• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięte szlabany na Hutniczej. Powodem prace na stacji Gdynia Port

Patryk Szczerba
27 września 2023, godz. 15:30 
Opinie (126)
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają na ruch w całym mieście.
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają n ruch w całym mieście.

Kierowcy od kilku dni informują, że na ul. HutniczejMapka tworzą się korki, bo częściej niż zwykle są zamykane przejazdy kolejowe. Przedstawiciele PKP PLK odpowiadają, że powodem są prace na stacji Gdynia Port. Pociągi z Gdyni Głównej jadą objazdem przez ChylonięMapka. Niedługo mają wrócić na stałą trasę.



Często korzystasz z tras z przejazdami kolejowymi?

Informacje na temat utrudnień spływają do naszego Raportu od kilkunastu dni.

- Codziennie jeżdżę Hutniczą ok. 5:45 i od paru dni regularnie przejeżdżam na przejeździe na wysokości ul. PiaskowejMapka. Nigdy czegoś takiego nie było. Czy ktoś z was ma wiedzę, czy to tak teraz codziennie będzie wyglądać, czy niedługo się skończy? Każdy wie, jak zamknięty przejazd na Hutniczej paraliżuje tę ulicę i wstrzymuje ruch nieraz nawet i na 10 minut, a rano każda minuta jest na wagę złota - denerwuje się jeden z kierowców.

Dwa przejazdy na Hutniczej zamykane



Problem, choć mniejszy dotyczy też drugiego przejazdu przy sklepie MakroMapka. Pojawia się rano i po południu. Kulminacja nastąpiła w poprzedni wtorek, 19 września, kiedy interweniowali urzędnicy z ZDiZ.

- Szlabany na przejeździe były zamknięte przez dłuższy czas - ok. kilkudziesięciu minut. W efekcie sytuacja ruchowa szybko uległa pogorszeniu, przez co utworzył się zator oddziałujący również na inne ulice na terenie miasta. Ul. Hutnicza jest bardzo mocno uczęszczana przez samochody osobowe i ciężarowe, więc zamknięcie ruchu spotęgowało problemy, które można obserwować tam na co dzień - informowała Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ Gdynia.
Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.

Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.
O powody zapytaliśmy kolejarzy. Przedstawiciele spółki PKP PLK odpowiedzieli, że powodem są prace prowadzone na stacji Gdynia Port.

PKP PLK: powodem prace na stacji Gdynia Port



- Większa liczba pociągów towarowych jadących w kierunku portu w Gdyni przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Hutniczej wynika z zamknięć torowych związanych z zabudową nowej sieci trakcyjnej na stacji Gdynia Port. Z tego powodu nie jest możliwy wjazd i wyjazd pociągów do stacji Gdynia Port bezpośrednio ze stacji Gdynia Główna. Wszystkie pociągi jadą przez stację Gdynia Chylonia - informuje Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

Przekazuje, że sytuacja powinna się już unormować, ale utrudnienia jeszcze powrócą.

- Kolejne zamknięcie torowe w związku z pracami inwestycyjnymi planowane jest na przełomie października i listopada - kończy.
Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (126) 3 zablokowane

  • I właśnie tutaj powinien być wiadukt !

    • 13 1

  • Polska kolej

    Nawet remontować nie potrafią.

    • 1 7

  • Opinia wyróżniona

    Rogatki rodem z Podlasia (7)

    Ten drugi przejazd aż się prosi, żeby ulicę poprowadzić poniżej, zamiast wjeżdżać pod górkę od obwodnicy powinna iść droga (wiadukt), który dotarłby na Hutniczą. Słyszałem, że powodem są podziemne zbiorniki ale podobno coś się ruszyło w temacie Co do tytułu - wjazd do Białego też posiada rogatki (od Łomży).

    • 33 12

    • Ja już pisałem że Gdynia mogła zmusić PLK do budowy w ramach postępowania na pozwolenie na budowę. Ale któryś z urzędników zaakceptował dokumentację bez uwag. Jak jest 2000 urzędników w magistracie to takie są efekty.

      • 28 3

    • Kiedy byłeś na Podlasiu? (2)

      • 11 1

      • Nigdy nie był

        Hejtuje z zazdrości

        • 7 2

      • byłem na Szkolnej 17 i w Zodiaku, a co?

        • 0 0

    • Wszechwiedzący. Weź łopatę i zacznij kopać.

      • 3 1

    • Wszechwiedzący czas na trawel żelka.

      • 1 2

    • Ale były takie plany, tylko niestety zmiana ustroju i później Samorządności odstawiły te plany do szafy

      • 0 1

  • W skm nie ma korków. (5)

    Na fotografii kierowczyki w osobówkach. Wzdłuż hutniczej jedzie skmka i autobus. Ja jeżdżę skmka. Korków nie ma. W czym problem, roszczeniowe kierowczyki?

    • 11 17

    • Jak jeździłem do szkoły też nie było to samochodem (1)

      Ale jak już skończysz szkołę i 18 lat to też będziesz mógł się przesiąść.

      • 3 2

      • No i co, skończyłeś tą szkołę? Mam wątpliwości po twoim wPiSie.

        Brzuch za ciężki? Kup więcej pączków do samochodu.

        • 1 3

    • (2)

      O ile nie jesteś kompletnym hipokrytą, nie posiadasz samochodu i problem cię nie dotyczy. Po co wypowiadasz się kwestiach, które cię nie dotyczą i w których nie masz nic istotnego do zaoferowania? Tylko po to żeby wkurzać ludzi? Mentalność rozwydrzonego czterolatka.

      • 4 2

      • miło czytać, że się wkurzasz. (1)

        przestań więc truć ludzi i zabieraj się za płacenie za swoje asfalty, roszczeniowy kierowco.

        • 1 2

        • Płaciłaś za swoją linię SKM?

          • 0 0

  • polska kolej

    A nawet nie potrafią remontować.

    • 2 6

  • Głosujcie na szczura

    Takiego bałaganu na Pomorzu jak w Gdyni nie ma, poza Władysławowem. Tylko tam i w Gdyni miasto wygląda jak wieś.

    • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Hutnicza to dramat (7)

    Hutnicza to duży problem. Od prawie 25 lat żadnych dużych zmian, nawierzchnia w fatalnym stanie, sporo niebezpiecznych wysepek. Duże ryzyko kolizji i wieczne korki. Nie wiem co Miasta zamierza, ale brakuje mi optymizmu w tej sprawie

    • 96 3

    • Droga osiedlowa ta Hutnicza. (2)

      Jak na taką kategorię jest w bardzo dobrym stanie.

      • 5 9

      • No wg gryzonia

        Może i osiedlowa. Dlatego wszystkie firmy tam działające chętnie przejmie Rumia i po problemie co nie? Przynajmniej oni zarobią

        • 16 0

      • Są tam jakieś osiedla?

        Nie zauważyłem

        • 3 0

    • Co to za miasteczko ze pociąg przejeżdża przez główny ciąg komunikacyjny po prostu wieś kaszubsko warmińska

      • 18 2

    • będzie równoległa

      Wiśniewskiego aż do łączenia z obwodnicą

      • 0 0

    • Miasto namaluje bus pas i rowerowy kontrpas (1)

      Remont przeprowadzi firma MTM z rocznym opóźnieniem

      • 5 1

      • W

        Najbardziej optymistycznej wersji. Dodalabym jeszcze zapas 365 dni będzie bardziej realnie

        • 0 0

  • W Gdyni żadne tunele nie są potrzebne. (1)

    Ul. Hutnicza i Pucka to drogi peryferyjne. Objazdowe dla drogi S6.

    • 0 11

    • Obie te ulice prowadzą do zakładów przemysłowych

      No ale zakłady przemysłowej są niemile widziane w Mieście Słońca Bulwaru.

      • 3 0

  • Dramat, wina Gdyni i Rumii (2)

    Korki na Hutniczej to nie tylko wina szlabanów ale też miasta Rumia które zezwoliło na nieograniczoną rozbudowę wielorodzinną. W Rumi i Redzie rosną nowe bloki i osiedla a mieszkańcy jakoś muszą dojeżdżać. Nie ma alternatywy dla Hutniczej i Morskiej. Rano korki w stronę Gdyni, po południu w strone Rumii. Kogo to obchodzi ważne że kapusta w miejskiej kasie się zgadza.

    • 7 9

    • Zaraz... Rumia i Reda mają ograniczać rozwój, bo Gdynia mnie umie ogarnąć sytuacji drogowej? No tak, to ma sens.

      • 12 1

    • Ciekawe czemu ludzie kupują w Redzie

      To na pewno dlatego, że złośliwie chcą spychać suvami biednych lowelkowców z drogi, a nie dlatego, że w Redzie jest minimum 30% taniej.

      • 3 0

  • Do tego dochodzą (1)

    Co kawałek przejścia dla pieszych i światła na Meksyku. Przy takim natężeniu ruchu każde zatrzymanie nawet na kilka sekund powoduje zator. A co dopiero zamknięty przejazd na kilka lub kilkanaście minut

    • 9 2

    • Zlikwidować przejścia, a ludziom dać łopaty aby wykopali sobie tunel pod drogą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane