• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za "ekonomiczne" parkowanie grozi mandat

Szymon Zięba
28 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (328)

Parkowanie ekonomiczne czy zgodne ze znakiem? Kierowcy są podzieleni.

Jeżeli będą parkować zgodnie z prawem, miejsc dla aut będzie o połowę mniej, jeżeli ustawią samochody "ekonomicznie" - mogą dostać mandat. Kierowcy skarżą się na organizację miejsc postojowych na parkingu przy dworcu PKS w Gdańsku na ul. 3 MajaMapka. Urzędnicy znaków nakazujących parkowanie równoległe zmieniać nie zamierzają, a problem źle stojących aut chcą rozwiązać słupkami blokującymi. Mają one zostać ustawione wzdłuż zatoki.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Na parkingu przy ul. 3 Maja powinno parkować się:

W sprawie problematycznego parkowania napisali do naszej redakcji czytelnicy. Była to reakcja na wpis w Raporcie z Trójmiasta, w którym jeden z kierowców zaapelował o "parkowanie bez egoizmu".

Zasugerował on, że właściciel jednego z aut, parkując samochód równolegle do chodnika, zajmuje więcej miejsca, niż gdyby zrobił to tak, jak inni kierowcy - czyli na skos.

Internauci zarówno w komentarzach pod raportem, jak i w mailach do naszej redakcji wskazali tymczasem, że "egoistycznie" zaparkowany samochód... jako jedyny został ustawiony prawidłowo.

- Czerwona skoda parkuje przecież zgodnie ze znakami. Za to innym autom należy się karny mandat, bo wystają bagażnikami na drogę dla rowerów - zwrócił uwagę jeden z internautów.
Znak jedno, a kierowcy drugie. - Gdybyśmy parkowali inaczej, miejsc by zbrakło - mówi jeden z parkujących. Znak jedno, a kierowcy drugie. - Gdybyśmy parkowali inaczej, miejsc by zbrakło - mówi jeden z parkujących.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że zgodnie z przepisami na parkingu przy ul. 3 Maja obowiązuje parkowanie równoległe. Dostępnych jest 15 miejsc postojowych, w tym:

  • 11 miejsc ogólnodostępnych,
  • 2 miejsca dla pojazdów elektrycznych na czas ładowania
  • oraz 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

Nasi czytelnicy podkreślają jednak, że taka organizacja parkowania jest uciążliwa, bo ogranicza i tak niewielką liczbę miejsc parkingowych w centrum miasta - zwłaszcza, że mowa o dość newralgicznym punkcie, jakim jest dworzec autobusowy.

Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
- Przy ul. 3 Maja stworzono trzy drogi rowerowe. To jest przesada. Bywam w tej okolicy bardzo często i na palcach jednej ręki mógłbym policzyć rowerzystów, którzy korzystają ze ścieżek wymalowanych na ulicy, wszyscy wolą specjalny "rowerowy deptak", który jest przeznaczony wyłącznie dla jednośladów i znajduje się po drugiej stronie jezdni. Dlatego, jeżeli wszyscy parkowaliby zgodnie ze znakiem, by nie "wystawać" na nieużywaną drogę dla rowerów, to zamiast kilkunastu samochodów, zmieściłoby się kilka. To przecież absurd - pisze inny z internautów.

Rowerzyści zdecydowanie bardziej wolą drogę rowerową wzdłuż 3 Maja. Na wydzielonych na jezdni pasach rzadko kiedy można spotkać jednoślady.


Mandaty na ponad 8 tys. zł



Marta Drzewiecka, rzeczniczka gdańskiej SM wyjaśnia, że znak D-18, z tabliczką wskazującą sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi jezdni, na parkingu przy ul. 3 Maja pojawił się pod koniec 2021 roku.

15:59 19 WRZEśNIA 22

Jak parkować bez egoizmu? (30 opinii)

Jak lepiej parkować przy dworcu żeby miejsca starczyło dla każdego?
Jak lepiej parkować przy dworcu żeby miejsca starczyło dla każdego?


- Do końca września tego roku strażnicy nałożyli 83 mandaty na łączną kwotę 8350 zł, pouczyli 9 osób i wystawili 84 zawiadomienia o popełnionym wykroczeniu (są to wezwania do siedziby straży miejskiej, które będą skutkowały mandatami, pouczeniami lub wnioskami do sądu) - mówi Marta Drzewiecka.
Najdroższe parkingi w Trójmieście. Sprawdziliśmy, gdzie są i ile kosztują Najdroższe parkingi w Trójmieście. Sprawdziliśmy, gdzie są i ile kosztują

"Ekonomiczne" parkowanie zakończą słupki?



- Obecnie na ul. 3 Maja w rejonie zatoki postojowej przy dworcu PKS obowiązuje oznakowanie w postaci znaków D-18 "Parking" z napisem "Płatny" oraz tabliczką T-30i wskazującą na sposób parkowania równolegle do krawędzi jezdni. Zmiana ta została w wprowadzona równocześnie z wyznaczeniem pasów rowerowych na ul. 3 Maja w październiku 2021 roku. Z uwagi na niestosowanie się kierowców do organizacji ruchu wykonany został projekt na słupki blokujące wzdłuż zatoki. Realizacja przewidziana jest do połowy grudnia tego roku - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (328) ponad 20 zablokowanych

  • Decyzja

    Przepis jest przepis. Organizator ruchu zadecydował o tym, że ma być parkowanie równoległe i jest to jego pełne prawo. Czy nam się to podoba czy też nie, decyzja ta nie jest łamaniem praw człowieka, tylko pewną decyzją, która polega na wyborze z kilku możliwych wariantów.

    • 8 17

  • To jest okolica dworca! (1)

    A nie deptak na starym mieście!!

    Zostawić tyle chodnika, żeby przejechać wózkiem (3-4 płytki - będą się mijać, jak CUDEM się taka sytuacja wydarzy)
    Z reszty zrobić oznaczone poziomo miejsca parkingowe.

    • 9 14

    • Tym bardziej z uwagi na to, że to okolica dworca, sądów, urzędu miasta i wielu innych budynków użyteczności publicznej to powinno tam być więcej miejsca dla pieszych.

      • 7 6

  • Włodarze miasta (3)

    Zamiast zmienić znaki i podejść do sprawy racjonalnie wydadzą kolejne pieniądze na słupki i będą straszyć mandatami. Jak to dobrze, że rządzą nami światli i rozsądni ludzie.

    • 19 9

    • Rozumiem, że racjonalnie to tak jak chcą kierowcy, tak?

      • 8 4

    • są różne kryteria racjonalności (1)

      tylko kierowcy (wielu z nich cierpi na samochodozę) stosują tylko wybrane: pasujące do ich oczekiwań.

      • 5 3

      • No patrz. To tak jak piesi i rowerzysci.

        Dla nich racjonalne jest tylko to, co im się podoba.

        • 1 2

  • Zasada prosta ulica dla aut, a chodnik dla pieszych (1)

    • 17 16

    • Powiedz to polskim kierofczykom

      Powodzenia

      • 5 5

  • Pod ukosem - wszędzie, gdzie to możliwe (2)

    Wszędzie, gdzie to możliwe powinna być możliwość parkowania "pod ukosem". To ekonomiczne i wygodne. Tego typu parkowanie jest eliminowane złośliwie i wyłącznie z przyczyn zielonej ideologii i otwartej walki z kierowcami oraz wypychania samochodów z miasta. Chora złośliwość zielonych planistów.

    • 21 16

    • (1)

      Parkując na skos, wjeżdżam i wyjeżdżam, parkując równolegle muszę kilka razy manewrować samochodem, co generuje więcej spalin.

      • 4 5

      • zezłomuj to spalin będzie 0

        • 1 2

  • Zlikwidować te pasy rowerowe i miejsce się znajdzie (2)

    nikt z nich nie korzysta, są dziurawe i prowadzą donikąd.

    • 25 11

    • sam się zlikwiduj (1)

      • 5 8

      • nie ma to jak siła argumentu.

        • 4 1

  • jedyne co rozumieją kierowcy to żelazny słupek (5)

    • 18 20

    • prawda w oczy kole :D

      • 5 2

    • Czasami ostry gwoźdź (3)

      • 1 2

      • Spróbuj, a sztuczną szczękę bedziesz wyciągać ze studzienki. (2)

        • 1 2

        • Obyś się nie zdziwił, kto będzie zęby liczył (1)

          • 1 2

          • Zaatakujesz mnie nowomową i swoimi zaimkami?

            • 0 2

  • Wojna z kierowcami trwa. Nie kumacie jeszcze, że chodzi o zmuszenie was do całkowitej rezygnacji z samochodów? Temu służą te wszystkie oszołomskie pomysły. I wszędzie te kretyńskie przejazdy rowerowe, w miejscach, które potencjalnie są dla rowerzysty niebezpieczne.

    • 18 13

  • Jak nowe chodniki budują, to mają maksymalnie po 2 metry szerokości

    Nie liczę drogi rowerowej (dwukierunkowa też ma po 2 metry), tutaj jest osobno. Jeżeli jest droga rowerowa, to chodniki ściska się do 1,5 metra, po 0,75 metra w jednym kierunku. Czasy budowania szerokich chodników minęły, przynajmniej dla piszących standardy (przepisy).

    • 6 3

  • To jest ta głupie, że aż niemożliwe

    Wystarczyło nie tworzyć tego nikomu nie potrzebnego ciągu rowerowego, zwęzić chodnik do ok 2,5 m szerokości i nagle mamy parkowanie prostopadłe. I to z miejscem do "wynurzenia się" przed zajechaniem komuś drogi. Ale księstwo wie lepiej, może osadzeni do aresztu tamtędy dojeżdżają rowerami penitencjarnymi.

    • 19 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane