- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (128 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (110 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (181 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Zbierają podpisy pod ustawą "Tak dla in vitro"
W Trójmieście rozpoczęła się zbiórka podpisów pod obywatelskim projektem ustawy "Tak dla in vitro", której celem jest przywrócenie państwowej refundacji tej procedury. Czas na zebranie min. 100 tys. podpisów jest do końca stycznia.
- Nie wiemy, jakie będą losy projektu ustawy o in vitro, czy władza zdecyduje się wysłuchać ludzi, czy nie. Ja na pewno się nie poddam. Warto walczyć. Czy za miesiąc, czy za pół roku - nie wiemy, ale dla wszystkich marzących o swoich dzieciach - my tę sprawę wygramy - powiedział Tusk.
Założeniem obywatelskiego projektu ustawy jest przeznaczenie z budżetu państwa środków na politykę zdrowotną w obszarze leczenia niepłodności, w tym finansowanie procedur medycznych wspomaganej prokreacji, m.in. in vitro. Projekt ustawy zakłada przeznaczenie na ten cel co najmniej 500 mln zł rocznie.
Do końca stycznia muszą zebrać 100 tys. podpisów
W poniedziałek, 21 listopada, w Trójmieście rozpoczęto zbiórkę podpisów pod projektem. Na "pierwszy ogień" poszły ulice Wrzeszcza w Gdańsku. Podpisy są zbierane w całym kraju. By projektem zajął się Sejm, musi go poprzeć co najmniej 100 tys. obywateli. Na zebranie tej liczby podpisów są trzy miesiące.
Lista adresów, gdzie można złożyć podpis, znajduje się na stronie takdlainvitro.pl. Tam też pobrać można kartę na podpisy poparcia i zbierać je samodzielnie.
- Dziś oficjalnie rozpoczynamy zbieranie podpisów w woj. pomorskim. W tę inicjatywę postanowiło zaangażować się wiele stowarzyszeń i organizacji, także partii. Ale chcę podkreślić, że to nie jest projekt polityczny. In vitro to życie, in vitro to ludzie. Dziś nie ma nic pilniejszego niż sprawienie, żeby w Polsce rodziło się jak najwięcej dzieci - mówiła w poniedziałek w Gdańsku Agnieszka Pomaska. - Niestety przez ostatnich siedem lat obserwujemy politykę, która doprowadziła do tego, że rodziło się najmniej dzieci od końca II wojny światowej. Czymś niezrozumiałym jest likwidacja finansowania z budżetu państwa procedury in vitro - najskuteczniejszej metody leczenia niepłodności. Mamy czas do końca stycznia na zebranie 100 tys. podpisów pod projektem ustawy, ale mierzymy dużo wyżej. Odzew już jest niesamowity i to napawa optymizmem.
Rządowy program działał w latach 2013-2016
Rządowy program dofinansowania in vitro działał w Polsce w latach 2013-2016. Urodziło się z niego ponad 23 tys. dzieci. Rząd PiS nie chciał go jednak kontynuować.
- Efekty tego programu to ok. 40 tys. szczęśliwych rodziców. Czy komuś przeszkadza ich szczęście? Obecnie rządzącym. Gdyby porównać wydatki tego programu, to mniej więcej 3-4 miesiące funkcjonowania telewizji rządowej. W Polsce jest 1,5 mln par cierpiących z powodu niepłodności - podkreśla Ewa Kopacz.
Ginekolodzy w Trójmieście
Po zlikwidowaniu rządowego programu in vitro część samorządów zdecydowała się na dofinansowywanie procedury z własnych budżetów. Program dofinansowania in vitro działa z powodzeniem w Gdańsku (urodziło się już ponad 600 dzieci) i Sopocie. W Trójmieście nie wprowadziła go jedynie Gdynia.
Członkowie komitetu "Tak dla in vitro" podkreślają, że wspieranie tych, którzy chcą mieć dzieci, ale mają problem z niepłodnością, powinno być zadaniem państwa, a nie samorządów.
Opinie (632) ponad 100 zablokowanych
-
2022-11-21 15:36
Opinia wyróżniona
Tak dla invitro! (124)
Dzieki temu rodzą sie dzieci chciane i kochane. Ludziom chorym na niepłodność należy pomagać tak samo, jak innym chorym.
- 615 180
-
2022-11-22 14:57
i dla botoksu
- 0 0
-
2022-11-22 10:08
Przekierować pieniądze podatników z finansowania kościoła na finansowanie in vitro.
In Vitro przyczynia się do zwiększenia liczby ludności Polski. Kościół nie.
- 6 0
-
2022-11-22 10:00
Idealny przykład bredni mało tego oni wrecz twierdzą ze te dzieci z próbówki są lepsze!!Przykład chorej ideologi teczowców
- 1 3
-
2022-11-22 09:14
Niepłodność to niepłodność!!!!!!!
Invitro to nie jest sposób leczenia!
- 1 6
-
2022-11-22 08:26
Ludzkość powinna się zastanowić czy przy takiej liczbie populacji na pewno jeszcze chce wydawać pieniądze na rozmnażanie się jednostek genetycznie do tego niezdolnych.
- 1 4
-
2022-11-22 04:51
Ten kto nie może mieć dzieci i tak nie będzie miał (1)
Bo i z czego
- 1 1
-
2022-11-22 15:19
Jarek, nie płacz.
- 0 0
-
2022-11-21 22:08
Chciane i kochane powiadasz. Nie masz pojęcia jak toksyczni potrafią być rodzice nawet Ci, którzy kochają. To że ktoś robi in vitro nie znaczy że będzie dobrym rodzicem
- 4 2
-
2022-11-21 21:12
tak ale z własnej kieszeni !
- 2 0
-
2022-11-21 20:59
(2)
brak ciąży to choroba? A może ciąża to choroba? Podatnicy finansują leczenie chorób- i nic innego.Niech te panienki z pudelka opamiętają się.Mamy wsytarczająco dużo kłopotów i wydatków,a one żyją chyba w jakimś innym świecie.
- 10 6
-
2022-11-21 22:23
No to te panienki dzieci nie urodzą.
Na twoją emeryturę nikt nie zapracuje, bismarckowski system zwinie się do reszty. Starych ludzi leczyć się nie będzie, bo utrzymywanie ich przy życiu będzie dla systemu nieopłacalne.
- 9 0
-
2022-11-21 21:57
lepiej wydac na koljeny mur i zasieki
- 1 7
-
2022-11-21 18:15
(2)
Niepłodność to choroba???:)))
- 8 2
-
2022-11-21 18:32
Defekt (1)
Jak każdy
- 7 2
-
2022-11-22 11:20
Tak jak rude włosy
- 0 0
-
2022-11-21 17:55
Jak to powiedziła kandydatka na prezydenta z PO gdyby natura chciała to by oni bezpłodni niebyli !
- 11 6
-
2022-11-21 17:48
xxx (9)
Chory na raka, po wyleczeniu nie ma raka, a niepłodny nie jest leczony, bo po tym zabiegu, kobieta samoistnie nie zajdzie w ciąże, więc to nie jest leczenie.
- 11 14
-
2022-11-22 09:18
Lol
To zupełnie jak z niedoczynnością tarczycy - lewotyroksyna niczego nie leczy, tylko zastępuje- zakazać!
Ciemnota i przekonanie o własnej racji ludzi, którzy o medycynie maja zerowe pojęcie nie przestaje mnie zaskakiwać- 3 0
-
2022-11-21 22:13
In vitro to leczenie objawowe (1)
In vitro to leczenie objawowe - zapobiegasz objawom choroby, tak jak w przypadku wielu innych problemów. Po udanym in vitro masz dziecko/dzieci i możesz nie myśleć o niepłodności, a zacząć cieszyć się życiem. To nie jest coś na co ludzie leczą się przez lata albo i całe życie przyjmują leki. Leczenie i walka jest możliwe tylko przez jakiś okres
In vitro to leczenie objawowe - zapobiegasz objawom choroby, tak jak w przypadku wielu innych problemów. Po udanym in vitro masz dziecko/dzieci i możesz nie myśleć o niepłodności, a zacząć cieszyć się życiem. To nie jest coś na co ludzie leczą się przez lata albo i całe życie przyjmują leki. Leczenie i walka jest możliwe tylko przez jakiś okres życia. I jak się udaje to jest sukces i radość.
Chory po wyleczeniu nie ma raka? Są remisje ale i tak regularnie należy kontrolować, czy nie ma nawrotów. I to nazywasz wyleczeniem? To jest nadal życie w strachu, czy nie pojawia się przerzuty.- 6 2
-
2022-11-22 09:16
Eksperyment nie leczenie.
Taka prawda.
- 2 1
-
2022-11-21 20:13
ooo profesor medycyny się odezwał... (5)
- 5 4
-
2022-11-21 20:55
xxx (4)
Nie mam racji?
- 5 3
-
2022-11-22 10:55
(2)
Nie masz. A przykładem jestem ja. Invitro wykorzystało 30 moich złej jakości komórek jajowych, w międzyczasie się leczyłam i po leczeniu zaszłam ciąże naturalnie.
- 1 0
-
2022-11-22 13:30
XXX
jak sama napisałaś, inVitro Ci nic nie dało, dopiero potem się leczyłaś;)
- 0 1
-
2022-11-22 11:19
Równie dobrze można by zaplodnione jajo wsadzić w d... Może się urodzi
- 0 0
-
2022-11-22 09:19
Nie.
- 0 1
-
2022-11-21 17:31
To stary kotlet wyborczy tuska (1)
Dzieci rodzą się różne, a czasami się nie rodzą, jeżeli przyszli rodzice są niezadowoleni z efektów. Dodatkowo mrożenie nadliczbowych zarodków.
- 7 7
-
2022-11-22 14:11
to co napisales to stary pisi kotlet powtarzany do znudzenia
- 2 0
-
2022-11-21 17:05
(10)
A jak się urodzi chore? To będzie dalej chciane i kochane? Czy wtedy aborcja na żądanie?
- 23 12
-
2022-11-22 09:22
(1)
jak się urodzi chore to będziesz biedował za 1270 zł - pis się uparł by rodzić kalekie dzieci a później zostawi je na pastwę losu , kto zaopiekuje się kalekim dzieckiem po śmierci jedynego opiekuna ? opiekun umrze a kalekie dziecko po paru dniach z głodu ? czy może niepełnosprawny zadzwoni po pogotowie ?
- 5 0
-
2022-11-22 14:08
czemu pisowcy tak nienawidza ludzi potrzebujacych pomocy?
- 0 0
-
2022-11-21 17:42
(3)
aborcja jak się urodzi? Zbyt logicznie to ty nie myślisz
- 12 6
-
2022-11-21 18:31
Aborcja jak się okaże że niepełnosprawne o to wam chodzi (2)
- 6 1
-
2022-11-22 09:23
(1)
widzisz , są tacy co nie lubią "wybrakowanego towaru" , nawet jak sami taki stworzyli
- 2 1
-
2022-11-22 11:18
To nie spodnie z dziurą w Lidlu
- 0 0
-
2022-11-21 17:37
Zarodki są selekcjonowane (2)
Przed wszczepieniem do organizmu kobiety. Ciekawe co się dzieje z pozostałymi. Efekt bywa różny, była taka słynna sprawa. Pani regularnie robiła invitro i aborcję bo dzieci były chore.
- 10 17
-
2022-11-22 10:51
zamiast sie zastanawiac pogadaj z kims kto to przeszedł to ci wytłumaczy o ile jestes w stanie zrozumiec
- 2 1
-
2022-11-21 17:55
I usuwają
- 6 3
-
2022-11-21 17:32
Wcześniej jeszcze pigułka godzinę po
I jak katar w nosie, wysmarkać...
- 10 17
-
2022-11-21 16:27
Przecież Tusk mówił że ciąża to koszmar i cierpienie dla kobiety...? (6)
Znowu jest za a nawet przeciw, Wałęsa 2...
- 18 20
-
2022-11-21 17:54
W TVNie kobiety złożyły deklaracje że za PiSu nie będą dzieci rodzic (3)
To dla kogo wy to szykujecie?
- 15 6
-
2022-11-22 14:02
dla tych co chca rodzic
- 0 0
-
2022-11-21 20:01
Dokładnie (1)
W TVN podobno Niszczał jest w siódmym miesiącu
- 8 3
-
2022-11-22 11:17
TVN wysłał Rozenek...
- 0 0
-
2022-11-21 16:43
Zostaw Tuska, gęby sobie nim nie wycieraj (1)
Nie przeinaczaj, nie wyrywaj z kontekstu, zajmij się swoim tfu tfu prezezsem, kocia jego mać.
Precz stąd, pisowskie trolle- 27 27
-
2022-11-21 16:58
Prezesa Lisickiego zostaw w spokoju
Nie widzicie że ludzie was nie chcą?
- 8 3
-
2022-11-21 16:24
A ja jestem przeciwny
- 19 17
-
2022-11-21 16:09
(35)
pewna para wzięła ślub , szczęśliwi - on i ona , jednak po ślubie okazało się że jego plemniki są zabijane przez jej środowisko tam, dziwne ale akurat oni się nie zgrali w tej kwestii , po kilku latach zdecydowali się na in vitro , bo było możliwe , urodziły im się bliźniaki , śliczne dwoje dzieci , dzieci miały wszystko ... ale po pewnym czasie
pewna para wzięła ślub , szczęśliwi - on i ona , jednak po ślubie okazało się że jego plemniki są zabijane przez jej środowisko tam, dziwne ale akurat oni się nie zgrali w tej kwestii , po kilku latach zdecydowali się na in vitro , bo było możliwe , urodziły im się bliźniaki , śliczne dwoje dzieci , dzieci miały wszystko ... ale po pewnym czasie okazało się że mama jednak ma zapędy do bycia kobietą biznesu bo pieluchy i butelka z mlekiem się jej znudziły , mąż firma budowlana zabiegany od rana do wieczora, wiodło im się wspaniale , piękne mieszkanie super samochód , ona salon kosmetyczny ... dzieci wylądowały z niańką , te dzieci co tak na nie czekali , okazało się że rodzice mają tylko czas na te swoje wyczekiwane dzieci tylko w weekendy , nadszedł COVID , firma budowlana podupadła , salon tez i został zamknięty, po tym jak się rozpasali w życiu mając sporo gotówki ciężko im było okroić życie na poziomie, zaczęły się kłótnie i awantury o kasę , w końcu 3 miesiące temu stwierdzili że muszą się jednak rozstać bo ona nie b będzie biedować przez niego , dzieci tak utęsknione i wyczekiwane zeszły na drugi plan i aktualnie stanowią kość niezgody , pytam , czy w takim razie te dzieci maja miłe dzieciństwo i przyszłość o jakiej tylko dziecko może marzyć , czy jednak Bóg nie daje dzieci z jakiegoś powodu ? Czy własne fanaberie można w ten sposób zaspakajać i mieć nadzieje że to nie kaprys na kilka lat wynikający z presji otoczenia ? Czy dzieci się prosiły na świat by później życ w bagnie rozwodu rodziców , czy prosiły się o to by być podrzucane jak pies do popilnowania ? opinie pozostawiam wam.
- 27 94
-
2022-11-23 09:40
Brzmi jak normalna Polska rodzina.
- 0 0
-
2022-11-22 14:25
Dawno nie czytałem tak długiego posta z tak i**otycznym wnioskiem autora na końcu...
- 2 0
-
2022-11-22 12:35
śmieszne historie opowiadasz
popatrz na karyńska i ich "chciane" bombelki bez perspektyw, wychowywane w obskórnej kamienicy gdzieś we wrzeszczu
- 0 0
-
2022-11-22 09:19
kontrowersyjny tekst i muszki owocówki nałapane
- 0 0
-
2022-11-21 21:45
przyklad z d... tendencyjny, ile ile z tych 600 par z gdanska sie rozpadlo?
- 2 0
-
2022-11-21 20:20
(1)
No skoro jej sie znudzilo to wtedy mama taka 2/10 z niej i tyle. Mama zawsze jest najważniejsza dla dziecka. Taka natura i koniec.
- 2 1
-
2022-11-22 09:20
ale jak nie natura nie chce byś był rodzicem to skąd niby instynkt ma się wziąć
- 1 1
-
2022-11-21 18:13
co za głupota xD
sama to wymyśliłaś? hahaha
- 5 3
-
2022-11-21 17:54
Co to za prawackie nielogiczne wypociny? (7)
Przeciez in vitro nie ma nic wspolnego, z tym ze im sie zycie rozjechalo. Wedlug tego posta powinni nie wspierac wszelkich form leczenia nieplodnosci. Bo przeciez rodzice moga sie rozstac. Czy kazdy prawak ma problem z logicznym mysleniem i w swym zacietrzezwieniu umyslowym nie rozumie, ze Polakow rodzi sie duzo za malo? I kazden jeden dodatkowy nasz rodak jest na wage zlota. To dodatkowy skarb do funkcjonowania naszego panstwa w przyszlosci? Gdzie wasz prawacki patriotyzm i dbanie o Polske?
- 23 12
-
2022-11-22 17:05
Twój umysł jest wyjątkowo nieelastyczny i ograniczony. Pro-invitrowcy myślą że fundowanie zabiegu to przepis na szczęśliwą rodzinę i zdrowe kochane dzieci prY każdym podejściu. Facet czy kobieta zwyczajnie podaje przykład że wcale tak nie jest a ty bluzgasz jadem.
- 0 1
-
2022-11-21 21:13
(3)
przecież z lewackich rodzin nie będzie patriotów... a tak na serio rozumiemy ale tu chodzi o kasę - róbcie to za własne pieniądze
- 2 8
-
2022-11-22 10:49
500+ tez róbcie za swoje
- 3 0
-
2022-11-21 21:52
(1)
utrzymujcie kosciol za własne pieniądze a nie za kase podatnikow
- 11 1
-
2022-11-21 23:43
w punkt
- 2 1
-
2022-11-21 18:30
Serio?
- 0 4
-
2022-11-21 18:29
Przestań Swietłana... Rozum ci usunęli przy okazji?
- 5 11
-
2022-11-21 16:37
zacznij się leczyć. Im prędzej, tym lepiej. Na nogi dodam, bo łeb już nie do uratowania. (3)
- 9 4
-
2022-11-21 17:08
Pomaska kobieta na POsylki
- 15 6
-
2022-11-21 16:43
Ty sobie jajo napraw (1)
- 4 3
-
2022-11-21 21:47
masz problem z jajem?
- 1 1
-
2022-11-21 16:28
Zły wybór, zmień sperme
- 5 7
-
2022-11-21 16:23
A jesli pan Bóg da ci raka, to przyjmiesz go z pokorą (13)
Czy popedzisz do lekarza, jednego, drugiego, trzeciego? Jak zepsuje ci sie wzrok, to chodzisz pół ślepy czy idziesz do lekarza po okulary? Jak dopadnie cie cukrzyca, to pokornie umierasz czy idxiesz do lekarza po insulinę? Proszę wiec nie pisać glupot
- 71 22
-
2022-11-22 09:18
jeżeli moja głupota odbija sie tylko na mnie jest ok a jeżeli moja głupota skutkuje krzywda innych to nie jest ok , moje widzimisię i kaprysy nie mogą mieć złego wpływu na innych , bo inaczej jest to egoizm
- 1 0
-
2022-11-21 18:58
xxx
Na raka, cukrzycę się umiera, na wzrok i niepłodnosc-nie Za okulary sam płace, wiec za in vitro też
- 15 22
-
2022-11-21 16:33
Selekcja naturalna (10)
Nie możesz i już
- 17 33
-
2022-11-21 23:19
(2)
Już dawno nie ma selekcji naturalnej. Ratujemy życie za wszelką cenę, chorzy rozmnażają się. Nieporadnych życiowo żywi socjal, Ci to mnożą się na potęgę. Akurat ta garstka do ivf różnicy tu nie zrobi.
- 7 1
-
2022-11-22 11:10
Invitro nie płodzi chorych dzieci (1)
natomiast PiS masowo zostawia kalekie dzieci bez opieki i wsparcia ...
- bo kasa musi iść na rozkurz!!!
... za same wybory kopertowe można by opłacić 100 poważnych operacji
... a za kasę na utrzymywanie TVPiS co rocznie można by uratować życie i zdrowie kilku milionów Polaków+
... o energoblokOstrołeka+, czy kary TSUE+ poPiSowo w miliardach przepuszczone - nie wspomnę- 7 1
-
2022-11-22 17:01
Lekarze wybieraja najsilniejsze i zdrowe zarodki ale to nie daje żadnej gwarancji zdrowego dziecka. Najwyraźniej nie masz pojęcia ile może się zdarzyć od momentu transferu zarodka do macicy, łącznie z jego obumarciem
- 0 0
-
2022-11-21 17:03
Najpierw aborcja a później in vitro? (6)
Czy wy kobiety macie jaja?
- 21 45
-
2022-11-21 23:43
nie rób sobie dobrze bo o brudne portki dzieci zabijasz , pseudo obrońco życia (1)
- 1 4
-
2022-11-22 11:15
A ty zagryz chlebem
- 0 0
-
2022-11-21 18:00
Co ma jedno z drugim wspolnego? (1)
- 6 2
-
2022-11-21 18:27
Jedno jajo to jedno a dwa to dwa
W mosznie masz dwa
- 3 0
-
2022-11-21 17:26
(1)
a czy ty masz świadomość że kobiety to liczba mnoga?
- 2 11
-
2022-11-21 17:30
Napisał jaja a nie jajo
- 8 2
-
2022-11-21 16:06
skąd wiesz? (40)
- 32 55
-
2022-11-21 17:59
Czy kazdy prawicowiec nie potrafi myslec logicznie i wyciagac wnioskow? (11)
- 24 22
-
2022-11-21 21:31
Nie każdy, tylko ci prawicowcy ugryzieni przez Hegla
- 1 3
-
2022-11-21 18:26
Prawicowiec wie kiedy wyciągnąć (2)
Wy macie problem
- 16 15
-
2022-11-22 12:32
zeby wyjąc trzeba włożyć (1)
a prawakom nikt normalny przeciez nie da, patrz prezesik
- 3 0
-
2022-11-22 12:55
Nie jest prawicowcem
- 0 1
-
2022-11-21 18:26
Potrafi (6)
- 8 12
-
2022-11-21 21:32
(5)
prawactwo kiedy zetknie sie z bardziej zlozonym problemem popada w przerazenie i staje sie agresywne jak osaczony zwierz
zbudowac dom, zasadzic drzewo i miec syna- 12 11
-
2022-11-22 11:14
A lewactwo tylki zjeść spać i poru... (1)
- 1 1
-
2022-11-22 12:55
oczywiście w marzeniach
bo w rzeczywistości tylko nieudane proby na tynderze
- 0 0
-
2022-11-21 21:37
(2)
Słusznie, pamiętam te hordy prawicowych Julek, co darły mordy jak jacyś kibole i bolokowały normalnym ludziom ulice
- 19 7
-
2022-11-21 23:27
(1)
masz na mysli procesje?
- 9 9
-
2022-11-22 11:14
Lumpen baby
- 1 1
-
2022-11-21 17:29
Jakby natura chciała żebyś miała dziecko to byś miała, dotarło? (12)
- 35 89
-
2022-11-22 16:49
Jak zachorujesz np na raka to pamiętaj że natura tak chciała i w żadnym wypadku nie próbuj się leczyć. Siedź w domu i umieraj zamiast marnowac pieniadze podatników. Dotarło?
- 0 0
-
2022-11-22 10:45
brkak słów
a jak natura chce żebyś miał raka i umarł to umieraj a nie leź do lekarza.
- 2 1
-
2022-11-22 08:25
Czyli chorób nie leczysz?
- 5 1
-
2022-11-22 07:41
Proszę zacząć od siebie
Osoby z takim podejściem powinny mieć zakaz dostępu do opieki medycznej. Zawał, rak, słaby wzrok, złamana ręka? Natura tak chciała więc radź sobie Pan sam.
- 20 3
-
2022-11-21 23:16
Jakby natura rządziła tym, kto ma mieć dzieci, to spora część komentujących zostałaby zeżarta albo umarła z głodu przed dorośnięciem do wieku rozrodczego.
- 13 0
-
2022-11-21 21:29
Ależ pani Joanno
Skończmy już z tym przekopem
- 10 1
-
2022-11-21 18:22
(3)
Jak natura chce żebyś był chory to się nie leczysz bo bóg tak chciał?
- 53 12
-
2022-11-22 12:44
In Vitro nie leczy bezpłodności!
- 1 2
-
2022-11-22 12:54
In vitro moim zdaniem nie leczy
- 0 2
-
2022-11-22 11:05
jakoś nasz papież nie miał takich obiekcji ... okazał ZERO zaufania w Bogu!
i byle tylko żyć ...
- 1 1
-
2022-11-21 17:48
Czekam aż ktos to powie okularnikom (1)
- 35 6
-
2022-11-22 12:53
Kiedy ustawa o okularach za pieniądze podatnika?
- 0 0
-
2022-11-21 16:40
Znam (4)
Bliźniaki, mądre, inteligentne, a przede wszystkim mają kochajacyhc rodziców, bo byly chciane, nie przypadkowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 41 16
-
2022-11-22 12:53
Jedno czy dwujajowe?
- 0 1
-
2022-11-21 17:32
A gdzie jest ich rodzeństwo (2)
Dalej się mrozi?
- 28 70
-
2022-11-22 12:36
Tak, nadal w zamrożeniu.
Tylko ciiiii, nie denerwuj innych prawdą.
- 2 8
-
2022-11-22 00:03
byłyby mądre i inteligentne ale się nie udało
- 6 11
-
2022-11-21 16:13
Bo jak ktoś nie chce dzieci to nie poddaje się invitro, proste (9)
- 90 20
-
2022-11-22 12:51
Ale twoj swiat jest prosty - można by rzec nawet prostacki
- 0 1
-
2022-11-22 00:02
ja znam parę co się rozeszła po invitro (7)
nie ma reguły
- 20 19
-
2022-11-23 09:36
To że się rozeszli, to nie znaczy że dziecko stało się niechciane.
- 2 0
-
2022-11-22 16:47
Prosty umysł tego nie ogarnie. Nie ma sensu szarpać się i tłumaczyć ścianie.
- 0 0
-
2022-11-22 10:16
Ale co to ma do rzeczy
- 1 1
-
2022-11-22 07:11
Ja znam parę co się rozeszła bez invitro. Zakazać związków! (3)
- 23 6
-
2022-11-22 12:52
jesteś tak nakręcona tym niszowym tematem, że podejrzewam, że na tym zarabiasz
- 0 2
-
2022-11-22 11:02
JA znam parę co wzieli ślub kościelny ... (1)
potem się kurski rozwiódł kościelnie i kościelnie chajtnął jeszcze raz z inną kobietą
... to wszystko to tylko kwestia odpowiednio sutych pieniędzy- 8 2
-
2022-11-22 11:12
Ja znam takie co to skonsumowane ale bez ślubu i z córką została czarna wiedźma
- 1 0
-
2022-11-21 17:37
Opinia wyróżniona
Metoda In Vitro (13)
Nie gwarantuje powodzenia nie zawsze ta metoda zadziała ale każdy kto chce mieć dziecko powinien mieć szansę na próbę Więc chociaż te dwie lub trzy próby powinni im dofinansować
- 261 94
-
2022-11-22 00:07
ja powinienem jeździć mercedesem (1)
czekam na wsparcie rządu
- 7 6
-
2022-11-22 12:58
ustawa już gotowa
- 0 0
-
2022-11-21 23:34
to już ludziom nawet bzykać się nie chce???
bez bzykanka nie ma bombelków.... dzieci nie trzeba szukać w kapuście, ani nie przynosi ich bocian!
- 4 10
-
2022-11-21 23:29
jak jest potem z alimentami?
skoro nie było stosunku płciowego a zapłodnienie wykonała laborantka to chyba ona powinna płacić ewentualne alimenty jak się zakochani rozmyślą i rozstaną.
- 6 12
-
2022-11-21 21:26
Żadna metoda nie gwarantuje 100% skuteczności, tak jak żadna macica nie zagwarantuje 100% szans na donoszenie ciąży po (1)
Do diaska o czym Wy tu piszecie. Amerykę odkryliście?
Ale skoro jestesmy przy matematyce, skoro In-vitro ma kilkadziesiąt procent skuteczności i statystycznie macica ma kilkadziesiąt procent szans na donoszenie ciąży to lepiej w nią inwestować niż w kalendarzyk czy ru***ie się do góry nogami które ma w granicach 1% skuteczności czyDo diaska o czym Wy tu piszecie. Amerykę odkryliście?
Ale skoro jestesmy przy matematyce, skoro In-vitro ma kilkadziesiąt procent skuteczności i statystycznie macica ma kilkadziesiąt procent szans na donoszenie ciąży to lepiej w nią inwestować niż w kalendarzyk czy ru***ie się do góry nogami które ma w granicach 1% skuteczności czy modlitwę która ma 0.01% skuteczności (z poprawką na poprawę samopoczucia i komfort psychiczny, które też się w ciąży licza).
Krowy doić, a nie decydowac za ludzi, pachołki Watykanu. Wy tacy mądrzy jesteście rodzić każde dziecko... a potem ludzie wychowują ciężko upośledzone dzieci, o których byłoby wiadomo że są nie do odratowania od pierwszego badania prenatalnego albo lepszego USG.
Jesteście zakałą ludzkości.- 13 10
-
2022-11-22 12:34
Dziecko prawem nie towarem!
A nie, czekaj.
- 1 1
-
2022-11-21 20:21
nie gwarantuje... ale pogadajcie z parami które miały ten zabieg (1)
to nie jak na filach idziesz cyk , biorą jajeczko, biorą plemnika, łącza i wstrzykują
najczęściej przed zabiegiem dostajesz skierowania na liczne badania od zwykłej morfologii krwi po badania genetyczne, potem przez wiele tygodni a nawet miesięcy leki, zastrzyki, badania, zanim zabieg In Vitro zostanie przeprowadzony już wydasz kilkadziesiątto nie jak na filach idziesz cyk , biorą jajeczko, biorą plemnika, łącza i wstrzykują
najczęściej przed zabiegiem dostajesz skierowania na liczne badania od zwykłej morfologii krwi po badania genetyczne, potem przez wiele tygodni a nawet miesięcy leki, zastrzyki, badania, zanim zabieg In Vitro zostanie przeprowadzony już wydasz kilkadziesiąt tysięcy złotych.... a potem może się uda... a może nie... nigdy nie ma pewności.... a pary chcą takiej prozaicznej rzeczy jak rodzina, dziecko... czasem natura na to nie pozwala a co gorsza finanse... bo kto sprzeda swoje mieszkanie, pójdzie na wynajem lub wróci do rodziców żeby mieć dziecko?- 9 6
-
2022-11-22 11:12
Dziecko to nie rzecz !!!
- 3 1
-
2022-11-21 19:12
no, ja też uważam że moje pierwsze 3 nowe samochody powinno dofinansować mi państwo :P (3)
no przecież jak chcę, to państwo powinno mi pomóc, prawda? Tak rozumują socjaliści.
- 24 28
-
2022-11-22 09:21
Twoje samochody (2)
Nie maja szans płacić podatkow
- 3 5
-
2022-11-22 11:11
Mają :) (1)
Podatki w paliwie i wszelkich innych produktach eskploatacyjnych, dodatkowo płatne drogi, móżliwość wykorzystania zarobkowego, etc. Nietrafiony argument :P
- 3 2
-
2022-11-22 13:14
twoja jazda w koło komina nic tu nie zmienia
wsadz sobie te 100zł miesięcznie
- 0 0
-
2022-11-21 18:34
I o tym też trzeba mowić bo postrzegany te metodę jako coś pewnego, odkładamy macierzyństwo, nie mrozimy jajeczek za młodu a potem jak Cię strzeli informacja o niepłodności to już jest za późno .
- 11 7
-
2022-11-21 22:13
Opinia wyróżniona
Nie wiecie co piszecie... (24)
Niepłodność to straszna choroba. To tak okropne doświadczenie, że zrozumie tylko ten co to przeżył. In vitro to szansa. I każdy powinien mieć do niego prawo, jak w każdym cywilizowanym kraju. Dzięki tej metodzie niebawem powitam na świecie maleństwo. Ale kosztowałonir to ponad 50 000 zł, mnóstwo stresu i niepewności. Warto było. I bardzo współczuję osobom ,których na to nie stać. Tak dla in vitro. Nie dla ciemnych mas.
- 214 84
-
2022-11-22 10:21
Na całym swiecie ta metoda jest nie finansowana z kasy podatnika!!! (1)
- 3 9
-
2022-11-22 14:30
a czy jest napisane, że na całym świecie?
Większość krajów europejskich wspomaga tę metodę. Nie mówiąc w ogóle o leczeniu niepłodności, bo w PL zajmują się tym tylko prywatne kliniki. Nie mówiąc o naprotechnologii...- bo to raczej czary-mary niż metoda leczenia.
- 5 0
-
2022-11-22 08:53
Popieram, podpisuję się obiema rękami.
Brawo.
- 1 3
-
2022-11-22 01:41
Lilka pewnie , że masz słuszność (4)
Lecz zobacz jak żyją współczesne kobiety. Najpierw pełen luz później kariera a na końcu dzieci. Organizm przemęczony , zestresowany, po eksperymentach z używkami i teraz u schyłku wieku rozrodczego. To jest obraz współczesnej kobiety.
- 16 29
-
2022-11-23 09:49
Jasne, jak zwykle wszystkiemu winne kobiety.
- 0 0
-
2022-11-22 14:35
nie można generalizować
Jeśli chodzi o niepłodność to "wina" może być na równi po stronie kobiety, jak i mężczyzny. Może być tak, że przyczyna może pozostać nieznana. Obraz współczesnego mężczyzny także pozostawia wiele do życzenia.
Tu nawet nie chodzi o sposób prowadzenia się za młodu... wystarczy spojrzeć na poczekalnie w klinikach niepłodności- ile młodych par czeka na swój cud...- 5 0
-
2022-11-22 12:38
Rozumiem ze najlepiej skonczyc szkole i od razu isc w dzieci. A co tam mieszkanie czy praca.kto by sie tam martwil za co te dzieci utrzymac. Rodzic!!! Kobiety rodza po 30-stce bo wtedy (i to jak dobrze pojdzie) ma sie jako tako pewna prace i zrodlo dochodow. Z mieszkaniem juz gorzej niestety. Wiekszosc gada a tak naprawde powtarza farmazony nw oderwaniu od rzeczywistosci.
- 7 1
-
2022-11-22 08:08
I jeszcze daja w szyje
- 18 0
-
2022-11-21 23:36
nie każdy powinien mieć dzieci... niektórym ludziom sama natura broni tego, no sory! (5)
zawsze można adoptować, to bardzo szlachetne i znacznie rozsądniejsze niż kopanie się z naturą i obrażanie na fakty
- 19 40
-
2022-11-22 13:16
wąski umysł
- 0 0
-
2022-11-22 10:27
kazdy by chcial miec godną emeryturę, ale niektorym sie mniej chcialo pracowac
a dzis chca 14stki i 15stki. Ktora miesiecznie kosztuje tyle, co cale in vitro przez rok
- 3 3
-
2022-11-22 10:05
I tu się sporo mylisz, bo to nie o naturę chodzi
Czasem chodzi o czas i ryzyko ciąży wadliwej. Stąd często robi się testy DNA itd.
- 8 0
-
2022-11-22 08:55
na przykład Kłamczyński.
Całe szczeście, że się nie pomnożył.
- 5 3
-
2022-11-22 08:29
Niebywała teoria...
Jako że osoby które nie powinno mieć dzieci, mają ich nieraz kilkanaście...
- 18 2
-
2022-11-21 23:30
(4)
Chcesz dziecko to za swoje
- 21 31
-
2022-11-22 07:13
500+ (3)
to oddawaj 500+ skoro dziecko tylko za swoje! w tej chwili to ja i każdy inny obywatel płacimy na Twoje i inne dzieci.
- 31 9
-
2022-11-22 08:38
(2)
Z jednej strony masz rację a z drugiej, no cóż te 500 plus to tylko taki zwrot części podatku, jaki płacisz kupując rzeczy potrzebne do wychowania dziecka.
- 7 12
-
2022-11-22 09:41
My też chcemy tylko część zwrotu naszego podatku (1)
Ja nie proszę o Twoją kasę, a oto aby przekazano lub dano mi ulgę na tę procedurę.
- 6 2
-
2022-11-22 11:04
Częściowa refundacja powinna być jak najbardziej.
Ale nie 100%- 0 4
-
2022-11-21 23:00
To płać ze swoich podatków. (4)
- 24 44
-
2022-11-22 10:09
Przecież właśnie o to są te podpisy, aby miała możliwość finansowania ze swoich podatków in vitro. (1)
- 7 3
-
2022-11-22 15:27
A ja chcę z moich podatków 8-mio pasmową obwodnicę.
- 1 2
-
2022-11-22 09:40
Przecież płaciła ze swoich pieniędzy
Ja także jestem w trakcie i płace ze swoich, bo nie łapiemy się w obecne dofinansowanie Gdańskie. Oczywiście można powiedzieć czemu, bo człowiek zbyt długo próbował naturalnie.
- 9 2
-
2022-11-21 23:14
Właśnie o to jest walka, jeżeli tego nie zauważyłeś. O finansowanie tego z naszych podatków.
- 35 4
Wszystkie opinie
-
2022-11-21 15:32
Wybaczcie, ale nie wiem jak można być przeciw invitro? (43)
Przecież w rezultacie otrzymujemy nowych podatników, osoby które dostarczą dla gospodarki nieporównywalnie więcej niż koszt wykonania zabiegu. Potrzebujemy nowych ludzi.
A to, że parę zarodków i plemników się zmarnuje w procesie. Litości, czy ktoś liczy utracone/wypuszczone pleminiki przez mężczyzn czy komórki niezapłodnione wypuszczane co miesiąc przez kobiety. To jakiś absurd nad absurdy.
Koszt niewielki. Efekt? Życie, szczęśliwsze związki, szczęsliwsi ludzie, zysk dla gospodarki.
Osoba, która jest przeciw i argumentuje to religią nie tylko jest w blędzie (dogmaty religijne o tym nie wspominają), ale jest też strasznie egoistyczna i ogólnie o co chodzi. To nie jej sprawa.- 123 86
-
2022-11-21 15:34
to grzech i przestępstwo (2)
- 9 41
-
2022-11-21 15:40
Ta w twoim kościele (1)
Jest tego pełno i pedofili też
- 22 13
-
2022-11-21 16:38
Macica to nie popielnik w piecu
- 6 2
-
2022-11-21 15:35
(2)
Szukasz logiki u fanatyków religijnych? Powodzenia...
- 27 18
-
2022-11-21 17:10
A co ma in vitro do religii? (1)
- 10 6
-
2022-11-21 18:03
Zapytaj proletariuszy prawicowych z PIS.
- 8 10
-
2022-11-21 15:41
No nie, wiem, dla mnie sprowadzanie człowieka do wyłącznie "podatnika" nie mając nic w zamiar do zaoferowania nie jest w (2)
Jeżeli mamy system, na który zmieniające się trendy demograficzne wpływają niekorzystnie, to poprawmy system. I promujmy adopcję, jest tyle niekochanych dzieci, które by chciały mieć rodziców. Generalnie nie jestem jakąś mocną przeciwniczką, jedynie widzę w tym temacie mnóstwo uprzedmiotowania ludzi i nierozwiązywania innych problemów niż te najbardziej egoistyczne na poziomie jednostkowym.
- 14 15
-
2022-11-21 15:45
Nie każdy chce adoptować dziecko. Ale jeśli tak to państwo przecież już teraz bardzo pomaga chętnym. (1)
Każda para ma prawo do przekazania swoich genów dalej i państwo tę możliwość powinno zapewnić jeśli para nie jest w stanie samodzielnie spłodzić potomka. Niepłodność to schorzenie/stan jak zwał tak zwał, któremu można przeciwdziałać. Obowiązkiem państwa jest tutaj refundować usługę medyczną.
- 8 15
-
2022-11-21 23:35
A raka juz nie? Przecież jest pelno zrzutek na leczenie.
- 0 0
-
2022-11-21 16:07
to se sam to sfinansuj (8)
- 22 11
-
2022-11-21 16:14
Płacę podatki, wiec sobie finansuję- panstwo powinno mi pomóc (3)
- 9 22
-
2022-11-21 16:38
Spadaj
- 10 7
-
2022-11-21 17:51
Fleming panstwo niema na ratowanie zycia ludzi chorych amają twoje kaprysy finansowac my wszyscy?
- 11 5
-
2022-11-22 11:23
Niech zarzucają się ci faceci co to aborcji dokonali na jej macicy będzie miała.
- 0 0
-
2022-11-21 18:29
Ok, czyli np. jeśli całe życie tłusto jadłeś i na własne życzenie miałeś zawał. (3)
To masz płacić za jedzenie, bo ja hurdur jem awokado i dbam o zdrowie. To tak nie działa misiu.
- 2 4
-
2022-11-21 18:33
Miało być leczenie. Wszystko przez to awokado.
- 0 0
-
2022-11-21 23:59
(1)
pod platacje avokado wycina sie coraz wieksze obszary pierwotnych lasow
- 2 1
-
2022-11-22 11:24
Jedno avocado to 3000 litrów wody
- 3 1
-
2022-11-21 16:08
Komórki jajowe i plemniki mogą się marnować do woli, nad tym nie płaczemy. (3)
Choć byśmy nie wiem jak chuchali na komórkę jajową to człowiek z niej nie urośnie. Tak samo z plemnikiem. Ale tu chodzi o zapłodnione komórki jajowe - to już jest nowe stworzenie, jeszcze niczym nie zasłużyło na karę śmierci, zresztą takiej w Polsce szczęśliwie już nie ma. Stworzenie to ma prawo do życia i z dużym prawdopodobieństwem mogłoby swą chęć wyartykułować parę-paręnaście lat później.
- 16 11
-
2022-11-21 18:31
Zapłodniona komórka jajowa jest zapłodnioną komórką jajową. (1)
Gdyby nie ludzie nauki, którzy odrzucili religię i nie kierowali się zabobonem dzięki czemu ludzkość odniosła postęp to ludzie religijni do dziś by nie wiedzieli co to plemnik i komórka jajowa. Albo co to komórka.
Przygarnij uchodźcę. Skoro tak troszczysz się o zapłodnioną komórkę to zapewne drogie jest Ci życie każdego człowieka w wieku od urodzonego niemowlęcia do zniedołężniałego starca. A nie czekaj. Nie obchodzi Cie to.- 4 7
-
2022-11-22 06:47
Ludzie nauki to byli zazwyczaj chrześcijanie. Nie ma konfliktu między nauką a wiara chrześcijańską. To jest bajeczka, którą się powiela od końca XIX wieku, a liczni ją łapią i ponieważ im pasuje czynią swoim światopoglądem. Najważniejsze jednak, to że nauki biologiczne mówią jasno: jesteś człowiekiem od momentu zapłodnienia, poczęcia. Odrębną istota gatunku człowiek, z odrębnym genotypem, ciałem, życiem. I nikt nie ma prawa poświęcać źycia niewinnego człowieka dla realizacji własnych celów, niezależnie od tego jak bardzo ich pragnie. Kropka. Odmawianie człowieczeństwa ze względu na wygląd, kolor skory, ilość skory, liczbę komórek czy wagę jest rasizmem i wyrazem dehumanizacji.
- 5 1
-
2022-11-22 00:03
komórki jajowe, jakie to wzruszajace jak patrzy sie przez lupe i widzi te mrugajace oczka
- 1 0
-
2022-11-21 17:04
Chyba nowych beneficjentów 500+. Wykształcą się na koszt polskiego podatnika i jako wykwalifikowany pracownik wyjadą za granicę.
- 7 3
-
2022-11-21 17:47
POKemon nikt ci nie zabranie tylko za swoje kaprysy płac sam a pieniedze potrzebne są na ratowanie zycia ludzi (3)
- 15 4
-
2022-11-21 18:05
Proletariuszu prawicowy, uwazasz ze dodatkowi obywatele (2)
Polski to kaprys? Przy jednym z najnizszych przyrostow naturalnych w Europie? I to mimo palenia kasy na pseudo rozrodcze 500+ od twoich geniuszy typu Suski cZy Kowalski? To jest inwestycja w Polske.
- 3 11
-
2022-11-22 06:51
(1)
Tylko, że jej istotnym elementem jest niedopuszalny moralnie akt poświęcania życia istot ludzkich. Drobiazg¿ Cel nigdy nie uświęca środków. To nie jest kwesta poglądów politycznych, religijnych czy moralnych. Tylko bycia Człowiekiem. Nie bądź jak Putin, który ludzi ma za nic.
- 0 4
-
2022-11-22 07:44
Nikt nie poświęca życia istot ludzkich. Przy ivf żaden zarodek nie jest zabijany. Obumierają sanoistnie - tak, jak w naturze. Są mrożone - tak, ale mrożenie nie zabiera im szansy na rozwój. Zarodki nie są niszczone, jeżeli para uznaje, że nie chce więcej dzieci to oddaje zarodek do adopcji. Adopcja zarodków jest szansą dla par, które nie mają własnych zdrowych komórek rozrodczych, a chcą przeżyć ciąże i mieć pewność co do czynników działających na płód w ciąży.
- 6 0
-
2022-11-21 17:52
xxx (10)
Nam nie chodzi o plemniki, tylko o zapłodnione komórki żeńskie przez plemniki, potocznie nazywane człowiekiem;)Które nie są wykorzystywane podczas procesu In Vitro, trafiają do zamrażalki, a po pewnym czasie....sa wylewane do w-c;)
- 7 6
-
2022-11-21 18:34
Peszek. Tak jak przeterminowana galaretka. (4)
Gdyby tylko nie były plemnikiem w komórce to mogłyby zaprotestowac. Czy Wy wogóle siebie czytacie. Równie dobrze możesz wziąć wymaz z nosa na szkiełko i wsadzić pod mikroskop. Będzie tam więcej form życia niż w tym człowieku z galarety.
- 5 7
-
2022-11-21 19:00
xxx (2)
Uuuu, to Ty powstałeś z wymazu z nosa? to cud;)
- 4 1
-
2022-11-21 22:08
(1)
czytaj ze zrozumieniem, chyba ze to zbyt wysoko ustawiona poprzeczka
- 1 1
-
2022-11-22 13:32
xxx
Stosuje Twój poziom, ;) Ty uważasz człowieka w fazie rozwoju za ...galaretę.
- 0 0
-
2022-11-22 06:52
Ale bzdury
- 0 0
-
2022-11-21 22:05
do wc wylewaja swiecona wode
- 0 2
-
2022-11-21 22:51
(3)
Nie są wylewane, to niezgodne z prawem. Jak nie zostaną wykorzystane, to są oddawane do adopcji. Wbrew pozorom są chętni do adopcji zarodków, coraz częściej spotykam w pracy takie dzieci.
- 1 2
-
2022-11-21 23:00
A gdzie pracujesz? (1)
- 2 0
-
2022-11-21 23:24
Na oddziale pediatrycznym.
- 1 1
-
2022-11-22 13:33
xxx
Utrzymanie zamrażarek kosztuje, jesli nie bedzie to opłacone, to po pewnym czasie....specjalnie zabraknie prądu, rozmrożą się i....do wc.
- 1 0
-
2022-11-21 18:03
Nie zrozumiesz PISowego rozumowania. (1)
Nie wytlumaczysz im tak samo jak Rosjanom nie wytlumaczysz dlaczego prowadzona wojna z UA nie ma sensu. Jedni i drudzy wiedzą swoje :)
- 4 8
-
2022-11-21 23:03
Za to wyborcy PO wiedzą wszystko
- 2 2
-
2022-11-21 23:31
Serio?
- 0 0
-
2022-11-21 23:34
Zrzutki
Skoro tak nam zależy na nowych podatnikach to może leczmy wszystkich. A nie pełno zrzutek w necie na leczenie.
- 1 0
-
2022-11-23 09:03
"To nie jej sprawa"
Dokładnie czyjeś potomstwo z in vitro to nie moja sprawa, więc niech oni się odwalą od moich pieniędzy, które chcą na zabieg!!
- 0 0
-
2022-11-21 15:33
Jest nas już 8 mld, w tym kilka mln sierot (28)
Naprawdę nie potrzeba więcej tej planecie.
- 84 154
-
2022-11-21 15:36
Potrzebujemy ludzi w krajach rozwniętych,. (4)
Nie potrzebujemy tylu ludzi w krajach rozwijających się. Mniej ludzi w Indiach czy Afryce, gdzie należy upowszechnić kontrolę urodzeń i model rodziny 2+1/ 2+2.
- 39 14
-
2022-11-21 15:56
Przestań w końcu wysyłać mi przypomnienia o aktualizacji do Windows 11!
- 5 8
-
2022-11-21 17:11
Świat ma 8 miliardów a oni jeszcze mnozyc się chcą (1)
Gdzie eko?
- 12 5
-
2022-11-21 21:45
Miejsce jest, tylko i**otów jakby za dużo
- 2 1
-
2022-11-21 21:44
Polityka Chin się nie sprawdziła
- 1 1
-
2022-11-21 15:38
Jest już Was 8 mld, czy na imię Wam Legion?
- 9 2
-
2022-11-21 15:39
A kto dał tobie prawo decydowania o tym kto i gdzie i kiedy ma się narodzić? (7)
- 23 13
-
2022-11-21 15:49
Ziemia ma swoje granice wytrzymałości (6)
Jesteśmy jak plaga, niszczymy wszystko, nic z siebie nie dajemy Ziemi. Wiesz jaki to 1 dziecko zostawi po sobie ślad węglowy? Ile plastiku? Ile zniszczenia spowoduje w środowisku? Rodzenie dzieci dziś to skrajny egoizm.
- 14 27
-
2022-11-21 16:02
Ulżyj Ziemi i zrób co trzeba (3)
- 18 3
-
2022-11-21 16:32
A podpisy zbierają po polsku? (2)
- 8 0
-
2022-11-21 16:44
Po co in vitro w Polsce skoro jest w Berlinie? (1)
- 7 4
-
2022-11-21 18:13
Po co nam reżim autorytarny i jednowladza PIS pod przywodztwem Jarka?
Jest juz na Bialorusi i w Rosji.
- 3 3
-
2022-11-21 16:07
OK, to nie rozmnażaj się, ulżyj planecie! Możesz dodatkowo się usunąć, że zredukować swój ślad węglowy do zera!
- 10 7
-
2022-11-21 21:45
Porażająco niski poziom inteligencji
- 0 2
-
2022-11-21 15:42
i przez to
ziemia się kręci szybciej. większość masy znajduje się na równiku.
- 6 4
-
2022-11-21 15:42
Wielu egoistom nie spodoba się ta opinia
- 5 3
-
2022-11-21 16:30
Dajcie spokój nie możesz nie jedziesz i już
8 miliardów a one jeszcze chcą więcej?
Oskar nasz Mesjasz- 6 4
-
2022-11-21 16:38
10 000 w PO to jest dramat
- 4 1
-
2022-11-21 16:53
Czyli zakladam TY osobiscie nie planujesz miec dzieci?
Czy juz je splodziles, wiec mozesz sobie rzucac takie teksty? A dzieciom zabronisz posiadac wnuki?
Nie mowiac o tym, ze ten tekst o tym, ze jest "za duzo ludzi na swiecie" jest i**otyczny. Czego dla tych ludzi brakuje, jakiegos skladnika ktorego brak na Ziemi? Oczywiscie w duzej mierze jest bieda ale to jest zupelnie inny temat.- 1 1
-
2022-11-21 16:55
Racja, tylko jakoś nie widzę kolejki obrońców życia pod domami dziecka. (2)
- 4 3
-
2022-11-21 17:13
To nie na temat
- 2 2
-
2022-11-21 22:13
ta ideologia to hipokryzja
- 0 0
-
2022-11-21 18:11
Z tego w Europie czyli kontynencie rozwinietym (1)
jakies ~500mln tylko. Pomijajac Rosje i wschodnie rubieze ale to mentalnie azja. W Usa i kanadzie moze max jakies 400mln i Australii grosze typu 40mln ? Ok jeszcze Japan i Korea pld. Czyli kraje rozwiniete maja moze nieco ponad 1mld !! Czyli okolo 13% obywateli swiata. Jak olejemy walke o ludzi w krajach rozwinietych sami sobie strzelamy w kolano. Za 30 lat bedzie proporcja 6% do reszty i jeszcze wieksze emigracje.
- 2 1
-
2022-11-22 13:40
No i co z tego?
To jakiś wyścig? Chyba lepiej żeby nas było mniej, ale byśmy wciąż żyli dostatnio, niż żeby nas było o kilka milionów więcej ale żyjących za miskę ryżu, na socjalu?
- 1 0
-
2022-11-21 18:33
powiedz to
kościółkowym bezmyślnym dzieciorobom !
- 3 2
-
2022-11-21 21:44
Nasze społeczeństwo wymiera, zwolni się miejsce. Ps. Jak to wyliczyłeś, ze nie ma miejsca na planecie?
- 0 0
-
2022-11-21 22:17
A ty ile sierot z tej planety już adoptowałeś/łaś?
Rozumiem, że ty również nie będziesz miał biologicznych dzieci poczętych naturalnie, jeśli na świecie pozostanie chociaż jedna sierota?
- 1 1
-
2022-11-21 22:59
To zabrońcie się rozmnażać tym, którym te dzieci są potem odbierane, z FASem, zespołem dziecka maltretowanego i patologią dziedziczoną w genach.
- 2 1
-
2022-11-21 15:36
Opinia wyróżniona
Tak dla invitro! (124)
Dzieki temu rodzą sie dzieci chciane i kochane. Ludziom chorym na niepłodność należy pomagać tak samo, jak innym chorym.
- 615 180
-
2022-11-21 16:06
skąd wiesz? (40)
- 32 55
-
2022-11-21 16:13
Bo jak ktoś nie chce dzieci to nie poddaje się invitro, proste (9)
- 90 20
-
2022-11-22 00:02
ja znam parę co się rozeszła po invitro (7)
nie ma reguły
- 20 19
-
2022-11-22 07:11
Ja znam parę co się rozeszła bez invitro. Zakazać związków! (3)
- 23 6
-
2022-11-22 11:02
JA znam parę co wzieli ślub kościelny ... (1)
potem się kurski rozwiódł kościelnie i kościelnie chajtnął jeszcze raz z inną kobietą
... to wszystko to tylko kwestia odpowiednio sutych pieniędzy- 8 2
-
2022-11-22 11:12
Ja znam takie co to skonsumowane ale bez ślubu i z córką została czarna wiedźma
- 1 0
-
2022-11-22 12:52
jesteś tak nakręcona tym niszowym tematem, że podejrzewam, że na tym zarabiasz
- 0 2
-
2022-11-22 10:16
Ale co to ma do rzeczy
- 1 1
-
2022-11-22 16:47
Prosty umysł tego nie ogarnie. Nie ma sensu szarpać się i tłumaczyć ścianie.
- 0 0
-
2022-11-23 09:36
To że się rozeszli, to nie znaczy że dziecko stało się niechciane.
- 2 0
-
2022-11-22 12:51
Ale twoj swiat jest prosty - można by rzec nawet prostacki
- 0 1
-
2022-11-21 16:40
Znam (4)
Bliźniaki, mądre, inteligentne, a przede wszystkim mają kochajacyhc rodziców, bo byly chciane, nie przypadkowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 41 16
-
2022-11-21 17:32
A gdzie jest ich rodzeństwo (2)
Dalej się mrozi?
- 28 70
-
2022-11-22 00:03
byłyby mądre i inteligentne ale się nie udało
- 6 11
-
2022-11-22 12:36
Tak, nadal w zamrożeniu.
Tylko ciiiii, nie denerwuj innych prawdą.
- 2 8
-
2022-11-22 12:53
Jedno czy dwujajowe?
- 0 1
-
2022-11-21 17:29
Jakby natura chciała żebyś miała dziecko to byś miała, dotarło? (12)
- 35 89
-
2022-11-21 17:48
Czekam aż ktos to powie okularnikom (1)
- 35 6
-
2022-11-22 12:53
Kiedy ustawa o okularach za pieniądze podatnika?
- 0 0
-
2022-11-21 18:22
(3)
Jak natura chce żebyś był chory to się nie leczysz bo bóg tak chciał?
- 53 12
-
2022-11-22 11:05
jakoś nasz papież nie miał takich obiekcji ... okazał ZERO zaufania w Bogu!
i byle tylko żyć ...
- 1 1
-
2022-11-22 12:44
In Vitro nie leczy bezpłodności!
- 1 2
-
2022-11-22 12:54
In vitro moim zdaniem nie leczy
- 0 2
-
2022-11-21 21:29
Ależ pani Joanno
Skończmy już z tym przekopem
- 10 1
-
2022-11-21 23:16
Jakby natura rządziła tym, kto ma mieć dzieci, to spora część komentujących zostałaby zeżarta albo umarła z głodu przed dorośnięciem do wieku rozrodczego.
- 13 0
-
2022-11-22 07:41
Proszę zacząć od siebie
Osoby z takim podejściem powinny mieć zakaz dostępu do opieki medycznej. Zawał, rak, słaby wzrok, złamana ręka? Natura tak chciała więc radź sobie Pan sam.
- 20 3
-
2022-11-22 08:25
Czyli chorób nie leczysz?
- 5 1
-
2022-11-22 10:45
brkak słów
a jak natura chce żebyś miał raka i umarł to umieraj a nie leź do lekarza.
- 2 1
-
2022-11-22 16:49
Jak zachorujesz np na raka to pamiętaj że natura tak chciała i w żadnym wypadku nie próbuj się leczyć. Siedź w domu i umieraj zamiast marnowac pieniadze podatników. Dotarło?
- 0 0
-
2022-11-21 17:59
Czy kazdy prawicowiec nie potrafi myslec logicznie i wyciagac wnioskow? (11)
- 24 22
-
2022-11-21 18:26
Potrafi (6)
- 8 12
-
2022-11-21 21:32
(5)
prawactwo kiedy zetknie sie z bardziej zlozonym problemem popada w przerazenie i staje sie agresywne jak osaczony zwierz
zbudowac dom, zasadzic drzewo i miec syna- 12 11
-
2022-11-21 21:37
(2)
Słusznie, pamiętam te hordy prawicowych Julek, co darły mordy jak jacyś kibole i bolokowały normalnym ludziom ulice
- 19 7
-
2022-11-21 23:27
(1)
masz na mysli procesje?
- 9 9
-
2022-11-22 11:14
Lumpen baby
- 1 1
-
2022-11-22 11:14
A lewactwo tylki zjeść spać i poru... (1)
- 1 1
-
2022-11-22 12:55
oczywiście w marzeniach
bo w rzeczywistości tylko nieudane proby na tynderze
- 0 0
-
2022-11-21 18:26
Prawicowiec wie kiedy wyciągnąć (2)
Wy macie problem
- 16 15
-
2022-11-22 12:32
zeby wyjąc trzeba włożyć (1)
a prawakom nikt normalny przeciez nie da, patrz prezesik
- 3 0
-
2022-11-22 12:55
Nie jest prawicowcem
- 0 1
-
2022-11-21 21:31
Nie każdy, tylko ci prawicowcy ugryzieni przez Hegla
- 1 3
-
2022-11-21 16:09
(35)
pewna para wzięła ślub , szczęśliwi - on i ona , jednak po ślubie okazało się że jego plemniki są zabijane przez jej środowisko tam, dziwne ale akurat oni się nie zgrali w tej kwestii , po kilku latach zdecydowali się na in vitro , bo było możliwe , urodziły im się bliźniaki , śliczne dwoje dzieci , dzieci miały wszystko ... ale po pewnym czasie okazało się że mama jednak ma zapędy do bycia kobietą biznesu bo pieluchy i butelka z mlekiem się jej znudziły , mąż firma budowlana zabiegany od rana do wieczora, wiodło im się wspaniale , piękne mieszkanie super samochód , ona salon kosmetyczny ... dzieci wylądowały z niańką , te dzieci co tak na nie czekali , okazało się że rodzice mają tylko czas na te swoje wyczekiwane dzieci tylko w weekendy , nadszedł COVID , firma budowlana podupadła , salon tez i został zamknięty, po tym jak się rozpasali w życiu mając sporo gotówki ciężko im było okroić życie na poziomie, zaczęły się kłótnie i awantury o kasę , w końcu 3 miesiące temu stwierdzili że muszą się jednak rozstać bo ona nie b będzie biedować przez niego , dzieci tak utęsknione i wyczekiwane zeszły na drugi plan i aktualnie stanowią kość niezgody , pytam , czy w takim razie te dzieci maja miłe dzieciństwo i przyszłość o jakiej tylko dziecko może marzyć , czy jednak Bóg nie daje dzieci z jakiegoś powodu ? Czy własne fanaberie można w ten sposób zaspakajać i mieć nadzieje że to nie kaprys na kilka lat wynikający z presji otoczenia ? Czy dzieci się prosiły na świat by później życ w bagnie rozwodu rodziców , czy prosiły się o to by być podrzucane jak pies do popilnowania ? opinie pozostawiam wam.
- 27 94
-
2022-11-21 16:23
A jesli pan Bóg da ci raka, to przyjmiesz go z pokorą (13)
Czy popedzisz do lekarza, jednego, drugiego, trzeciego? Jak zepsuje ci sie wzrok, to chodzisz pół ślepy czy idziesz do lekarza po okulary? Jak dopadnie cie cukrzyca, to pokornie umierasz czy idxiesz do lekarza po insulinę? Proszę wiec nie pisać glupot
- 71 22
-
2022-11-21 16:33
Selekcja naturalna (10)
Nie możesz i już
- 17 33
-
2022-11-21 17:03
Najpierw aborcja a później in vitro? (6)
Czy wy kobiety macie jaja?
- 21 45
-
2022-11-21 17:26
(1)
a czy ty masz świadomość że kobiety to liczba mnoga?
- 2 11
-
2022-11-21 17:30
Napisał jaja a nie jajo
- 8 2
-
2022-11-21 18:00
Co ma jedno z drugim wspolnego? (1)
- 6 2
-
2022-11-21 18:27
Jedno jajo to jedno a dwa to dwa
W mosznie masz dwa
- 3 0
-
2022-11-21 23:43
nie rób sobie dobrze bo o brudne portki dzieci zabijasz , pseudo obrońco życia (1)
- 1 4
-
2022-11-22 11:15
A ty zagryz chlebem
- 0 0
-
2022-11-21 23:19
(2)
Już dawno nie ma selekcji naturalnej. Ratujemy życie za wszelką cenę, chorzy rozmnażają się. Nieporadnych życiowo żywi socjal, Ci to mnożą się na potęgę. Akurat ta garstka do ivf różnicy tu nie zrobi.
- 7 1
-
2022-11-22 11:10
Invitro nie płodzi chorych dzieci (1)
natomiast PiS masowo zostawia kalekie dzieci bez opieki i wsparcia ...
- bo kasa musi iść na rozkurz!!!
... za same wybory kopertowe można by opłacić 100 poważnych operacji
... a za kasę na utrzymywanie TVPiS co rocznie można by uratować życie i zdrowie kilku milionów Polaków+
... o energoblokOstrołeka+, czy kary TSUE+ poPiSowo w miliardach przepuszczone - nie wspomnę- 7 1
-
2022-11-22 17:01
Lekarze wybieraja najsilniejsze i zdrowe zarodki ale to nie daje żadnej gwarancji zdrowego dziecka. Najwyraźniej nie masz pojęcia ile może się zdarzyć od momentu transferu zarodka do macicy, łącznie z jego obumarciem
- 0 0
-
2022-11-21 18:58
xxx
Na raka, cukrzycę się umiera, na wzrok i niepłodnosc-nie Za okulary sam płace, wiec za in vitro też
- 15 22
-
2022-11-22 09:18
jeżeli moja głupota odbija sie tylko na mnie jest ok a jeżeli moja głupota skutkuje krzywda innych to nie jest ok , moje widzimisię i kaprysy nie mogą mieć złego wpływu na innych , bo inaczej jest to egoizm
- 1 0
-
2022-11-21 16:28
Zły wybór, zmień sperme
- 5 7
-
2022-11-21 16:37
zacznij się leczyć. Im prędzej, tym lepiej. Na nogi dodam, bo łeb już nie do uratowania. (3)
- 9 4
-
2022-11-21 16:43
Ty sobie jajo napraw (1)
- 4 3
-
2022-11-21 21:47
masz problem z jajem?
- 1 1
-
2022-11-21 17:08
Pomaska kobieta na POsylki
- 15 6
-
2022-11-21 17:54
Co to za prawackie nielogiczne wypociny? (7)
Przeciez in vitro nie ma nic wspolnego, z tym ze im sie zycie rozjechalo. Wedlug tego posta powinni nie wspierac wszelkich form leczenia nieplodnosci. Bo przeciez rodzice moga sie rozstac. Czy kazdy prawak ma problem z logicznym mysleniem i w swym zacietrzezwieniu umyslowym nie rozumie, ze Polakow rodzi sie duzo za malo? I kazden jeden dodatkowy nasz rodak jest na wage zlota. To dodatkowy skarb do funkcjonowania naszego panstwa w przyszlosci? Gdzie wasz prawacki patriotyzm i dbanie o Polske?
- 23 12
-
2022-11-21 18:29
Przestań Swietłana... Rozum ci usunęli przy okazji?
- 5 11
-
2022-11-21 18:30
Serio?
- 0 4
-
2022-11-21 21:13
(3)
przecież z lewackich rodzin nie będzie patriotów... a tak na serio rozumiemy ale tu chodzi o kasę - róbcie to za własne pieniądze
- 2 8
-
2022-11-21 21:52
(1)
utrzymujcie kosciol za własne pieniądze a nie za kase podatnikow
- 11 1
-
2022-11-21 23:43
w punkt
- 2 1
-
2022-11-22 10:49
500+ tez róbcie za swoje
- 3 0
-
2022-11-22 17:05
Twój umysł jest wyjątkowo nieelastyczny i ograniczony. Pro-invitrowcy myślą że fundowanie zabiegu to przepis na szczęśliwą rodzinę i zdrowe kochane dzieci prY każdym podejściu. Facet czy kobieta zwyczajnie podaje przykład że wcale tak nie jest a ty bluzgasz jadem.
- 0 1
-
2022-11-21 18:13
co za głupota xD
sama to wymyśliłaś? hahaha
- 5 3
-
2022-11-21 20:20
(1)
No skoro jej sie znudzilo to wtedy mama taka 2/10 z niej i tyle. Mama zawsze jest najważniejsza dla dziecka. Taka natura i koniec.
- 2 1
-
2022-11-22 09:20
ale jak nie natura nie chce byś był rodzicem to skąd niby instynkt ma się wziąć
- 1 1
-
2022-11-21 21:45
przyklad z d... tendencyjny, ile ile z tych 600 par z gdanska sie rozpadlo?
- 2 0
-
2022-11-22 09:19
kontrowersyjny tekst i muszki owocówki nałapane
- 0 0
-
2022-11-22 12:35
śmieszne historie opowiadasz
popatrz na karyńska i ich "chciane" bombelki bez perspektyw, wychowywane w obskórnej kamienicy gdzieś we wrzeszczu
- 0 0
-
2022-11-22 14:25
Dawno nie czytałem tak długiego posta z tak i**otycznym wnioskiem autora na końcu...
- 2 0
-
2022-11-23 09:40
Brzmi jak normalna Polska rodzina.
- 0 0
-
2022-11-21 16:24
A ja jestem przeciwny
- 19 17
-
2022-11-21 16:27
Przecież Tusk mówił że ciąża to koszmar i cierpienie dla kobiety...? (6)
Znowu jest za a nawet przeciw, Wałęsa 2...
- 18 20
-
2022-11-21 16:43
Zostaw Tuska, gęby sobie nim nie wycieraj (1)
Nie przeinaczaj, nie wyrywaj z kontekstu, zajmij się swoim tfu tfu prezezsem, kocia jego mać.
Precz stąd, pisowskie trolle- 27 27
-
2022-11-21 16:58
Prezesa Lisickiego zostaw w spokoju
Nie widzicie że ludzie was nie chcą?
- 8 3
-
2022-11-21 17:54
W TVNie kobiety złożyły deklaracje że za PiSu nie będą dzieci rodzic (3)
To dla kogo wy to szykujecie?
- 15 6
-
2022-11-21 20:01
Dokładnie (1)
W TVN podobno Niszczał jest w siódmym miesiącu
- 8 3
-
2022-11-22 11:17
TVN wysłał Rozenek...
- 0 0
-
2022-11-22 14:02
dla tych co chca rodzic
- 0 0
-
2022-11-21 17:05
(10)
A jak się urodzi chore? To będzie dalej chciane i kochane? Czy wtedy aborcja na żądanie?
- 23 12
-
2022-11-21 17:32
Wcześniej jeszcze pigułka godzinę po
I jak katar w nosie, wysmarkać...
- 10 17
-
2022-11-21 17:37
Zarodki są selekcjonowane (2)
Przed wszczepieniem do organizmu kobiety. Ciekawe co się dzieje z pozostałymi. Efekt bywa różny, była taka słynna sprawa. Pani regularnie robiła invitro i aborcję bo dzieci były chore.
- 10 17
-
2022-11-21 17:55
I usuwają
- 6 3
-
2022-11-22 10:51
zamiast sie zastanawiac pogadaj z kims kto to przeszedł to ci wytłumaczy o ile jestes w stanie zrozumiec
- 2 1
-
2022-11-21 17:42
(3)
aborcja jak się urodzi? Zbyt logicznie to ty nie myślisz
- 12 6
-
2022-11-21 18:31
Aborcja jak się okaże że niepełnosprawne o to wam chodzi (2)
- 6 1
-
2022-11-22 09:23
(1)
widzisz , są tacy co nie lubią "wybrakowanego towaru" , nawet jak sami taki stworzyli
- 2 1
-
2022-11-22 11:18
To nie spodnie z dziurą w Lidlu
- 0 0
-
2022-11-22 09:22
(1)
jak się urodzi chore to będziesz biedował za 1270 zł - pis się uparł by rodzić kalekie dzieci a później zostawi je na pastwę losu , kto zaopiekuje się kalekim dzieckiem po śmierci jedynego opiekuna ? opiekun umrze a kalekie dziecko po paru dniach z głodu ? czy może niepełnosprawny zadzwoni po pogotowie ?
- 5 0
-
2022-11-22 14:08
czemu pisowcy tak nienawidza ludzi potrzebujacych pomocy?
- 0 0
-
2022-11-21 17:31
To stary kotlet wyborczy tuska (1)
Dzieci rodzą się różne, a czasami się nie rodzą, jeżeli przyszli rodzice są niezadowoleni z efektów. Dodatkowo mrożenie nadliczbowych zarodków.
- 7 7
-
2022-11-22 14:11
to co napisales to stary pisi kotlet powtarzany do znudzenia
- 2 0
-
2022-11-21 17:48
xxx (9)
Chory na raka, po wyleczeniu nie ma raka, a niepłodny nie jest leczony, bo po tym zabiegu, kobieta samoistnie nie zajdzie w ciąże, więc to nie jest leczenie.
- 11 14
-
2022-11-21 20:13
ooo profesor medycyny się odezwał... (5)
- 5 4
-
2022-11-21 20:55
xxx (4)
Nie mam racji?
- 5 3
-
2022-11-22 09:19
Nie.
- 0 1
-
2022-11-22 10:55
(2)
Nie masz. A przykładem jestem ja. Invitro wykorzystało 30 moich złej jakości komórek jajowych, w międzyczasie się leczyłam i po leczeniu zaszłam ciąże naturalnie.
- 1 0
-
2022-11-22 11:19
Równie dobrze można by zaplodnione jajo wsadzić w d... Może się urodzi
- 0 0
-
2022-11-22 13:30
XXX
jak sama napisałaś, inVitro Ci nic nie dało, dopiero potem się leczyłaś;)
- 0 1
-
2022-11-21 22:13
In vitro to leczenie objawowe (1)
In vitro to leczenie objawowe - zapobiegasz objawom choroby, tak jak w przypadku wielu innych problemów. Po udanym in vitro masz dziecko/dzieci i możesz nie myśleć o niepłodności, a zacząć cieszyć się życiem. To nie jest coś na co ludzie leczą się przez lata albo i całe życie przyjmują leki. Leczenie i walka jest możliwe tylko przez jakiś okres życia. I jak się udaje to jest sukces i radość.
Chory po wyleczeniu nie ma raka? Są remisje ale i tak regularnie należy kontrolować, czy nie ma nawrotów. I to nazywasz wyleczeniem? To jest nadal życie w strachu, czy nie pojawia się przerzuty.- 6 2
-
2022-11-22 09:16
Eksperyment nie leczenie.
Taka prawda.
- 2 1
-
2022-11-22 09:18
Lol
To zupełnie jak z niedoczynnością tarczycy - lewotyroksyna niczego nie leczy, tylko zastępuje- zakazać!
Ciemnota i przekonanie o własnej racji ludzi, którzy o medycynie maja zerowe pojęcie nie przestaje mnie zaskakiwać- 3 0
-
2022-11-21 17:55
Jak to powiedziła kandydatka na prezydenta z PO gdyby natura chciała to by oni bezpłodni niebyli !
- 11 6
-
2022-11-21 18:15
(2)
Niepłodność to choroba???:)))
- 8 2
-
2022-11-21 18:32
Defekt (1)
Jak każdy
- 7 2
-
2022-11-22 11:20
Tak jak rude włosy
- 0 0
-
2022-11-21 20:59
(2)
brak ciąży to choroba? A może ciąża to choroba? Podatnicy finansują leczenie chorób- i nic innego.Niech te panienki z pudelka opamiętają się.Mamy wsytarczająco dużo kłopotów i wydatków,a one żyją chyba w jakimś innym świecie.
- 10 6
-
2022-11-21 21:57
lepiej wydac na koljeny mur i zasieki
- 1 7
-
2022-11-21 22:23
No to te panienki dzieci nie urodzą.
Na twoją emeryturę nikt nie zapracuje, bismarckowski system zwinie się do reszty. Starych ludzi leczyć się nie będzie, bo utrzymywanie ich przy życiu będzie dla systemu nieopłacalne.
- 9 0
-
2022-11-21 21:12
tak ale z własnej kieszeni !
- 2 0
-
2022-11-21 22:08
Chciane i kochane powiadasz. Nie masz pojęcia jak toksyczni potrafią być rodzice nawet Ci, którzy kochają. To że ktoś robi in vitro nie znaczy że będzie dobrym rodzicem
- 4 2
-
2022-11-22 04:51
Ten kto nie może mieć dzieci i tak nie będzie miał (1)
Bo i z czego
- 1 1
-
2022-11-22 15:19
Jarek, nie płacz.
- 0 0
-
2022-11-22 08:26
Ludzkość powinna się zastanowić czy przy takiej liczbie populacji na pewno jeszcze chce wydawać pieniądze na rozmnażanie się jednostek genetycznie do tego niezdolnych.
- 1 4
-
2022-11-22 09:14
Niepłodność to niepłodność!!!!!!!
Invitro to nie jest sposób leczenia!
- 1 6
-
2022-11-22 10:00
Idealny przykład bredni mało tego oni wrecz twierdzą ze te dzieci z próbówki są lepsze!!Przykład chorej ideologi teczowców
- 1 3
-
2022-11-22 10:08
Przekierować pieniądze podatników z finansowania kościoła na finansowanie in vitro.
In Vitro przyczynia się do zwiększenia liczby ludności Polski. Kościół nie.
- 6 0
-
2022-11-22 14:57
i dla botoksu
- 0 0
-
2022-11-21 15:37
Abstrahując od etyki jestem ciekaw jak ustawodawca zachowa spójność logiczną (9)
Z jednej strony aborcja nie bo człowiek jest człowiekiem od narodzenia, a z drugiej strony in vitro tak, bo zarodek można mrozić.
Czyli co? Mamy człowieka Schroedingera? Jak in vitro to ok, do lodówy z nim bo nie jest człowiekiem, a jak aborcja to nie można bo jednak człowiekiem jest?- 52 28
-
2022-11-21 23:05
(8)
Chyba sam nie wiesz o czym mówisz. W czym Ci przeszkadza kriokonserwacja zarodków? One po mrożeniu są takie same jak przed. Wręcz są badania, że skutecznie implantuje się nieco większy odsetek zarodków mrożonych niż świeżych. Moje oba przesiedziały swoje w zamrażarce, mam dwoje cudownych dzieci.
- 4 2
-
2022-11-21 23:24
Gratuluje, zdrowia dla was (7)
Natomiast kompletnie nie tego dotyczyła moja wypowiedź, a swojego zdania w ogóle tam nie wyrażałem.
- 0 0
-
2022-11-22 00:47
(6)
Nie rozumiem sformułowania, że jak do lodówy to nie człowiek. Nie widzę tam sprzeczności. Jakby dorosłego dało się wsadzić do lodówki, żeby sobie pospał trochę i odmrozić w takim samym stanie zamrażałabym się co roku od października do lutego.
- 4 0
-
2022-11-22 07:06
Wiele zarodkow pozostaje zamrozonych (5)
Na wieczne nigdy - i nie ma obowiązku uch urodzić kiedykolwiek. Tak przynajmniej rozumiem te procedurę. To miałem na myśli
- 0 0
-
2022-11-22 08:10
(3)
Nie na wieczne nigdy. Jeżeli para chce mieć jeszcze dzieci, to wykonuje się kriotransfer, jeżeli nie, to są oddawane do adopcji. Maksymalny czas przechowywania zarodków to 20 lat. Jeżeli oboje rodziców umrze, to zarodek również jest przekazywany do adopcji. Jest na to cała ustawa o leczeniu niepłodności.
- 1 0
-
2022-11-22 08:23
To znaczy chcesz mi powiedziec ze nie ma zarodkow ktore w tej procedurze są niszczone? (2)
Jeśli tak, to faktycznie nie ma absurdu
- 0 0
-
2022-11-22 08:43
To jednak nie takie kolorowe, chwila lektury w internecie i: (1)
Zamrożenie przeżywa 80-90% zarodków, czyli 10-20% umiera. Ponadto jeśli chodzi o zamrożone, to cytat:
Aktualnie ok. 30 proc. transferów z mrożonych zarodków kończy się ciążą.
Czyli dodajemy 10-20% tych co już umarło, dodajemy 70% z tych pozostałych które mają szanse na życie. Czyli około 70% ze wszystkich zamrożonych i tak umiera / jest utylizowana.- 0 0
-
2022-11-22 17:11
Musisz zrozumieć, że w naturze tak naprawdę też implantuje się podobny odsetek (szacuje się około 30%), tylko tego nikt nie widzi, więc nikomu nie żal. Co do przeżywalności mrożenia to obecnie mówi się około 92-93% przeżywalności. Świat idzie do przodu.
- 0 0
-
2022-11-22 08:44
Życie jest pełne takich sprzeczności
Jeżeli od chwili zapłodnienia komórki jajowej mamy człowieka, to każdego dnia dziesiątki, jeśli nie setki, zarodków jest wyrzucanych do kosza lub w toalecie przez nieświadome matki. Wiele osób myśli że każda, bezwzględnie każda, zapłodniona komórka się zagnieżdża w endometrium, a tymczasem tylko część zdoła to zrobić. Z tej części dopiero kolejna część rozwinie się bez komplikacji lub nieprawidłowości. Tak więc, wg poglądów fanatyczno -religijnycy pro-life, praktycznie każdy nie stosujący zabezpieczeń jest mordercą. Ja tutaj widzę największy spór logiczny a nie w tym czy zarodki, które bez pomocy nauki nigdy by nie powstały, są źródłem etycznego dylematu bądź nie.
- 2 0
-
2022-11-21 15:37
Wojny ideologicznej ciąg dalszy (7)
- 64 8
-
2022-11-21 16:08
typowe dla tej opozycji (6)
- 12 5
-
2022-11-21 18:32
typowa reakcja, gdy brakuje argumentów:)
- 4 3
-
2022-11-21 20:24
(4)
Nie zrozumiem lewakow:
- na świecie jest za dużo ludzi i nasza planeta tego nie wytrzyma,
- chcą zabijać nienarodzone dzieci, bo to tylko zlepek komórek,
- chcą produkować dzieci w laboratorium, nazywając płód człowiekiem...
Ciężko nadążyć....- 6 5
-
2022-11-21 20:50
Wszędzie widzisz lewaków tak jak kaczor szpiegów
- 3 4
-
2022-11-21 23:11
Ludzi jest za dużo, ale rozmnażają się głównie Ci biedni i głupi. Rozwój cywilizacji w dużej mierze wyłączył dobór naturalny. Skoro ratujemy chore jednostki, bez pożytku dla społeczeństwa, to czemu nie możemy pomóc tym, którzy potencjalnie mogą mieć zdrowe potomstwo, o które będą dbali i wychowywali z pożytkiem dla ogółu?
- 5 2
-
2022-11-22 00:18
daj sobie spokoj prawaku z tego co piszesz rzeczywiscie widac ze nie nadazasz
- 2 3
-
2022-11-24 07:39
Stasiu, już po 'Wiadomościach" w TVP. Wypij naleweczki i spać !
- 0 0
-
2022-11-21 15:39
Czym się różni dziecko z in vitro od splodzonego naturalnie? (29)
Tylko jednym - ma w 100% gwarancję, że jest chciane i oczekiwane.
- 134 68
-
2022-11-21 15:50
Wytłumacz to księdzu i Jarosławowi (3)
Na 100% tego nie pojmą
- 21 22
-
2022-11-21 16:40
Jarosławowi Wałęsie? (2)
- 14 6
-
2022-11-21 17:14
Odwal się od Jarka on na motocyklu mało się nie zabił, jak można?
- 5 5
-
2022-11-21 19:34
Kacper - ty masz obsesje - pilnuj nabrzeża w Elblągu
- 3 9
-
2022-11-21 15:54
No i lekarze kupę kasy zarobili także ogólnie super.
- 14 10
-
2022-11-21 16:09
Brednie. Te pary mają takie same problemy jak inni
- 12 1
-
2022-11-21 16:09
Taaa, 100% gwarancji - dziś, teraz, skąd wiesz co będzie za parę lat? (1)
- 13 3
-
2022-11-22 00:22
fakt, nie wiemy tego czy ludzie zaczna wariowac od zapachu kadzidla
- 2 3
-
2022-11-21 16:19
Jest produktem, dokładnie dobranym wg wytycznych rodziców. Jak bułka w McDonaldzie. Dodatkowo na jednego takiego narodzonego, (6)
przypada pewnie z kilkanaście zamrożonych - zawieszonych między życiem i smiercią zarodków. W tym roku narodziły się najstarsze bliźniaki z "termosa".
- 18 23
-
2022-11-21 17:46
Nie masz pojęcia o czym piszesz... (4)
polecam poczytać podstawowe informacje o procedurze in vitro...
- 11 9
-
2022-11-21 23:18
A jakie są te podstawowe informacje? (3)
Bo ja wyczytałem ze 6 zarodków zapłodnionych jest używana do każdego in vitro,czyli w najlepszym wypadku ginie pięcioro dzieci.
- 4 4
-
2022-11-22 00:25
zapłodnionych zarodków, nie dzieci
- 2 1
-
2022-11-22 00:53
Do 6 zarodków zapładnia się przy jednym pobraniu komórek. Rozwija się z reguły połowa (podobny odsetek jak w naturze). Podaje się jeden albo dwa, w zależności od wskazań. Nie każdy się implantuje. Jak się uda, to pozostałe pozostają zamrożone. Jeżeli para chce mieć kolejne dzieci, to nie tworzy się nowych, tylko używa tych mrożonych. Jak nie ma już zarodków, a pozostały zamrożone komórki jajowe, to używa się ich, można zapłodnić ponownie do 6, albo pojedynczo, w zależności od potrzeb.
- 1 0
-
2022-11-22 08:54
...
możesz mieć maks 6 zarodków, uzyskanie 6 zarodków, które będą się rozwijać do 3-5 doby czyli do momentu transferu nie jest takie prosty jak Ci się wydaje (przy naturalnym zapłodnieniu nawet nie wiesz że powstał Ci zarodek który np po 2 dobach obumarł bo nie doszło do ciąży - przy in vitro to wiesz i to jest szokiem dla niektórych nieświadomych). Kobieta podczas stymulacji lekami produkuje kilka-kilkanaście pęcherzyków w których mogą być komórki jajowe a może ich nie być. Uzyskując 6 komórek jajowych nie masz gwarancji że uzyskasz 6 zarodkow. Zarodki nie sa niszczone. jest masa chorób powodująca problem niepłodności. Poczytaj coś więcej i nie wprowadzaj w błąd.
- 3 1
-
2022-11-21 23:13
Kilkanaście to może w stanach, w Polsce tworzy się max 6 zarodków, z których rozwija się statystycznie 2 do 4.
- 0 0
-
2022-11-21 16:26
Nie ma nigdy 100% gwarancji iż dziecko jest chciane i będzie kochane, zawsze czynnikiem może być presja społeczeństwa (jak to dzieci nie macie?) albo chęć zagarnięcia majątku czy nie bycie samemu bez partnera, który domaga się dziecka.
- 11 4
-
2022-11-21 16:40
Gdyby natura tak chciała to byś miał rację
- 6 0
-
2022-11-21 17:07
Jest jeszcze jedna różnica (5)
To pierwsze kosztuje na dzień dobry jakieś kilkanaście tysięcy a koszt ma być przerzucony na podatnika. Jak chcesz, to płać z własnych pieniędzy. Ja nie odczuwam takiej potrzeby.
- 19 5
-
2022-11-21 17:31
(2)
Nie odczuwam potrzeby aby państwo z mojej kasy utrzymywało kościelnych pasożytów.
- 12 19
-
2022-11-21 23:09
A ja odczuwam tak samo jak 40% (1)
Polaków wiec wara od kościoła.
- 5 4
-
2022-11-22 05:48
.
To odczuwaj z własnej kieszeni, wierzysz to płać podatek. Czemu osoba nie wierzącą ma się składać na instytucje w którą nie wierzy.
- 5 0
-
2022-11-21 22:24
(1)
ale czules potrzebe dofinansowania tvpis, budowy muru na granicy i tym podobne
- 1 6
-
2022-11-21 23:12
Odczuwałem i odczuwam bo nie
chce żeby przez granice do mojego kraju przyjeżdżali muzułmanie i gwałcili Polki jak to się dzieje u naszych sąsiadów i zachodnich i północnych.I będę wspomagał TVPIS,żeby taka antypolska kreatura i sługus Berlina i Brukseli już nigdy nie znalalzla się w rządzie.Piniedzy nie ma i nie będzie.
- 4 2
-
2022-11-21 17:55
xxx (2)
A te dzieci, co sie nie załapały i leżakują w lodówce a potem trafiają do w-c też są chciane?
- 17 11
-
2022-11-21 20:26
cicho o tym nie wolno pisać, zobacz już cię zminusowali (1)
- 11 4
-
2022-11-22 05:49
.
Ale Ty inteligentny inaczej jesteś
- 3 2
-
2022-11-21 20:56
Nawet jeśli urodzi się chore? Czy wtedy będzie aborcja?
- 5 0
-
2022-11-22 10:05
Idealny przykład chorej z nienawiści meduzy .Bo tylko taki Fleming moze takie brednie wypisywac!!
- 0 0
-
2022-11-22 11:16
Rózni się. Dziecko z invitro nie ma duszy. Dusza powstaje u dziecka, gdy dwoje kochających się ludzi pocznie je podczas stosunku.
- 1 1
-
2022-11-21 15:42
przelać fundusz kościelny
oraz wypłaty dla partii na potrzebę leczenie niepłodności - ale leczenia (tj. korzystania z wiedzy naukowej) a nie szarlatanów ...
- 56 41
-
2022-11-21 15:45
Według prezesa Jarka - dzieci rodzą się przez cudowne poczęcie (2)
i żadne in vitro nie jest potrzebne
a że dzieci rodzi się mało to przez to, że młode kobiety "dają w szyję"- 63 54
-
2022-11-21 17:14
Wałęsa Jarek nie jest prezesem (1)
- 5 5
-
2022-11-21 19:34
Kacper - ważne że ty jesteś pOsłem
- 5 2
-
2022-11-21 15:50
(9)
Nie dla piso katolickiej ciemnoty
- 67 79
-
2022-11-21 15:57
Napisała. (2)
Opozycja demokratyczna...
- 21 11
-
2022-11-21 16:40
To jest ta miłość opozycyjna
- 10 4
-
2022-11-21 22:28
a co ma do tego opozycja demokratyczna, ciemnota zostaje sie z wlasnego wyboru
- 4 1
-
2022-11-21 16:20
Ty, mądrala - ile człowiek ma płci? A czy mężczyzna moze urodzić dziecko? (5)
- 15 3
-
2022-11-21 16:34
co wniosłeś do tematu invitro tym komentarzem?
- 4 7
-
2022-11-21 16:41
Lewacy twierdzą że tak (2)
- 10 1
-
2022-11-21 17:58
Prawacy twierdzą, ze dziecko mozna wymodlić.
A choroby spowiedz wyleczy.
- 6 12
-
2022-11-21 22:34
prawacy chca korzystac z dokonan nauki ale pieniadze przeznaczane na nauke powinny pojsc na kosciol, a naukowcy jak im sie nie podoba to wypad zagranice
- 0 3
-
2022-11-21 21:42
Może, w związkach jednopłciowych rodzi się więcej dzieci niż w związkach różnopłciowych. Helooooł, nauka się kłania!
- 2 0
-
2022-11-21 15:51
Zamiast in vitro państwo powinno ułatwić adopcje (8)
W Polsce jest wiele dzieci które czekają na kochającą rodzinę
- 117 68
-
2022-11-21 16:10
Ile dzieci sam adoptowales?
- 22 14
-
2022-11-21 16:12
Większość dzieci ma nieregulowaną sytuacje prawną- nie można ich adoptować.
Z pozostalych większość wymaga specjalnych zasobów ze strony potencjalnych adoptujących, ze względu chocby na mogące pojawić się zdrowotne deficyty- nie każdy temu sprosta, dla dobra dziecka nie każdy może zostać rodzicem adoptującym. Ogolnie ilość chetnych rodziców przewyzsza liczbę dzieci do adopcji....
- 27 3
-
2022-11-21 18:29
nie, to nieprawda
w Polsce jest garstka dzieci czekająca na adopcje a masa w domu dziecka umieszczona tymczasowo a ich rodzice posiadajacy prawa rodzicielskie
- 14 1
-
2022-11-21 21:39
Acha kolejny wyszukany argument przeciwników in vitro...
- 4 8
-
2022-11-22 07:33
Adopcje (1)
Dziecko adoptowane to nie Twoje geny. Wielka niewiadoma.
- 4 5
-
2022-11-22 08:59
Może i racja, ale nasze własne geny to też jedna wielka niewiadoma.
Przy tej całej ilości zanieczyszczeń, chemii, stresu i chorób, jakie mieli nasi przodkowie...
- 6 1
-
2022-11-22 09:35
(1)
Większość dzieci do adopcji ma przynajmniej jednego żyjącego rodzica, a środowisko ich pochodzenia to zazwyczaj pierwszej wody patologia. Te dzieci często nigdy nie będą "normalnymi" dziećmi, są dotknięte FAS albo innymi wadami. Część dzieci to dzieci żyjące z traumami od dzieciństwa, którym potrzebna jest pomoc psychiatryczna i lata terapii. Wzięcie takiego dziecka pod swój dach nie jest tym samym, co wychowywanie swoich własnych dzieci od urodzenia.
Poza tym, mało które z tych dzieci to noworodki - a myślisz, że tak łatwo adoptowac na przykład 15-latka? A przecież to też dziecko, ale takiego dziecka nie chce już praktycznie nikt.
Argument o adopcji zawsze wypływa od ludzi, którzy o tym zielonego pojęcia nie mają, ale wszędzie muszą wcisnąć swoje śmierdzące teorie.- 6 6
-
2022-11-22 13:30
pisowskie teorie zawsze smierdzą
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.