• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • no i fajno, ja lecę pod koniec maja..... i zobaczymy czy w jednym kawałku ;)

    • 0 0

  • Ten temat juz byl.

    Do Air Polonia nie mialbym zbytniego zaufania , po tym jak fachowo "rozwineli" polaczenia z W-Wa , ale pozyjemy -zobaczymy.Jezeli jednak najtanszy oferowany bilet ma kosztowac 110 PLN to przeciez super , skoro jak wynika z artykulu dojazd z lotniska do centrum kosztuje 13 Funtow , czyli chyba tez ok 100 PLN .Inne niedogodnosci w stylu wczesnej rezerwacji czy zdobycia najtanszej taryfy , sa problemem wszystkich tanich przewoznikow a nie specyfika Air Polonia .Jak chce sie latac zgodnie z zasada - jade na lotnisko i kupuje bilet , to jest to zawsze mozliwe-tylko niestety nie za takie
    pieniadze. P.S.Gallux , Twoja strona znowu nie dziala .Zacznij placic regularnie rachunki chlopie.

    • 0 0

  • troglodyta

    - jest pozytyw bilety sa w jedna strone :)))

    - a personel w mundurkach /kiedyś latali po cywilnemu a i tak uciekali/

    - a pozatym co znaczy tania ;,stary sprzęt-second hand, mniej przeglądów , mało doświadczony personel latający bo nie wierzę aby rezygnacja z Ham-cośtam -
    / w "City "PKP podaja batonik za 0.90 , soczek za 0,80 i chusteczke odświarzająca , to nawet o,5 euro nie wypada /
    -zmacznie obniżała cenę przelotu, na czymś trzeba zaoszczędzić aby było tanio.
    Jakie te linie mają oblożenie w tej europie I gatunku.

    • 0 0

  • policzyłem was, kochani oblatywacze nowości:)

    jest was troje:)
    no, nie wiem czy airpolonia jest taka ambitna hehehehe

    • 0 0

  • kombatant
    wozisz sie już od pół roku
    a kiedy wpadniesz do galluxa, co??
    dawaj, damy czadu na piechote hehehehehehe
    polecimy se na molo:)

    • 0 0

  • Kombatant

    To już tak cienko w intercity PKP że tylko batonik i soczek
    Kiedyś dawali całą michę żarła.
    A może sklep wolnocłowy wprowadzą?

    • 0 0

  • marek??
    jakie rachunki??
    to badziewie wirtualnej polski
    niedługo bedzie na własnym serwerze pod adresem
    forumsopotu.pl
    ale, niektórym zmiekły rury, co??
    za wcześnie sie ucieszyliście żłoby:)
    obecny rzeczywisty adres stronki to:

    http://gallux.webpark.pl/index.html

    zapraszam i czekam na reakcje:))

    • 0 0

  • i want to flaaaaaj away... :D
    z tymi 15 funtami za dojazd to skojarzylo mi sie jak kiedys jechalem osobowymi z przesiadkami na mazury. koleja zajechalem chyba ponad 150 km za nicale 10 zl i musialem dojechac pks'em 8km... za pks'a zaplacilem chyba nawet wiecej niz 10 (bo z bagazem). no ale co to jest 100 zl za dojazd z lotniska do miasta :)))))))

    • 0 0

  • Gallux

    Skladam reklamacje .Badziewie z ta strona.Otwiera sie ale nie "chodzi".

    • 0 0

  • whazzzzzzzup?:)
    Nie no z jednej strony fajnie polecieć bezpośrednio z Gdańska na Stansted. Mam znajomych w East Anglia, więc stamtąd na to lotnisko jest najbliżej. Z drugiej jednak strony ta air polonia nie jest aż tak wcale atrakcyjna cenowo, ale dzięki niej LOT i BA obniżyły ceny biletów.
    Mam nadzieję, że tanie latanie przyciągnie Angoli do Gdańska!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane