- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (114 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (291 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (827 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (165 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (151 opinii)
- 6 Modlitwę za króla pominęli. Kronika oblężenia Gdańska (21 opinii)
Zakłócenia w ruchu pociągów. Znowu kradzież kabli
Do ponownej w ostatnich tygodniach kradzieży kabli infrastruktury kolejowej doszło w Gdyni. Z tego powodu także ruch pociągów SKM odbywa się nieregularnie.
- Stoję od 30 minut na stacji Gdynia Leszczynki. Na peronie pełno ludzi, pociągi nie odjeżdżają w żadnym z kierunków - informuje nasz czytelnik, pan Piotr.
Okazuje się, że pociągi stoją, bo ponownie ukradziono kable, należące do Polskich Linii Kolejowych. Do podobnej kradzieży doszło zaledwie tydzień temu.
Z powodu trwającego remontu jeden tor SKM jest całkowicie zamknięty na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. SKM-ki korzystały więc ostatnio z jednego toru dalekobieżnego i jednego SKM. Podobnie jak pociągi dalekobieżne. Spowodowało to zmniejszenie częstotliwości kursowania pociągów SKM i skrócenie trasy części z nich. Na to nałożyła się dzisiejsza kradzież.
- Z powodu wyłączenia kolejnego toru, sytuacja nie jest łatwa, bo sterowanie ruchem odbywa się ręcznie. Dlatego mogą być opóźnienia, dopóki awaria nie zostanie naprawiona - mówi Sławomir Pijet z SKM.
Opinie (135) 2 zablokowane
-
2012-08-24 09:30
tylko tyle ..
.. że z ludzi debili robią. inaczej się tego nazwać nie da.
- 3 0
-
2012-08-24 09:30
LUDZIE CHCĄ JESC
ROBOTY NIE MAJĄ
- 3 3
-
2012-08-24 09:37
wyśmienicie!
pojadę samochodem.
- 1 0
-
2012-08-24 09:37
Oczywiście wystarczy chwila nieuwagi lub chwila słabości dyżurnego ruchu lub maszynisty i przy takiej organizacji ruchu będziesz miał wyłączony drugi tor. Zostanie już tylko dalekobieżny czyli między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią nie będzie zatrzymania.
Pamiętaj pociągami wozi się ludzi,towary a w razie zdarzenia grozi sprawa karna.
Zpraszam do przeczytania, znalezienia słabych punktów, i napisania nowych przepisów tak aby
1) sprawdziły się w praktyce
2) były uniwersalne ( czyli nie tylko na paru kilometrach ruchu jednototowego ale np na długości parunastu kilometrów)
3) gwarantowały bezpieczeństwo
Nie wiem też o jakich radiostacjach mówisz? Nie wiem by na na kolei były radiostacje, natomiast jest radiołączność i telefonicznie zapowiadanie pociągów. I przypuszczam, że właśnie w chwili obecnej taki ruch jest tam prowadzony. Niestety nie jest tak sprawy jak automatyka, bo kieruje się innymi prawami.- 2 2
-
2012-08-24 09:42
a co to za różnica (1)
Widać kolejom opłaca się byc okradanym. A najpewniej im to wisi, czy ktos im kabel ukradnie czy nie. W innym przypadku by pilnowali interesu.
- 6 0
-
2012-08-24 10:53
wisi im to bo podatnik i tak doplaci
- 0 0
-
2012-08-24 09:42
wymiana trakcji (2)
Ma to swoje "dobre strony" - przynajmniej będzie nowa trakcja w tym miejscu. Skoro na remont trakcji nie ma co liczyć to może to jest metoda...
Teraz może jakiś amator składów SKM się znajdzie - w końcu by musieli je wymienić ;-)- 4 3
-
2012-08-24 10:33
Nie trakcja...
...tylko sieć trakcyjna.
Poza tym nie ukradziono sieci trakcyjnej.- 2 0
-
2012-08-24 10:44
Przeczytaj najpierw artykuł a potem zacznij pisać farmazony. Ukradziono kabel łączący urządzenia do sterowania ruchem kolejowym a nie trakcje.
- 1 0
-
2012-08-24 09:47
Ogarnijcie się SKM !!
Ogarnijcie się SKM !@#!*, monitoring jakis , kontrolujcie to, bo po raz kolejny jest kradzież kabli i po raz kolejny jestem spóźniony do pracy, za co płace ? 160 zł miesięczny za taki syf ????!!
- 6 1
-
2012-08-24 09:48
Mały problem techniczny po mojej stronie
A więc
Proponowane rozwiązanie ma jedną ale ważną wadę wystarczy chwila nieuwagi lub chwila słabości dyżurnego ruchu lub maszynisty i przy takiej organizacji ruchu będziesz miał wyłączony drugi tor. Zostanie już tylko dalekobieżny czyli między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią nie będzie zatrzymania.
Pamiętaj w takiej sytuacji jak teraz pracy nie nadzoruje automatyka - opiera się jedynie na ludziach. A jak wskazują badania katastrof - to jest najsłabsze ogniwo i dotyczy to nie tylko sytuacji w Polsce.
Pociągami wozi się ludzi,towary a w razie zdarzenia grozi sprawa karna.
Wejdź na stronę PKP PLK. Tam są przepisy regulujące sprawy ruchu kolejowego.
Jak przeczytasz znajdź słabe punkty i napuisz nowe przepisy tak aby
1) sprawdziły się w praktyce
2) były uniwersalne ( czyli nie tylko na paru kilometrach ruchu jednototowego ale np na długości parunastu kilometrów)
3) gwarantowały bezpieczeństwo
Nie wiem też o jakich radiostacjach mówisz? Nie wiem by na na kolei były radiostacje, które są automoatyką kolejową i biorą udziała w sterowaniu ruchu pociągu. Poza Radio stopem oczywiście. Matomiast jest radiołączność i telefonicznie zapowiadanie pociągów. Wydaje mi sie, że właśnie w chwili obecnej taki ruch jest tam prowadzony. Niestety nie jest tak sprawy jak automatyka, bo kieruje się innymi prawami.- 2 2
-
2012-08-24 09:49
Na stornie 4 masz moja odpowiedź, gdyż problem techniczny spowodoała, że nie chciał się post opublikować w tym wątku.
- 0 1
-
2012-08-24 09:56
Masakra.
Rewelacja, niech przyjmują więcej osób do ochrony w podeszłym wieku i najlepiej z orzeczeniem niepełnosprawności... To co się dzieje w tym kraju przekracza ludzkie pojęcie!!
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.