• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (318)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.

Za rok o tej porze kierowcy powinni już korzystać z pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Jej budowa przyspieszyła po przerwie zimowej, a prace na odcinku między Chwaszczynem a Żukowem są już zaawansowane na poziomie 70 procent. Efektownie z lotu ptaka wyglądają też prace na newralgicznym dla całego układu węźle Gdańsk-PołudnieMapka, gdzie nowa trasa będzie łączyć się z Trasą S6MapkaPołudniową Obwodnicą Gdańska.Mapka



Czekasz na otwarcie Obwodnicy Metropolitalnej?

Budowa OMT została podzielona na dwa odcinki:

  1. OMT 1: Chwaszczyno-Żukowo
  2. OMT 2: Żukowo - Gdańsk Południe

Po zimowej przerwie budowa jednej z najbardziej wyczekiwanych przez kierowców tras na Pomorzu weszła w decydującą fazę. Zwłaszcza na liczącym 16 km odcinku pierwszym, na którym zaawansowanie prac sięgnęło już 70 proc.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki. Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki.
- Wraz z wiosennym okresem wykonawca przyspieszył tempo robót i dzięki temu rzeczowy poziom zaawansowania wynosi już 70 proc. Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach: w branży drogowej, mostowej, melioracyjnej, sanitarnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej. Kontynuowane są również roboty kubaturowe - wymienia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Ponadto widać już konstrukcję stalową wiaty na sprzęt dla Obwodu Utrzymania Drogowego w Miszewie, gdzie powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Pogoda pozwala również na prace bitumiczne, a także na intensyfikację działań w obrębie obiektów inżynierskich, takich jak estakada (ES-14) czy obiekty w rejonie jeziora Borowiec.
Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Pierwsi kierowcy pojadą tym odcinkiem w kwietniu przyszłego roku.

  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.

Drugi odcinek gotowy we wrześniu 2025 roku



Drugi odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe realizowany jest przez konsorcjum firm Mirbud/Kobylarnia. W tym przypadku termin uległ nieznacznemu wydłużeniu i obecnie drogowcy wskazują na otwarcie we wrześniu przyszłego roku. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i prace przy obiektach.

- W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich - dodaje Brożyna.
Sporo dzieje się też w rejonie węzła Gdańsk Południe, kluczowego dla połączenia nowej trasy z Obwodnicą Trójmiasta (S6) i Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Jak podkreślają drogowcy, roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada. Obecny poziom zaawansowania wynosi 35 proc. Koszt inwestycji to 777 mln zł.

  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Miejsca

Opinie (318) ponad 10 zablokowanych

  • A kiedy Nowa Politechniczna? (2)

    Robicie ją już chyba 15 lat i jak nie było tak ni ma.

    • 9 0

    • Nie no po co (1)

      Według niektórych ważniejsze są drogi dla aut, niż rozwijanie w tym samym czasie infrastruktury komunikacji miejskiej

      • 0 2

      • infrastukura komunikacji miejskiej...

        to również, a wręcz przede wszystkim, drogi.

        Patrząc na doświadczenia Gdyni, trajtki z akumulatorami sprawdzają się bardzo dobrze.

        • 1 0

  • Akt wandalizmu

    To co zrobiono wokół Trójmiasta w ostatniej dekadzie - to akt wandalizmu. Niepojęte że można tak zdewastować przyrodę pod dyktando Unii Europejskiej

    • 3 3

  • dlaczego zero zdjęć z realizacji odcinka leśnego? czyżby przeprowadzana wycinka zakłócała pozytywny obraz inwestycji?

    • 4 1

  • Dobrze, że to Morawiecki dofinansował i zdążyło ruszyć

    za Tuska - nie byłoby szans

    • 10 2

  • 3 pasy na starej obwodnicy

    Mam nadzieję, że projektanci pomyśleli o tym, że niezależnie od obwodnicy metropolitalnej na starej obwodnicy w Straszynie potrzebne będą 3 pasy ruchu w każdym kierunku..

    • 2 1

  • Super wiadomość
    A na Mackach dalej p...c się będą z starogardzką
    Rok rondo teraz znowu coś robią
    Pani Aleksandro wykonawców bierzecie z OLX-a

    • 2 0

  • (2)

    Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!

    Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
    Najpilniejsze to:
    Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
    tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
    Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.

    Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.

    Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.
    Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładowac korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.

    Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokowac jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
    Kowale

    Dodać trzeci pas do drogi zielonej między Gdańskiem a Sopotem aby był oddzielny prawoskręt a nie połączony w jednym pasie z jazdą na wprost.

    Wydłużyć lewoskręt w Sopocie na al niepodległości w Malczewskiego w kierunku Gdyni Karwiny.

    Dodać prawoskręty:
    Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.

    Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.

    Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa.

    Nowe drogi:
    Przedłużenie OMT z Koleczkowa do Redy, a z Redy do Władysławowa
    Władysławowo musi mieć tunel zamiast ronda w kierunku Helu.

    Likwidować tramwaje i zastąpić je trolejbusami.
    To pozwoli lepiej wykorzystać miejsce jakie zajmują tory, bo to

    • 4 5

    • Przepraszam, czy jesteś kolejnym wcieleniem Roberta Mosesa?
      Polecam zapoznać się z pojęciem "induced demand" i takimi wspaniałymi drogami jak Katy Freeway.

      • 0 0

    • podpisuję się pod tym programem

      • 0 0

  • No

    Dobrze że słupy energetyczne idą to macie gdzie betonować ,ale zaraz znowu będziecie wymyślać i zaczniecie wycinkę lasów bo już nie będzie gdzie upchnąć asfaltu. Zabieracie teren roślinności i przestrzen zwierzętom a ludziom gdzie się na chama wrabaliscie przed okna - widok na świat. Skala na jaką upychacie beton gdzie się da jest nie wyobrażalna. Z lotu ptaka nie obrazcie się ale dla mnie to syf. Może i będzie wygoda ale co dalej. Co z ludźmi co mieszkają do okoła. Zaraz wszyscy w każdy weekend będą uciekać na Wdzydze by normalnie oddychać. Mieć czym oddychać .
    Patologia

    • 2 1

  • Słowackiego

    Pół roku temu było głośno o przedłużeniu ul. Słowackiego i wpieciu jej w Obwodnicę . Brano pod uwage trzy warianty. Co dalej bo zrobiło się cicho.

    • 2 0

  • Duża część sił i środków, powinna być rzucona na węzeł w Strasznie, aby go ukończyć i uplynnić ruch s tym miejscu. Takie moje (5)

    • 47 5

    • Tam po 16 juz nikogo na placu robót. (1)

      • 2 2

      • A gdzie ty jesteś po 16?

        • 10 1

    • Zarzadzac i wydawac dyspozycje to se mozesz u starej .

      • 5 4

    • Ten węzeł powinien być skończony w pierwszej kolejności, żeby usprawnić ruch na obwodnicy.

      • 8 1

    • bliższa koszula ciału

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane