- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga
W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. Unruga w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. Unruga. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.
Zmiana organizacji ruchu na Unruga
- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.
- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.
Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.
Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?
Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.
- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.
Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem
Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.
- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-01 08:41
Kolejka! (5)
Kolejne inwestycje, które mają się nijak do wzrastającej ilości mieszkańców. Nie chcę myśleć jakie będą utrudnienia w tym czasie...Czas najwyższy pomyśleć aby odciążyć północną część miasta kolejką. Duża część mieszkańców skorzystała by z możliwości dojazdu do pracy bez korków i w bardziej ekonomiczny sposób. Ale jak to bywa od lat o tej części Gdyni to już chyba sam diabeł zapomniał.
- 123 7
-
2023-12-01 20:47
taa, jasne (1)
a wiesz że skm z głównej do Chyloni jedzie 10 minut? to jest tyle samo co autobus z dworca do Obłuża centrum, pociąg do Obłuża by jechał minimum 15 minut no bo przecież jedzie przez Chylonię a do tego zatrzymywałby się w dużo gorszych miejscach niż autobus, no i kto niby ma iść 10 minut dłużej na pociąg który jedzie 5 minut dłużej?
- 3 0
-
2023-12-02 09:49
zz dworca do Obłuża centrum w 10 minut? Co Ty pieprzysz. Chyba, że o 2 w nocy.
- 2 1
-
2023-12-01 10:49
Kolejka do Północnych Dzielnic Gdyni
Są tory i perony tylko odświeżyć i jazda, ale sprawa przerasta Szczurka
- 18 2
-
2023-12-01 10:13
Ja od wielu lat mówię, że priorytetem nr 1 powinien być most nad portem
Nie takie mosty istnieją na świecie, to nie jest niemożliwa inwestycja. Ale tu jest Polska i nie jest ona możliwa...
- 10 4
-
2023-12-01 09:07
przecież robią buspas
- 7 11
-
2023-12-01 07:55
Wspaniała wiadomość (59)
Bardzo się cieszę na tą przebudowę i bardzo na nią czekałem. Rozwiązanie jakie wprowadzono, z priorytetem dla transportu zbiorowego, może kontrowersyjne ale wpisuje się w realne potrzeby. No i w końcu ścieżka rowerowa.
Ludzie przesiądźcie się z samochodów na autobus lub rowery. Będziemy mieli mniej korków.- 49 136
-
2023-12-02 20:54
Ja się przesiadłem ze zbiorówki do samochodu
I dobrze oceniam ten wybór
- 0 0
-
2023-12-01 13:53
Tak, przesiadaj się na rower i zapiedalaj pod górę Bosmańską na Oksywie
- 0 0
-
2023-12-01 12:23
Jadę sobie cieplutkim samochodem i patrzę jak miłośnicy zbiorkomu marzną (2)
bo autobus dopiero za 12 minut
- 1 2
-
2023-12-01 16:27
Ale
robią to za darmo, a Ty bulisz za stanie w korku.
- 0 0
-
2023-12-01 16:05
tworzę sobie korek w którym stoję cieplutkim samochodem
i patrzę jak miłośnicy zbiórkom przejeżdżają obok mnie buspasem :)
- 1 0
-
2023-12-01 11:48
Auto wygrywa
Gdyby komunikacja jezdzila sprawnie, z chęcią bym się na nią przesiadł, w tej chwili z oksywia górnego do firmy na ulice budowlanych tylko samochód, i kosztowo i czasowo.
- 0 0
-
2023-12-01 10:52
Chyba urzędowy wazeliniarz z Oksywia
- 2 0
-
2023-12-01 10:24
Tę.
Poprawianie elementarnych błędów nie jest hejtem.- 0 0
-
2023-12-01 09:50
(1)
Porozmawiamy jak dorosniesz i bedziesz mial 2 lub 3 swoich wlasnych malych dzieci.
- 1 2
-
2023-12-01 10:54
mówisz o tych, które chodzą do pobliskiego przedszkola?
chyba mając dzieci nie kupiłeś mieszkania bez tak podstawowej infrastruktury jak szkoła czy przedszkole?
- 1 0
-
2023-12-01 09:49
Taaa...
Tę przebudowę. Serio.
- 0 0
-
2023-12-01 09:23
(1)
Gdyby kierowcy przesiedli się na autobusy, to komunikacja miejska zdechłaby w jeden poranek! A ten plakat "1 autobus zajmuje mniej miejsca niż 50 samochodów" to ordynarna manipulacja.
- 11 3
-
2023-12-01 09:28
Niech spróbują wsadzić w ten autobus, którym jeżdżą stali pasażerowie dodatkowe osoby z tych 50 samochodów, po 1-2 osoby z każdego samochodu, to nagle by się okazało, że mamy drugie Indie, a mieliśmy być Japonią ;)
- 10 1
-
2023-12-01 09:20
Jarząbek?
- 0 1
-
2023-12-01 09:19
(5)
Tak posłucham ciebie i przesiądę się na rower z przyczepą ! Zabiorę dwójkę dzieci do przyczepki i żonę na ramę , przy temperaturze -8 c ! Jak chcesz pedałować ,to do woli ! Ja wsiadam w cieplutki ,czysty samochód , nastawiam muzyczkę , a w korku popijam poranną kawę z termosu . Dzieci i żona mają komfort , nikt nie musi ,czekać na przepełnione ,brudne i wiecznie spóźnione autobusy z Pogórza .
- 14 4
-
2023-12-01 09:52
Dobra bajeczka, dobra :) (4)
Oczywiście, skrobanie przez pół godziny z nielegalnie włączonym silnikiem, potem godzinę w korku w spalinach z niesprawnych samochodów, a na koniec parkowanie na lewo, bo w centrum nie było miejsca "a ja muszę", pomijasz? :)
A najlepsze jest to, że pokolenie wychowane w PRL uważa stanie w korkach za jakiś luksus :D
Luksus to w 5 minut zaprowadzić dzieci do przedszkola na piechotę i wrócić do pracy z domu, a nie kisić się w aucie, jak biedota w Stanach.- 5 6
-
2023-12-01 10:09
No tak
Ja z hali wyjazdzam jak kolega a ty pedałuj w sniegu
- 1 1
-
2023-12-01 09:56
(2)
Skąd pomysł, że każdy mieszkaniec Gdyni codziennie musi być w centrum? Czy to centrum jest jakieś luksusowe? Czy tam pracują wszyscy mieszkańcy Gdyni? Chyba jednak nie ;)
- 5 2
-
2023-12-01 11:00
(1)
Zaraz się okaże że centrum świeci pustkami, a wszyscy mieszkają i pracują za obwodnicą.
A te poranne i popołudniowe korki to tylko fatamorgana :)- 2 1
-
2023-12-01 11:22
Przecież centrum świeci pustkami. Ani dużych zakładów produkcyjnych, bo poprzenosiły się za miasto, albo do innych dzielnic, życie towarzyskie o 24 prawie nie istnieje, młodzi wybierają Sopot albo Gdańsk na balety, a w tych wielkich biurowcach raz, że nie może pracować każdy, a dwa, mają sporo pustych lokali...
- 1 1
-
2023-12-01 08:46
Dzięki za rade, spróbuję. (13)
Jeszcze nie opracowałam logistyki, żeby zawieźć rowerem trójkę dzieci - dwoje do przedszkola I jedno do żłobka. Może 2 w przyczepce, jedno biegnie za rowerem? Ostatecznie bliźniaki mogą się zmieniać. Potem tym rowerem 17km do pracy,a spowrotem to samo. Rano mozemy wyjechać godzinę wcześniej, ale z odebraniem będzie problem. Oby nie było zasp, bo łopaty do śniegu nie mam gdzie zabrać.
- 22 5
-
2023-12-01 09:51
O Matko! Z powrotem.
- 1 0
-
2023-12-01 09:30
- Zamieszkajmy tutaj, bo jest tanio. (6)
- Ale tu nie ma żadnego żłobka ani szkoły, trzeba będzie wozić dzieci samochodem kilometrami.
- Jakoś to będzie, ważne że mam w tej samej cenie 5m2 więcej niż Grażyna!
A potem płacz...- 5 11
-
2023-12-01 10:07
O mieszkam w centrum (1)
Bo babci się zmarło i kwadrat wpadł za free a teraz opowiadaj banialuki o rowerkach bo nawet auta się nie dorobił a co dopiero kupno mieszkania
- 4 1
-
2023-12-01 10:19
Poza centrum też są dobrze skomunikowane miejsca.
Trzeba tylko pomyśleć, że jak kilometr obok jest tramwaj, czy PKM, to może warto parę groszy dopłacić i mieć go bliżej?
"Dorabianie się auta" to cudowne określenie w kraju, gdzie średnia wartość samochodu to dwie średnie krajowe...- 2 1
-
2023-12-01 09:59
Co ty chłopaku bredzisz ;))
- 0 0
-
2023-12-01 09:46
Oksywie i tanio? Niektóre z nowych mieszkań miały ceny w okolicy 8000-10000 zł/m2. Nie myl gdyńskiej dzielnicy z polami kapusty
- 3 0
-
2023-12-01 09:36
(1)
Ale on nie placze tylko Ty chcesz komuś ustawiać zycie.
- 8 4
-
2023-12-01 09:47
Tak, tak, a kto ciągle beczy o poszerzenie dróg na Południu?
Na dolnym tarasie zawsze masz szkołę i przedszkole w zasięgu buta, więc tu problemu nie ma.
- 2 0
-
2023-12-01 09:18
Komentarz w punkt :) (4)
Brawo za celny komentarz. Mam podobne przemyślenia. Odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że Ci którzy najgłośniej wypisują frazesy o zbiorkomie nie mają potomstwa. Co najwyżej w domku czeka na nich stado Yorków, których nie wypuścisz na dwór przy takiej pogodzie bo albo się zgubią w śniegu albo rozchorują :)
- 19 6
-
2023-12-01 10:52
w 4 na 5 samochodach jedzie jedna osoba (1)
tę trójkę dzieci to rozumiem w bagażniku mają schowane?
- 4 1
-
2023-12-01 12:04
Ciekawa statystyka
Ciekawa statystyka. Jak rozumiem opierasz ja na swoich obserwacjach. Obserwacjach, które pewnie poczyniłeś jadąc do pracy a więc w momencie, w którym zazwyczaj dzieci już dawno są w szkole. No chyba że zabierasz dzieci ze sobą do pracy :)
- 0 3
-
2023-12-01 09:47
Ja zachęcam do jazdy autobusem, a MAM dzieci (1)
ale zachęcam tych, którzy już nie muszą rozwozić dzieci, a takich jest bardzo wielu, lecz uparli się, że nie mogą i już. Bogaci ludzie na swiecie jezdza komunikacja, samochod nie swiadczy o niczym (moze o stanie umyslu najwyzej i kompleksach). Dodam, ze auto w garazu mam - mozna powiedziec, ze jest to auto nawet luksusowe, jezdze nim w weekendy.
- 7 6
-
2023-12-01 11:01
Właśnie o to chodzi. Nie wszyscy musza być tak jak TY. Każdy ma prawo żyć po swojemu. Ale zmuszacie by inni żyli wg was wprowadzając ograniczenia.
- 5 2
-
2023-12-01 08:31
(14)
Widocznie masz dużo wolnego czasu, którego zajęci dorośli ludzie w większości wypadków nie mają. Potrzeby mniejszości to nie potrzeby priorytetowe.
- 15 7
-
2023-12-01 09:57
ale to nie ja tu wybieram transport który generuje gigantyczne korki (4)
- 0 2
-
2023-12-01 10:14
(3)
Wszystko zależy od trasy, natomiast komunikacja miejska też bardzo często stoi w korkach i jedzie dłużej. Spróbuj przejechać w godzinach szczytu z jednego końca Gdyni na drugi komunikacją miejską i samochodem. Samochodem możesz wybrać alternatywną trasę, jak gdzieś napotkasz korek, komunikacja trasy nie zmieni, a pasażerowie raczej nie odpalają GPS-ów, żeby monitorować ruch i nie kombinują, że może tym autobusem naokoło by było lepiej, bo jak już wsiądą w autobus to jadą.
- 2 0
-
2023-12-01 10:50
komunikacja miejska stoi w korkach generowanych przez transport indywidualny (2)
dlatego buduje się buspasy, tak jak w tej właśnie inwestycji
- 7 3
-
2023-12-01 11:10
(1)
To wsadź chociaż połowę tych osób z samochodów w komunikację miejską w obecnym kształcie i módl się, żeby nie było takiej sytuacji jak w Kokoszkach w 1994 roku.
- 2 5
-
2023-12-02 11:09
Minusujący chyba nie mają pojęcia, co się wydarzyło. Wyjaśnię: przeciążenie autobusu skończyło się katastrofą w ruchu lądowym i śmiercią 32 osób.
- 0 0
-
2023-12-01 09:54
(8)
Jakby nie mieli za dużo wolnego czasu, to by nie jeździli samochodem.
W mieście to najpowolniejszy środek transportu, do tego przemieszczając się w ten sposób dosłownie marnujesz czas, bo nie możesz robić nic innego.
( czekam aż ktoś wyskoczy że z Bąkowa do Jankowa, czy na innej wiejskiej trasie jest szybciej samochodem niż komunikacją, więc komunikacja w mieście nie ma sensu :D )- 6 7
-
2023-12-01 12:30
Nie wypowiadaj się bo wychodzisz na palanta
Porównaj sobie przejazd linią 181 Dabrowa Centrum - Sopot. Oficjalnie 30 minut. Realnie 50 plus czas dojścia do obu przystanków plus czas oczekiwania na zbiorkom. Samochodem - 20-25 minut pod drzwi
Gdańsk Dolne Miasto - Gdynia Chwarzno wg jakdojadę 1h 10 minut. Samochodem - 30-40
Wszystko w mieście, a nie w Bąkowie- 5 1
-
2023-12-01 10:59
Trasa Wiczlino -> Witomino przy włączonej (za chwilę znów włączą) sygnalizacji przy obwodnicy. Autobus 45 min w porannym szczycie. Samochód z objazdem przez Marszewo via Obwodnica i potem znów na z obwodnicy na Witomino 25 -30 min. I nawet te cudne buspasy nie pomogą co na Chwarznie budują, bo zapomnieli przejazdy przez ronda dla autobusów zrobić więc muszą się w normalny ruch włączyć.
- 3 1
-
2023-12-01 10:02
(5)
No jasne, bo lepiej poczytać sobie książkę w komunikacji miejskiej jadąc godzinę do pracy z przesiadką, niż jechać 20 minut autem i poczytać sobie książkę w domu na wygodnej kanapie z kubkiem gorącej herbaty w ręku. Rzeczywiście trudny wybór ;)
- 9 5
-
2023-12-01 10:15
(4)
Lepiej czytać sobie książkę jadąc 20 minut tramwajem do pracy, niż stać w korku 30 minut, lampiąc się tępo w światła samochodu przed Tobą.
Skąd ten mit o "godzinie do pracy"? W tyle można dojechać z Lawendowego na Jelitkowo.
Swoją drogą chciałbym zobaczyć taki wyczyn w szczycie samochodem :)- 6 2
-
2023-12-01 11:06
(2)
Mit? Oksywie - Chwaszczyno. 152 o 6:21 spod domu, Z-tka o 6:45 bodajże spod Hali, pod anteną o 7:15 i potem 10 minut z buta, jak jeździłam na 7:30. Jest godzina? Jest nawet delikatnie więcej. Obwodnicą i Trasą Kaszubską 20 minut, no max 25 i bez korków o tej godzinie. Pod same drzwi i nie muszę się telepać przez całe miasto, no i teraz mam na 7. Jest różnica?
- 5 1
-
2023-12-01 14:21
(1)
Tak. Tylko na obwodnicy co jakiś czas też trafią się jakaś sytuacja losowa i jakieś utrudnienia.
- 0 0
-
2023-12-01 14:35
Oczywiście, jak wszędzie, ale ostatnie utrudnienia w tygodniu o godzinie 6:30 trafiłam jak szukali Grzegorza Borysa, czyli już dość dawno. Jak się 4-5 razy w roku przytrafią w godzinach mojego dojazdu do pracy to jest max... Większe problemy mają ci, co jeżdżą później i te problemy są dużo częściej.
- 0 0
-
2023-12-01 10:18
"z Lawendowego na Jelitkowo" i wszystko jasne
- 0 5
-
2023-12-01 08:17
do żabki rowerem może ma sens, ale wystaw nos nieco dalej niż własne potrzeby (5)
dojeżdzaj codziennie 30km do gdańska to pogadamy
- 32 5
-
2023-12-01 20:49
wystarczy rowerem do pociągu dojechać
akurat z Obłuża do Chylonii jest blisko, byłoby znacznie bliżej do Grabówka ale Gdynia jest taka prorowerowa że aż zapomnieli połączyć te dzielnice
- 3 0
-
2023-12-01 09:18
Jak ktoś tyle dojeżdża
To często korzysta z połączenia autobusu i kolejki. Przyspieszenie komunikacji miejskiej w tym jedynie pomoże. Można też łączyć rower z kolejką. Na Zachodzie jest to bardzo popularny sposób przemieszczania się, czyli łączenie roweru z koleją, specjalnie buduje się duże rowerowe parkingi przesiadkowe przy stacjach.
- 12 11
-
2023-12-01 09:08
przecież nie likwidują drogi dla transportu indywidualnego (2)
- 9 4
-
2023-12-01 10:54
(1)
Ale tez go nie usprawniają tylko podporządkowują pod autobusy. A to będzie rodzić większe korki.
- 6 6
-
2023-12-01 16:02
i prawidłowo
takie są priorytety
- 2 3
-
2023-12-01 08:10
nie kontrowersyjne (3)
tylko zgodne ze strategią całego cywilizowanego świata
- 16 26
-
2023-12-01 11:20
Bogatym jest za ciasno wszędzie, bo się plebs rozlał po całym świecie, nie tylko w miastach.
więc trzeba zagonić do zagrody. Stąd "ślady węglowe", zamykanie centrów miast dla samochodów i zwężanie jezdni, kolejne buspasy bez jakiegokolwiek pomyślunku, Zrobienie komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia- która byłaby realną alternatywą, na co to komu? To wymaga pomyślunku, wysiłku, planowania i większych środków. Taniej wymalować linie farbą, albo postawić parkometr i kasować 10zł/h
Kolejka? Jaka kolejka- kupimy 10 elektrycznych autobusów za 62mln, albo rowery za 150mln- 5 4
-
2023-12-01 09:40
Kiedyś mówiono, że zgodnie z rozwojem cywilizowanego świata czyli naszego przyjaciela ZSRR. Teraz cywilizownay
świat, to związek unijnych krajów europejskich. Inna nazwa ale w gruncie to samo. A tak naprawdę, proponuję przyjglądnąć się uważnie rozwiązaniom w Europie. Wtedy łatwo można dojść do wniosku, że pomysł szczurka wcale nie jest tak światowy. Okazuje się, że są różne rozwiązania.
- 7 6
-
2023-12-01 09:21
Panie, Na Zachodzie tak robią, więc to musi być słuszne!
- 8 7
-
2023-12-01 07:28
(22)
Priorytet dla komunikacji zbiorowej? Serio? Rzadko jeżdżę autobusami po Gdyni, ale wczoraj byłam zmuszona i co usłyszałam od starszego człowieka, który usiadł obok mnie? Mamy szczęście, że ten autobus w ogóle przyjechał, kiedyś ta komunikacja była dużo lepsza. To ma być ta poprawa? Dziękuję, wolę samochód.
- 127 28
-
2023-12-01 10:01
Ewidentnie przesada.
Jasne. Bogu dziękować, że przyjechał. No straszne. Jak żyć?
- 0 2
-
2023-12-01 09:46
Ja też jeżdżę okazyjnie i nie ma takiej opcji, żę autobus odjeżdża zgodnie z planem.
Kiedyś będąc na przystanku wielka tablica pokazywała czasy przyjazdów autobusu i mój miał być za 10 min. Jak były już na tablicy 2 minuty to nagle...czary mary i znknęła informacja a po jakimś czasie pojawiło się, że przyjedzie za 15 min. Tak działa tristar, tak działa komunikacja. Niestety rajcy i władcy tego miasta wożą d... samochodami i nie cierpią mieszkańców i korków na drodze. Dlatego chcą abyśmy przesiedli się na transport publiczny.
- 3 0
-
2023-12-01 09:12
Od piecu lat jeżdżę komunikacja miejską wGdyni i jestem bardzo zadowolony i oszczedzam na parkingach i na paliwie (1)
- 2 2
-
2023-12-01 09:15
Czyli poruszasz się w okolicach centrum Gdyni. Spróbuj pojechać gdzieś dalej.
- 4 1
-
2023-12-01 08:37
Tiaaaa kiedyś to było (10)
Stare Jelcze i ruskie trajtki
Tiaaaaaaa kiedyś to było lepiej- 4 3
-
2023-12-01 12:39
Skody 8Tr oraz 9Tr
To dopiero były trajtki, dużo lepsze od ruskich czy naszych na licencji berlieta.
- 0 0
-
2023-12-01 08:54
(8)
A co jest teraz lepszego w komunikacji miejskiej? Ucięte kursy są na plus? Spóźniające się pociągi są na plus? Drogi rowerowe, którymi przez większą część roku jeżdżą tylko najbardziej wytrwali amatorzy pocenia się kilka razy dziennie? Dlaczego taka Warszawa potrafi zorganizować transport zbiorowy tak, że bardzo łatwo tam zrezygnować z auta
A co jest teraz lepszego w komunikacji miejskiej? Ucięte kursy są na plus? Spóźniające się pociągi są na plus? Drogi rowerowe, którymi przez większą część roku jeżdżą tylko najbardziej wytrwali amatorzy pocenia się kilka razy dziennie? Dlaczego taka Warszawa potrafi zorganizować transport zbiorowy tak, że bardzo łatwo tam zrezygnować z auta poruszając się po mieście, bo wszędzie można normalnie dojechać, czy to metrem, czy to tramwajem, autobusem czy WKD, a takie Trójmiasto, które ma o połowę mniej mieszkańców nie ogarnia?
- 7 1
-
2023-12-01 09:58
Trójmiasto ma inny kształt (1)
Liniowy, wzdłuż osi SKM, więc ciężko wytyczyć alternatywne trasy dojazdu tak jak to można zrobić w Warszawie. Jaką masz alternatywę dla Morskiej? Faktycznej nie ma. Otoczenie lasów, TPK i zatoka z drugiej strony sprawiają, że ciężko wytyczyć nowe trasy bez wycinania pół lasu. I tak dobrze że jest wlot estakady do obwodnicy, chociaż tyle dobrego.
- 0 0
-
2023-12-01 10:50
Zależy gdzie chcesz dojechać. Na pewnym odcinku Morska ma alternatywę w postaci Hutniczej czy Janka Wiśniewskiego. Na Pustki Cisowskie, czy do Cisowej można też dojechać Marszewską przez las, czy obwodnicą i ominąć kawał Morskiej, Chylońska jest równoległa do Morskiej...Jest wybór. Ja z pracy z okolicy Kaczych Buków na Oksywie mam z 5 alternatywnych tras i w razie korków po prostu z tego korzystam.
- 1 0
-
2023-12-01 09:33
Trójmiasto 5km od centrum ma już wioski (5)
Które po pierwsze nie dorzucą ani grosza do komunikacji, a po drugie ich mieszkańcy dalej mają wryte z PRL że samochód po Niemcu to luksus, więc nawet jakby mieli metro, i tak będą się pchać autem do miasta.
- 1 5
-
2023-12-01 09:39
(4)
Taki z Ciebie znawca ludzkiej mentalności? Ile jest wiosek wykluczonych komunikacyjnie, gdzie żeby normalnie funkcjonować po prostu trzeba mieć własny środek transportu? Metro w mieście, a do miasta jak?
- 1 1
-
2023-12-01 09:45
A do miasta park and ride. (3)
Ale nie w Polsce, gdzie cały parking jest zastawiony przez Januszy z pobliskiego osiedla, a jak masz farta, to ktoś tam firmową flotę zaparkuje.
- 0 0
-
2023-12-01 09:48
(2)
Czyli jednak uważasz, że taki mieszkaniec wioski może mieć auto? Skoro jednak może, a wręcz powinien, bo inaczej nie dojedzie, to może jednak jest to podstawowa potrzeba, a nie luksus?
- 0 0
-
2023-12-01 10:11
Każdy może mieć auto. (1)
Problem, zaczyna się, kiedy zamiast zastanowić się nad optymalnym środkiem transportu na daną trasę, ludzie wybierają zawsze samochód, a potem łamią prawo, bo "gdzieś przecież muszę zaparkować".
Inaczej nie dojedzie?
Mamy pierdylion innych środków transportu, podstawową potrzebą jest dowolny z nich, a nie tylko samochód.- 0 4
-
2023-12-01 10:23
Wiesz co to jest wykluczenie komunikacyjne? Są miejsca, w które bez auta nie dojedziesz i z których bez auta się nie wydostaniesz i tam nie ma wyboru w ogóle. Albo są dwa czy trzy pksy na dzień i weź tu dojedź do większej miejscowości do pracy i potem wróć. Byłeś kiedyś za miastem? Wiesz, jak żyją inni ludzie, czy tylko masz pojęcie o miastowych? Jak ma taki mieszkaniec Chmielna dojechać do pracy do Chwaszczyna na 7 bez samochodu? Rowerem? Czy może powinien sobie na 5 dni w tygodniu coś wynająć?
- 2 0
-
2023-12-01 08:07
Malkontenctwo (6)
Jeżdżę komunikacją miejską na co dzień, spóźnia się wyłącznie w godzinach szczytu lub deszczowe dni, gdy wszystkie nygusy boją się deszczyku i wsiadają w auta, a nie potrafią jeździć.
- 15 15
-
2023-12-01 09:25
(1)
Z tego wynika ,źe największym nygusem jesteś ty , bo w dzisiejszych czasach nie masz auta i prawo jazdy !!! Wstyd ! , i musisz uskuteczniać teorie ze najlepiej rowerem czy syfiastym ,spóźnionym autobusem !
- 5 5
-
2023-12-01 09:40
Otóz to, nieudacznicy wyją najglośniej i obwiniają wszystkich i wszystko za swoje nieudacznictwo.
- 2 2
-
2023-12-01 08:24
Wczoraj było suchutko i jezdnie odśnieżone, a zetka i tak na przystanek Źródło Marii przyjechała spóźniona, a niby są buspasy ;) Było już po godzinach szczytu.
- 10 2
-
2023-12-01 08:21
Bzdura (2)
109 potrafi spóźniać się w sobotę rano przy pustych drogach.
Przykład pierwszy z brzegu.- 17 4
-
2023-12-01 12:39
To fakt
- 0 0
-
2023-12-01 09:16
Dobrze jeśli w ogóle przyjedzie 109 i to spóźniony. Bo ostatnio 109 przyjeżdżał co 2 kurs. Pani na Centrali ZKM tłumaczyła, że niestety są korki i poszczególne kursy autobusu wypadły.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.