• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (126)
Remont zarówno przystanku SKM Gdynia Stocznia (na zdjęciu), jak i Gdańsk Stocznia potrwa dwa lata, będzie kosztował ok. 13 mln zł i wykona go ta sama firma. Remont zarówno przystanku SKM Gdynia Stocznia (na zdjęciu), jak i Gdańsk Stocznia potrwa dwa lata, będzie kosztował ok. 13 mln zł i wykona go ta sama firma.

Szybka Kolej Miejska podpisała umowę z wykonawcą remontu peronów SKM Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia. W dwa lata zrobi to jedna firma - PORR. Koszt to ponad 26 mln zł.



To dobrze, że oba remonty robi jedna firma?

- 14 sierpnia podpisaliśmy z firmą PORR S.A. umowę na modernizację obu przystanków "stoczniowych" - napisali przedstawiciele SKM. - I co warto podkreślić, wykonawca zobowiązał się wykonać te zadania za kwotę o niemal 17 mln zł niższą, niż szacowaliśmy.
Koszt remontu peronów SKM:

  • Gdańsk Stocznia - 13 098 270 zł
  • Gdynia Stocznia - 13 090 890 zł

Dla każdego przystanku wykonawca będzie miał 10 miesięcy na prace projektowe i 14 miesięcy na budowę.

To oznacza, że perony będą gotowe dokładnie za dwa lata, w sierpniu 2025 r.



SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:

  • wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
  • budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
  • montaż windy na peron,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu,
  • konserwacja sieci trakcyjnej,
  • montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.


SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:

  • rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
  • przebudowa schodów,
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
  • montaż windy przy kładce po północnej stronie,
  • montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
  • konserwacja sieci trakcyjnej.

Opinie (126) 4 zablokowane

  • Sfinansowane z cegiełek, na które zbierał ojciec biznesem

    Taki żart :)

    • 2 0

  • Niestety juz wiadomo, ze konserwa miejska ztorpreduje wszystkie sensowne zmiany i nadal bedzie wstretna blaszana kladka.

    • 4 0

  • SKM i pkp mozna by miejscami schować pod ziemię (1)

    wystarczyło by deweloperom przekazać teren a oni to sfinansują budując coś nad i sprzedając.

    • 1 2

    • Szczególnie że teren Gdańska jest sporo nad poziomem morza ;)

      • 1 0

  • Zawiedziony (1)

    Szkoda ze nikt nie remontuje peronów od redy do leborka

    • 3 1

    • To tam ktoś mieszka?

      • 0 1

  • W 2 lata to się leci na Marsa, a nie remontuje kładkę z przystankiem (1)

    2 miesiące to byłby normalny termin

    • 5 0

    • na Marsa znacznie krócej. ale w 2 lata można więcej ukraść niż w 2 miesiące

      • 0 0

  • Niepotrzebne

    Zamiast zwrócić SKMki do Nowego Portu to akurat dwa najbardziej historyczne przystanki osobowe w Trójmieście chcą totalnie zniszczyć. One powinny być takie jakie są. Nic im nie dolega.

    • 4 3

  • A jaki był by koszt bez wind ? (1)

    i tak nie będą działać, będą zaszczanym legowiskiem dla meneli i właściwie to czemu mamy ponosić koszty za ich eksploatacje, chciał bym żeby procentowo podchodzić do usprawnień dla niepełnosprytnych, jaki jest ich procent społeczeństwa a ile pieniędzy idzie na jakieś usprawnienia z których nikt nie korzysta.

    • 4 1

    • Windy muszą być.

      Udogodnienia dla niepełnosprawnych są obowiązkowe.

      • 0 0

  • Gdańsk Stocznia konieczny remont peronu (1)

    w kierunku Nowego Portu!

    • 2 1

    • To jest przystanek Gdańsk Nowe Szkoty ;)

      • 1 1

  • Ale ten Gdańsk się rozwija. Widać Pani Prezydent daje radę. (2)

    Przemyślane inwestycje i jestesmy jednym na najnowoczesniejszych miast w Europie. Dziękujemy.

    Karolina

    • 0 4

    • A kiedy remont

      przystanku PKS w Trąbkach Wielkich

      • 0 0

    • Zwłaszcza kamienice na Oruni, tam to normalnie Gdańsk 2030 :p

      • 0 0

  • blagam tylko niech ktos tam pomysli projektujac wiate (1)

    zeby nei bylo tak jak w Orłowie - za wysoka, skos dachu pod góre - nie chroni przed deszczem i śniegiem bo nawet jak lekko zacina to pada pod wiate. Przeszklona - wiec nie chroni przed sloncem i zaraz bedzie wygladala jak ta na peronie dalekobieznym - szkla nei widac spod brudu. Wielka i skomplikowana - niepotrzebne tony stali i slupy na srodku schodów, konstrukcja dachu taka, ze za pare miesiecy przy tej fuszerce spodziewam sie ze bedzie przeciekac

    • 7 1

    • Bezmózgi to projektowały

      a jeszcze większy bezmózg to zatwierdził

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane