• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów

Jakub Knera
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną. ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną.

Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.



Czy chciałbyś zmienić przebieg którejś z linii komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W godzinach szczytu ze śródmieścia Gdańska na Orunię Górną jeżdżą dwa autobusy: 154 i 254. Pierwszy to linia zwykła, drugi - pospieszna. Po zjechaniu z Oruni Górnej, zatrzymuje się tylko przy ul. Ptasiej, a potem dopiero przy Bramie Wyżynnej. Tymczasem ZTM zapowiedział, że od końca lutego autobus będzie zatrzymywać się także przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska i na przystanku Zaroślak zobacz na mapie Gdańska.

Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej

- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!

Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.

- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.

Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?

- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.

Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.

- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.

Miejsca

Opinie (336) 7 zablokowanych

  • zlikwidować.....

    wszelkie nadbudowy...dbające o uzasadnienie swojego istnienia tyu:MZKMZG,ZTM,Rady Nadzorcze itp.Pieniadze zaoszczędzone przeznaczyc na dodatkowe połączenia autobusowe i tramwajowe.Ciekawe ile by z tych oszczędoności wyszło?Wystarczy zobaczyc przetargi w w/w instytucjach i kwoty przeznaczane na zakupy wyposażenia biur ...Gdański ZTM zajął budynek po Urzędzie Skarbowym,a MZKMZG po ZUS-sie...To w świetle problemu jednego czy dwóch przystanków dla 254 koszty ogrome a wręcz pikus.Świadczy jednocześnie o tym czym się te instytucje zajmują.....hihihih

    • 1 0

  • Proszę o rozważenie zwiększenia w godzinach szczytu kursów autobusu 256, ewentualnie przedłużenie w tym czasie kursu linii 155;
    Ponadto zgłaszam pilną potrzebę kontroli stanu czystości autobusów linii 210 z powodu notorycznego w nich smrodu i brudu spowodowanego jazdą na gapę tzw.kloszardów, którzy z tego autobusu uczynili sobie ciepłe "mieszkanko" i miejsce do libacji alkoholowych. W dniu dzisiejszym tj.25.01.2011r.wracałam z pracy z Portu Lotniczego ( kurs o godz.15.16 nr autobusu 2624) i ktoś z tych "pasażerów" załatwił się na siedzeniu. Fetor był nie do wytrzymania. Wszyscy pasażerowie wraz ze mną z trudem zniosły podróż do Dworca Gł PKP.Z uwagi na fakt, że stan taki trwa już jak obserwuję ponad rok, a korzystają często z tego środka lokomocji obywatele przylatujący do naszego kraju - proszę o zajęcie się tym problemem i częste kontrole.

    • 7 0

  • Do wszystkich, którzy chcą większej częstotliwości autobusów (1)

    Rzecz w tym, że "więcej autobusów" nie równa się "mniej samochodów" i "mniejsze korki". Bydło i tak wie swoje, jeździ i będzie jeździło samochodami - i to niestety na ogół zgodnie z zasadą "jedno auto = jedna osoba, kierowca"...
    A choćby autobusy wszystkich linii w Gdańsku zaczęły jeździć nie rzadziej niż co 10 minut, to i tak będą solidarnie stały w korkach, jak teraz - zrozumcie to. Czy w korku utkną dwa, czy dziesięć autobusów danej linii - ludzie i tak będą utyskiwać na ich opóźnienia.

    Jakimś tam rozwiązaniem (które i tak nie stanowi cudownego leku na zatłoczone ulice) jest konsekwentna polityka miasta dot. buspasów. Przykład Trasy Łazienkowskiej w Warszawie pokazuje, że buspasami da się skłonić ludzi do jeżdżenia komunikacją (z badań potoków pasażerskich wynika, że autobusami jeździ tam coraz więcej ludzi). Problem w tym, że Gdańsku nie ma arterii, które pozwalałaby na kładzenie buspasów - najważniejsze ulice są na to po prostu zbyt wąskie. Dlatego nawet trudno mieć pretensje do włodarzy, że takich rozwiązań nie wprowadzają...

    Pozdrawiam!
    Miłośniczka i pasjonatka komunikacji miejskiej :)

    • 0 4

    • Bydło? Ja bydło? Jedno z nas było wychowane bezstresowo

      Dorób się dzieci, docenisz samochód.

      -żadnych kieszonkowców, chyba że pozwolisz
      -żadnych zboczeńców, chyba że pozwolisz
      -żadnych pijaków, chyba że pozwolisz
      -żadnych brudasów, chyba że pozwolisz
      -dzieci mogą się przekimać, chyba że nie pozwolisz
      -przystanki tylko tam, gdzie chcesz
      -klimatyzacji gdy tylko chcesz
      -muzyka jaka chcesz, a nie z cudzych słuchawek
      -w ogóle poczucie kontroli nad własnym losem

      Buspasy to nie zachęcanie do autobusów. To jest zmuszanie.

      • 0 1

  • 256

    256 częściej puścić przynajmniej na 1h

    • 2 2

  • puscic czesciej 186 i 112 nie co 20 min jak teraz ale co 12.5min

    dolozyc po jednym skladzie z kazdej linii przynajmniej rano i po południu w godzinach szczytu tak by jezdzily zaminnie nie co 40 ale co 25 min. tak jak np 111 w godzinach szczytu jezdzi czesciej.

    • 2 0

  • to pokazuje jaka beznadziejna jest komunikacja w Gdańsku, do połowy linii są jakieś zastrzeżenia jaki absurd!!!

    • 4 0

  • ...

    A na Orunię Dolną jezdzi tylko jeden autobus 123 co 25min. !!! Tutaj jest PORD i duzo ludzi ma klopot z dojazdem !

    • 3 1

  • BRAK KOMUNIKACJI Z ORUNII GÓRNEJ NA CHEŁM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KIEDY WRESZCIE BĘDZIE JAKAŚ KOMUNIKACJA POMIĘDZY ORUNIĄ GÓRNĄ,A CHEŁMEM ??????!!!!!!!!! BRAK JAKIEJKOLWIEK KOMUNIKACJI POMIĘDZY DWIEMA WIELKIMI DZIELNICAMI,BRAK DOJAZDU DO PETLI TRAMWAJOWEJ!!!!MOŻE W KOŃCU ŁASKAWIE DECYDENCI W ZTM-MIE DOSTRZEGĄ TEN "DROBNY PROBLEM" !!!!!

    • 3 1

  • po prostu częściej

    cztery minuty nie mają znaczenia. Ważniejsze, aby autobusy, czy to 154 czy 254 jeździły po prostu częściej. Na Oruni Górnej przybyło domów, więc i mieszkańców, coraz trudniej wcisnąć się w autobus w godzinach szczytu. Częstotliwość kursowania to maksimum 8 minut.

    • 2 0

  • zmiana

    ja proponuje zmianę przystanku na jabłoniowej lini 174 i 574 pod mieszkańców nowo powstających osiedli. To byłoby udogodnienie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane