• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięto skrót pomiędzy Gdynią a Rumią

Michał Sielski
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
  • Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdynia będzie teraz rzeczywiście niedostępna dla samochodów.
  • Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdynia będzie teraz rzeczywiście niedostępna dla samochodów.
  • Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdynia będzie teraz rzeczywiście niedostępna dla samochodów.
  • Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdynia będzie teraz rzeczywiście niedostępna dla samochodów.
  • Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdynia będzie teraz rzeczywiście niedostępna dla samochodów.

Kierowcy nie wjadą już na tzw. popiołówkę pomiędzy Gdynią a Rumią. Od strony Rumi stoją już tam bowiem solidne bariery, a dojazd od strony Gdyni możliwy jest tylko dla działkowców. Droga wciąż jest dostępna dla rowerzystów.



Czy droga pomiędzy Gdynią a Rumią powinna być dostępna dla aut?

Asfaltowa droga pomiędzy ul. PuckąMapka w Gdyni a DębogórzemMapka jest własnością Elektrociepłowni. Przed laty była wykorzystywana do transportu popiołów w stronę Rewy. Od długiego czasu popioły składowane są w silosie na terenie elektrociepłowni, a na drogę mogą wjechać tylko pojazdy z identyfikatorami oraz rowerzyści. Tyle teoria.

W praktyce droga była dla wielu kierowców alternatywą wobec często zakorkowanej ul. Hutniczej czy nawet ul. Morskiej. Nie było dnia, by nie jechało nią mnóstwo kierowców, nawet wtedy, gdy korków na głównej trasie nie było. Policja pojawiała się tam rzadko, a nawet gdy była, to mandat za takie wykroczenie wynosił 100 zł. Ryzyko więc niewielkie, a kara też z nóg nie zwalała.

Droga Elektrociepłowni jest częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10. Droga Elektrociepłowni jest częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10.
Teraz przejazd nie jest już jednak możliwy. Od 1 lutego 2021 roku wprowadzona została bowiem zmiana organizacji ruchu na ul. Łąkowej w DębogórzuMapka. Droga jest dostępna tylko dla ruchu pieszo-rowerowego, przy czym zapewniony został dojazd do nieruchomości do niej przylegających. Na jej końcu są już jednak solidne zapory, więc tranzytowy przejazd samochodem jest po prostu niemożliwy.

Docelowo: Droga Trzech Powiatów



Docelowo powstanie tu Droga Trzech Powiatów z wydzieloną drogą dla rowerów. Docelowo powstanie tu Droga Trzech Powiatów z wydzieloną drogą dla rowerów.
W przyszłości w śladzie "popiołówki" będzie Droga Trzech Powiatów. To wspólna inwestycja Gdyni, Rumi i Kosakowa, które ustaliły, że zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym ubiegłego roku wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów. Do rozpoczęcia prac jeszcze daleko. Pojawił się jednak pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.

Droga Trzech Powiatów nadal na papierze

09:21 3 LUTEGO 21

Zamknięto tzw. popiołówkę przy elektrociepłowni w Gdyni (23 opinie)

Gratulacje dla tego, kto zablokował od strony Rumi drogę elektrociepłowni, tzw. popiołówkę. To była jedyna alternatywa dla wiecznie zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej..
Gratulacje dla tego, kto zablokował od strony Rumi drogę elektrociepłowni, tzw. popiołówkę. To była jedyna alternatywa dla wiecznie zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej..

Opinie (427) ponad 20 zablokowanych

  • Nic tylko utrudnić ludziom życie.

    To chyba jedyne za co urzędasy biorą pieniądze jako dobrze wykonaną robotę!

    • 15 12

  • Dlaczego policja pilnowała prywatnej drogi ???? (1)

    ...

    • 7 6

    • Raczej nie pilnowała

      Poza tym na tej drodze obowiązywały przepisy ruchu drogowego - to była strefa ruchu.

      • 1 0

  • "za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję"

    Powinni upublicznić koncepcję za 300 tys. zł

    • 8 3

  • Droga trzech powiatów... Brzmi jak tama trzech przełomów w Chinach..

    Inwestycja na miarę naszych możliwości na papierze ....

    • 7 3

  • idioci . (6)

    Jak coś funkcjonuje, to trzeba to rozwijać i poprawiać, aby służyło wszystkim . A tu jak zwykle. Zamknąć ! Nie wolno ! Karać ! Nigdy ułatwić życie , czy usprawnić ruch . ! Beton urzędniczy .Bolszewia z czasów bieruta i gomółki się kłania.

    • 23 18

    • No z jednym się nie zgadzam, (2)

      Nie jestem fanem socjalizmu, ale kiedy Elektrociepłownia była własnością wspólną, ludu pracującego, tenże lud pracujący mógł łatwiej wyegzekwować korzystanie ze wspólnej własności. Podniesienie na plenum KC czy KW problemu niezrozumiałego zamknięcia drogi skończyłoby się skandalem i szybkim odwrotem tych co to zrobili

      • 2 2

      • Hahaha na pewmo. (1)

        Tyle że wtedy "lud pracujący" rzadko miał własny samochód.

        • 9 1

        • Hahaha, hahaha co to znaczy rzadko

          Obejrzyj sobie czterdziestolatka i zobacz samochody, sposoby myślenia ... i kto jeździł rowerem, może zrozumiesz.
          Ja trabantem, z ojcem zjeździłem całą Polskę wzdłuż i wszerz a w pracowniczej Nysce jeździłem na wakacyjne obozy z innymi dzieciakami
          Głupot było jakby mniej, fakt, chyba dlatego, że internetu nie było ...

          • 1 1

    • Zgadzam się (1)

      Tak jak ktoś np. codziennie kradł bułki z żabki i go nigdy nie złapali. Przeszkadzało komuś? Czemu mieliby się zacząć czepiać? Przecie działało, to trzeba rozwijać.

      • 5 3

      • złapali cię ?

        nic się nie martw , kasta cię wypuści. Tylko zapisz się na listę u Nojmana.

        • 1 3

    • Bolszewia - zakazać właścicielowi terenu rozporządzania nim.

      • 1 1

  • Najłatwiej zamknąć

    Tylko budują blok na bloku, a o drogach zapominają. Coraz więcej aut jeździ ale najlepiej zamknąć i zakorkować miasta. Dramat

    • 15 14

  • No to teraz wkurzyli kierowców. O jeszcze większych korkach nie wspomnę. (5)

    Cóż, gdyńscy urzędnicy nie są od tego, żeby ułatwiać życie mieszkańcom. Dalej głosujcie na obecnego prezydenta, który w politykę poszedł a nie w samorządy. Zdaje się, że ma inny plan na siebie.

    • 21 12

    • Zgadzam sie. Nie chodzi o te konkretna drogę, chodzi o alternatywę, której urzędnicy nie przedstawili! (2)

      Zamknęli i koniec kropka! O zielonej fali, o której mówiono latami i to nie tylko w Gdyni ale tez w Gdańsku czy w Sopocie, cisza jak makiem zasiał. Cóż, tu trzeba logistyki, strategii czy inteligencji jak rozwiązać problem ale tego próżno szukać wśród urzędników. Pod dywan i załatwione!

      • 4 3

      • Fakt, urzędnicy jedyne co wiedzą i potrafią, to wyciągać łapy po pieniądze mieszkańców! (1)

        Horrendalne stawiki za wywóz śmieci, ścieki, wodę, czynsze, ogrzewanie, parkowanie, itd, itp! Tak najłatwiej ale załatać głupią dziurę w jezdni, już nie!

        • 2 1

        • Racja

          Powolali jakas Spolke Wody Polskie .

          Wszyscy znajomi i poklepywacze musza zarobic .

          Tanie panstwo .

          • 2 1

    • Noo

      Lepiej ten niz kazdy inny .

      • 0 1

    • ale to mieszkancy Gdyni tamtedy pedzali?

      czy mieszkańcy podmiejskich wiosek, którzy jak zwykle, najwiecej krzycza na co miasto wydawać pieniadze oraz na to, zeby im łatwiej na wioske było wrocic

      • 1 2

  • Pier...le drogę czerwoną, ciągle tylko gadanie a nic się nie dzieje. Na Hel fajnie się jedzie panowie i panie posłowie ?

    A port się dusi przez waszą indolencję.

    • 12 3

  • Trzeba nowennę przebłagalną ogłosić do Świętej Przepustowości!

    • 8 4

  • Bardzo dobrze bo jeżdżą tam tymi autami jak wariaci niech stoją sobie w korkach na hutniczej

    • 22 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane