• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów

Jakub Knera
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną. ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną.

Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.



Czy chciałbyś zmienić przebieg którejś z linii komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W godzinach szczytu ze śródmieścia Gdańska na Orunię Górną jeżdżą dwa autobusy: 154 i 254. Pierwszy to linia zwykła, drugi - pospieszna. Po zjechaniu z Oruni Górnej, zatrzymuje się tylko przy ul. Ptasiej, a potem dopiero przy Bramie Wyżynnej. Tymczasem ZTM zapowiedział, że od końca lutego autobus będzie zatrzymywać się także przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska i na przystanku Zaroślak zobacz na mapie Gdańska.

Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej

- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!

Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.

- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.

Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?

- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.

Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.

- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.

Miejsca

Opinie (336) 7 zablokowanych

  • 117 powiny jechac do Sopot

    117 powinny miec wydluzona trase , poczawszy od Jelitkowa - ulica Bitwy po plowcami i zawracac do Jelitkowa, 3 Maja, Bitwy pod plowcami , Jelitkowska. 143 nabity na maxa a 117 jedzie do jelitkowa pusty. Poza tym 143 jezdzi zbyt rzadko a juz w wekkendy zaczyna zapozno

    • 5 1

  • 112 i 212

    • 5 1

  • 174

    a może 174 częściej i 118 puścić dalej bo ujeścisko sie rozrasta a na pętle z konca ujeściska kawał drogi

    • 7 1

  • 254 albo zmienić na 154 albo nie ruszać.

    Powinno być tak żeby w godzinach szczytu jeździł częściej 154 który będzie zbierał ludzi jadących do pracy lub ich odwożących na wszystkich przystankach na trasie a w tym czasie zmniejszyć częstotliwość 254 który i tak przestaje być pośpiesznym z powodu korków.

    A poza godzinami szczytu zwiększyć częstotliwość 254 a obniżyć 154.

    Przystanki takie jak zaroślak czy sandomierska mają małe powodzenie. Najwięcej wsiada i wysiada na ptasiej. Tak jak platynowej i krzemowej.

    Po co ludziom z Orunii Górnej (Platynowa i Krzemowa) i Dolnej (wsiadających na ptasiej) przedłużać czas podroży żeby na sandomierskiej lub zaroślaku zebrać 2-3 pasażerów?
    Ci pasażerowie w godzinach szczytu czekali by krócej a po za godzinami szczytu będą mogli poczekać 2-5 minuty dłużej na 154.

    Po 2. na sandomierskiej stają 213, 256, 275 i 313. Zabierają z Gdańska i mogą wypuścić na ptasiej lub platynowej.

    Takich pasażerów jadących z zaroślaka lub sandomierskiej na Orunię Górną jest na prawdę mało.
    Nie ma sensu dla tych 2-3 osób zwiększać ilości przystanków dla 254 na czym straci 20-40 osób.

    • 14 4

  • (2)

    A przepraszam gdzie zaginął pomysł linii łączącej Orunię Górną z pętlą na Chełmie. Ja bym jeszcze taką linię puścił z Orunii Gościnnej bo na Oruńskim Przedmieściu jest 10 punktowców po 88 mieszkań każdy plus wiele domków i kamienic.

    N1 też powinna jeździć przez przystanek Ptasia. Jak była ta bomba to N1 jechała cudowną trasą (bez ironii). Dworzec Gł - AK - Sikorskiego -Cienista - Zamiejska - Małomiejska - Orunia Górna

    • 12 1

    • (1)

      Wcześniej była propozycja zrobienia nowej N-ki jadącej na osiedla na obrzeżach takich jak Moje Marzenie lub 4 Pory Roku. Może jechać przez Trakt - Orunię - Moje M. - 4 Pory i jakoś dalej. Tylko musiały by być chęci ze strony mieszkańców tych osiedli (jakaś pisemna prośba lub coś)

      Czyli by jechała przez Ptasią.

      • 6 0

      • N12 Dworzec Główny - Trakt - Małomiejska - Świętokrzyska - Moje Marzenie - Cztery Pory Roku brzmi fajnie

        • 5 0

  • xdd

    176 do straszyna !!

    • 2 1

  • 154/254

    Co do linii 254 to dodać tylko przystanek na sandomierskiej, zwiększyć czestotliwość (tak jak 154) i dać przegubowe autobusy gdyż i tak większość z orunii wysiada przy bramie wyżynnej i PKP. 154 ograniczyć ponieważ mało kto korzysta z przystanków na trakcie ponieważ tam są sme magazyny. Jednym słowem zamienić linie numerkami;)

    • 4 1

  • BUS PAS (1)

    powinni zrobić bus pas na trakcie św. wojciecha

    • 11 1

    • Nie ma gdzie?

      • 0 4

  • Co do linii 254 to dodać tylko przystanek na sandomierskiej, zwiększyć czestotliwość (tak jak 154) i dać przegubowe autobusy gdyż i tak większość z orunii wysiada przy bramie wyżynnej i PKP. 154 ograniczyć ponieważ mało kto korzysta z przystanków na trakcie ponieważ tam są sme magazyny. Jednym słowem zamienić linie numerkami;) no.

    • 4 3

  • BUS PAS na trakcie (3)

    Zrobić BUS PAS na trakcie i będzie spokój. Tylko BUS PAS a reszta niech stoi w korkach albo się przesiada. Dlaczego władze nie myślą o BUS PASACH. Czy to aż tak wiele postawić parę znaków i napisać na jezdni BUS PAS?

    • 16 4

    • (2)

      Na Trakcie? Ciekawe gdzie? Ciekawe jak? Nie ma miejsca...

      • 1 7

      • (1)

        są dwa pasy więc można ,

        • 6 0

        • Nie można, bo korek samochodów wydłużyłby się od Zrembu gdzieś po Gościnną

          a ci zjeżdżający z Orunii Górnej mieliby problem z wbiciem się w sznur pojazdów jadących od Pruszcza. W efekcie korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej zrobiłyby się jeszcze dłuższe.

          • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane