• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie z taryfami w dniu podwyżki cen biletów

Michał Brancewicz
1 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dostępne bilety z taryfy MZKZG w aplikacji jakdojadę.
  • Dostępne bilety z taryfy MZKZG w aplikacji mobilet.

Podwyżka cen biletów zaskoczyła mieszkańców Trójmiasta. Nie chodzi jednak o sam wzrost cen, a o różne taryfy. Wyjaśniamy, o co chodzi.



Znasz dobrze taryfy biletowe?

Zacznijmy od tego, że w Trójmieście obowiązują dwie taryfy biletowe: gminne (Gdańsk i Gdynia) oraz metropolitalne (MZKZG).

Mimo że od lat mówi się o ich ujednoliceniu, to jednak ceny w poszczególnych taryfach wciąż są inne.

Na gminnym bilecie można korzystać albo z pojazdów ZTM Gdańsk, albo ZKM Gdynia. Nie można łączyć ofert przewoźników.

Po podwyżce cena takiego biletu wzrosła z 4,40 zł na 4,80 zł. Przy okazji wydłużył się jednak czas jego ważności z 60 do 75 minut. Całkowicie wycofany został bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł.

W aplikacjach tylko bilety metropolitalne



  • Taryfa gminna obowiązująca w ZKM Gdynia.
  • Taryfa gminna obowiązująca w ZTM Gdańsk.
Inaczej, po podwyżkach, wygląda cennik biletów metropolitalnych MZKZG. Tutaj nadal istnieje bilet jednoprzejazdowy i kosztuje on 4,60 zł. Natomiast za bilet 75-minutowy trzeba zapłacić 5 zł.

Na takim bilecie istnieje możliwość przesiadki np. z autobusu czy tramwaju ZTM Gdańsk na autobus lub trolejbus ZKM Gdynia i odwrotnie. Oczywiście w czasie tych 75 minut.

Obecnie wiele osób kupuje pojedyncze bilety w aplikacjach. A tam dostępna jest wyłącznie oferta MZKZG. Dlatego nasi czytelnicy ze zdziwieniem zauważyli dzisiaj, że za bilet 75-minutowy muszą zapłacić nie 4,80 zł a 5 zł.

  • Cennik biletów metropolitalnych (MZKZG).
  • Cennik biletów metropolitalnych (MZKZG).
- Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku czy u kierowcy - dziwi się gdynianin we wpisie do Raportu z Trójmiasta.
Podobne wątpliwości zgłaszali nam mailowo i telefonicznie inni użytkownicy komunikacji miejskiej.

- Mobilet ma zarówno bilet jednoprzejazdowy, jak i 75-minutowy, ale ten za 5 zł na linie zwykłe, nie za 4,80 zł, jak zapowiadali - informuje pani Ewa.

Dyrektor ZTM Gdańsk wyjaśnia niuanse w taryfie biletowej



- Kupując taki bilet w aplikacji na jeden przejazd (jest to bilet metropolitalny na jedną konkretną linię w danej sieci), zapłacimy mniej, niż kupując bilet papierowy, bo 4,60 zł za normalny i 2,30 zł za bilet ulgowy. Jechać możemy wówczas jedną linią np. tramwajem linii 2 lub autobusem linii 117 - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Natomiast kupując w aplikacji bilet do 75 minut za 5 zł (bilet metropolitalny), możemy jechać kilkoma środkami transportu nie tylko w sieci ZTM w Gdańsku, także np. trolejbusem w Gdyni, albo autobusem gdyńskiego ZKM. Taki sam bilet papierowy ZTM w Gdańsku (za 4,80 zł do 75 minut) nie uprawnia do podróży poza siecią ZTM w Gdańsku, np. nie możemy się przesiąść na trolejbus do Gdyni.
Aktualne ceny jednorazowych biletów w Trójmieście:

  • Bilet 75-minutowy jednego przewoźnika (ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia) - 4,80 zł
  • Bilet 75-minutowy (MZKZG - można na nim jechać pojazdami ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia) - 5 zł
  • Bilet na jeden przejazd (MZKZG) - 4,60 zł
08:12 2 CZERWCA 22

Nowe bilety (12 opinii)

Odnośnie nowych cen biletów...ztm gda robi nas w bambuko twierdzac,że aby poruszać się z przesiadkami po Gdańsku należy kupić bilet za 5 zł...na ich stronie jest napisane zupełnie co innego...czy ktos za to odpowie?
Odnośnie nowych cen biletów...ztm gda robi nas w bambuko twierdzac,że aby poruszać się z przesiadkami po Gdańsku należy kupić bilet za 5 zł...na ich stronie jest napisane zupełnie co innego...czy ktos za to odpowie?

Opinie (516) ponad 20 zablokowanych

  • zrobili z ludzi niewolników,ciąłe podwyżki,nowe podatki i opowieści o niemieckich zarobkach że są podobne do polskich. (1)

    • 6 0

    • kto zrobił?

      • 0 3

  • Dopóki niw wejdą zupełnie nowi ludzi do władzy to w tym kraju nigdy nie będzie dobrze.Ciągłe obiecywanie od dziesiątek lat niczego nie zmieniło.Wynagrodzenia w stosunku do podwyżek cen,stoja w miejscu.Niemcy zarabiają cztery razy więcej i maja niższe ceny towarów.Wstyd dla narodu.Czuć że ludzie sa w polsce zmeczeni ciagłym dojenem i zakłamaniem.

    • 9 0

  • Ciężko wybrać,czy złodziei PO czy kłamców PIS.

    • 3 1

  • Co za bełkot...

    To jest sztuka, żeby z tak prostej sprawy zrobić temat na wykład uniwersytecki.

    • 7 0

  • komunikacyjny dramat

    Trójmiasto jest bezradne jeśli chodzi o komunikację. Dziadostwo do kwadratu:
    - brak biletów czasowych na krótkie trasy np. 15 minutowych
    - brak skomunikowania
    - brak wpięcia PKM w SKM
    - brak rowerów miejskich
    Żenujące.

    • 9 0

  • Aplikacje bezużyteczna

    Teraz aplikacje od kupowania biletów są bezużyteczne, bo nie mogę kupić biletu jz przesiadkami, do podróżowania tylko w Gdańsku, a muszę płacić za niego 5 zamiast 4,6. Biletów w autobusach itd kupić nie można, kiosków brak, podobnie z automatami, albo ich nie ma albo po prostu nie działają. Przesiadka na samochód wydaje się jedyną logiczną i tak trzeba zrobić, niech sami sobie używają tego burdelu, który zrobili.

    • 7 0

  • Polacy muszą wyrównać straty (2)

    jakie poniosło ZTM za bilety darmowe dla "uchodzców"

    • 5 3

    • Nie ma czegoś takiego jak darmowy obiad

      • 0 1

    • Gdańszczanie najbardziej....

      • 0 0

  • Od ćwierć wieku ujednolicają taryfę

    I jeszcze nie ujednolicili, a nawet jest coraz gorzej. Okazuje się, że kwestię jednolitej taryfy najlepiej rozwiązano w PRL, jak było jedno wielkie WPK.

    • 6 0

  • Niech to upadnie (1)

    Oby ZKM upadło. Idioci w Radach robią wszystko by pozbyć się kierowców samochodów. Mam nadzieję, że kierowcy opuszczą Gdynię i reszta, lepsza część miasta, niech podzieli się wszystkimi wydatkami i świetnymi pomysłami d**ila Szczurka czy innych radnych jak ta Domozych... Jak najdalej od Gdyni trzeba się trzymać.

    • 4 0

    • Ja mam takie wrażenie, graniczące z pewnością, że Gdynia, a przynajmniej jej centrum i okolice, jest przekształcana w jakiś pseudo kurort dla wybranych, krewnych i znajomych królika. Im właśnie o to chodzi, żeby jak najwięcej ludzi z miasta wykurzyć.

      I nie mówmy o radach. To są klakierzy grupy trzymającej władzę.

      • 0 0

  • Cała nadzieja w prywatnym transporcie zbiorowym

    Jakiś nieduży bus kursujący na najczęściej uczęszczanych trasach, opłata 1.5zł ew. 2zł za parę przystanków i jazda. Mogę się założyć, że chętnych byłoby full. Taki bus przewiózłby setki osób dziennie. Przy powiedzmy 200 osobach to daje 300-400zł dziennie. Gdyby bus był na gaz to już w ogóle taniocha w utrzymaniu takiej "linii". Opcja z karnetami np. na 10 przejazdów, karnet dziurkowany przy wejściu, też wchodzi w grę, można się bawić rozmaicie. Tylko pytanie czy bus może legalnie korzystać z zatok autobusowych. Z przystanku nie, ale z zatoki chyba może, stając na końcu?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane