- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (72 opinie)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (101 opinii)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (53 opinie)
- 4 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (232 opinie)
- 5 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (512 opinii)
- 6 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (77 opinii)
Zabiorą samochody pijanym kierowcom
Niektórzy wsiadają za kierownicę w takim stanie, że nie wiedzą co robią, a potem nie mogą wysiąść z samochodu.
Zabieranie samochodu każdemu, kto miał ponad 1,5 promila (recydywiście od 0,5 promila) alkoholu w wydychanym powietrzu, albo jego równowartości, jeśli nie jechał swoim autem - zakłada przyjęta właśnie przez rząd reforma Kodeksu karnego. W projekcie jest też podwyższenie kar za pedofilię i gwałty, a także zaostrzenie wyroków wobec recydywistów.
Konfiskata aut nietrzeźwym kierowcom
Zmiana zakłada, że każdy nietrzeźwy kierowca, który będzie miał nie mniej niż 1,5 promila alkoholu we krwi (recydywista ponad 0,5 promila), straci samochód. Nie będzie miało znaczenia, czy po prostu został przyłapany, czy też spowodował wypadek. Samochód będzie zajmowała policja, potem przejmie go prokurator, a sąd obligatoryjnie orzeknie przepadek. Jeśli sprawca wypadku będzie miał ponad 0,5 promila, także straci auto.
Nie będzie też furtki dla osób, które nie jeżdżą własnymi autami, mają służbowe lub np. w leasingu. W takim przypadku sąd orzeknie przepadek równowartości pojazdu w dniu zatrzymania pijanego kierowcy.
Wyższe kary dla pijanych kierowców
Zaostrzone zostaną też istniejące już kary dla pijanych kierowców. Obecnie recydywiści mogą dostać grzywnę lub karę ograniczenia wolności. Teraz, złapani na prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu po raz kolejny, będą musieli liczyć się z karą więzienia.
Za spowodowanie ciężkiego wypadku w stanie nietrzeźwości będzie min. 3 lata więzienia (teraz jest min. 2 lata), a za spowodowanie śmierci min. 5 lat więzienia. Maksymalna kara rośnie z 12 do 16 lat pozbawienia wolności.
Rosną kary za kradzież tablic rejestracyjnych
Zmiany w prawie mają też ograniczyć plagę kradzieży tablic rejestracyjnych, które potem służą np. do kradzieży benzyny na stacjach benzynowych czy popełniania innych przestępstw. Obecnie kradzież tablic rejestracyjnych jest wykroczeniem, za które można dostać grzywnę w wysokości... 20 zł. Po nowelizacji Kodeksu karnego będzie to już przestępstwo zagrożone karą od 3 miesięcy do 5 lat więzienia.
Zaostrzenie kar za pedofilię i gwałty
Nadzwyczajnie zaostrzone zostaną też kary dla recydywistów. W ich przypadku będzie można podwyższyć zarówno dolną, jak i górną granicę kary o połowęWzrosną też kary za przestępstwa na tle seksualnym. Gwałt na dziecku karany będzie więzieniem 5 do 30 lat albo dożywotnim pozbawieniem wolności. Obecnie jest od 3 do 15 lat więzienia. Tak samo rośnie kara za zgwałcenie ze szczególnym okrucieństwem (obecnie od 5 do 15 lat więzienia).
Przepisy sprecyzują też kwalifikacje gwałtu, np. przy użyciu broni palnej czy z nagrywaniem jego przebiegu.
Nadzwyczajnie zaostrzone zostaną też kary dla recydywistów. W ich przypadku będzie można podwyższyć zarówno dolną, jak i górną granicę kary o połowę. Na warunkowe zwolnienie będą mogli liczyć po odbyciu trzech czwartych kary.
Nie będzie też szybkiego przedawnienia zgwałcenia dziecka lub zgwałcenia ze szczególnym okrucieństwem. W przypadkach przestępstw seksualnych na szkodę małoletniego, gdy górna granica kary przekracza 5 lat więzienia, przedawnienie nie będzie mogło nastąpić przed ukończeniem przez małoletniego 40. roku życia.
- Reforma Kodeksu karnego kończy z filozofią, że najbardziej zwyrodniałych przestępców należy wyłącznie resocjalizować. Kary muszą być i nieuchronne, i surowe. Zwłaszcza za najcięższe zbrodnie przeciwko życiu i zdrowiu - mówi Minister Sprawiedliwości, Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro. - Trzeba odizolować najbardziej niebezpiecznych bandytów od społeczeństwa. Tu państwo musi pokazać żelazną rękę. To ofiara przestępstwa jest najważniejsza. Liczy się jej poczucie bezpieczeństwa i przekonanie, że sprawiedliwości stało się zadość. Nie chodzi tylko o zadośćuczynienie za krzywdę. Właśnie dlatego wprowadzamy bezwzględne dożywocie. W zakładach karnych nadal zbyt dużo jest osób, które popełniły morderstwo, a po wyjściu na wolność dopuściły się kolejnej takiej zbrodni - podkreśla Zbigniew Ziobro.
Opinie (537) ponad 20 zablokowanych
-
2022-02-09 20:52
Opinia wyróżniona
brawo, kto jest przeciwny karaniu odebraniem auta to życzę by sam przeżył kiedyś wypadek samochodowy (59)
spowodowany przez pijanego kierowce i cierpienie swoje i rodziny - wtedy pogadamy o dobroci dla pijanych kierowców, ja bym ich na miejscu po prostu ..... ale takiego prawa niestety nigdy nie będzie
- 413 825
-
2022-02-10 19:18
Popieram całkowicie, a co do czapy...
to do 80-tego któregoś roku jeszcze była, potem znieśli. Ostatnim skazanym był bodajże "skorpion".
Osobiście uważam że w skrajnych przypadkach powinna wrócić.- 0 15
-
2022-02-10 13:22
I kupią nowe
- 12 0
-
2022-02-10 10:26
Pisałem od lat o konfiskatę auta pijakom i w końcu sie doczekałem (2)
- 1 34
-
2022-02-10 12:51
tu wielu wypisywało takie głupoty
masz rację, doczekaliście się, głównie dlatego że większość społeczeństwa to prosto rozumujące barany
- 12 0
-
2022-02-10 12:43
powoli coraz wiecej ludzi, ktorzy mysla coraz mniej intensywnie
- 23 1
-
2022-02-10 09:21
konstytucjonaliści już mówili, że jest to nie zgodne z konstytucją, kara jest niewspółmierna do winy, jest to bezprawny zabór mienia
- 20 2
-
2022-02-10 08:50
ja jestem przeciw głupszego rozwiązania ciężko wymyśleć
nie prościej grzywna 20 - 30 tys, a nie angażować tabuny ludzi.
- 11 3
-
2022-02-10 08:41
Jestem przeciwny karaniu w okreslony sposob tylko garstki sprawcow zupelnie identycznych dramatow.
Absolutna wiekszosc wypadkow powoduja trzezwi. Dlaczego niby trzezwy kierowca, ktory zabil na przejsciu, bo gapil sie w telefon, mialby byc lepszy od pijaka? W czym niby? Lzej rodzinom ofiar?
- 19 5
-
2022-02-10 06:27
Podstaw teraz tam że za nadmierna prędkość, używanie telefonu, wyprzedzanie na trzeciego i wyjdzie że powód do zabrania samochodu zawsze się znajdzie:)
- 7 3
-
2022-02-10 00:26
Pijany za kierownicą (1)
A pomyślałeś może o pijanym maszyniście, motorniczym lub kierowcy traka. Przepadek mienia? he he he Taka kara dowodzi tylko o tym że obecne kary nie są egzekwowane i nad tym trzeba się zastanowić. Dlaczego za granicą jeździmy jak baranki a u nas nie dajemy sobie rady. Pozdrawiam
- 9 20
-
2022-02-10 12:50
hehe to jest dobre, pociąg za 20 baniek
albo samolot za 100 milionów. Już widzę jak to spłacają :D
- 6 0
-
2022-02-09 23:48
Będzie jak na Białorusi
Takie same prawo jest i na Białorusi. Myślicie stało lepiej? Nie, odwrotnie pijane kierowcy znając że zabiorą samochód próbują uciec od policji dość często powodują wypadki, często śmiertelne.
- 41 18
-
2022-02-09 23:44
(3)
Rozumiem ból rodziny pokrzywdzonych, ale potrzebujesz wendety? Pomyśl chwilę, kogo karzesz? Zazwyczaj właściciela auta albo jego rodzine:( najważniejsze to komuś dowalić:(( domagajmy się wysokich kar, aresztu dla pijaków za kierownicą, dla pijaków a nie dla ich rodzin!!
- 43 20
-
2022-02-10 08:22
Nie. (2)
Przede wszystkim taka kara zadziała na wyobraźnię. I paradoksalnie zadziała prewencyjnie.
Zgadzam się, że ze strony rządu jest to pewnie polityczna kalkulacja, ale akurat tę zmianę oceniam pozytywnie.- 9 42
-
2022-02-10 12:42
rozumialbym odebranie auta na poczet rekompensaty dla ofiar wypadku
ale i od tego sa ubezpieczenia.
Tutaj jedynym celem jest latanie dziur w budzecie- 14 0
-
2022-02-10 09:34
Tak można wszystko usprawiedliwic
Czemu nie zabierać samochodów za każde wykroczenie bo przecież to potencjalni mordercy?
- 27 5
-
2022-02-09 23:09
Dioto
nigdy nikomu źle nie życz
- 31 0
-
2022-02-09 22:24
a ktoś kto popiera rozwiązanie które jest bardziej kosztowne niż zajęcie komornicze ekwiwalentu jest skończonym idi*tą
Wystarczyłoby zająć takie auto i zlicytować. A teraz zamiast u właściciela będą je składować na parkingu co też kosztuje. Takie rozwiązanie może zaproponować tylko skończony kre*yn, albo wyrachowany polityk traktujący z pogardą swoich wyborców. Zwykły populizm dla motłochu.
- 17 25
-
2022-02-09 21:40
odbrane prawko (3)
przede wszystkim karac prowadzenie z zakazem.
- 20 19
-
2022-02-09 22:09
Co po odebraniu prawka, jak pijak dalej jeździ pijany bez prawka. (2)
Odbierać narzędzie przestępstwa. W przypadku recydywy ..." czarny chleb i czarna kawa".
- 19 29
-
2022-02-10 05:58
suchy chleb i woda
- 4 1
-
2022-02-09 22:46
Czarny chleb i czarna kawa to żadna kara ! To teraz luksus .
- 6 9
-
2022-02-09 21:16
Odbieranie auta to zwykła kradzież w majestacie pseudo-prawa, bo przecież poszkodowani nic z tego nie będą mieli... (22)
Tak się cieszycie, ale przecież państwo zyska, a poszkodowany i tak będzie musiał walczyć o odszkodowanie. Tak to się właśnie wprowadza przepisy, które zwiększają wpływu do budżetu, ale gawiedź klaszcze, bo myśli, że coś z tego będą mieli. Po drugie, to prawo jest do obalenia lub do obejścia (jak większość pisanych na kolanie przez tych
Tak się cieszycie, ale przecież państwo zyska, a poszkodowany i tak będzie musiał walczyć o odszkodowanie. Tak to się właśnie wprowadza przepisy, które zwiększają wpływu do budżetu, ale gawiedź klaszcze, bo myśli, że coś z tego będą mieli. Po drugie, to prawo jest do obalenia lub do obejścia (jak większość pisanych na kolanie przez tych nieudaczników), bo zakłada nierówne traktowanie - auto za pół miliona ze wszystkimi systemami bezpieczeństwa vs pospawany szrot - który jest bardziej niebezpieczny? Po trzecie - teraz każdy pijany widząc policję będzie uciekał, ile wlezie, bo za ucieczkę dostanie mniej. Albo jak do tej pory, auto w leasingu na firmę, firma ma straty, pijany nic oficjalnie nie ma. Jak zobaczę, jak odbierają autko księdzu lub politykom pis to uwierzę, że to prawo działa...
- 101 47
-
2022-02-10 00:05
Ja nie muszę zyskać.
Ważne że innemu dowalili.
- 6 5
-
2022-02-09 21:47
Czerwony krasnoludku... (20)
Jakie nierówne traktowanie? Odbierane będzie narzędzie przestępstwa. W tym przypadku nie ma znaczenia wartość narzędzia. Takie prawo funkcjonuje we Francji, Danii i Słowacji.
Auto w leasingu? Przepadek finansowy równowartości pojazdu w dniu prowadzenia przez pijanego kierowcę. Pijany nic oficjalnie nie ma? Będzie mieć komornika...
Trudno żyje się z komornikiem...- 50 74
-
2022-02-09 23:58
Twarda statystyka (3)
Większość wypadków powodują trzeźwi. Im też chcesz zabierać ?
- 32 14
-
2022-02-10 10:15
Może i tak (1)
Ale skutki wypadków pijanych kierwców są często bardzo tragiczne
- 2 24
-
2022-02-10 12:41
wypadek z trzezwym za to nobilituje i uskrzydla?
- 11 0
-
2022-02-10 06:48
tego nie zrozumie bo wygodnie szczuc na "pijanych" oraz "piratow drogowych"
aby stac sie piratem drogowym trzeba miec przynajmniej troche umiejetnosci do kierowania pojazdem mechanicznym, do tego poziomu nie dorasta generacja "umiem jezdzic na wprost"
- 29 15
-
2022-02-09 23:24
(4)
Samochód zabija czy człowiek id..to myśl bolszewicka szczyno te przepisy to furtka by odbierać majątek ludziom za dowolne g..wno jakie sobie ubzdura totalniacki zadłużony rząd
- 40 22
-
2022-02-10 07:02
(3)
To jakie kary proponujesz dla człowieka. Chyba idąc tym takimi myślenia pozostają tylko cielesne....
- 4 18
-
2022-02-10 09:33
A mało mamy możliwości? (2)
Ograniczenie wolności pracę społeczne, mandaty itp itd.
Ale nie kradzież prywatnych rzeczy.- 20 7
-
2022-02-10 12:48
zajęcie komornicze to nie kradzież
mandat czy grzywna tak samo. Co prawda zgodzę się że zabieranie auta jest bez sensu ale z zupełnie innych powodów. Bo jest mniej efektywne niż zajęcie komornicze którego przedmiotem może być dowolny składnik majątku.
- 3 0
-
2022-02-10 10:28
Trzeba karac szybko i tam gdzie boli a nie z jakimiś pracami błaznować.
- 5 16
-
2022-02-09 23:02
Takie prawo może być i na Zanzibarze
Ale to nie znaczy, że mamy je powielać... Np. za zastrzelenie kogos kara jest taka sama niezależnie od wartości broni z której strzelałeś... Sorry, ale jako osoba która straciła bliska osobę w wypadku nie czułbym się lepiej, gdyby samochód sprawcy był droższy (akurat nie był pijany, tylko najprawdopodobniej zasnął). Niestety duża część osób
Ale to nie znaczy, że mamy je powielać... Np. za zastrzelenie kogos kara jest taka sama niezależnie od wartości broni z której strzelałeś... Sorry, ale jako osoba która straciła bliska osobę w wypadku nie czułbym się lepiej, gdyby samochód sprawcy był droższy (akurat nie był pijany, tylko najprawdopodobniej zasnął). Niestety duża część osób pijanych za kierownicą ma poważny problem z alkoholem i raczej w tą stronę powinniśmy pójść, aby tych ludzi można było leczyć i wtedy oprócz bezpieczeństwa na drodze ratujemy jakość życia potencjalnego sprawcy.
- 19 13
-
2022-02-09 22:05
(1)
W Danii trzeba się bardziej 'postarać', żeby stracić pojazd, a takie coś mogą orzec sądy. Tam 0,5 promila to jest maksymalne dopuszczalne stężenie alko. Samochód można stracić za jazdę z min. 2 promilami.
- 33 4
-
2022-02-09 23:48
Dokładnie, ale najważniejsze to powielać głupoty:((
- 19 11
-
2022-02-09 21:55
To kupi sobie byle g na dojazdy do sklepu po% (4)
Przecież ten przepis to głupota, kierowca powinien płacić rentę lub odszkodowanie ale rodzinie lub poszkodowanemu ( ustalone jak alimenty). Zarobi komornik i państwo a poszkodowany i tak nic z tego nie dostanie.
Tak działają przepisy w tym kraju interes państwa jest świetnie zabezpieczony a obywatele - a obywatele to niech se sami radzą.- 47 22
-
2022-02-10 09:34
Ale jak wpadnie podczas kontroli i straci auto (2)
to nie będzie żadnej renty lub odszkodowania. Rozumiesz? Jest szansa, że nikt nie ucierpi, bo pijak straci swój pojazd.
- 5 20
-
2022-02-10 10:25
To sobie kupi rozklekotane tico za 500 (1)
- 21 1
-
2022-02-10 10:58
no i to mu zabiorą jak wpadnie. Zresztą, jeżeli ktoś już jest na etapie jeżdżenia po pijaku, to nie wiem, czy ma środki by co rusz kolejnego szrota kupować - jakby nie patrzeć, alko też kosztuje.
- 4 23
-
2022-02-09 23:37
Spokojnie, płacić nadal będzie oprócz przepadku.
- 20 34
-
2022-02-09 21:52
ale czemu mają cierpieć niewinni? (2)
- 54 37
-
2022-02-10 06:33
(1)
Jacy niewinni,jest zbrodnia musi być kara,kara aby miała sens musi być bardzo dotkliwa.
- 14 35
-
2022-02-10 08:38
vvti chyba nie czytasz gazet i nie oglądasz telewizji
Ja osobiście mam dosyć czytania informacji, że pijany za kółkiem wpadł po raz 5 na tym samym, mimo sądowego zakazu, mimo wyroku itd. Odbieranie takim ludziom pojazdu jest jak najbardziej wskazane. Nie będzie miał do czego wsiadać. To zyskuje przeciętny Kowalski i cała ta , jak napisałeś, gawiedź.
- 18 44
-
2022-02-09 21:02
co ma piernik do wiatraka (1)
kara musi być, jak i odszkodowanie dla ofiar lub ich rodzin
ale propozycje odbieranie auta to zwykły populizm- 56 47
-
2022-02-09 22:26
zajęcie komornicze by załatwiło sprawę
ale tak tłuszcza myśli że rząd coś robi, to bardziej działa na emocje. Większość ludzi nie myśli, a kieruje się właśnie emocjami.
- 17 21
-
2022-02-09 20:59
co za różnica czy wjedzie w Ciebie (11)
pijany czy trzeźwy kierowca?
- 116 58
-
2022-02-09 21:07
ta różnica że pijany kierowca nigdy nie powinien wsiąść do auta i prowadzić bo jest potencjalnym mordercą (10)
trzeźwy kierowca też otrzyma karę jeśli wjedzie w skutek nadmiernej prędkości, ale jeśli nie widzisz różnicy między pijakiem a trzeźwym kierowcą to wracaj do przedszkola
- 80 101
-
2022-02-10 08:41
To zadna roznica, tylko Ty jestes niezdolny do takiej obserwacji.
- 3 2
-
2022-02-10 06:45
duza czesc polakow nie powinna NIGDY wsiadac do samochodu jako kierowca (5)
i to niezaleznie od ilosci promili.
Tutaj bym proponowal tez, zeby wszytskim ponizej 1.80 wzrostu zabieralo sie prawo jazdy.
Dlaczego? to prawie taki sam wplyw na umiejetnosci prowadzenia pojazdu jak wprowadzenie "sztywnej granicy promili" bez uwzglednienia wpylwu ilosci promili na oragnizm a ten jest u kazdego czlowieka inny (ale jak sie jest miernym kierowca, to alkhol faktycznie nie uskrzydla)- 11 31
-
2022-02-10 09:21
to Ty chyba nie jeździłeś po Europie południowej :)
- 21 1
-
2022-02-10 07:00
(3)
Przecież to jest nie możliwe do zbadania. Na każdego alkohol działa inaczej i każdy inaczej go trawi.
- 11 16
-
2022-02-10 08:20
niemozliwe? sam pomiar czasu reakcji by zdykwalifikowal polowe polskich kierowcow
- 2 1
-
2022-02-10 07:49
Dlatego wlasnie: piłeś? Nie kierujesz. (1)
Proste....dla tych co mają mózg.
- 21 35
-
2022-02-10 08:19
rownie proste : nie umiesz jezdzic, nie jedziesz
tabuny tych trzezwych widze na kazdym rondzie, polski pokaz umiejetnosci.
Pijani jezdza czestokroc bezpieczniej niz ci "kierofcy" co nie potrafia pasa na obwodnicy zmienic- 17 14
-
2022-02-09 22:24
a ty rozpędź się i walnij makówą o ścianę (2)
bo nie będzie miało dla ciebie różnicy co ci napiszą na nagrobku
- 87 56
-
2022-02-10 10:25
Bezmózgowcu pijak za kierownica to gwarantowany wypadek , (1)
- 6 47
-
2022-02-10 12:46
ofiaro lobotomii, gdyby tak było to żaden pijak do dziś by się nie uchował
- 23 0
-
2022-02-09 20:47
Opinia wyróżniona
Pijani kierowcy to najgorsze gnidy (31)
ale prawo powinno byc jednakowe dla wszystkich, wiec jak sie ma zabranie np. 20letniego golfa do nowego porshe? To nie jest symetryczne dla wszystkich. Tak sie tworzy prawne buble.
- 272 134
-
2022-02-10 22:21
Każde narzędzie przestępstwa podlega konfiskacie!!!!
- 0 18
-
2022-02-10 10:28
Rząd przyjął dokladnie takie rozwiazanie jakie im proponowałem nic nie zmienili . (1)
Konfiskata auta i kara finansowa gdy jedzie nie swoim pisałem o tym od lat i sie w końcu doczekałem!!
- 1 24
-
2022-02-10 12:57
Jacy wyborcy taki rząd.
Na pewno wnikliwie czytali twoje komentarze, w których nie potrafisz używać znaków interpunkcyjnych.
- 18 1
-
2022-02-10 10:14
Znam osobiście policjanta
Który po 3 dniowym ciągu alkoholowym połączonym z tabletkami p-bólowymi wyjechał na drogę w pijackim szale, zapierdzielal kilka kilometrów i zatrzymał się w rowie. Testował BMW kolegi. Jego żona zataiła całą sprawę, bo bała się se zniszczy mu karierę (zostały mu chyba 2 lata do emerytury) mimo, ze nienawidziła go za te urocze wybryki. To nie pierwszy jego taki wybryk.
- 3 0
-
2022-02-10 09:37
20 letni golf, czy nowe porshe kierowane przez pijaka (1)
zabije tak samo.
- 7 4
-
2022-02-10 11:16
nie do końca - 20 letni rdzawy golf poskłada się i spowoduje mniejsze uszkodzenia niż w nowszym aucie
nie przyśpieszy też do setki w kilka sekund...
- 2 7
-
2022-02-09 23:32
mnie bardziej ciekawi co pis chce przykryć medialnie tym razem skoro robi taką wrzutkę medialną (2)
nie wnikając w sedno sprawy to nauczyłem już się, że partia rządząca nieprzypadkowo robi taki hałas wtedy gdy chce coś ukradkiem i pod stołem przepchnąć. A skoro nowy wł i pegasusy już wyszły na jaw to znaczy że jeszcze o cos innego chodzi. I to mnie właśnie niepokoi bo takie ukradkowe sprawy nigdy nie oznaczały niczego dobrego.,
- 41 8
-
2022-02-09 23:34
(1)
Daj sobie na luz
- 6 26
-
2022-02-10 09:27
ja sobie dałem na luz ale to że to medialna przykrywka to nie mam wątpliwości
tak jest zawsze, po fakcie tylko dowiesz się o co chodziło i jakie szemrane sprawy przepchnęli w cieniu tego co publicznie nagłaśniają dla przykrywki
- 17 0
-
2022-02-09 23:30
Skoro "gnidy" i miałoby być sprawiedliwie... (8)
... To może lepiej byłoby ich po prostu zabijać? Oczywiście w majestacie prawa, po uchwaleniu stosownych regulacji prawnych. Dlaczego się ograniczać?
- 26 6
-
2022-02-10 22:24
Jestem za tym rozwiązaniem, pijane bydło na drodze trzeba eliminować!!!!
- 0 16
-
2022-02-10 06:30
Dobry pomysł,to przypadkowe społeczeństwo,oczywiście w pewnej części jest mentalnie upośledzone,i taki wstrząs byłby wychowawczy.
- 1 10
-
2022-02-10 00:16
(4)
Wystarczyłoby że jeden policjant z patrolu filmuje badanie trzeźwości atestowanym alkomatem. Wynik ponad 1,5 promila? Mamy to nagrane do dokumentacji "powykonawczej"? Policjant przeprowadzający badanie wyjmuje służbową broń i pozbawia "pijanego bandytę" życia. Ciała na koniec służby odwożą prosto do kostnicy. Dlaczego nie tak?
- 18 8
-
2022-02-10 22:24
Fajne rozwiązanie
- 0 0
-
2022-02-10 01:33
(2)
A dlaczego ja nie mogę zabić policjanta który bezczelnie łamie prawo w stosunku do mnie np?
- 20 10
-
2022-02-10 06:31
(1)
Co wolno wojewodzie to nie tobie,smrodzie,dotarło.
- 3 30
-
2022-02-10 11:28
oo nie baranku półpiśmienny krawężnik wojewodą nie jest
- 26 1
-
2022-02-10 00:02
Nikogo nie zabijac
Ale ciebie wysłać jeszcze raz do podstawówki może przestaniesz pisać takie bzdety
- 7 18
-
2022-02-09 22:25
Dlatego (1)
Teraz stare graty i trupy będą miały druga młodość...
- 34 6
-
2022-02-10 10:29
recydywa
Oczywiście, zwłaszcza przy przepisach że za powtórkę grozi już bezwzględne więzienie.
Raz to czytać ze zrozumieniem co napisane, dwa to łączyć logicznie dwa sąsiadujące zdania :(- 5 2
-
2022-02-09 22:11
2 samochidy (1)
Czyli po pijaku trzeba jezdzic drugim 20 letnim kapciem
- 32 8
-
2022-02-10 11:13
tylko wtedy masz sporą szansę na zgon przy jakimkolwiek zderzeniu...
- 2 12
-
2022-02-09 21:10
a trzeźwi to co lepsi?
Przekraczanie prędkości, zabawa telefonem, wyprzedzanie na przejściach, jazda na czerwonym, nieustępowanie pierwszeństwa pieszym i rowerzystom itd. itp.... i na co taki kierowca liczy? Że uda się kogoś nie zabić? To "bardziej" świadome narażanie czyjegoś życia niż po pijaku.
- 48 40
-
2022-02-09 20:58
Albo sprawiedliwość. (7)
Podatek płacisz jako procent od dochodu. Karę też powinieneś. A auto jest w sumie dobrym wyznacznikiem.
- 52 84
-
2022-02-10 11:38
Nie, nie jest (2)
Jest masa ludzi, którzy auto traktują jak narzędzie, i mają gdzieś jego wartość.
Są też pasjonaci, którzy spory % spoich zarobków pakują w samochód.
Jest też kupa ludzi, ktorzy jeździ autem firmowym, w leasingu.
Uzależnienie kary od wartości auta którym dana osoba jedzie w tym momencie jest totalnie bezsensowna, nierówna,Jest masa ludzi, którzy auto traktują jak narzędzie, i mają gdzieś jego wartość.
Są też pasjonaci, którzy spory % spoich zarobków pakują w samochód.
Jest też kupa ludzi, ktorzy jeździ autem firmowym, w leasingu.
Uzależnienie kary od wartości auta którym dana osoba jedzie w tym momencie jest totalnie bezsensowna, nierówna, niewspółmiernie uciążliwa i niesprawiedliwa.
Zgadzam się, żę NIKT nie powinien jeździć po pijaku. Ale w tym momencie za to samo wykroczenie jeden dostanie po d*piue 2000 zł za 20 letniego chrupka, a drugi 200000k zł w plecy bo jechał autem firmowy. za to samo przestepstwo. przy czym dochody tych osób mogą być identyczne. Nie mówiąć już o przypadkach kiedy np. rolnik straci ciągnik, nie tylko warto majątek co też stanowiący narzędzie pracy.
To nie ma szansy przejść i się obronić w państwie prawa.- 25 5
-
2022-02-10 22:22
Państwo prawa???
- 0 0
-
2022-02-10 19:39
Trochę się zgadza
To prawda, strasznie do bolesne oberwać tak po kieszeni/stracić auto. I niesprawiedliwe, jeden straci Golfa, inny Maybacha. No nie wiem, może niech nie chleją i nie wsiadają za kierownicę to unikną tych niesprawiedliwości?
- 2 25
-
2022-02-10 00:03
Mandaty za predkosc i inne kary nie sa uzaleznione od dochodu (3)
Więc czemu ta miałaby być?
- 23 19
-
2022-02-10 10:16
A powinny być, by kara była jednakowo dotkliwa (2)
- 14 4
-
2022-02-10 12:55
jednakowo dotkliwa to by była jakby ucinali rękę, albo dawali punkty, ale zaraz zaraz, to drugie już mamy (1)
a karanie za dochód nie jest sprawiedliwe, bo jak będziesz robił po 4 nadgodziny dziennie więcej od twojego kumpla to wcale nie oznacza że jesteś od niego bogatszy. Finansowo może, ale straciłeś czas, więc w takim razie kumpla za jazdę po pijaku powinni jeszcze wsadzić na dodatkową odsiadkę w wymiarze czasu średniej nadgodziny którą się robi w tym kraju, a to już byłby absurd, ale nie większy niż ta ustawa.
- 0 8
-
2022-02-10 14:29
G... prawda.
A jak ktoś już nie ma ręki, to co ?- 2 0
Wszystkie opinie
-
2022-02-09 20:01
No i dobrze (9)
Każdy sposób, na poprawę bezpieczeństwa jest dobry.
- 95 156
-
2022-02-09 20:19
nie...
... nie każdy jest dobry, to dość oczywiste
- 43 4
-
2022-02-09 20:31
(2)
Co skonfiskują pijakowi, chyba samochód żony
- 19 7
-
2022-02-09 22:12
Fajnie, popieram
- 2 19
-
2022-02-10 08:39
gdzie drwa rąbią .....nie dawaj auta pijakowi
- 3 9
-
2022-02-09 20:34
(3)
Nie dotyczy pisowcow, pracowników TVP itd.
Ile masz lat?- 21 6
-
2022-02-09 20:40
Nie dotyczy pisowcow, pracowników TVP itd (2)
To itd ...to Najsztub, Kraśko...?
- 9 10
-
2022-02-09 21:01
Tak
Itd. to na przykład patocelebryci- 3 0
-
2022-02-09 22:13
Celebryty z TVN już sr*ją w gacie
- 1 15
-
2022-02-10 10:31
Przeczytaj do konca
Przeczytaj artykół do końca a nie sam nagłówek, to coi wiele wyjaśni.
- 0 3
-
2022-02-09 20:02
No nareszcie! (9)
Dość pobłażania bandytom drogowym!
Do tej pory cofano takim uprawnienia a gościu jeździł dalej po pijaku i nic sobie z tego nie robił. No to teraz nie będzie miał czym. Brawo.- 122 199
-
2022-02-09 20:13
(4)
Kupi sobie jakiegoś szrota i tyle będzie z "nie będzie miał czym". A i pewnie stan techniczny takiego szrota też swoje pozostawi do życzenia, czym spowoduje nawet większe zagrożenie. Kolejny bubel.
- 63 29
-
2022-02-09 20:25
(3)
Zaszyj się skoro nie potrafisz przestać pić.
- 17 58
-
2022-02-09 20:31
(2)
Sam nie mam problemu z piciem. Po prostu stwierdzam jak to wyjdzie w praniu.
- 29 5
-
2022-02-11 11:44
(1)
Każdy tak mówi , że nie ma problemu . Alkohol uzależnia i skoro pijesz to znaczy ,że masz problem !
- 0 30
-
2022-03-21 18:26
Przyznam, że się uśmiałem. Problem z piciem jako abstynent? Chyba problem z tym, na co wydać zaoszczędzoną kasę. A skoro alkohol tak uzależnia i ci to picie tak siedzi w głowie, to może wreszcie czas najwyższy pójść na leczenie.
- 19 0
-
2022-02-09 21:50
(1)
Lol. Szrota za 500 zabiorą? Bo nowego w leasingu nie wezmą bo właścicielem jest bank.
- 13 7
-
2022-02-09 22:20
no niby ma być zamiana na wartość auta
- 3 9
-
2022-02-09 22:15
Nwjsztub, Kraśko Tusk bójcie się
- 5 24
-
2022-02-09 22:19
chyba żartujesz jak jeździł i jeździ po pijaku to powinien siedzieć w pace
a teraz kupi sobie auto za 3 tysiące i dalej będzie jeździć
- 12 2
-
2022-02-09 20:02
(1)
W końcu!Na zachodzie są przepisy że można i po 2 piwkach jeździć ale u nas?Nie da się,muszą ludzie wypić 6 piw i pół litra i wtedy jadą.Ale są i tacy co z zakazem jeżdżą jak jakiś prezenter tv.Polska to jednak dziki kraj.
- 39 75
-
2022-02-09 20:52
Będzie dziki, dopóki będą tu żyć takie niereformowalne trole jak ty
- 19 6
-
2022-02-09 20:03
(9)
Delikwenta na odwyk a samochód na przemiał . Może wtedy będą się bać .
- 41 45
-
2022-02-09 20:16
albo obu na przemiał (7)
na biomasę
- 7 0
-
2022-02-09 20:25
a jak auto będzie pożyczone ? (6)
- 4 3
-
2022-02-09 20:27
(4)
Czytaj ze zrozumieniem.Samochód wróci do właściciela ,a kierowca zapłaci wartość tego samochodu.
- 8 6
-
2022-02-09 20:33
już widzę d**ilu jak płaci gdy chleje , nie ośmieszaj się (3)
- 10 9
-
2022-02-09 20:43
To nie pożyczaj auta pijakowi (2)
- 11 10
-
2022-02-09 22:08
(1)
Sam zabierze np. żonie i co wtedy?
- 8 1
-
2022-02-10 06:42
To żona powinna odejść od pijaka
- 0 5
-
2022-02-09 20:43
Konfiskata
- 4 10
-
2022-02-09 22:07
Nie będą.
- 0 0
-
2022-02-09 20:04
(5)
Co by nie mówić to tutaj z PISem się wszyscy zgodzą?
- 73 129
-
2022-02-09 20:18
a jak pijak będzie jechał kogoś autem (3)
- 30 22
-
2022-02-09 20:53
to sprawa trafi do sądu
pijak będzie winny kradzieży lub ktoś będzie winny udostępnienia pijanemu auta
jeżeli pożyczył trzeźwy i pojechał pijany to będzie musiał pokryć koszty wykupu auta
proste
będzie dobrze!- 8 42
-
2022-02-09 20:53
to doczytaj artykuł a potem pisz komentarz (1)
- 15 26
-
2022-02-10 10:30
oni nie czytaja bo to dla nich za trudne
- 0 22
-
2022-02-10 10:29
Nie wszyscy POwcy juz sie pluja szukajac dziury i podajac skrajnie głupie przykłady
- 0 31
-
2022-02-09 20:04
Plusy i minusy (1)
Jestem za I przeciw
Masz na picie musisz mieć na taksę .
Nie rozumiem że ludzie za 50 zł wydane za taksówkę tak poświęcają swoje życie karierę i problemy finansowe- 62 65
-
2022-02-10 08:29
Jedziesz raz na bani i policji nie ma, udaje ci się bez żadnych przygód.
Robisz to kilka razy i jakoś leci. Później nie myślisz, że może coś się stać tylko "zawsze się udawało", aż dochodzi do tragedii...
- 5 14
-
2022-02-09 20:05
Ciekawe:) Odpowiedzialność zbiorowa:) (20)
To może gwałcicielom za kare obcinać narządy męskim członkom rodziny? Złodziejom i im rodzinom obcinać ręce? A tak naprawde to "półgłówkom" tworzącym takie prawo to trzeba robić trepanacje czaszki i ich członkom rodziny:) Prawo ma być prawem a nie bublem... Pijesz to ponosisz tylko TY konsekwencje. Radykalne kary finansowe i egzekwowanie ich od 1 dnia a jak nie to kula do nogi i zamiatanie ulic miast po 8h dziennie. Członkowie rodzin nie sa winni za poczynania alkoholików i kierowców co nie widzą w tym problemu że jadą na podwójnym gazie!
- 132 75
-
2022-02-09 20:16
pretensje do d**ila z rodziny
nie do prawa
- 23 37
-
2022-02-09 20:21
A jak zamiast przepadku, rozbije samochód na drzewie - to czyja wina? Drzewa?
- 2 15
-
2022-02-09 20:55
jeżeli członkowie rodziny przymykają oczy ma to że stary jeździ po pijaku to niech cierpią, bardzo dobrze im (4)
lepiej żeby stracili auto niż ktoś życie
- 25 37
-
2022-02-09 23:30
(3)
Szczyno bolszewicka odpowiedzialność zbiorowa byla w czasach Stalina i trójek NKWD
- 32 18
-
2022-02-10 09:49
oho, pijus kierofczyk się wpienił? (2)
napij się, tak jak zawsze, gdy się wku****sz :)
- 5 25
-
2022-02-10 10:36
(1)
coś zmienia ta twoja gadanina dzbanie?
- 20 3
-
2022-02-10 11:12
tyle samo co Twoja, pusty obiekcie do przechowywania płynów :)
- 3 17
-
2022-02-09 21:56
Jaka odpowiedzialnośc zbiorowa (6)
Jak masz wspólność majątkową i jedno z małżonków wpadnie w długi to też odpowiada całym majątkiem, łącznie ze współwłasnością (co jest przyczyną, dla której wielu prawników/lekarzy decyduje się na rozdzielność).
Nie chcesz wspólnej odpowiedzialności, nie decyduj się na wspólność majątkową. Nikt cię do tego nie zmusza.- 15 18
-
2022-02-10 06:23
ale ty nie rozumiesz tego (5)
jest to własność 2 lub kilku osób np ojciec -syn, matka- córka, firma(tu nie masz wspólnej odpowiedzialności) to dlaczego osobą drugim ktoś ma coś zabrać? jest to kradzież bo zabiera się człowiekowi jego własność. najpierw się zmienia inne przepisy potem się daje takie kary bo to będzie martwe prawo w większości, i stosowanie kary finansowej wyjdzie z tego.
- 19 13
-
2022-02-10 06:44
(1)
Niestety to ty nie rozumiesz
- 9 12
-
2022-02-10 10:37
ja rozumiem doskonale dzbanie to wyłom potem się będzie zabierać mieszkania za nieprawomyślne poglądy i inne zbrodnie
- 11 3
-
2022-02-10 07:55
(1)
"Nie będzie też furtki dla osób, które nie jeżdżą własnymi autami, mają służbowe lub np. w leasingu. W takim przypadku sąd orzeknie przepadek równowartości pojazdu ..."
Czyli jak samochód nie będzie w 100% własnością pianego kierowcy to go nie straci - czyli pewnie będzie więcej takich "rodzinnych" samochodów- 11 3
-
2022-02-10 22:30
Autka nie straci ale zapłaci!!!
- 1 13
-
2022-02-10 22:29
Niech o tym myśli pijany bydlak!!!
- 1 12
-
2022-02-10 09:47
Radykalne kary finansowe nie uderzą w całą rodzinę? (3)
Pijaczek ma swoje konto w banku z milionami? Zastanów się czasem co piszesz.
- 7 6
-
2022-02-10 10:39
(2)
ja się deb..lu zastanowiłem jak to się stało że w 2007 i 2008 r mordercy nie mieli gdzie siedzieć w celach bo id..ta "szeryf" Ziobro wsadzał rowerzystów po 2 piwach do więzienia.Takie są zawsze efekty wymysłów tego typu czubów bolszewickich obecnie też dają kary z sufitu za tę bzdurę potem będzie zdziwko z zajętymi więzieniami
- 16 2
-
2022-02-10 11:11
to co proponujesz "deb..lu"?
- 1 12
-
2022-02-10 22:31
Od tego są więzienia aby eliminować bydło!
- 0 9
-
2022-02-10 10:33
To nic nowego ze POKOeleming sie plujesz bo taki masz przekaz z TVNienawisc .
I tylko to ci zostaje. Ustawa jest świetna i dlatego taki pirat drogowy już płacze ze strachu ze to go moze spotkać .
Takim jak ty nawet nie powinni prawka wydawac.- 2 11
-
2022-02-10 22:28
Jak chlałeś to o rodzinie myślałeś??
- 1 4
-
2022-02-09 20:05
Jeszcze tylko kara śmierci dla największych zwyroli i będzie pięknie. (7)
- 76 99
-
2022-02-09 20:07
Też mam ochotę kogoś zabić. (2)
- 4 12
-
2022-02-09 20:33
no to własną glacą w ścianę
- 16 3
-
2022-02-10 09:50
to zajmij się tym gościem w lustrze
- 2 3
-
2022-02-09 20:34
o , frustrat się odezwał , pseudo patriota
- 7 10
-
2022-02-09 22:10
Ciekawe jak będziesz krzyczał jak Krzysiek Bosy wpadnie. Hehe
- 2 1
-
2022-02-10 07:35
Hehehe, jesteśmy tacy pro life
- 1 0
-
2022-02-10 10:35
Jak chcesz kogos zabijac dzbanku to wysuwaj na granice ukrainy tam bedziesz mógł sie pochwalic w realu
swoja głupota ale pewnie bys narobił w portki po godzinie.
- 0 1
-
2022-02-09 20:05
a co jak po natkotykach ? a co z pijanym kierowcą autobusu ? - (7)
- 58 4
-
2022-02-09 20:22
(1)
co do kierowcy autobusu: "W takim przypadku sąd orzeknie przepadek równowartości pojazdu w dniu zatrzymania pijanego kierowcy."
- 10 6
-
2022-02-10 08:23
Kierowca autobusu będzie musiał oddać samolot
- 6 1
-
2022-02-09 20:26
A co z TIRem ? (1)
Równowartość z naczepą czy bez :)
- 10 1
-
2022-02-10 06:10
I z towarem, który ma na pace :))
- 2 2
-
2022-02-09 21:33
bubel (1)
A pijany złodziej samochodu?
- 7 0
-
2022-02-10 09:31
Jaki bubel? Gdy nie jest właścicielem, płaci równowartość samochodu w gotówce.
- 2 2
-
2022-02-10 12:59
po narkotykach nie określili
- 0 0
-
2022-02-09 20:06
Wolno puszczaj sprzęgło
I będzie dobrze.
- 14 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.