- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów
Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.
Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej
- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!
Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.
- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.
Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?
- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.
Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.
- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.
Miejsca
Opinie (336) 7 zablokowanych
-
2011-01-25 20:21
zlikwidować.....
wszelkie nadbudowy...dbające o uzasadnienie swojego istnienia tyu:MZKMZG,ZTM,Rady Nadzorcze itp.Pieniadze zaoszczędzone przeznaczyc na dodatkowe połączenia autobusowe i tramwajowe.Ciekawe ile by z tych oszczędoności wyszło?Wystarczy zobaczyc przetargi w w/w instytucjach i kwoty przeznaczane na zakupy wyposażenia biur ...Gdański ZTM zajął budynek po Urzędzie Skarbowym,a MZKMZG po ZUS-sie...To w świetle problemu jednego czy dwóch przystanków dla 254 koszty ogrome a wręcz pikus.Świadczy jednocześnie o tym czym się te instytucje zajmują.....hihihih
- 1 0
-
2011-01-25 20:54
Proszę o rozważenie zwiększenia w godzinach szczytu kursów autobusu 256, ewentualnie przedłużenie w tym czasie kursu linii 155;
Ponadto zgłaszam pilną potrzebę kontroli stanu czystości autobusów linii 210 z powodu notorycznego w nich smrodu i brudu spowodowanego jazdą na gapę tzw.kloszardów, którzy z tego autobusu uczynili sobie ciepłe "mieszkanko" i miejsce do libacji alkoholowych. W dniu dzisiejszym tj.25.01.2011r.wracałam z pracy z Portu Lotniczego ( kurs o godz.15.16 nr autobusu 2624) i ktoś z tych "pasażerów" załatwił się na siedzeniu. Fetor był nie do wytrzymania. Wszyscy pasażerowie wraz ze mną z trudem zniosły podróż do Dworca Gł PKP.Z uwagi na fakt, że stan taki trwa już jak obserwuję ponad rok, a korzystają często z tego środka lokomocji obywatele przylatujący do naszego kraju - proszę o zajęcie się tym problemem i częste kontrole.- 7 0
-
2011-01-25 21:21
Do wszystkich, którzy chcą większej częstotliwości autobusów (1)
Rzecz w tym, że "więcej autobusów" nie równa się "mniej samochodów" i "mniejsze korki". Bydło i tak wie swoje, jeździ i będzie jeździło samochodami - i to niestety na ogół zgodnie z zasadą "jedno auto = jedna osoba, kierowca"...
A choćby autobusy wszystkich linii w Gdańsku zaczęły jeździć nie rzadziej niż co 10 minut, to i tak będą solidarnie stały w korkach, jak teraz - zrozumcie to. Czy w korku utkną dwa, czy dziesięć autobusów danej linii - ludzie i tak będą utyskiwać na ich opóźnienia.
Jakimś tam rozwiązaniem (które i tak nie stanowi cudownego leku na zatłoczone ulice) jest konsekwentna polityka miasta dot. buspasów. Przykład Trasy Łazienkowskiej w Warszawie pokazuje, że buspasami da się skłonić ludzi do jeżdżenia komunikacją (z badań potoków pasażerskich wynika, że autobusami jeździ tam coraz więcej ludzi). Problem w tym, że Gdańsku nie ma arterii, które pozwalałaby na kładzenie buspasów - najważniejsze ulice są na to po prostu zbyt wąskie. Dlatego nawet trudno mieć pretensje do włodarzy, że takich rozwiązań nie wprowadzają...
Pozdrawiam!
Miłośniczka i pasjonatka komunikacji miejskiej :)- 0 4
-
2011-01-26 00:23
Bydło? Ja bydło? Jedno z nas było wychowane bezstresowo
Dorób się dzieci, docenisz samochód.
-żadnych kieszonkowców, chyba że pozwolisz
-żadnych zboczeńców, chyba że pozwolisz
-żadnych pijaków, chyba że pozwolisz
-żadnych brudasów, chyba że pozwolisz
-dzieci mogą się przekimać, chyba że nie pozwolisz
-przystanki tylko tam, gdzie chcesz
-klimatyzacji gdy tylko chcesz
-muzyka jaka chcesz, a nie z cudzych słuchawek
-w ogóle poczucie kontroli nad własnym losem
Buspasy to nie zachęcanie do autobusów. To jest zmuszanie.- 0 1
-
2011-01-25 21:40
256
256 częściej puścić przynajmniej na 1h
- 2 2
-
2011-01-25 21:46
puscic czesciej 186 i 112 nie co 20 min jak teraz ale co 12.5min
dolozyc po jednym skladzie z kazdej linii przynajmniej rano i po południu w godzinach szczytu tak by jezdzily zaminnie nie co 40 ale co 25 min. tak jak np 111 w godzinach szczytu jezdzi czesciej.
- 2 0
-
2011-01-25 22:44
to pokazuje jaka beznadziejna jest komunikacja w Gdańsku, do połowy linii są jakieś zastrzeżenia jaki absurd!!!
- 4 0
-
2011-01-26 21:56
...
A na Orunię Dolną jezdzi tylko jeden autobus 123 co 25min. !!! Tutaj jest PORD i duzo ludzi ma klopot z dojazdem !
- 3 1
-
2011-01-27 16:22
BRAK KOMUNIKACJI Z ORUNII GÓRNEJ NA CHEŁM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KIEDY WRESZCIE BĘDZIE JAKAŚ KOMUNIKACJA POMIĘDZY ORUNIĄ GÓRNĄ,A CHEŁMEM ??????!!!!!!!!! BRAK JAKIEJKOLWIEK KOMUNIKACJI POMIĘDZY DWIEMA WIELKIMI DZIELNICAMI,BRAK DOJAZDU DO PETLI TRAMWAJOWEJ!!!!MOŻE W KOŃCU ŁASKAWIE DECYDENCI W ZTM-MIE DOSTRZEGĄ TEN "DROBNY PROBLEM" !!!!!
- 3 1
-
2011-01-28 16:24
po prostu częściej
cztery minuty nie mają znaczenia. Ważniejsze, aby autobusy, czy to 154 czy 254 jeździły po prostu częściej. Na Oruni Górnej przybyło domów, więc i mieszkańców, coraz trudniej wcisnąć się w autobus w godzinach szczytu. Częstotliwość kursowania to maksimum 8 minut.
- 2 0
-
2011-02-02 20:53
zmiana
ja proponuje zmianę przystanku na jabłoniowej lini 174 i 574 pod mieszkańców nowo powstających osiedli. To byłoby udogodnienie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.