- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (60 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (43 opinie)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (392 opinie)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (122 opinie)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (307 opinii)
Zamieszanie z taryfami w dniu podwyżki cen biletów
Podwyżka cen biletów zaskoczyła mieszkańców Trójmiasta. Nie chodzi jednak o sam wzrost cen, a o różne taryfy. Wyjaśniamy, o co chodzi.
Mimo że od lat mówi się o ich ujednoliceniu, to jednak ceny w poszczególnych taryfach wciąż są inne.
Na gminnym bilecie można korzystać albo z pojazdów ZTM Gdańsk, albo ZKM Gdynia. Nie można łączyć ofert przewoźników.
Po podwyżce cena takiego biletu wzrosła z 4,40 zł na 4,80 zł. Przy okazji wydłużył się jednak czas jego ważności z 60 do 75 minut. Całkowicie wycofany został bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł.
W aplikacjach tylko bilety metropolitalne
Inaczej, po podwyżkach, wygląda cennik biletów metropolitalnych MZKZG. Tutaj nadal istnieje bilet jednoprzejazdowy i kosztuje on 4,60 zł. Natomiast za bilet 75-minutowy trzeba zapłacić 5 zł.
Na takim bilecie istnieje możliwość przesiadki np. z autobusu czy tramwaju ZTM Gdańsk na autobus lub trolejbus ZKM Gdynia i odwrotnie. Oczywiście w czasie tych 75 minut.
Obecnie wiele osób kupuje pojedyncze bilety w aplikacjach. A tam dostępna jest wyłącznie oferta MZKZG. Dlatego nasi czytelnicy ze zdziwieniem zauważyli dzisiaj, że za bilet 75-minutowy muszą zapłacić nie 4,80 zł a 5 zł.
- Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku czy u kierowcy - dziwi się gdynianin we wpisie do Raportu z Trójmiasta.
Podobne wątpliwości zgłaszali nam mailowo i telefonicznie inni użytkownicy komunikacji miejskiej.
- Mobilet ma zarówno bilet jednoprzejazdowy, jak i 75-minutowy, ale ten za 5 zł na linie zwykłe, nie za 4,80 zł, jak zapowiadali - informuje pani Ewa.
Dyrektor ZTM Gdańsk wyjaśnia niuanse w taryfie biletowej
- Kupując taki bilet w aplikacji na jeden przejazd (jest to bilet metropolitalny na jedną konkretną linię w danej sieci), zapłacimy mniej, niż kupując bilet papierowy, bo 4,60 zł za normalny i 2,30 zł za bilet ulgowy. Jechać możemy wówczas jedną linią np. tramwajem linii 2 lub autobusem linii 117 - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Natomiast kupując w aplikacji bilet do 75 minut za 5 zł (bilet metropolitalny), możemy jechać kilkoma środkami transportu nie tylko w sieci ZTM w Gdańsku, także np. trolejbusem w Gdyni, albo autobusem gdyńskiego ZKM. Taki sam bilet papierowy ZTM w Gdańsku (za 4,80 zł do 75 minut) nie uprawnia do podróży poza siecią ZTM w Gdańsku, np. nie możemy się przesiąść na trolejbus do Gdyni.
Aktualne ceny jednorazowych biletów w Trójmieście:
- Bilet 75-minutowy jednego przewoźnika (ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia) - 4,80 zł
- Bilet 75-minutowy (MZKZG - można na nim jechać pojazdami ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia) - 5 zł
- Bilet na jeden przejazd (MZKZG) - 4,60 zł
Nowe bilety (12 opinii)
Opinie (516) ponad 20 zablokowanych
-
2022-06-02 10:24
zrobili z ludzi niewolników,ciąłe podwyżki,nowe podatki i opowieści o niemieckich zarobkach że są podobne do polskich. (1)
- 6 0
-
2022-06-02 10:28
kto zrobił?
- 0 3
-
2022-06-02 10:29
Dopóki niw wejdą zupełnie nowi ludzi do władzy to w tym kraju nigdy nie będzie dobrze.Ciągłe obiecywanie od dziesiątek lat niczego nie zmieniło.Wynagrodzenia w stosunku do podwyżek cen,stoja w miejscu.Niemcy zarabiają cztery razy więcej i maja niższe ceny towarów.Wstyd dla narodu.Czuć że ludzie sa w polsce zmeczeni ciagłym dojenem i zakłamaniem.
- 9 0
-
2022-06-02 10:31
Ciężko wybrać,czy złodziei PO czy kłamców PIS.
- 3 1
-
2022-06-02 10:34
Co za bełkot...
To jest sztuka, żeby z tak prostej sprawy zrobić temat na wykład uniwersytecki.
- 7 0
-
2022-06-02 11:19
komunikacyjny dramat
Trójmiasto jest bezradne jeśli chodzi o komunikację. Dziadostwo do kwadratu:
- brak biletów czasowych na krótkie trasy np. 15 minutowych
- brak skomunikowania
- brak wpięcia PKM w SKM
- brak rowerów miejskich
Żenujące.- 9 0
-
2022-06-02 11:32
Aplikacje bezużyteczna
Teraz aplikacje od kupowania biletów są bezużyteczne, bo nie mogę kupić biletu jz przesiadkami, do podróżowania tylko w Gdańsku, a muszę płacić za niego 5 zamiast 4,6. Biletów w autobusach itd kupić nie można, kiosków brak, podobnie z automatami, albo ich nie ma albo po prostu nie działają. Przesiadka na samochód wydaje się jedyną logiczną i tak trzeba zrobić, niech sami sobie używają tego burdelu, który zrobili.
- 7 0
-
2022-06-02 11:52
Polacy muszą wyrównać straty (2)
jakie poniosło ZTM za bilety darmowe dla "uchodzców"
- 5 3
-
2022-06-02 12:24
Nie ma czegoś takiego jak darmowy obiad
- 0 1
-
2022-06-03 19:59
Gdańszczanie najbardziej....
- 0 0
-
2022-06-02 13:08
Od ćwierć wieku ujednolicają taryfę
I jeszcze nie ujednolicili, a nawet jest coraz gorzej. Okazuje się, że kwestię jednolitej taryfy najlepiej rozwiązano w PRL, jak było jedno wielkie WPK.
- 6 0
-
2022-06-02 14:48
Niech to upadnie (1)
Oby ZKM upadło. Idioci w Radach robią wszystko by pozbyć się kierowców samochodów. Mam nadzieję, że kierowcy opuszczą Gdynię i reszta, lepsza część miasta, niech podzieli się wszystkimi wydatkami i świetnymi pomysłami d**ila Szczurka czy innych radnych jak ta Domozych... Jak najdalej od Gdyni trzeba się trzymać.
- 4 0
-
2022-06-02 15:28
Ja mam takie wrażenie, graniczące z pewnością, że Gdynia, a przynajmniej jej centrum i okolice, jest przekształcana w jakiś pseudo kurort dla wybranych, krewnych i znajomych królika. Im właśnie o to chodzi, żeby jak najwięcej ludzi z miasta wykurzyć.
I nie mówmy o radach. To są klakierzy grupy trzymającej władzę.- 0 0
-
2022-06-02 21:08
Cała nadzieja w prywatnym transporcie zbiorowym
Jakiś nieduży bus kursujący na najczęściej uczęszczanych trasach, opłata 1.5zł ew. 2zł za parę przystanków i jazda. Mogę się założyć, że chętnych byłoby full. Taki bus przewiózłby setki osób dziennie. Przy powiedzmy 200 osobach to daje 300-400zł dziennie. Gdyby bus był na gaz to już w ogóle taniocha w utrzymaniu takiej "linii". Opcja z karnetami np. na 10 przejazdów, karnet dziurkowany przy wejściu, też wchodzi w grę, można się bawić rozmaicie. Tylko pytanie czy bus może legalnie korzystać z zatok autobusowych. Z przystanku nie, ale z zatoki chyba może, stając na końcu?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.