- 1 Przycięli korzenie i drzewo się przewróciło (66 opinii)
- 2 Zebrali 250 tys. zł na leczenie 3,5-latka (76 opinii)
- 3 Tutaj chwasty kłaniają się przechodniom (109 opinii)
- 4 Wspólna pasja ojca i syna. Razem kradli lego (81 opinii)
- 5 Powstanie 40-metrowy akademik z hotelem (255 opinii)
- 6 Pożar magazynu pod lupą ABW (195 opinii)
Zarząd SKM zwolniony. "Walizki były popakowane"
Potwierdziły się nasze informacje. Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała ze stanowisk: Macieja Lignowskiego - prezesa zarządu oraz Jarosława Kożyczkowskiego - członka zarządu, dyrektora ds. finansowych spółki. Czasowo obowiązki prezesa przejmie Eugeniusz Manikowski.
"Walizki są już spakowane"
Oddzwonić obiecywał również wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, ale telefon milczał.
- Walizki w zasadzie są już popakowane - mówił nasz informator w SKM. I to się potwierdziło.
Z kolei inna osoba znająca dobrze środowisko kolejowe mówiła nam, że powołano niejawny zespół roboczy składający się z członków ministerstwa infrastruktury i pomorskich samorządowców, który ma się zająć procesem usamorządowienia SKM. Obecnie najwięcej udziałów ma PKP.
Dwuosobowy zarząd odwołany
Od jesieni zeszłego roku, gdy ze względów osobistych odszedł Bartłomiej Buczek, zarząd spółki był dwuosobowy.
- Maciej Lignowski - prezes zarządu - dyrektor przedsiębiorstwa
- Jarosław Kożyczkowski - członek zarządu - dyrektor ds. finansowych
Maciej Lignowski pełnił funkcję szefa SKM od 15 lat.
W środę Polskie Koleje Państwowe SA poinformowały, że Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała obu członków zarządu.
Krok w stronę usamorządowienia SKM
Do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PKP SKM w Trójmieście delegowany został Eugeniusz Manikowski . Przez ponad 20 lat Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, jako zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury ds. Transportu. A od 2021 r. zasiada w Radzie Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, pełniąc stanowisko przewodniczącego Rady.
Zmiany w składzie zarządu spółki mają na celu intensyfikację procesu przygotowania do jej usamorządowienia oraz wzmocnienia jej potencjału taborowego i organizacyjnego przed czekającymi ją postępowaniami przetargowymi na realizację przewozów pasażerskich w województwie pomorskim.
Opinie wybrane
-
2024-07-10 13:51
ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, MZK Wejherowo, SKM i PKM-jeden bilet (11)
pierwszy krok (SKM) zrobiony, prezes MZK odszedł właśnie, jest szansa na przejęcie też Wejherowa i okolic, niewielka szansa, ale jednak jest na jeden wspólny bilet od Pruszcza po Luzino.
- 175 24
-
2024-07-10 19:08
już widzę jak mieszkańcy Wejherowa cieszą się że bilety będą droższe
- 9 2
-
2024-07-10 18:13
Jak chcecie bilet miesięczny na to wszystko co opisałeś
To już taki istnieje
- 8 2
-
2024-07-10 16:43
oprócz pasażerów
nikt z tej zblatowanej z przewoźnikami hałastry wspólnej taryfy nie chce...
- 13 3
-
2024-07-10 16:03
Luzino? a to w nibylandii jakiejś? jak ktoś chciał mieszkać na wsi niech nie liczy że będzie miał jakiekolwiek połączenie z cywilizacją
- 4 29
-
2024-07-10 15:48
To polityczne zagrywki
- 7 1
-
2024-07-10 14:15
(4)
Uwielbiam takie komentarze
Jeździsz komunikacją miejską?
Wspólny bilet jest od wielu lat- 7 31
-
2024-07-11 09:38
Bilety metropolitalne sa absurdalnie drogie. Ludzie chca wspolnego biletu w normalnej cenie.
- 3 0
-
2024-07-10 16:45
to nie jest wspólny bilet (taryfa)
nawet powiadomienia przy zakupie dostaję dwa...
- 15 1
-
2024-07-10 15:02
To nie jest wspólny bilet
- 24 2
-
2024-07-10 14:58
Wspólny na pkm, skm, autobusy - godzinny, czy 75 minutowy?
- 9 1
-
2024-07-10 13:55
Gdyby naprawdę chcieli zrobić jeden bilet
To by dawno to zrobili. Przecież ponad 100 baniek na Falę wydano właśnie po to, żeby nadal móc poudawać, że się szuka wspólnego biletu.
- 48 0
-
2024-07-11 06:22
Nie rozumiem (7)
Jednej rzeczy - mamy nowe składy SKM, które mogą jeździć znacznie szybciej by skrócił się czas podróży, ale wloką się niestety jak stare składy, które mają problem z szybkim rozpędzaniem
- 29 7
-
2024-07-11 08:25
tam jezdza nowe i stare po tych samych torach
przecież się nie wyprzedzą
- 15 0
-
2024-07-11 07:32
Wyjaśniam (5)
Sprawa jest absurdalnie prosta - na linii SKM (wg info ze strony SKM) V max to 70 km/h. Teoretycznie jeśli nowe składy mają lepsze przyspieszenie to jakiś (niewielki) uzysk czasowy powinny być w stanie wygenerować, ale przy tak niewielkich odległościach pomiędzy kolejnymi przystankami ciężko jest uzyskać wiele więcej.
- 14 1
-
2024-07-11 08:29
na samym przyspieszeniu można by uzyskać jakieś 2-3 minuty między Gdynią a Gdańskiem (4)
problemem są wciąż jeżdżące niezmodernizowane en57 które nie mają takiego przyspieszenia, ułożyć rozkład tak żeby jedne kursy jechał dłużej a inne krócej to trochę bez sensu, inna kwestia to właśnie vmax, kolejne modernizacje torów a SKM nic z tym nie zrobiło, na dłuższych odcinkach powinno być vmax 100 a nie 70, np między Orłowem a Sopotem wystarczy dystansu żeby był sens się rozpędzać
- 12 2
-
2024-07-11 09:33
(3)
Do tego postoje. W tym "wyrównawcze". Trasę Gdańsk Gł - Gdynia GO swobodnie można 5 min przyspieszyć.
- 2 1
-
2024-07-11 22:13
To są postoje wymuszone przez rozkład jazdy PLK na odcinku Wejherowo-Rumia. Podyktowane są koniecznością regulacji częstotliwości kursowania poc. SKM na linii 250 na odcinku Gdynia Cisowa-Gdańsk Śródmieście w szczycie co 8 minut, poza co 10 minut.
- 2 0
-
2024-07-11 10:17
stacja postojowa (1)
Najbardziej wkurzajace są te postoje na stacji postojowej SKM cisowa, każdy skład MUSI sie tam zatrzymać, nie ważne czy rano, poludnie czy wieczor. A każde zatrzymanie ciężkiego składu to ileś tam prądu w komin. Czy to naprawdę jest takie potrzebne? Rozumiem że pracownicy, ale przecież praca w SKM jest pewnie zmianowa, no to niech się zatrzyma 1-2 składy w okolicach zmian 'wachty' i po sprawie.
- 2 3
-
2024-07-11 13:09
Nie masz pojęcia o czym piszesz
- 3 0
-
2024-07-10 19:41
Ludzie (16)
Jedyny sensowny kolejowy transport w mieście to metro. Nie ważne czy pod, czy na ziemi ale ma jeździć jak klasyczne metro: szybko i często. Przeciez to jest oczywiste że nikt nie będzie jeździł koleją do pracy jeśli to będzie zabierać więcej czasu niż jazda samochodem. I jeśli to będzie tak beznadziejnie niekomfortowe jak teraz. Koniec, kropka.
- 91 35
-
2024-07-12 01:27
SKM to jest metro.
Ale SKM to jest metro. Metro naziemne.
- 3 1
-
2024-07-11 10:54
Metro?
A czym w istocie jest SKM? Czy sama nazwa "metro" w magiczny spkosób zmienia zasadę funkcjonowania? Jeździ, wozi pasażerów w obrębie aglomeracji i cóż więcej?
- 5 1
-
2024-07-11 09:54
powiedz to Berlinowi...
I S-Bahn...
Powiedz to Londynowi...
Powiedz to Paryzowi i Kopenhadze, bo pewnie nie wiedza o tym i uparcie rozwiaja kolej. Rowniez pod ziemia...
Metro to odpowiedz na gesta zabudowe i kosmiczne ceny gruntow. A to nie ma miejsca w Trojmiescie... Z wyjatkiem Poludnia Gdanska, gdzie te granice przekroczono przez absurdalne decyzje Adamowicza, ktory oddal rezerwy komunikacyjne pod zabudowe...- 7 2
-
2024-07-10 22:14
"beznadziejnie niekomfortowe jak teraz" (5)
lektyki i baldachimów się zachciewa?!
Metro nie jest wygodne, co jest dopuszczalne na dystansie 30 min max.- 7 9
-
2024-07-10 23:42
(1)
W 30min to ty z Gda do Gdy może dotrzesz jak masz szczęście.
- 3 5
-
2024-07-11 08:25
i to jest gorna granica wytrzymalosci, czyli 20km
A gdzie pozostale 30km??!
- 2 1
-
2024-07-10 23:24
(2)
Wystarczy klima i wagony dostosowane do specyfiki transportu (conajmniej czworo drzwi, swobodne przejście między wagonami).
- 5 3
-
2024-07-11 00:21
Pięcioro drzwi na wagon. (1)
Najlepiej zeby cała burta od strony peronu opadala i żeby dalo sie wyjść. Problemem jedt ze obecnie drzwi sa za waskie i ludzie wysiadają gęsiego pojedynczo zamiast dwójkami. Po drugie, wszystkie sklady musialy by byc wymienione bo inaczej rozklad bedzie ustawiany pod wolniejszy tabor.
- 5 2
-
2024-07-11 05:21
Tu nie ilosc drzwi a slupy w przejsciu i drzwiach stojace normalnie dwie osoby wysiada na raz ale jak slupy stoja to ledwo jedna
- 6 0
-
2024-07-10 19:58
(3)
O układzie siedzeń można dyskutować czy jak teraz, czy może wzdłuż ściany, ale przede wszystkim trzeba kupić tabor co będzie miał przyspieszenie większe niż wóz drabinisty jak jest teraz
- 22 5
-
2024-07-11 00:01
Nie znasz sie (1)
Zmodernizowane stare składy mają lepsze przyspieszenie niż najnowsze impulsy. One są bardzo mułowate. W deszczu bardzo skaczą.
- 10 1
-
2024-07-11 00:25
Bo impulsy nie sa na linie skm
Mają naped tylko na pierwszy i ostatni wózek na sklad 4 wagonowy, jamnik en71 ma napued na 4 wózki. Pierwszy w deszczu czesto sie ślizga choć z piaskiem nie powinien chyba ze na linii skm nie używa sie piasku
- 8 1
-
2024-07-10 23:39
Racja
Przyspieszenie to raz, a dwa to prędkość. Min. 80km/h
- 7 0
-
2024-07-10 19:56
(2)
Chyba dawno ktoś nie jechał
- 9 2
-
2024-07-10 23:37
Jeżdżę raz na jakiś czas (1)
Ostatnio coraz częściej widuję składy, które super by się nadawały na pociąg osobowy do Chojnic, ale na kolei aglomeracyjnej to śmiech na sali.
- 7 6
-
2024-07-11 19:30
nie nadaja sie do Chojnic...
Do Chojnic pradu nie dowiezli...
Miedzy innymi dzieki ludziom, ktorzy wpychaja sie na stolki w wojewodztwie i w SKM.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.