• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żabianka: na razie tory dalekobieżne, nowy peron SKM później

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Prace prowadzone w tunelu dotyczą wyłącznie części torów dalekobieżnych i nie będą mieć wpływu na jego wygląd. Prace prowadzone w tunelu dotyczą wyłącznie części torów dalekobieżnych i nie będą mieć wpływu na jego wygląd.

W rejonie przystanku SKM Gdańsk Żabianka AWFiS zobacz na mapie Gdańska od kilku dni trwają prace remontowe. Nie jest to jednak początek przebudowy tego zaniedbanego przystanku, a wyłącznie roboty związane z remontem magistrali kolejowej z Gdyni do Warszawy.



Który przystanek SKM między Gdańskiem a Gdynią powinien być remontowany jako kolejny?

Na Żabiance Polskie Linie Kolejowe modernizują tory dalekobieżne. Obecnie w rejonie tego przystanku montowane są tzw. płyty przejściowe przed i za tunelem, które mają usztywnić szyny nad przejściem dla pieszych.

- Izolujemy też tunel, dlatego musieliśmy zagrodzić jego część. Prace te jednak nie mają nic wspólnego z wystrojem tunelu i ich efekty będą niewidoczne dla pieszych - dodaje Leszek Lewiński z PKP PLK.

PLK nie przeprowadza żadnych prac estetycznych, gdyż będą one wykonywane przez Szybką Kolej Miejską. W tym przypadku warto zaczekać i zaufać trójmiejskim kolejarzom, bo po raz pierwszy SKM w tak znacznym stopniu wzięła pod uwagę nie tylko funkcjonalność, lecz również estetykę. Peron wraz z przejściem podziemnym zaprojektowała pracownia Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, która zwyciężyła w konkursie na projekt peronu.

- Kończymy prace projektowe tego przystanku SKM. Przebudowa powinna rozpocząć się w tym roku - informuje Marcin Głuszek z SKM.

Roboty budowlane mają potrwać ok. 8 miesięcy. Nie jest jeszcze wiadome w jaki sposób remont utrudni ruch pasażerski, bo całą organizację zaproponuje wykonawca.

Wiadomo natomiast, że oprócz wymiany wiaty, oświetlenia oraz montażu wind, będzie można wygodniej pokonać przejście podziemne. Po jego remoncie, znikną stąd z jednej strony boksy handlowe.

Miejsca

Opinie (63) 9 zablokowanych

  • Ciekawe czy ktoś pomyśli...

    ...by automaty biletowe zamontować w tunelu a nie na peronie :-) Teraz wolę kupować bilety w kasie nie chcąc ryzykować, że automat będzie znów zepsuty (niestety nagminne), a ja biegając między automatem i kasą spóźnię się na pociąg.

    • 8 0

  • ORŁOWO (4)

    Oczywiście, że Orłowo - przecież to najbardziej turystyczna część Gdyni - jest molo, klif (ten nautralny) plaża i masa turystów latem - przystanek jest masakrycznie nieturystyczny...

    • 10 5

    • a kogo obchodzi jakies orlowo? gdzie ta wiocha jest w ogole? (1)

      • 4 5

      • ...

        Powyższy post z odnośnie "wiochy" napisany bez wątpienia przez Gdańszczanina... Cóż... "beton" zawsze zostaje "betonem"... nawet w dobie internetu...

        • 2 1

    • Ten przystanek jest na oko 2 kilometry od Molo! Z perspektywy turysty, mógłby nie istnieć.

      Korzystają z niego tylko pracownicy Klifu. Klienci jeżdżą tam trajtkami i S.

      • 3 2

    • no i tam w wagonach kloszardy mieszkają, mają nawet tv i antenę

      • 1 0

  • tylko u nas musi byc bazar handlowy w kazdym tunelu!!!! (3)

    tylko u nas musi byc bazar handlowy w kazdym tunelu!!!! od handlowania szmatami to sa rynki galerie itp miejsca a nie tunele peronow!!!! jak to wyglada brud smrod i pelno ludzi ktorzy blokoja przejscie podroznym! Owszem nie sobie postawia jakas budke 1 czy 2 z paczkami czy czy z czyms spozywczym ale nie 20 boksow z gaciami i szmatami jak jest na zabiance! bo sie che zygac na taki widok.

    • 15 4

    • Hańba zarabiającym na chleb dla swych dzieci handlem detalicznym. Lepiej niech idą kraść.

      To mniej więcej tak samo stresujące i ryzykowne.

      • 1 6

    • do szkoly!!! (1)

      Ortografia boli??
      Naucz sie pisac, bo robisz wstyd zabiance.

      • 1 0

      • ??

        Zdecyduj sie. Na poczatku jęczysz ze jest bazar, a pozniej juz chcesz budki z paczkami?? Wez sie lepiej odchudzaj, a nie paczki kupujesz
        Gratuluje myslenia.

        • 1 1

  • ... (6)

    ilekroć przechodzę tunelem na Żabiance, to jakoś nie udaje mi się trafić na moment, w którym "fachowcy" pracują, ale widocznie na tym to polega, że przerwy są znacznie dłuższe niż praca. Już teraz wiem, dlaczego trasę z Warszawy do Gdyni robi się w tak rekordowo długim czasie.

    • 3 1

    • To jesli potrafisz wytrzymac w takim kurzu dluzej niz 20 minut to zapraszam do nas, pokazesz nam! Nie wiesz co i jak tam sie robi to nie pisz! A moze ty jestes lepszy fachowiec!

      • 1 1

    • (4)

      Moze tobie kurz nie przeszkadza, pylica ci nie grozi, to chodz porobisz za nas. Pi......ny heiter!

      • 1 1

      • To sobie kupcie ochraniacze na drogi oddechowe. (3)

        Tak cenię swoje płuca, że gotów byłbym zaciągnąć kredyt by je mieć.

        • 0 0

        • (2)

          Wszyscy sa tacy madrzy! To zamiencie sie z nimi, zobaczycie jak to fajnie jest
          Tak robic. Dziekujcie im, ze wam te przejscie remontuja! Potraficie tylko narzekac na to co robia! Co za ludzie...:/

          • 0 1

          • Mądralo. Chińskie sieroty, którym wmówiono że praca jest zapłatą samą w sobie (1)

            wchodzą do kopalń bez niczego. Jesteście przy nich ciency.

            • 0 0

            • Smieszny dobry gospodarz...

              To jedz sobie do kopalni i tam sobie pracuj! A nie siedzisz tylko przed kompem i krytykujesz innych!

              • 0 0

  • Co z Orłowem? (1)

    A kiedy SKM zamierza coś zrobić z Orłowem? Gdynia Główna zrobiona, a następnie Wzgórze, Redłowo, Kamienny Potok, Sopot Gł, Sopot Wyścigi, Żabianka (będzie robiona), Oliwa, Przymorze... Tylko Orłowo wygląda tragicznie na tej trasie... Syf totalny, a przecież w pobliżu jest jedyne właściwie centrum handlowe w Gdyni, a także wysiadają na tym peronie turyści chcący pójść na molo w Orłowie i plażę...

    • 4 0

    • Czyli chcesz, żeby problemy rozkładowe (bo nieuchronną konsekwecją remontów jest tłok, zamykanie jednego toru, spóźnienia)

      trwały jeszcze wiele lat? Żeby ciągle coś było remontowane? Lepiej niech tylko tam, gdzie to niezbędne. Mieszkańcy Orłowa i tak są forsiaści (każdy ma samochód).

      Turyści jadą trajtkiem lub S, bo bliżej do Molo. Między skrzyżowaniem Orłowskiej z Aleją Zwycięstwa, a tą stacją SKM jest na oko kilometr. Z tego przystanku korzystają tylko pracownicy Klifu.

      • 1 3

  • Kładka nad torami w Orłowie (2)

    Mam nadzieję, że w końcu wymienią drewnianą kładkę, po której można przejść z peronu SKM na peron PKP. Jest drewniana. W czasie deszczu oraz zimą bywa bardzo śliska. Nie mówiąc już o innych niebezpieczeństwach związanych z zastosowaniem drewna do budowy tego typu obiektu. A najlepiej byłoby, gdyby peron PKP, na którym zatrzymują się pociągi PR i TLK przenieść z Orłowa do Redłowa. Z całym szacunkiem dla mieszkańców Orłowa, ale z tego peronu nie korzysta zbyt wiele osób, natomiast z Redłowa jest o wiele lepsze połączenie komunikacyjne MZK. Chociaż z Orłowa mam bliżej do domu, muszę zawsze jechać do Gdyni Głównej i potem wracać się kawał drogi autobusem, a najlepiej dla mnie byłoby wysiąść właśnie na Redłowie.

    • 3 1

    • Widzę, że się znasz na komunikacji. W Gdyni nie ma MZK. Jest ZKM.

      MZK nie jest nawet skrótem żadnego ze zleceniobiorców ZKM. Redłowo to po prostu wielka sypialnia. Orłowo jest turystyczne.

      • 0 0

    • ...

      Tak wymienią na zupełnie nową niedrewnianą

      • 1 0

  • Bunkier zwany dworcem w żabiance jest brzydki ale wystarczy bo przeciez z tego przystanku nie korzysta wielu ludzi a i turstow (1)

    nie ma za wielu wiec nie trzeba sie wstydzic gorzej z dworcem glownym i Wrzeszczem

    • 6 4

    • Ale filozofia, rodem z PRL

      A ja płacący podatki i codziennie korzystający z tego przystanku to mogę być lekceważony. Pewnie myjesz się jak mają przyjść goście. Tobie to nie przeszkadza , że śmierdzisz w pociągu.

      • 1 0

  • Lepiej żeby SKM (1)

    zajęła się najpierw stanem taboru i sieci trakcyjnej oraz informacją o pociągach (zepsute wyświetlacze praktycznie na wszystkich niewyremontowanych dotąd przystankach, brak informacji w Kamiennym Potoku). Pociągi po pierwsze powinny jeździć punktualnie, zapewniać pasażerom wygodę i bezpieczeństwo, a nieliczne opóźnienia powinny być jak najszybciej zgłaszane pasażerom z podaniem przyczyny (np. złom na torach).

    • 3 2

    • jak ktoś da kase to nie bedziemy jezdzić złomem - kupimy nowy

      bo chyba nie myslisz ze da sie to kupic z pieniędzy za bilety , które pokrywają 30 % kosztów

      • 1 0

  • Nareszcie? (1)

    Zlikwidowac te ochydne rozwieszone szmatki jak w slamsach. Moze by sie ktos zaineresowal pawlone obok ,ktorego trzeba przejsc idac do SKM ,WSTYD,ktos powinien tym sie zajac!

    • 5 4

    • kupujesz tam kielbase!!!

      widzialem jak kupujesz kielbase w tych slamsach.

      • 2 1

  • skm gdansk głowny!

    Wstyd za ten peron zalany asfaltem w mieście wojewódzkim!!!Powinien być w pierwszej kolejnosci wyremontowany.Tu przyjeżdża najwięcej turystów,tu jest centrum Pomorza,potem Wrzeszcz i Orlowo!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane