 minut. Jest jedno "ale" - pociągów w ciągu doby jest znacznie mniej i nie zatrzymują się na części przystanków.



Jak oceniasz nową ofertę Przewozów Regionalnych w Trójmieście?

13 grudnia na kolei zmienia się rozkład jazdy. Przy tej okazji przewoźnicy nie tylko zmieniają liczbę i godziny połączeń, ale także ofertę biletową. W tym roku na ten krok zdecydowały się Przewozy Regionalne, których pociągi poruszają się w Trójmieście po linii dalekobieżnej.

Beczka miodu

Od przyszłej niedzieli tymi pociągami będzie można podróżować między stacją Gdańsk Główny, a Gdynią Chylonią, kupując bilet jednorazowy (bez względu na przebyte kilometry) w cenie 4 zł, dla młodzieży szkolnej - 2,52 zł, dla studentów - 1,96 zł, a nauczycieli - 2,68 zł. W ofercie będą także bilety miesięczne w wysokości 80 zł, dla młodzieży szkolnej - 40,80 zł, dla studentów - 39,20 zł, dla nauczycieli - 53,60 zł.

- To nowa oferta skierowana do osób z Trójmiasta, ale podobne propozycje pojawiły się na 150 odcinkach w całym kraju - wyjaśnia Benedykt Plotta z Przewozów Regionalnych.
Dla porównania przejazd SKM-ką z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej to obecnie wydatek 6 zł lub 120 zł za bilet miesięczny.

Inną zaletą pociągów Przewozów Regionalnych jest to, że w godzinach szczytu na trasie przez Trójmiasto nie są przepełnione. Ponadto pociągi jadą szybciej od składów SKM nawet do 14 minut, co w skali całego tygodnia pracy może skrócić podróże z domu do pracy nawet o 2 godziny i 20 minut jeśli podróżujemy z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego.

Sprawdź rozkład pociągów na stronie www.rozklad-pkp.pl

Łyżka dziegciu

Tym co może nie przekonać podróżnych do tej oferty jest fakt, że pociągi Przewozów Regionalnych kursują rzadziej. Najczęściej składy jeżdżą z Gdańska do Gdyni - nawet co 15 minut - w godzinach porannych. W przeciwną stronę taka częstotliwość utrzymana jest po południu. W pozostałych godzinach składy kursują co 45 minut lub co godzinę.

Pociągi zatrzymują się na wybranych przystankach i stacjach: Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska, Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska, Oliwa zobacz na mapie Gdańska, Sopot zobacz na mapie Sopotu, Orłowo zobacz na mapie Sopotu, Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni, Chylonia zobacz na mapie Gdyni.

Gdzie kupić bilety?

Bilety na przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych można nabyć nie tylko w kasie na dworcach.

- Do 31 marca na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna nie będą pobierane opłaty za wydanie biletu - zapowiada Benedykt Plotta.
Ruszyła też sprzedaż mobilnych biletów na połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w aplikacji SkyCash. Korzystanie z tego rozwiązania pozwala podróżującym na zakup biletów za pomocą smartfonów lub tabletów z  dowolnego miejsca, o dowolnej porze, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu.

Władze SKM nie chcą komentować działań spółki Przewozy Regionalne, a w szczególności ich oferty biletowej.

Opinie (266) 2 zablokowane

  • Może wymusi to zmiany w SKM (3)

    Choć te zmiany i tak niedługo nadejdą. Bilety SKMsą zdecydowanie za drogie, no i brak biletu metropolitarnego.

    • 51 5

    • hehehehe (1)

      wymusi zmiany na SKM :)
      hehe wcześniej Rosjanie przeproszą za zajecie Ukrainy, amerykanie dogadają się z ISIS, a Arka pojedna się z Lechią niż SKM przyzna się do błędu i zmieni swoje podejście na plus dla pasażerów :)

      • 42 1

      • Arka z Lechią ??? Po moim trupie! Nigdy!

        • 0 3

    • Tak skm uruchomi sprintera ?

      Czemu skm odeszliscie od tego pomysłu

      • 5 0

  • XXX (3)

    I rower bezpłatny,bo teraz z Gdańska do Gdyni kosztuje 7,10zł

    • 25 3

    • Po co rower jak jedziesz (2)

      pociagiem

      • 1 10

      • bo chce z dzieckiem wrócić wzdłuż morza do Gdańska?

        • 2 0

      • Bo tak wygodnie.

        Z domu do pociągu na rowerze (ok 4-5km).
        Rower do pociągi i na drugi koniec aglomeracji.
        Rower z pociągu i na dwóch kołach do pracy (6-7km).
        W drodze powrotnej to samo.
        Tak już od lat.
        Dlaczego tak to dziwi?

        • 11 0

  • brak podstawowej informacji (12)

    na jakich przystankach będzie się zatrzymywać ta kolejka?

    • 3 39

    • To oczywiste. (2)

      Na tych samych co pociągi dalekobieżne.

      • 26 0

      • (1)

        Czyli Gdańsk główny, Wrzeszcz, Oliwa, Sopot, Gdynia główna

        • 9 0

        • O czymś zapomniałeś

          Gdynia Orłowo

          • 13 1

    • (1)

      można mieć pewność, że w Sopocie Kamiennym Potoku nie zatrzyma się.
      Można mieć pewność, że zatrzyma się na stacjach gdzie zatrzymują się pociagi dalekobieżne. Czy to takie trudne>

      • 7 0

      • dość trudne, bo dyskutant "kolorowo"

        wyliczył stacje bez np. Orłowa i Oliwy. Napisał nawet - "i ani jeden więcej", a jednak nie czepiłeś się jego.

        • 2 0

    • Powaga? (2)

      Ty od wczoraj mieszkasz w 3mieście?

      • 6 2

      • nie. Od przedwczoraj (1)

        • 4 1

        • to wszystko tłumaczy

          • 5 1

    • (2)

      Czy przewóz roweru jest za darmo jak w skm

      • 1 2

      • nie jest. chyba

        • 1 0

      • Opłata za rower - 7 zł.
        Jeśli rower jest złożony i opakowany - za darmo, jak bagaż podręczny.
        Źródło: http://www.przewozyregionalne.pl/przewoz-roweru

        • 0 1

    • Dokładnie

      Gdańsk Stocznia, Gdańsk Zaspa, Sopot Wyścigi, Gdynia Wzgórze Św Maksymiliana.
      I ani jeden więcej.

      • 2 2

  • dotacje (2)

    Konkurencja 2 dotowanych spolek.gdzie to ma sens?

    • 7 10

    • Nie ma (1)

      Ale za to odpowiada Urząd Marszałkowski. Który oczywiście ma kasę na dublowanie pociągów, ale na rozwój oferty - nie.

      • 1 3

      • A minusujący to od marszałka?

        Bo tak logicznie się dwie taryfy kupy nie trzymają. Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym - to nawet obowiązującego prawa.

        • 2 1

  • no dobra

    ale gdzie bedastawac??? Chyba nie tylko Gdynia GL i Gdansk GL ???

    • 1 26

  • (5)

    Klaysczne "f.uck logic".

    SKM TROJMIASTO walczy o klientow spoza trojmiasta, jezdzac do Slupska i Leborka, a PRZEWOZY REGIONALNE walcza o pasazerow w trojmiescie...

    • 46 3

    • czyli dokładnie na odwrót jak powinno być

      • 8 2

    • Bzdura. (1)

      Jeżdżę codziennie z Pruszcza do Gdyni. Na odcinku Pruszcz -Gdańsk pociąg jest wypełniony po brzegi. Od Wrzeszcza już prawie nie ma ludzi i pociąg robi pusty kurs, więc nie dziwię się, że PKP chce zapełnić ten odcinek ludźmi $$

      • 7 0

      • Jakie PKP?

        Chyba PR

        • 3 0

    • Nie bądź taki "logiczny" (1)

      W Warszawie funkcjonują WKD, SKM i KM (Koleje Mazowieckie - uznajmy, że to odpowiednik PKP PR). WKD wyłączamy z rozważań, bo to osobna infrastruktura, coś jak nasza nowa kolej metropolitalna. Ale SKM i KM współdzielą tory i perony. No i SKM wcale nie ogranicza się do samej aglomeracji, bo jeździ aż do Modlina. A KM, kursujące normalnie poza województwo, z powodzeniem wożą pasażerów także między przystankami w obrębie miasta. Jak jest pasażer do zawiezienia, to czemu nie?

      • 0 2

      • Wszystko pięknie tylko tam to jest w ramach jednego biletu :)

        • 11 0

  • Plus dla skm (3)

    Skmki przeważnie odjeżdżają o czasie. Regionalne prawie zawsze mają kilkuminutowe (do 10 minut) opóźnienia w odjazdach. Niby niewiele, ale wystarczy, żeby zdążył odjechać mój autobus, w który przesiadam się w dalszą podróż i kwitnę godzinę na przystanku.

    • 7 8

    • Napisz o tym (2)

      Do regio i autobusów , że skomunikowane nie działa . To od przyszłego rozkładu jazdy autobus będzie czekał na pociąg . Tak mają ludzie z Gdyni co przesiadaja się na autobusy ba wioski typu kosakowo

      • 2 0

      • To tak nie będzie działało

        PR-y mają opóźnienie z uwagi na odległość jaką pokonują i fakt, że muszą ustępować pierwszeństwa wszystkim na torach, w związku z tym opóźnienie jest bardzo różne.

        • 1 0

      • Nie prawda ...

        Od lat piszę pisma, był program nawet w RADIO GDANSK ... bym na zkm bus 194 na SUCHY DWOR zdąrzał z kolejki 21.35 w GDYNI GL , 22.35 i d*pa... Zkm sobie zakpiło (odjezdzały o tym samym czasie, a teraz jest roznica 4 min ), jesli wybiegne z skm to zdąrze :)))) i tyle z metropolitarnego związku !!!

        • 2 0

  • Orunia, Lipce, ... (6)

    Jak widać dla PKP jest coś takiego jak trójmiasto drugiej kategorii. Przypominam, że Orunia jest 4 km od centrum Gdańska! Niby niedużo, ale jest XXI i mieszkając na Oruni chciałabym móc dojechać np do Gdyni.

    Ale na Oruni PR nie muszą konkurować z SKM, bo SKM tu właściwie nie jeździ....

    • 25 3

    • PR to nie PKP (3)

      • 4 3

      • (2)

        PKP to ogół pociągów w Polsce. PR, SKM, IC - to wszystko składa się na PKP. Jeśli Pan/Pani woli to mogę napisać dla SKM/PR

        • 0 5

        • "PKP to ogół pociągów w Polsce. PR, SKM, IC - to wszystko składa się na PKP"

          Dodaj jeszcze, że LOT to ogół samolotów lądujących w Polsce.

          • 3 0

        • Bredzisz. Przewozy Regionalne nie mają obecnie kompletnie nic wspólnego z PKP. Jedynymi udziałowcami PR są ARP i samorządy województw.

          • 3 0

    • I bardzo dobrze! Mniej patologi w pociągach!!! (1)

      • 0 4

      • Dobrze ze piszesz o sobie,

        Dobrze ze piszesz o sobie, lepiej nie korzystaj z żadnej komunikacji

        • 6 1

  • Prosimy aby w regio

    Nie było kretynskich komunikatów o stacji które ryczą w uszy podróżnym i aby nie grzać jak w piekarniku . I aby bilety sprawdzaładnie nie przez wynajęte firmy z łapanki . Tylko konduktor z klasą

    • 18 3

  • Oferta pkp (3)

    Przy okazji niech regionalne wprowadzą możliwość kupowania online biletu tylko dla psa. (jeśli ktoś ma miesięczny bilet musi biegać do kasy tylko po bilet dla psa).

    • 8 5

    • PR to nie PKP

      • 3 1

    • Wsiadasz i mówisz

      "Panie, to nie mój pies" ;)

      • 4 0

    • a co z dużym bagażem?

      a z nartami i rowerami - podobnie?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane