• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakłócenia w ruchu pociągów. Znowu kradzież kabli

Michał Sielski
24 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na remont torów nałożyła się kradzież kabli. Na remont torów nałożyła się kradzież kabli.

Do ponownej w ostatnich tygodniach kradzieży kabli infrastruktury kolejowej doszło w Gdyni. Z tego powodu także ruch pociągów SKM odbywa się nieregularnie.



- Stoję od 30 minut na stacji Gdynia Leszczynki. Na peronie pełno ludzi, pociągi nie odjeżdżają w żadnym z kierunków - informuje nasz czytelnik, pan Piotr.

Okazuje się, że pociągi stoją, bo ponownie ukradziono kable, należące do Polskich Linii Kolejowych. Do podobnej kradzieży doszło zaledwie tydzień temu.

Z powodu trwającego remontu jeden tor SKM jest całkowicie zamknięty na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. SKM-ki korzystały więc ostatnio z jednego toru dalekobieżnego i jednego SKM. Podobnie jak pociągi dalekobieżne. Spowodowało to zmniejszenie częstotliwości kursowania pociągów SKM i skrócenie trasy części z nich. Na to nałożyła się dzisiejsza kradzież.

- Z powodu wyłączenia kolejnego toru, sytuacja nie jest łatwa, bo sterowanie ruchem odbywa się ręcznie. Dlatego mogą być opóźnienia, dopóki awaria nie zostanie naprawiona - mówi Sławomir Pijet z SKM.

Opinie (135) 2 zablokowane

  • tylko tyle ..

    .. że z ludzi debili robią. inaczej się tego nazwać nie da.

    • 3 0

  • LUDZIE CHCĄ JESC

    ROBOTY NIE MAJĄ

    • 3 3

  • wyśmienicie!

    pojadę samochodem.

    • 1 0

  • Oczywiście wystarczy chwila nieuwagi lub chwila słabości dyżurnego ruchu lub maszynisty i przy takiej organizacji ruchu będziesz miał wyłączony drugi tor. Zostanie już tylko dalekobieżny czyli między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią nie będzie zatrzymania.

    Pamiętaj pociągami wozi się ludzi,towary a w razie zdarzenia grozi sprawa karna.



    Zpraszam do przeczytania, znalezienia słabych punktów, i napisania nowych przepisów tak aby
    1) sprawdziły się w praktyce
    2) były uniwersalne ( czyli nie tylko na paru kilometrach ruchu jednototowego ale np na długości parunastu kilometrów)
    3) gwarantowały bezpieczeństwo

    Nie wiem też o jakich radiostacjach mówisz? Nie wiem by na na kolei były radiostacje, natomiast jest radiołączność i telefonicznie zapowiadanie pociągów. I przypuszczam, że właśnie w chwili obecnej taki ruch jest tam prowadzony. Niestety nie jest tak sprawy jak automatyka, bo kieruje się innymi prawami.

    • 2 2

  • a co to za różnica (1)

    Widać kolejom opłaca się byc okradanym. A najpewniej im to wisi, czy ktos im kabel ukradnie czy nie. W innym przypadku by pilnowali interesu.

    • 6 0

    • wisi im to bo podatnik i tak doplaci

      • 0 0

  • wymiana trakcji (2)

    Ma to swoje "dobre strony" - przynajmniej będzie nowa trakcja w tym miejscu. Skoro na remont trakcji nie ma co liczyć to może to jest metoda...

    Teraz może jakiś amator składów SKM się znajdzie - w końcu by musieli je wymienić ;-)

    • 4 3

    • Nie trakcja...

      ...tylko sieć trakcyjna.

      Poza tym nie ukradziono sieci trakcyjnej.

      • 2 0

    • Przeczytaj najpierw artykuł a potem zacznij pisać farmazony. Ukradziono kabel łączący urządzenia do sterowania ruchem kolejowym a nie trakcje.

      • 1 0

  • Ogarnijcie się SKM !!

    Ogarnijcie się SKM !@#!*, monitoring jakis , kontrolujcie to, bo po raz kolejny jest kradzież kabli i po raz kolejny jestem spóźniony do pracy, za co płace ? 160 zł miesięczny za taki syf ????!!

    • 6 1

  • Mały problem techniczny po mojej stronie
    A więc

    Proponowane rozwiązanie ma jedną ale ważną wadę wystarczy chwila nieuwagi lub chwila słabości dyżurnego ruchu lub maszynisty i przy takiej organizacji ruchu będziesz miał wyłączony drugi tor. Zostanie już tylko dalekobieżny czyli między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią nie będzie zatrzymania.

    Pamiętaj w takiej sytuacji jak teraz pracy nie nadzoruje automatyka - opiera się jedynie na ludziach. A jak wskazują badania katastrof - to jest najsłabsze ogniwo i dotyczy to nie tylko sytuacji w Polsce.

    Pociągami wozi się ludzi,towary a w razie zdarzenia grozi sprawa karna.

    Wejdź na stronę PKP PLK. Tam są przepisy regulujące sprawy ruchu kolejowego.

    Jak przeczytasz znajdź słabe punkty i napuisz nowe przepisy tak aby
    1) sprawdziły się w praktyce
    2) były uniwersalne ( czyli nie tylko na paru kilometrach ruchu jednototowego ale np na długości parunastu kilometrów)
    3) gwarantowały bezpieczeństwo

    Nie wiem też o jakich radiostacjach mówisz? Nie wiem by na na kolei były radiostacje, które są automoatyką kolejową i biorą udziała w sterowaniu ruchu pociągu. Poza Radio stopem oczywiście. Matomiast jest radiołączność i telefonicznie zapowiadanie pociągów. Wydaje mi sie, że właśnie w chwili obecnej taki ruch jest tam prowadzony. Niestety nie jest tak sprawy jak automatyka, bo kieruje się innymi prawami.

    • 2 2

  • Na stornie 4 masz moja odpowiedź, gdyż problem techniczny spowodoała, że nie chciał się post opublikować w tym wątku.

    • 0 1

  • Masakra.

    Rewelacja, niech przyjmują więcej osób do ochrony w podeszłym wieku i najlepiej z orzeczeniem niepełnosprawności... To co się dzieje w tym kraju przekracza ludzkie pojęcie!!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane