- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (399 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (242 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (45 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (146 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (59 opinii)
Zatonął dźwig portowy. Załoga holownika pod wpływem alkoholu
Dźwig portowy, transportowany przez holownik na barce, zatonął po wypłynięciu jednostki z Gdyni na trasę do Szczecina. Urząd Morski przeprowadzi pomiary, by zlokalizować zatopiony ładunek. Straż Graniczna sprawdziła trzeźwość załogi. Badanie alkomatem wykazało ok. pół promila alkoholu u trzech jej członków.
Aktualizacja, godz. 21:15
O godz. 21 holownik wrócił do gdyńskiego portu z pustą barką, w asyście funkcjonariuszy Morskiego Oddziału Straży Granicznej.
Aktualizacja, godz. 17:30
Jak poinformował nas kmdr ppor. SG Andrzej Juźwiak, rzecznik Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku, została sprawdzona trzeźwość załogi holownika (w sumie sześć osób).
- W przypadku trzech załogantów wynik badania alkomatem był pozytywny. Mieli od 0,33 do 0,46 promila. W tej chwili jednostka kieruje się w stronę portu. Sprawa najprawdopodobniej zostanie przekazana policjantom - mówi Juźwiak.
O zdarzeniu poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta. Za zgłoszenie dziękujemy.
- Wczoraj [we wtorek, 23 sierpnia] z Gdyni odpłynął ponton, na którym był zamocowany dźwig portowy do Szczecina. Dawny teren Vistalu. Czy coś wiadomo o tym transporcie? Podobno doszło do zatonięcia barki? - napisał nasz czytelnik.
![Spółka Agencji Rozwoju Przemysłu kupuje nieruchomości Vistalu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2711/150x100/2711202__kr.webp)
O zdarzenie zapytaliśmy Urząd Morski w Gdyni. Jak poinformowała nas jego rzeczniczka, VTS Ławica Słupska [Służba Kontroli Ruchu Statków - dop. red.] został w środę nad ranem poinformowany przez załogę holownika, że w trakcie rejsu zatonął holowany przez nich na barce ładunek - dźwig portowy.
Jak ustaliliśmy, chodzi o holownik Odys, a zdarzenie miało miejsce pomiędzy Łebą a Ustką.
wczoraj z Gdyni odpłynął ponton, na którym był zamocowany Dźwig portowy do Szczecina (44 opinie)
Będą szukać zatopionego dźwigu
- Urząd Morski w Gdyni przeprowadzi pomiary hydrograficzne na trasie holownika w celu zlokalizowania ładunku. O zdarzeniu powiadomiona została Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich oraz pozostałe służby. Po zawinięciu jednostki do portu postępowanie zostanie również wszczęte przez organy administracji morskiej - mówi nam Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego.
Kierzkowska podkreśla, że z uwagi na konstrukcję dźwigu - napęd elektryczny - stwierdzono brak zagrożenia dla środowiska.
Miejsca
Opinie (229) ponad 20 zablokowanych
-
2022-08-24 15:41
zgubili dźwig
czekam na njusy, że z załoga zajezdni zgubiła kilka tramwajów
- 16 0
-
2022-08-24 15:43
Kapnęli się , jak się obudzili, albo jak się wóda skończyła.
- 21 3
-
2022-08-24 15:44
Piękna apoteoza rządów PiS.. (3)
- 26 21
-
2022-08-24 15:50
To prawie zawdzięczamy Tuskowi (1)
On sprzedał polską spółkę WUŻ firmie Fairplay Towage.
- 12 5
-
2022-08-24 17:52
Raczej apoteoza
twojej głupoty.
- 4 3
-
2022-08-24 17:46
to ruscy falę zrobili pewnie
- 1 0
-
2022-08-24 15:46
Proszę bardzo! (2)
Szkoda, że w artykule nie ma więcej ciekawostek. Właściciel holownika - niemiecka firma Fairplay Towage 10 lat temu zagrabiła całą spółkę WUŻ. Była to spółka podlegająca pod gdyński port, która jako jedna z nielicznych przynosiła zyski. Prywatyzacja odbyła się kosztem sprzętu, ludzi, a kupno kosztowało grosze jak na tamte czasy. Teraz w gdyńskim porcie nie ma już polskich holowników, a jest monopol jeśli chodzi o usługi cumowniczo - holownicze. Fairplay zarabia na nieudolności Polaków miliardy. Mało tego, płacą swoim ludziom grosze, nie szanują ich i nie przestrzegają prawa pracy. Podobno w realizacji jest reportaż na temat tego co się dzieje w tej firmie. Ludzie mówią, że byli zmuszani do prac przy Nord Stream 2. Kiedy to się skończy?
- 46 11
-
2022-08-24 16:44
słowo kluczowe "zagrabiła"; dalej "kupno kosztowało grosze" - i wszystko jasne..))
- 6 4
-
2022-08-24 23:47
Taaaa, miliardy. Jakby holowali wszystkie statki po całym Bałtyku to może i mi miliardy, ale coś mi się nie wydaje bajkopisarzu
- 4 1
-
2022-08-24 15:54
Dźwig płynął na pontonie?
Może jednak płynął na bardzo dużej barce.
- 9 2
-
2022-08-24 15:56
Dźwig (5)
I moje pytanie Zagadka rozwiązana! Odnośnie napędu Dzwigu oczywiście silniki są elektryczne ale przekładnie jazdy portalem, przekładnia wciągarki i zmiany wysięgu są zalane olejem przekładniowym!!! Jak się można domyślać oleju w przekładniach było około 400 litrów plus wszelkiego rodzaju smary więc pisanie że nie skazi to Wody to Wielka Bzdura podejrzewam że sama plama ropopochodna naprowadzi na dokładne miejsce zguby !
- 24 7
-
2022-08-24 16:21
Żuraw
Patrząc na ilość przewodów zasilających w tych żurawiach, już polscy recyklingowy wydobyli co było trzeba
- 1 2
-
2022-08-24 16:25
A mnie się wydawało że (3)
Instalacja hydrauliki siłowej, przekładnie są hermetycznie zamknięte bo pracuja pod wysokim ciśnieniem. Według ciebie olej był w wiadrach?
- 13 2
-
2022-08-24 21:41
on ma olej w głowie
- 2 0
-
2022-08-25 09:12
Olej wiadro. (1)
Olej który zasila agregat hydrauliczny znajduje się w zbiorniku bez ciśnienia, na dodatek w korku wlewowym jest odpowietrznik który wypuszcza powietrze podczas takich gorących dni jak teraz mamy,by nie dopuścić do wzrostu ciśnienia w nim.
- 1 0
-
2022-08-25 11:20
te stoczniowe dźwigi to mają przekładnie zębate z napędem elektrycznym
- 0 1
-
2022-08-24 15:56
Dramat w braku profesjonalizmu (1)
Zerwał im się ponton z dźwigiem, a holownik go porzucił? nie monitorował?, nie śledził ? nie rzucił bojki pozycyjnej? Abo fałszywa informacja, albo nomen omen zdarzenie SAR w helu z falochronem w tekście. Co raz gorzej w Państwie Duńskim. Pozostają psy tropiące.
- 12 8
-
2022-08-24 17:24
Bojka pozycyjna
Większej bzdury nie czytałem.
- 4 1
-
2022-08-24 16:13
Lawica slupska to nazwa tego dzwigu?
- 8 2
-
2022-08-24 16:24
takich teraz własnie mamy specjalistow w państwowych spóleczkach (5)
- 29 27
-
2022-08-24 16:42
Prawda (1)
Pracowałem w firmie państwowej i niestety ale masz rację.
- 7 5
-
2022-08-24 17:10
A zabezpieczała prywatna firma
- 4 3
-
2022-08-24 17:13
Państwowa spółeczka (1)
A o jakiej spółeczce piszesz? O armatorze holownika czy właścicielu pontonu i dźwigu. Jeżeli chodzi o holownik to właścicielem firmy jest obywatel Niemiec.
- 7 2
-
2022-08-24 17:26
co...
może nieprawda?
- 3 0
-
2022-08-24 17:39
Przypominam
Że White Star Line (ta od Titanica) była firmą w 100% prywatną
- 1 1
-
2022-08-24 16:37
...... (2)
Posłuchajcie fachowcy od "wszystkiego" nie zestaw został zgubiony tylko dźwig spadł z pontonu(bo był źle zamocowany) i zatoną, cała sytuacja miała miejsce w nocy, gdzie zestaw płynie z holownikiem 300 metrów i g*wno widać, jak nie wiecie jaka była sytuacja to lepiej zamknąć jape.
- 33 6
-
2022-08-24 17:10
Co za bzdura
Może jakby się przestało chlac na holownikach i krążyć o porankach w koło portu żeby wytrzwiec - to by kolega na WS sprawdzał co jakiś czas jak z ładunkiem... Każdy kto pływa wie jakie ma obowiązki możliwości sprawdzenia holowanego towaru ps. Pogodowy nie było mgly a halogeny nie zostały zaatakowane ani przez syreny ani ostry cień mgły _ chyba że tej %
- 6 8
-
2022-08-24 17:24
Ludzie piszą głupoty nie wiedząc na czym takie holowanie polega. 20 lat ciągałem tym holownikiem i innymi , i nie było sytuacji by zgubić ładunek w wyniku błędu załogi. Raz zdarzyło się na północnym w czasie sztormu gdy urwała się z holu jednostka holowana ale wtedy było powyżej 10 B i pływało się bez ograniczeń pogodowych. Później ubezpieczyciel stawiał warunki w których można było holować i o ile pamiętam to było 0,5 m fali i wiatr nie silniejszy niż 3B. Ładunek mocowała firma która tylko tym się zajmowała a kapitan z I-szym sprawdzali zamocowanie w sposób wizualny . Żeby zgubić taki ładunek to załoga musiałaby pływać po "kamieniach na plaży". Na wachcie zawsze jest oficer, mechanik i marynarz do pomocy i nikt przez 4 godziny nie będzie spał . Mogą być 2 przyczyn : problem z mocowaniem lub podtopienie pontonu który w jakiś sposób nabrał wody powodując przechył w którąś stronę.
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.