• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień elektrobusy na trasie z pasażerami. Będą ładowane w różnych punktach

Patryk Szczerba
1 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektrobusy w Gdyni wyjadą na ulice w przyszłym tygodniu. Elektrobusy w Gdyni wyjadą na ulice w przyszłym tygodniu.

24 nowe autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni 8 czerwca. Dzień wcześniej odbędzie się ich uroczysta prezentacja przy Muzeum Emigracji. Będą jeździły na liniach 150, 190, 128, 133 i 282.



Przypomnijmy:

  • Na ulice Gdyni wyjedzie 16 pojedynczych i 8 przegubowych elektrycznych autobusów.
  • Standardowe pojazdy kosztowały 47 mln 224 tys. zł, a przegubowe 32 mln 639 tys. zł.
  • Flotę gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zasilają autobusy eCitaro.
  • Miały wyjechać w kwietniu, ale przedłużyły się procedury odbioru ładowarek.


Rozkład ZKM Gdynia



Wszystkie autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni



Informacja o tym pojawiła się na profilach w mediach społecznościowych związanych z komunikacją miejską. Informują też o tym mieszkańcy Witomina, czekający na pełne otwarcie pętli. Na trasę mają wyjechać 8 czerwca. Dzień wcześniej ma odbyć się uroczysta prezentacja pojazdów przy Muzeum Emigracji.

- Wprowadzenie do ruchu autobusów elektrycznych planujemy na przyszły tydzień - potwierdza Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.

Będą ładowane na przystankach oraz w zajezdni w kilku lokalizacjach w Gdyni.



Wykaz miejsc z ładowarkami



Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:

Pojedyncze ładowarki będą przy:

Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.

Władze Gdyni informują, że wszystkie zakupione pojazdy wyjadą w przyszłym tygodniu na trasę. Czy wszystkie ładowarki będą czynne?

- Przewidujemy wprowadzenie do ruchu wszystkich autobusów elektrycznych na wszystkich przypisanych zadaniach przewozowych. Inwestycja jest w procesie odbiorowym - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Nowych trolejbusów nie będzie



Ciekawym w kontekście pojazdów na prąd w Gdyni jest fakt, że na początku maja unieważniono przetarg na dostawę sześciu trolejbusów do Gdyni, mimo że miały być zakupione z dofinansowaniem w wysokości połowy z planowanej na 14 mln zł kwoty.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - spółka miejska, podobnie jak Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - tłumaczyło decyzję rosnącymi cenami energii, które według prognoz mają wzrosnąć w przyszłym roku o 100 proc.

Powody unieważnienia przetargu



Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21
  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10

Opinie (136) 3 zablokowane

  • Lepiej było kupić Many z zasięgiem 400km na jednym ładowaniu i nie bawić się w ładowarki na pętlach i pojazdem z zasięgiem 30 km po naladowaniu. Bo tyle ujada te Merasie.

    • 12 2

  • (3)

    Niedawno powstał autobus na wodór. Może jest droższy od elektryka, ale paliwo jest w 100% ekologiczne, a nie z elektrowni na węgiel.

    • 13 1

    • No jakoś trzeba ten wodór wytworzyć, ale odpadają problemy z akumulatorami.

      • 1 0

    • Takie autobusy sa od dawna

      • 0 0

    • a niby skąd masz ten wodór?

      W polskich warunkach wodór powstaje z ruskiego gazu, albo - pilotażowo - właśnie z elektrowni na węgiel

      • 1 0

  • No tak, zamiast puścić jak najszybciej nowe autobusy dla pasażerów to najpierw muszą zrobić śmieszną prezentacje dla Szczurka i

    Dla kogo są te autobusy, dla pasażerów czy dla robienia fotek i organizowania śmiesznych konferencji?

    Pozostaje czekać, aż UM w Gdyni zacznie nazywać te prezentacje/konferencje "briefing'ami" jak nasza 2. najbardziej wpływowa influencerka w Polsce (szkoda, że nie w Gdańsku hihi)

    • 13 1

  • Ludzi nie stać na elektryki a władzuchnę stać.

    Wydawać podatnika pieniądze nie jest problemem bo podniesie opłaty i podatki. By żyło się lepiej.

    • 13 1

  • A potem zdziwienie ze nie wychodzą. Ze im się budżety nie spinają. I ceny biletów hop o 30 procent. Oj ekonomia głupcze !

    • 14 0

  • Prąd drogi, a Gdynia topi kasę w elektrobusy jednocześnie rezygnując z zakupu trolejbusów, bo drogi prąd.

    • 15 2

  • Opinia wyróżniona

    Trolejbusy nie elektryczne tak (5)

    Bo droga energia.... Hmmm logiki tu nie widzę ale fakt infrastruktury które jest a ładowarek które trzeba kupić i zainstalować nie ma. W dodatku czas eksploatacji elektrycznych to max 5lat i bateria do wymiany. Trolejbusy pojeździły by bez większych napraw 20 lat.

    • 70 5

    • Trzeba mieć głębokie kieszenie żeby mają trojlebusy kupować jeszcze elektryki

      Ja rozumiem, tam gdzie nie ma kabli!, ale te dzisiejsze trajtki mają baterie i w takiej Gdyni one wystarczają na te trasy

      • 11 1

    • skoro rząd ustawą zmusza samorządy do świadczenia % usług transportowych autobusami na baterie

      to albo samorządy będą płacić za ich eksploatację, albo będą płacić kary za brak elektrobusów.

      • 6 0

    • No i odpowiedziałeś sobie dlaczego

      5 lat a nie 20. Co ile chciałbyś dostawać premie, co 5 czy co 20 lat

      • 1 0

    • Problem polega na tym, ze trolejbusy wymagaja sieci trakcyjnej

      Utrzymanie samej sieci nie związane z poruszaniem się trollejbusow to 54 osoby zatrudnione na pełen etat pracujące co mc... gdyby nie było sieci trakcyjnej było by taniej i miasto byłoby piękniejsze

      • 0 1

    • proste

      moim zdaniem korupcja korupcja korupcja ... ostatnia kadencja szczura i jego swity

      • 0 0

  • Przy tych cenach biletów, to ciekawe, kto tym będzie jeździć xD Mi się już bardziej z miasta opłaca wracać Boltem, elo.

    • 9 2

  • Ok ale bilety itak za drogie.

    • 7 2

  • Opinia wyróżniona

    Zeby przekonac mnie do zmiany na komunikacje (12)

    1. Częstotliwość autobusów musi być większa zwłaszcza na tych liniach co jeżdżą co 20-30 min.2 autobusy nie mogą być przepełnione a tak jest na wybranych trasach/kursach 3. Ceny biletów miesięczny za 90 zł to dużo jak na komunikację na lpg wydaje podobnie. 4 kultura kierowców musi się zmienić pozatym ostatnio pojawiają się informacje ze jeżdżą podwplywem i to nie tylko %

    • 28 29

    • (3)

      Twoje wymagania spelnia taksowka

      • 12 4

      • Osobowka i dlatego nie jezdze komunikacja (1)

        • 10 2

        • Jeśli masz czas tracić czas w osobówce

          • 0 3

      • Autobusy przynajmniej jeżdżą po wyznaczonych trasach. :)))

        • 2 0

    • pełna racja ale nielicz ze bedą zmiany bo inwetsyują w awaryjne trawaje (3)

      • 2 1

      • Zgadza sie zmiany sa potrzebne ale... (2)

        Prad puki co jest tańszy od innych paliw zmniejszając cenę i poprawiając komfort można zyskać nowych pasażerów da się... 2 duża część dofinansowania jest z Unii i jak się nie mylę z miasta

        • 1 3

        • tramwaje to złom i to bardzo kosztowny złom który nie oplaca sie zupełnie

          i cena pradu niema tu znaczenia .Powinni inwestowac tylko w autobusy bez emisyjna

          • 1 7

        • Sam jesteś puki!

          • 1 1

    • To

      Jeździj dalej swoim Passeratti z 86

      • 6 1

    • Jak ktoś pisze że obecnie wydaje 90 na paliwo (1)

      W ciągu miesiąca, nawet niech to będzie LPG to jest śmieszny. Do sklepu co tydzień chyba tylko. Jak masz tak blisko do pracy to pieszo idź, ani samochód ani zbiórkom nie jest potrzebny. Jeśli jednak ktoś ma do pracy trochę dalej to miesięczny nawet po podwyżkach jest znacznie tańszy niż samo paliwo, o innych kosztach nie myśląc.

      • 5 2

      • 90 zl lpg = 300 km to 21 dni po 14 km

        • 1 0

    • A ile czasu zyskuje dzieki samochodowi

      Samochodem 10 min komunikacja 30-35 min w jedną stronę zyskuje dobre 20 min razy 21 dni wychodzi ze msc siedzę zbędnie 14 h

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane