- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Za 30 mln zł Sopot naprawi ul. 23 Marca
Wiosną tego roku powinna ruszyć naprawa 2-kilometrowego odcinka ul. 23 Marca między ul. Armii Krajowej a sanatorium "Leśnik" . Miasto na ten cel zapisało w budżecie 30 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
W ramach przedsięwzięcia zmodernizowane zostaną wszystkie elementy ulicy. Z uwagi na to, że teraz tam jeżdżą autobusy miejskie, nowa jezdnia ma spełniać normy przypisane drogom krajowym - ma przenosić maksymalne dopuszczalne obciążenia, czyli 115 kN/oś. Z tego powodu nowa jezdnia będzie posiadać trzy warstwy nawierzchni - podbudowy, wiążącą i ścieralną (SMA). Ponadto potencjalny wykonawca zbuduje także pod jezdnią kanalizację deszczową, do której będą spływać wody opadowe z drogi.
Wyregulowana też zostanie szerokość jezdni. Obecnie zmienia się ona od 5,6 do 6,2 m. Po wykonaniu robót będzie ona miała 6 metrów bądź 5,5 na leśnym odcinku. Co ważne, poziom nowej jezdni zostanie dostosowany do wysokości wyjazdów z posesji. Przy nowej drodze pojawią się też nowe chodniki, a także wymienione zostanie oświetlenie.
Inwestycja obejmuje także budowę zbiornika retencyjnego, który został zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic: 23 Marca i Armii Krajowej . Dziś jest tam parking. Nie będzie to jednak dużych rozmiarów zbiornik. W razie intensywnych opadów deszczu lub nagłych roztopów ma kumulować ok. 670 metrów sześc. wody. Zazwyczaj takie obiekty gromadzą po kilka lub kilkanaście tysięcy metrów sześciennych wody.
Będzie także coś dla rowerzystów. ZDiZ w planowanej inwestycji przewidział także drogę dla rowerów na odcinku od al. Armii Krajowej do pętli autobusowej. Dalej w kierunku sanatorium "Leśnik" rowerzyści będą zmuszeni korzystać z chodnika pieszo-rowerowego. Inwestycja dla cyklistów realizowana jest w ramach projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007 - 2013". Stąd marszałek województwa pomorskiego przyznał miastu 2 mln zł.
Miasto, zlecając przygotowanie projektu budowy ścieżki rowerowej, nieco ryzykowało. Urzędnicy nie mieli pewności, że zostaną zwiększone kwoty dofinansowania od marszałka. Jak widać opłaciło się, a pieniądze nie zostały zmarnowane.
- Cała inwestycja, według szacunków, powinna zamknąć się w kwocie ok. 30 mln zł. Ponad 70 proc. tej sumy pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie ma być gotowe w połowie przyszłego roku - zapewnia prezydent Sopotu, Jacek Karnowski.
Inwestycja została wsparta środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Miejsca
Opinie (83) 7 zablokowanych
-
2014-01-30 16:56
A co z dokończniem remontu ul. Wybickiego ???!!!
A co z dokończniem remontu ul. Wybickiego ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!
- 3 2
-
2014-01-30 17:01
Na zdjęciach ta ulica wygląda całkiem dobrze .
Jezdnia jest w dobrym stanie w przeciwieństwie do wielu innych Sopockich ulic na których jest większe natężenie ruchu. Nawierzchnia na tej ulicy posłuży jeszcze wiele lat...
- 8 3
-
2014-01-30 17:10
ta droga nie jest taka zla
lepiej zrobcie cos z Obodrzycow - dramat jest. Najlepiej postawic znaki uwaga koleiny i ograniczenie do 30kmh
- 5 2
-
2014-01-30 17:58
Panie Macieju...
... o tylu lat pisze Pan o drogach i tyle błędów narobić w jednym zdaniu: "Z uwagi na to, że teraz tam jeżdżą autobusy miejskie, nowa jezdnia ma spełniać normy przypisane drogom krajowym - ma przenosić maksymalne dopuszczalne obciążenia, czyli 115 kN/oś." No cóż biorąc pod uwagę jak wystawia Pan oceny drogowcom, to jako drogowiec wystawiam panu za artykuł 3+. Po pierwsze 23 marca nie jest drogą KRAJOWĄ. Po drugie po tej ulicy od lat jeżdżą autobusy, a po trzecie droga to nie belka, tu nie ma mowy o wytrzymałości, tylko o trwałości zmęczeniowej. Polecam lekturę Katalogu Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych.
- 5 2
-
2014-01-30 18:29
i po co? ta ulica ma wspaniały klimat ! (1)
- 3 2
-
2014-01-31 18:43
Taaa.. najlepiej się wczuć w ten klimat jadąc w autobusie i czując te wszystkie "składowe" tego "wspaniałego" klimatu w tyłku tudzież kręgosłupie - czyli dziury.
- 1 0
-
2014-01-30 18:30
DEBILE rządzą w tym um ! ta ulica jest dobra inne sie nadaja do remontu!
- 5 5
-
2014-01-30 18:40
30 mil
czyli 15mil za 1km, super cena
- 2 2
-
2014-01-30 19:03
Są w Sopocie ulice w gorszym stanie , gdzie ruch drogowy jest o wiele wiekszym natęzeniu.Fachowcy od dróg powinni decydowac o kolejności remontów.
- 1 3
-
2014-01-30 19:46
Zawsze sie ludziska do czegoś przypiernicza... Ja tam sie ciesze, zwlaszcza ze 70% z kasy UE. Co do ścieżki rowerowej no to moze i racja ze jest tam zbedna, tak jak chodnik po obu stronach jezdni gdy tak naprawdę używany jest tylko jeden. Dobrze, ze odtworzą parking przy rondzie bo juz sie chcialem bulwersować, ze zaleja go woda😃
- 4 0
-
2014-01-30 20:54
CZEMU
Tylko popełniają ten sam błąd Jak kanaliza pod jezdnią!
Za chwile znowu studzienki będą się zapadać i co będziemy pruć nową nawierzchnie?
Czemu nie zrobić kanalize pod chodnikiem chyba odbudowa chodnika jest o wiele tańsza niż budowa nowej jezdni
Tylko pewnie o to chodzi by wszystko na okrągło remontować tylko czemu za moje pieniądze- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.