• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie z taryfami w dniu podwyżki cen biletów

Michał Brancewicz
1 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dostępne bilety z taryfy MZKZG w aplikacji jakdojadę.
  • Dostępne bilety z taryfy MZKZG w aplikacji mobilet.

Podwyżka cen biletów zaskoczyła mieszkańców Trójmiasta. Nie chodzi jednak o sam wzrost cen, a o różne taryfy. Wyjaśniamy, o co chodzi.



Znasz dobrze taryfy biletowe?

Zacznijmy od tego, że w Trójmieście obowiązują dwie taryfy biletowe: gminne (Gdańsk i Gdynia) oraz metropolitalne (MZKZG).

Mimo że od lat mówi się o ich ujednoliceniu, to jednak ceny w poszczególnych taryfach wciąż są inne.

Na gminnym bilecie można korzystać albo z pojazdów ZTM Gdańsk, albo ZKM Gdynia. Nie można łączyć ofert przewoźników.

Po podwyżce cena takiego biletu wzrosła z 4,40 zł na 4,80 zł. Przy okazji wydłużył się jednak czas jego ważności z 60 do 75 minut. Całkowicie wycofany został bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł.

W aplikacjach tylko bilety metropolitalne



  • Taryfa gminna obowiązująca w ZKM Gdynia.
  • Taryfa gminna obowiązująca w ZTM Gdańsk.
Inaczej, po podwyżkach, wygląda cennik biletów metropolitalnych MZKZG. Tutaj nadal istnieje bilet jednoprzejazdowy i kosztuje on 4,60 zł. Natomiast za bilet 75-minutowy trzeba zapłacić 5 zł.

Na takim bilecie istnieje możliwość przesiadki np. z autobusu czy tramwaju ZTM Gdańsk na autobus lub trolejbus ZKM Gdynia i odwrotnie. Oczywiście w czasie tych 75 minut.

Obecnie wiele osób kupuje pojedyncze bilety w aplikacjach. A tam dostępna jest wyłącznie oferta MZKZG. Dlatego nasi czytelnicy ze zdziwieniem zauważyli dzisiaj, że za bilet 75-minutowy muszą zapłacić nie 4,80 zł a 5 zł.

  • Cennik biletów metropolitalnych (MZKZG).
  • Cennik biletów metropolitalnych (MZKZG).
- Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku czy u kierowcy - dziwi się gdynianin we wpisie do Raportu z Trójmiasta.
Podobne wątpliwości zgłaszali nam mailowo i telefonicznie inni użytkownicy komunikacji miejskiej.

- Mobilet ma zarówno bilet jednoprzejazdowy, jak i 75-minutowy, ale ten za 5 zł na linie zwykłe, nie za 4,80 zł, jak zapowiadali - informuje pani Ewa.

Dyrektor ZTM Gdańsk wyjaśnia niuanse w taryfie biletowej



- Kupując taki bilet w aplikacji na jeden przejazd (jest to bilet metropolitalny na jedną konkretną linię w danej sieci), zapłacimy mniej, niż kupując bilet papierowy, bo 4,60 zł za normalny i 2,30 zł za bilet ulgowy. Jechać możemy wówczas jedną linią np. tramwajem linii 2 lub autobusem linii 117 - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Natomiast kupując w aplikacji bilet do 75 minut za 5 zł (bilet metropolitalny), możemy jechać kilkoma środkami transportu nie tylko w sieci ZTM w Gdańsku, także np. trolejbusem w Gdyni, albo autobusem gdyńskiego ZKM. Taki sam bilet papierowy ZTM w Gdańsku (za 4,80 zł do 75 minut) nie uprawnia do podróży poza siecią ZTM w Gdańsku, np. nie możemy się przesiąść na trolejbus do Gdyni.
Aktualne ceny jednorazowych biletów w Trójmieście:

  • Bilet 75-minutowy jednego przewoźnika (ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia) - 4,80 zł
  • Bilet 75-minutowy (MZKZG - można na nim jechać pojazdami ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia) - 5 zł
  • Bilet na jeden przejazd (MZKZG) - 4,60 zł
08:12 2 CZERWCA 22

Nowe bilety (12 opinii)

Odnośnie nowych cen biletów...ztm gda robi nas w bambuko twierdzac,że aby poruszać się z przesiadkami po Gdańsku należy kupić bilet za 5 zł...na ich stronie jest napisane zupełnie co innego...czy ktos za to odpowie?
Odnośnie nowych cen biletów...ztm gda robi nas w bambuko twierdzac,że aby poruszać się z przesiadkami po Gdańsku należy kupić bilet za 5 zł...na ich stronie jest napisane zupełnie co innego...czy ktos za to odpowie?

Opinie (516) ponad 20 zablokowanych

  • ubery i bolty znowu zarobia

    szkoda tylko,ze bezpieczenstwa dla kobiet nie potrafia zapewnic

    • 15 0

  • Dorośli niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym

    Nie mają ulg ani bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską w Gdańsku.Rent nie pobierają,pracują nawet często na ułamek etatu,żeby być pomiędzy ludźmi.W innych miastach mają ulgi tacy chorzy.

    • 4 3

  • anglicy metropolie ogarneli biletem jednoprzejadowym z daily cap (cena za 3 bilety i nie wiecej bez znaczenia ile jezdzisz) (1)

    lub tygodniowy, miesieczny, roczny. i tle w temacie biletow.

    • 15 0

    • To samo w Niemczech

      Związki komunikacyjne obejmują tereny wielkości połowy naszego województwa, a płacisz tylko za ilość granic gmin, które przekraczasz.

      • 2 0

  • Jest jeszcze na telefoniczny na pospieszne za 6zł, a miało być 75min za 5zł. Narobili tyle różnych taryf żeby się ludzie mylili i mandaciki płacili.

    • 14 0

  • Po wyjaśnieniu nic nie rozumiem. :DDD (1)

    • 25 1

    • Najważniejsze,że umysł gimnastykujesz.Myśl pozytywnie.

      • 3 0

  • (1)

    Zlikwidować trzy oddzielne miasta i założyć jedno miasto Trójmiasto z dzielnicami. Będzie jeden urząd miejski, jedna komunikacja, jedne przepisy i taryfy na autobusy i skm. Może jakieś referendum w tej sprawie przed kolejnymi wyborami. Za dużo prezydentów to za dużo problemów.

    • 20 1

    • Ty jakiś krewny Sasina jesteś ? Ten as chciał też zrobić Warszawę od Radomia po Olsztyn

      • 1 1

  • (2)

    Jestem u rodziny w Ostrowcu Świętokrzyskim tu bilet jest po 1,80, można, a nie tylko doić tych biednych ludzi

    • 27 0

    • Ale oni nie mają rydwanów wolności, a my mamy.

      • 8 0

    • bogata gmina

      • 3 0

  • Może bilety liczone od liczby przystanków? (4)

    To byłby najbardziej sprawiedliwy przelicznik.
    Skanujesz przy wsiadaniu i wysiadaniu.
    Jaki jest sens płacić tyle samo za 2 czy 20 przystanków?

    • 16 2

    • A jak nie zeskanujesz przy wyjściu bo tramwaj pełny a ty wysiadać musisz?

      • 0 1

    • Po co taki szpagat. bilet 15, 30, 45, 60, i 90 minutowy

      • 4 0

    • Proponowałem taki system już z 10 lat temu. Mogę to gratis zaprojektować i uruchomić testowo w miesiąc. Ale nie byli zainteresowani.

      • 4 0

    • Tak jest w Amsterdamie

      • 1 0

  • chaos

    Te ceny biletów i ich rodzaje są kompletnie niezrozumiałe dla turystów, nie mówiąc o cudzoziemcach odwiedzających Trójmiasto !!! Brawo, ktoś doprawdy pomyślał...

    • 22 0

  • Sprywatyzować to dziadowstwo (1)

    • 14 1

    • Jeżeli wpływy z biletów to 50 % kosztów utrzymania to kto po sprywatyzowaniu dołożyłby następne 20% zakładając że prywatny właściciel obniżyłby w jakiś sposób koszty działalności o 30% . Ile wtedy by kosztował bilet ?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane