• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie z odjazem kolejek SKM z Gdańska

Barbara
2 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mimo że są nowe wyświetlacze LCD w Gdańsku, to pasażerowie zdezorientowani biegają z peronu na peron w poszukiwaniu kolejki SKM, która jako pierwsza odjedzie w kierunku Gdyni. Mimo że są nowe wyświetlacze LCD w Gdańsku, to pasażerowie zdezorientowani biegają z peronu na peron w poszukiwaniu kolejki SKM, która jako pierwsza odjedzie w kierunku Gdyni.

Niedawno na peronach SKM na Dworcu Głównym w Gdańsku pojawiły się nowe wyświetlacze informacji pasażerskiej, jednak zmiana ta, zdaniem naszej czytelniczki, spowodowała, że pasażerowie zdezorientowani biegają z peronu na peron w poszukiwaniu kolejki SKM, która ma odjechać w pierwszej kolejności.



W połowie grudnia informowaliśmy o tym, że na peronach SKM pojawiły się nowe monitory LCD, które zastąpiły wysłużone tablice informacji pasażerskiej.

Czytaj więcej na: Nowe monitory na peronach SKM

Czy odczuła(e)ś problemy z nowym systemem informacji na SKM?

Wydaje się, że zmiany wprowadza się po to, żeby było lepiej, SKM w Trójmieście chyba jest w tym wypadku wyjątkiem - zmiana wyświetlaczy na peronach SKM w Gdańsku Głównym spowodowała tylko, delikatnie mówiąc, bałagan, dezorganizację i nerwy pasażerów - napisała pani Barbara, nasza czytelniczka. Poniżej prezentujemy jej doświadczenia w tej kwestii.

Codziennie dojeżdżam z Gdyni do Gdańska Głównego i z powrotem i od wprowadzenia nowych tablic praktycznie nie ma dnia, żeby pasażerowie zdezorientowani nie biegali z peronu na peron w poszukiwaniu kolejki SKM, która jako pierwsza odjedzie w kierunku Gdyni. Komunikaty nadawane na peronach w niewielkim stopniu pomagają.

Sama padłam ich "ofiarą" gdy po południu w czwartek 18 grudnia wracałam do domu. Naprzemiennie podawane były komunikaty, że "pociąg do Wejherowa odjedzie z toru... przy peronie..." oraz "pociąg do Rumi odjedzie z toru... przy peronie..." (oczywiście były to dwa różne perony) bez podania informacji, który odjedzie jako pierwszy. Ludzie biegali od jednego peronu do drugiego, w końcu wydawało się, że grupowo odkryliśmy, która kolejka odjedzie pierwsza i do niej wsiedliśmy. Niestety była to chybiona decyzja, jako pierwszy odjechał prawie pusty ten drugi skład. Bałagan był taki, że ogólnie z większością pasażerów, odjechałam z Gdańska dopiero trzecim wyjeżdżającym składem.

30 grudnia, znowu "udało" mi się odjechać dopiero trzecim odjeżdżającym składem. Tym razem, ten wybrany jako pierwszy nawet ruszył, ale gwałtownie zatrzymał się po kilku metrach. Wszyscy myśleli, że za chwilę ponownie ruszy - niestety w zamkniętej kolejce nie słychać komunikatów nadawanych na peronach. Właśnie w zamkniętej, ponieważ kierownik pociągu nie otworzył drzwi, tylko aktywował otwieranie ich na przycisk, o czym oczywiście my, pasażerowie, nie wiedzieliśmy.

Bałagan to delikatne określenie tego, co od jakiegoś czasu dzieje się z odjazdami kolejek z Gdańska Głównego. Może kogoś, kto sporadycznie jeździ, opóźnienie 15-20 minut nie obchodzi tak bardzo, jednak traktowanie tak ludzi dojeżdżających codziennie, często przesiadających się dalej na autobusy, opóźnienia spowodowane wyborem na chybił trafił, jest niepoważne. Świadczy to o głębokim niepoważaniu pasażerów przez SKM, przeganianiu z peronu na peron, ze składu do składu niemal jak zwierzęta.

Czy Taki sposób traktowania pasażerów i (dez)organizacji odjazdów teraz będzie już obowiązywał w Gdańsku Głównym? Czy jest jakakolwiek szansa, że to się zmieni?

Może powinno się wprowadzić informowanie pasażerów o tym, który skład odjedzie jako pierwszy - wystarczyłoby proste zdanie: "jako pierwszy w kierunku Gdyni odjedzie...". Zamiast kolorowych, a jednak bezużytecznych tablic, przydałoby się wprowadzić zrozumiałe i widoczne dla wszystkich oznaczenia.
Barbara

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (156) 4 zablokowane

  • jest pluralizm i kazdy sam wybiera peron

    źle wybierze, nie pojedzie, proste

    • 3 0

  • Burdel

    Wiecznie mają burdel....to co opisała ta Pani nie mija się z prawdą.

    • 3 0

  • wyświetlacze

    W pełni zgadzam się z czytelniczka. Po co zmieniać wyświetlacze skoro to zmiana na gorsze. Żeby móc cokolwiek odczytać trzeba podejść na prawdę blisko. Z tego wniosek, że albo wyświetlacze albo wyswietlane komunikaty powinny byc wieksze. Przed swietami nowe wyswietlacze popsuly sie, o czym poinformowal mnie Pan w informacji Skm gdy zadzwonilem z pytaniem czemu widze na peronie sprzeczne komunikaty. Dodatkowo w tunelu nie ma żadnej informacji. Powinna być juz przy samym wejściu do tunelu, juz na wysokości Krewetki. Jeszcze niedawno były przynajmniej migające strzałki tuż przy schodach na perony ale teraz nawet one nie działają

    • 5 1

  • Chory system!

    Wiara w niezawodność techniki jest może jakimś symptomem czasu. Tylko czy sens ma tworzenie rozkładu jazdy, który nie tylko nikt nie rozumie, ale też nikt nie jest wstanie nauczyć się na pamięć? Czy w Trójmieście nie okłamujemy się sami twierdząc, że jest to tylko jedna SMK-ka? Może warto przyznać się, że są to tak naprawdę różne linie i czas nazwać je po imieniu a nie tylko SKM i PKM?

    Nie chcę wychwalać jakieś zagraniczne systemy, bo poznałem również ich wady. Bez przykładów się nie obędę. Jeżeli mamy już tramwaje z Dortmundu, to spójrzmy również jak zorganizowana jest SMK-ka właśnie tam. Do dworca głównego dojeżdżają 3 linie tak zwanej S-Bahn, jedna pomija dworzec główny. Każda linia S-Bahn (S 1, S 2 i S 5) kończy bieg na dworcu głównym i tak samo jak w Gdańsku zmienia kierunek jazdy. Również w Dortmundzie część dworca jest stacją czołową. Różnica jest wielka, bo każda S-Bahn odjeżdża zawsze z tego samego nie tylko peronu ale też toru! Jest to możliwe, bo takt jest dużo gorszy niż w Trójmieście, czyli 20/30 minut.

    Jeżeli chodzi o takt, to rozkład jazdy można nauczyć się na pamięć, bo trzeba tylko zapamiętać że między godziną 4 a 19 SKM odjeżdża co 20 minut, między 19 a północą co 30 minut, przez cały dzień nie ma zmian w rozkładzie. Pod odjazdy pociągów dopasowane są autobusy we krzyżujące trasę SKM.
    Może Niemcy po prostu lepiej zrozumieli po co mają sejmik w landzie a my nasz nie doceniamy podczas wyborów.

    Wiem, że wylewa się nam z uszów to chwalenie tych Niemców, bo tak naprawdę złoto tam też nie jest. To spójrzmy do Warszawy. 4 linie SKM, na niektórych odcinkach np. Lotnisko Chopina i W-wa Wschodnia jeżdżą S2 i S3 równolegle, takt co 20 min. Co ciekawe, Sulejów w kierunku Chopina od 4:53 do 22:53 co 30 min. Działa też w Polsce. Ale nie w Trójmieście!

    Jeżeli spojrzę na rozkład jazdy SKM między Tczewem a Słupskiem, to widzę tylko chaos. Widzę tylko część połączeń, bo resztę realizują Przewozy Regionalne. W Tczewie latam od okienka do okienka, bo bilet są sprzedawana w różnych okienkach. Jeżeli nie zdążę na SKM-kę to muszę czekać 2 godziny aż ten skład wróci. Chory system!

    Również w Trójmieście logiczne byłoby łatwiejsze ponumerowanie pociągów, nawet różne kolory dla każdej linii i uporządkowany rozkład jazdy!

    S1 Gdańsk Śródmieście - wszystkie przystanki pomiędzy - Wejherowo, takt co 20 minut (SKM)
    S2 Gdańsk Główny - wszystkie przystanki pomiędzy - Gdynia Cisowa, takt co 20 minut (SKM)
    S3 Gdynia Główna - wszystkie przystanki pomiędzy - Lębork (co 60 minut)/dalej do Słupska (co 120 minut) (SKM)
    S4 Gdańsk Główny - wszystkie przystanki pomiędzy - Tczew (co 60 minut) (SKM)
    S5 PKM

    + dodatkowe SKM-ki w godzinach szczytu!

    RE 1 Gdynia Główna - Sopot - Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Pszczółki - Tczew (co 60 minut, bez przystanków pomiędzy, PR)
    RE 2 Gdańsk Główny - Sopot - Gdynia Główna - Reda - Wejherowo - Lębork - Słupsk (co 60 minut, bez przystanków pomiędzy, PR)

    I oczywiście wspólny bilet dla wszystkich w całym województwie, żeby ludzie przesiadali się między różnymi środkami transportu.

    Polecam podcast Poranek RDC nt. kolei z 18.12 z dr. Michałem Beim.

    • 1 0

  • Fakt. te nowe wyświetlacze są do bani, (1)

    - malutka napisy, trzeba blisko podejść, żeby cokolwiek odczytać. Na przystanku na Przymorzu, wyświetlacze i zegary skutecznie zasłaniają małe reklamy zawieszone na słupach oświetleniowych na idiotycznej wysokości (tej samej na, której zamontowano wyświetlacze). Stare wyświetlacze były super, już z daleka było widać za ile minut odjedzie kolejka, ech gdzie te czasy ....

    • 3 0

    • Okulista się kłania

      • 0 0

  • 'nowe' wyswietlacze, to znowu przerost formy nad treścią.

    Po pierwsze: w Polsce wszystko musi długo trwać.Wymiana tak prostych urządzeń też. W normalnym świecie byłoby to zrobione w ciągu 1 dnia.
    Po drugie: "nowe" wyświetlacze potrafią pokazywać bzdury: np. "Odjazd za 2 min" widoczne przez 10 minut, albo pokazywać samą godzinę odjazdu bez kierunku (fałszywą), która nagle się przeobraża w poprawną informację.
    Po trzecie: kiepska identyfikacja składów SKM w systemie, były przypadki, że identyfikowano koparkę na sąsiednim torze (remont) jako SKM i raportowano to jako nadjeżdzającą SKM na kolejnej stacji (dzwoniłem kiedyś do SKM z zapytaniem, że trzeci raz widzę 'wjazd' a nic nie wjeżdża - otrzymałem informację, że to przez remont we Wrzeszczu czy Zabiance system łapie pojazdy na remontowanym odcinku obok).
    Po czwarte: jak SKM nie stać na szybkie działanie i brakuje informacji o odjazdach w Gdańsku Głównym (strzałek), to niech postawią mobilnych pracowników ze strzałkami w ręku!
    Wkurza mnie, że mają takie ogromne przychody a koszty niekonicznie zawsze tam gdzie trzeba.
    Po piąte: inżynierowie mogliby pomyśleć i montować wyświetlacze na peronach tak, by były widoczne również z tunelu (przed wejsciem na peron, żeby można było bez wchodzenia na górę zobaczyć za ile jest odjazd). Programowo montowane są bez ładu i składu.
    Po szóste: te pożal się Boże ekrany LED powinny być 2x większe albo zawierać 2x mniej informacji (max 2 odjazdy).

    • 8 0

  • Skm bilety (1)

    Proszę napisać czemu zabraliscie bilety dekadowe !!! Złodzieje.

    • 2 0

    • wiesz, pasażer na bilecie okresowym, to najgorszy Klient ;) Korzysta często a płaci średnio najmniej za 1 przejazd.

      Kiedyś u pewnego organizatora przewozów podkreśliłem, że jestem stałym użytkownikiem komunikacji zbiorowej na najdroższym bilecie miesięcznym. Usłyszłem, że taki to w sumie najmniej pożądany klient, bo stale korzysta z komunikacji, ale średnio płaci najmniej za 1 przejazd. To takie teraz chore myślenie modne.. Dziecko w rodzinie, też teraz jest KOSZTEM.

      Przewoźnicy najchętniej wszystkich widzieliby na biletach jednorazowych ;)))))

      • 6 0

  • Powinni zakupić co najmniej kilkanaście nowych pociągów - takich, aby nie było dziury do peronu

    • 1 0

  • Postkomunistyczny skansen (2)

    Tzw SKM to typowe postkomunistyczne mauzoleum.Mentalnosc zarzadzajacych ta firma ma niestety wiele wspolnego z komuna, bo niestety zamiast dopasowac wszystko do potrzeb i wygod pasazerow, to pasazerowie musza sie dopasowywac do SKM, albo inaczej do "radosnej" tworczosci bonzow zarzadzajacych ta spolka. Nie potrafia rozwiazac tak banalnego problema jak odstep miedzy peronem i wagonem (takich "dziur" nie spotkasz nawet w Ameryce Poludniowej), nie potrafia zdobyc funduszy na zakup nowych kolejek (restauruja wraki z lat 70 tych) i teraz wymyslili calkowiecie do niczego sie nadajace tablice "iformacyjne"(ktos wzial niezla kase za te nastepny poroniony pomysl dzialaczy SKM). Ceny biletow sa porownywalne z cenami w Europie Zachodniej a jakosc uslug zalosna. W SKM potrzebne sa wielkie zmiany,bo inaczej bedzie to ciagle latanie dziur, reanimowanie trupa. SKM potrzebuje menedzerow z prawdziwego zdarzenia

    • 3 0

    • ja tam jestem menagierem i koniec

      • 0 0

    • Taxi na ciebie czeka.

      • 0 0

  • ;o (1)

    Czcionka na tablicach za mała? Chyba ktoś tu ma za słabe okulary albo jest nie przymierzajac niedowidzący..Jedyne do czego sie moge przyczepic to 1-2min rozbieznosci w czasie (zegarek na tablicy sie nieco spieszy)

    • 2 4

    • prowokacja

      az tak głupich panien nie ma

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane