• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakończył się remont ul. Przędzalniczej

Rafał Borowski
10 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ul. Przędzalnicza po zakończeniu remontu. Ul. Przędzalnicza po zakończeniu remontu.

Ul. PrzędzalniczaMapka w centrum Gdańska odzyskała historyczny wygląd. Z krótkiej, bo liczącej zaledwie 70 m uliczki, zniknął asfalt, który zastąpiła ukryta pod nim oryginalna kostka brukowa. Inwestycja została wykonana zgodnie z wytycznymi wojewódzkiego konserwatora zabytków, który wnioskował o wyraźny podział wysokości między jezdnią a chodnikiem.



Czy chciał(a)byś, by więcej ulic w centrum Gdańska miało brukowaną nawierzchnię?

Ul. Przędzalnicza to niewielka uliczka łącząca ulice św. Ducha i Szeroką. Jednym z zasadniczych celów jej remontu było przywrócenie jej dawnego charakteru, czyli usunięcie asfaltu, którym kilkadziesiąt lat temu pokryto historyczny bruk.

- Przebudowa ulicy obejmowała wykonanie nowej konstrukcji jezdni z wykorzystaniem istniejącej kostki kamiennej, wymianę krawężników i oporników na kamienne, remont chodników, wykonanie naświetli i regulację lamp. W ramach prac wyremontowano i uzupełniono również odwodnienie ulicy - wylicza Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.
Przebudowa została ukończona ze znacznym opóźnieniem. Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku, ale zostały wstrzymane już w styczniu. Ich wznowienie nastąpiło dopiero po upływie pół roku, czyli z początkiem lipca. Jak informowaliśmy wcześniej, przestój nastąpił na skutek sprzeciwu wojewódzkiego konserwatora zabytków, który zanegował projekt inwestycji.

Czytaj więcej: W jaki sposób przebudować ul. Przędzalniczą? Konserwator wstrzymał prace budowlane

- Dokumentacja, na podstawie której realizowane były prace, zakładała, że chodniki i jezdnia tej ulicy znajdować się będą na tej samej wysokości, tak jak np. na ul. Św. Ducha. Konserwator zabytków wnioskował natomiast o zachowanie historycznego przekroju ulicy, tj. z wyraźnym podziałem wysokości pomiędzy jezdnią a chodnikiem. Po wprowadzeniu wnioskowanych przez konserwatora zmian mogliśmy wznowić prace - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja została wykonana przez spółkę Saferoad Kabex z Gdańska i kosztowała 780 tys. zł. Została ona przeprowadzona w ramach szerszego projektu, który nosi nazwę Rewaloryzacji ulic Głównego Miasta. W ramach programu historyczny wygląd odzyskały już m.in. ulice św. Ducha i Tartaczna czy skwer Świętopełka. Jednym z jego elementów jest także trwająca właśnie przebudowa ul. Elżbietańskiej, która zgodnie z harmonogramem powinna zakończyć się w grudniu.

Czytaj więcej: Rozkopana ul. Elżbietańska. Trwa jej remont

Tak prezentowała się ul. Przędzalnicza przed rozpoczęciem remontu w listopadzie 2019 r. Tak prezentowała się ul. Przędzalnicza przed rozpoczęciem remontu w listopadzie 2019 r.

Miejsca

Opinie (79) 2 zablokowane

  • kolejny

    hołd złożony poprawności urbanistycznej, czemu nikogo nie rażą te gołe pale?

    • 3 3

  • zabytek?

    Panie konserwator, po co zabytkowa nawierzchnia ulicy przy której stoją budynki z socrealizmu ?!

    • 4 2

  • gdyby tak

    usunąć bruk i zachować oryginalną warstwę błota?

    To miasto niegdyś słynęło z handlu i zwłaszcza rzemiosła.
    Miasto w ramach "przywracania" rzemiosło wygnało do sąsiednich gmin.

    • 4 2

  • (1)

    Ten konserwator to jakaś pomyłka chyba ciągle się słyszy że coś torpeduje. Nikt już nie pamięta jak wyglądały ulice 100 lat temu a bez krawężników jest wygodniej i łatwiej poruszać się w ciasnych zaułkach zwłaszcza latem jak są miliony turystów. I wszędzie musi być kanciasty bruk po którym bardzo niewygodnie się chodzi nie tylko kobietom w szpilkach. Trzeba umieć pogodzić tradycje z postępem. Jesteśmy w 21 wieku

    • 8 3

    • Z księżyca nadajesz?

      Mam wrażenie, że Ty w tym XXI wieku nie jesteś, a z takimi poglądami nigdy nie będziesz. Ludzie do Gdańska przyjeżdżają, żeby czerpać z jego historii, żeby oglądać relikty przeszłaści, a nie wspólczesne rozwiązania. Jak się komuś zle chodzi po gdańskich uliczkach, to niech jedzie na wieś. Musimy chronić to, co jest w Gdańsku najcenniejsze.

      • 0 4

  • za krawężniki dziękujemy konserwatorowi

    ciekawe, kiedy zaczną mu przeszkadzać piorunochrony.

    • 6 3

  • Skąd się tam wzięły te okropne słupki? (2)

    Czy konserwator wyraził na nie zgodę? Koszmarny widok.

    • 5 2

    • Kazał je tam zamontować. (1)

      • 1 0

      • Nie wierzę!

        • 0 0

  • Słupkowo. (1)

    Eh kiedy nasi decydenci zaczną stosować drzewa zamiast słupków.

    • 6 2

    • Niestety, słupki pojawiają się bo jak jest tylko znak zakazu parkowania to kierowcy mają to w d*pie. Sami sobie ten bat na plecy kręcimy. Brak samodyscypliny do tego prowadzi.

      • 1 0

  • Wolę tę ulicę sprzed remontu.

    • 0 1

  • Odbudowa

    Największa kara dla Gdańska to powojenna odbudowa wykonana przez komunistycznych architektów, którzy próbują siebie przedstawiać jako bohaterów odbudowujących Gdańsk. Oszołomy przesuwały linie zabudowy przez co stare miasto wygląda teraz jak z pupy. Pacany straszne, a teraz jeszcze się ich hołubi jako bohaterów zamiast przykładnie ukarać ze wzgledu na wiek w zawieszeniu.

    • 3 5

  • Więcej słupków !!! Bo mało...wysłupkować (1)

    Brak słów, zamiast miejsca wydzielić do parkowania to słupki..las słupków.

    • 1 3

    • Z wydzielaniem miejsc jest tak że kierowcom zawsze za mało. Jak się np. wyznaczy trzy to jak czwarty będzie też chciał zaparkować to stanie choćby miał zaparkować na dachu innego. Kombinują, stawiają poza wyznaczone granice, upychaja samochody gdzie się da. Niestety, sami siebie nie umiemy zdyscyplinować to muszą to robić słupki...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane