- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (38 opinii)
- 2 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (170 opinii)
- 3 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 4 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (139 opinii)
- 5 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (252 opinie)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (29 opinii)
Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.
Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej
Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa
Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.
Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)
Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.
- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.
Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych
Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.
Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.
- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.
Miejsca
Opinie (490) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-18 07:22
Opinia wyróżniona
.. (82)
Nie chce wrzucać wszystkich rowerzystów do jednego wora..., ale jeżdżę autem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze rowerzysta widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy rowerzysta trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
Nie chce wrzucać wszystkich rowerzystów do jednego wora..., ale jeżdżę autem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze rowerzysta widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy rowerzysta trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
drugim faktem jest to, ze dróg rowerowych jest w pip, a często i gęsto rowerzyści nie korzystają z nich.. bądź korzystają Ci, którzy nie do końca potrafią zachować ostrożności czyt. Pani w sukience w kapelusiku jadąca lewym pasem na 10 lutego skręcająca we Władysława IV ... :)
Żeby nie było kierowcy aut tez maja swoje za uszami :)- 294 180
-
2020-12-19 13:00
Ilość plusów pod tym wysrywem oraz sam fakt jego wyróżnienia
Pokazuje, że w przypadku łamania prawa zarówno portal jak i czytelnicy obwiniają ofiarę. Dział kontroli myśli i tak moją opinię skasuje, bo nie wolno tu pisać o ich praktykach
- 3 0
-
2020-12-19 10:06
To ja to odwrócę
Nie chcę wrzucać kierowców do jednego worka ale na skrzyżowaniach z zieloną strzałką bardzo wielu z nich nie zwraca należytej uwagi, czy nie zbliża się rower. Pieszego łatwiej zauważyć, żeby zobaczyć nadjeżdżający rower trzeba już trochę wysiłku. Z jeden strony jestem zirytowany bo akurat na tym skrzyżowaniu zielona strzałka bardzo pomaga w
Nie chcę wrzucać kierowców do jednego worka ale na skrzyżowaniach z zieloną strzałką bardzo wielu z nich nie zwraca należytej uwagi, czy nie zbliża się rower. Pieszego łatwiej zauważyć, żeby zobaczyć nadjeżdżający rower trzeba już trochę wysiłku. Z jeden strony jestem zirytowany bo akurat na tym skrzyżowaniu zielona strzałka bardzo pomaga w płynności - bus pas, przystanek, zmiany pasów, korek do skrętu, który nie mieści się na swym pasie. Ale z drugiej strony wiem jak to zagraża rowerzystom, zwłaszcza na tak ruchliwym skrzyżowaniu. Niestety zawsze znajdzie się ktoś, kto nie będzie wystarczająco uważny.
- 1 0
-
2020-12-18 23:00
Przez przejście przejazd rowerem jest zabroniony, ale na drodze rowerowej kierujący rowerem ma pierwszeństwo, więc to kierujący samochodem musi zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie zaszkodzi żeby użyć mózgu i rozejrzeć się przed wjazdem na jezdnię... w każdym razie jeżeli chodzi o to akurat skrzyżowanie to bardzo dobrze, że nie ma tam
Przez przejście przejazd rowerem jest zabroniony, ale na drodze rowerowej kierujący rowerem ma pierwszeństwo, więc to kierujący samochodem musi zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie zaszkodzi żeby użyć mózgu i rozejrzeć się przed wjazdem na jezdnię... w każdym razie jeżeli chodzi o to akurat skrzyżowanie to bardzo dobrze, że nie ma tam strzałki. Wielokrotnie skręcający w prawo najeżdżali na przechodzących przez przejście ludzi , a co dopiero na rozpędzonych rowerzystów. Stwierdzenie wynika z moich obserwacji w tym miejscu z pozycji kierującego samochodem.
- 1 0
-
2020-12-18 14:47
A ja niejednokrotnie spotkałem się z tym że kierujący autem mając zieloną strzałkę nie rozgląda się na drogę rowerową. Piszesz że rowerzysta mający zielone światło powinien zwolnić. Jadąc samochodem zwalniasz przy każdym skrzyżowaniu mając zielone? Raczej nie. Więc nie oczekuj tego od rowerzysty.
- 6 0
-
2020-12-18 12:23
Nie chce wrzucać wszystkich kierowców do jednego wora..., ale jeżdżę rowerem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze kierowcka widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy kierowcą trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
drugimNie chce wrzucać wszystkich kierowców do jednego wora..., ale jeżdżę rowerem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze kierowcka widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy kierowcą trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
drugim faktem jest to, ze sygnałów S-2 jest w pip, a często i gęsto kierowcy nie korzystają z nich.. bądź korzystają Ci, którzy nie do końca potrafią zachować ostrożności czyt. Pani w sukience w kapelusiku jadąca lewym pasem na 10 lutego skręcająca we Władysława IV ... :)
Żeby nie było rowerzyści tez maja swoje za uszami :)- 5 0
-
2020-12-18 11:27
A Ty jako kierowca, gdy masz zielone światło, to też się rozglądasz? Dlaczego kierowcy nie zatrzymują się na strzałce i po ocenie sytuacji nie kontynuują jazdy? Jedyne co może przemawiać za rozglądaniem się przed przejazdem rowerzystów przez ulicę to fakt, że są "słabsi" w kolizji z autem. Ale jeśli rezygnują z tej możliwości to trudno ich wybór i
A Ty jako kierowca, gdy masz zielone światło, to też się rozglądasz? Dlaczego kierowcy nie zatrzymują się na strzałce i po ocenie sytuacji nie kontynuują jazdy? Jedyne co może przemawiać za rozglądaniem się przed przejazdem rowerzystów przez ulicę to fakt, że są "słabsi" w kolizji z autem. Ale jeśli rezygnują z tej możliwości to trudno ich wybór i zdrowie. Kierowcą nic się nie podoba. Sam jestem kierowcą i każdorazowo gdy zatrzymuję się na strzałce warunkowej obserwuję lusterko wsteczne bo większość kierowców nawet nie bierze pod uwagę, że się zatrzymam. Sami sobie jesteśmy winni, że mają nas za d**ili i muszą tak organizować ruch.
- 6 1
-
2020-12-18 10:32
Jeśli jedzie (swoją) drogą z pierwszeństwem, a Ty mu ją przecinasz, to Twój obowiązek upewnić się że niczego nie wymusisz.
- 11 0
-
2020-12-18 09:49
Przed zieloną strzałką jest obowiązek się zatrzymać zanim się skręci, nie masz pierwszeństwa (1)
tak jak nie przejedziesz pieszego tak i roweru nie możesz. Gdy nie ma ścieżki,z pewnymi wyjątkami, rowerzysta musi jechać jezdnią a kierowca ma obowiązek zachować od niego metrowy dystans przy mijaniu. Wystarczy nauczyć się zasad a życie stałoby się nagle łatwiejsze. Oczywiście zasady te dotyczą kierowców i rowerzystów
- 21 0
-
2020-12-18 13:12
Tak samo czerwony chodnik nie jest ścieżką rowerową
bo ścieżka rowerowa musi być ozanczona znakiem pionowym, a nie czerwoną farbą. Wielu kierowców widząc czerwony chodnik, a rowerzystę na ulicy to trąbią i przejeżdżają pół metra od roweru twierdząc, że ma wjechać na "ścieżkę". A rowerzysta jedzie wg. przepisów bo jazda rowerem po chodniku jest zabroniona.
- 7 1
-
2020-12-18 09:23
:) no ładnie (3)
przejazd rowerowy stanowi przedłużenie drogi rowerowej, rowerzysta nie ma obowiązku "zatrzymania się, zwolnienia itd." jedzie drogą w odpowiednim kierunku, dla przejazdów rowerowych bez znaków i sygnalizacji stosują się zasady prawej ręki czyli jak na zwykłym skrzyżowaniu :)
- 16 0
-
2020-12-18 11:54
Przejazd rowerowy bez znaku nie jest przejazdem. (2)
Albo jest przejazd gdzie rowerom należy ustępować pierwszeństwa albo skrzyżowanie równorzędne i wtedy rządzi zasada prawej strony.
- 2 7
-
2020-12-18 13:43
(1)
Art. 27. 1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi,
którą zamierza opuścić.- 8 2
-
2020-12-18 19:14
ale to nie jest "przejazd dla rowerzysty" a to że skręcając należy ustąpić temu co jedzie prosto to chyba logiczne.
Ten przepis ma na celu uczulenie kierowcom że rower jadący w tym samy kierunku z prawej strony bez względu po czym jedzie ma pierwszeństwo.- 5 1
-
2020-12-18 09:19
Skoro w Indiach Krowa jest swieta i potrafią jeżdzic to w Polsce tymbardziej powinien nią byc człowiek!
Buraki w blachosmrodach nie chcą zrozumieć ze życie człowieka jest najważniejsze i pieszy i rowerzysta nie jest chroniony przez tone złomu!!
- 13 6
-
2020-12-18 09:11
Gdyby kierowcy samochodow stosowali sie do zasad przepisu ruchu drogowego to by nie likwidowano tych strzalek. Niestety wiekszosc kierowco widzac zielona strzalke, jedzie z mysla, ze maja pierwszenstwo, klnac na pieszych i rowerzystow, ktorzy pojawia sie na pasach. Dlatego by uchronic ludzi od idotow, trzeba likwidowac strzalki w takich miejscach.
- 35 0
-
2020-12-18 08:42
Zielona strzałka , kogo obowiązuje odpowiednik STOP ? (1)
- 24 0
-
2020-12-18 09:21
Dokładnie na tym przejściu jako pieszy ledwo odskoczyłem spod kół
Kierowca bez cienia zażenowania "argumentował", że zielona strzałka to też zielone (taa, akurat) i że mu trudniej się zatrzymać niż pieszemu. Więcej takich, a nie będzie żadnych zielonych strzałek i dojdą bariery wysuwane przed przejściami, jak ostatnio w Rosji.
- 31 0
-
2020-12-18 08:37
Żeby to wszystko zrozumieć wystarczy miesiąc regularnego dojeżdżania rowerem do pracy (5)
Nagle się okaże dlaczego w jednym miejscu korzystanie z pseudodrogi rowerowej jest bez sensu. Stanie się oczywiste, że przed każdym przejazdem rowerowym lub wyjazdem z posesji musisz zachować mega czujność i patrzeć kto siedzi za kierownicą i czy cię widzi czy może jednak nie i za chwilę rozjedzie. Zrozumiesz też że nie da się skręcić 90 st. o promieniu łuku 1m bo tak to sobie narysował pseudoprojektant w autoCAD itd. Długo by wymieniać.
- 40 2
-
2020-12-18 11:37
Takie pytanie o ten skręt 90st (2)
A czy on przypadkiem nie jest po to abyś zwolnił i go pokonał z mniejszą prędkością? Taki "leżący policjant" dla rowerzystów. Chyba to jest lepsze niż górki-pagórki na drodze rower przy morzu od Gdańska do Gdyni.
- 2 9
-
2020-12-18 19:10
No jest ale to jakiś rodzaj schizofrenii i hipokryzji
rowerzysta ma zwalniać z 15kmh do 5kmh bo te 15kmh to za szybko
a obok kierowca sobie jedzie jezdnią 80kmh i to nie jest za szybko.
To jak to? są równi i równiejsi?- 6 1
-
2020-12-18 15:32
Przykładowo rondo dla rowerów pod dworcem w Gdyni głównej
Co taki planista miał w głowie, albo czy próbował chociaż najpierw zrobić kółko 270 lub 360 stopni o takim promieniu na pachołkach.
- 4 1
-
2020-12-18 08:50
Dokładnie . (1)
Elementem szkolenia na prawko kategorii B powinno być kilka godzin rowerem po mieście zgodnie z przepisami (zero uciekania na chodnik czy lewitowania okrakiem do ślepo zakończonych fragmentów śmieszek rowerowych).
Po takim doświadczeniu miejska polityka rowerowa miałaby w kierowcach największych zwolenników....- 33 7
-
2020-12-18 11:21
Ech...
Jak jadę samochodem i nie widzę problemu żeby 200m przejechać z prędkością rowerzysty, albo nie wyprzedzać na siłę, jak dojeżdżam do korka czy świateł, to zaraz 3mm od mojego tylnego zderzaka pojawia się jakiś frustrat.
Co z tego, że i tak stanę w tym samym miejscu, a rower i tak by mnie wyprzedził?
Trzeba cisnąć dla zasady...- 9 1
-
2020-12-18 08:11
(2)
mają pierwszeństwo to jadą.
Zielona strzałka nie daje ci pierwszeństwa. To że się świeci oznacza tylko tyle, że powinieneś się zatrzymać, sprawdzić czy nie ma kolizji i dopiero przejechać, oczywiście ustępując pieszym pierwszeństwa na drodze, w którą skręcasz. Duża część kierowców ma to gdzieś. Jadą, bo myślą, że pierwszeństwo się im należy.- 60 2
-
2020-12-18 17:58
vox populi vox suvereni vox electorati (1)
bardzo bardzo bardzo chętnie zobaczył bym
likwidację wszystkich wszystkich wszystkich
zielonych strzalek S2 w całej Polsce
singiel z odzysku, ojciec nastolatka
prawko AB od 1993
własny samochod i dwa motocykle
obecnie O punktów karnych
a w życiu max 5 punktów na raz na koncie i...
były częsty uźyszkodnik mevo- 2 1
-
2020-12-19 14:25
TAK
- 1 0
-
2020-12-18 07:46
zara, dziwisz sie ze jedzie prosto po drodze z pierwszenstwem? (5)
a czy ty dla pewnosci, zatrzymujesz sie przed skrzyzowaniem i zielonym swiatlem, bo a nuz moze jakis tir pedzic?
- 56 1
-
2020-12-18 07:49
(4)
Czy przejdzie dla pieszych to skrzyżowanie ? Chyba nie
- 4 41
-
2020-12-18 11:37
ale przejazd rowerowy amebo nie jest przejściem dla pieszych a ty widząc pieszego na jezdni bądź w jej pobliżu masz psi obowiązek go przepuścić mając tylko warunkową strzałkę przepisy nakazują też zatrzymać samochód do zera ale kogo to interesuje
- 17 1
-
2020-12-18 11:01
Nic dziwnego że kierowcy tak traktują rowerzystów
Piękny przykład połączenia ignorancji, braku wiedzy i pewności siebie
- 15 0
-
2020-12-18 09:26
Przejazd dla rowerów jest przedłużeniem drogi rowerowej
DROGA - to nie chodnik
Do PORD skończcie promocje Prawo Jazdy w chipsach ....- 26 1
-
2020-12-18 08:41
hmm, musisz znalezc ten kawałek plastiku , na którym napisane jest prawo jazdy
i odesłać go do PORD pocztą, z adnotacją, że został wydany przypadkowo
- 32 1
-
2020-12-18 07:39
Czy jadąc autem przez skrzyżowanie, gdy pali się dla Ciebie zielone światło zatrzymujesz się, żeby rozejrzeć się dla pewności??? Co za pokręcona retoryka.
- 68 7
-
2020-12-18 07:36
Tak się składa że rowerzyści to robią chociaż nie mają obowiązku (9)
Jesli widzisz że rowerzysta wjeżdża z kosmiczną prędkością 20 km/h to możesz być pewna że ocenił wczesniej sytuację. Gdyby tego nie robili to codziennie z przejazdów rowerowych ściągano by stosy trupów.
- 58 15
-
2020-12-18 09:24
20 kmh to prędkość kosmiczna?? (8)
Samochody rzadko po mieście jeżdżą 50 :)
Zwalniasz do 20 na skrzyżowaniu?? naprawdę ??? nie wierzę:)- 10 17
-
2020-12-18 14:34
wchodzisz w zakręty mając na liczniku 50?
- 5 1
-
2020-12-18 11:33
zaraz zaraz przecież większość samochodowej d**iliady uważa że rowerzyści tak strasznie pędzą na tych ścieżkach więc pędzą 20 na godzinę góra 80% jedzie między 15 a 20 na godzinę
- 8 2
-
2020-12-18 09:47
(5)
Dla większości kierowców to prędkość kosmiczna. Nie są w stanie tak szybko analizować sytuacji. Powinny być testy zręcznościowe dla kierowców. Kto nie jest w stanie zauważyć rowerzysty przejeżdżającego przez przejazd 20 km/h to nie powinien już więcej kierować samochodem.
- 33 5
-
2020-12-18 11:55
Czasami kierowca nie ma szans zauważyć rowerzysty (4)
Przy projektowaniu dróg analizowane są widoczności dla dróg, ale nie rowerowych. Wynika z tego, że kierowca nie ma najczęściej szans zauważyć rowerzysty, który przemieszcza się kilka razy szybciej niż pieszy (mam na myśli sytuację skrętu w drogę poprzeczną - czyli to co opisano w artykule). Dodatkowo wielu rowerzystów uważa za wielki dyshonor
Przy projektowaniu dróg analizowane są widoczności dla dróg, ale nie rowerowych. Wynika z tego, że kierowca nie ma najczęściej szans zauważyć rowerzysty, który przemieszcza się kilka razy szybciej niż pieszy (mam na myśli sytuację skrętu w drogę poprzeczną - czyli to co opisano w artykule). Dodatkowo wielu rowerzystów uważa za wielki dyshonor zapalenie lampek przy jeździe po drogach czy też po ścieżce rowerowej. Jadą tacy ubrani na czarno, bez oświetlenia, po zmroku, i mają pretensję że ktoś ich nie zauważył. Jak się tak dobrze kamuflują, to ich nikt nie zauważa... Przy okazji wyjaśniam, ze jeżdżę zarówno samochodem, jak i rowerem, więc znam sytuację obu stron "konfliktu". Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznych podróży.
- 9 13
-
2020-12-18 12:28
W Niemczech każdy rower poruszający się po drogach musi mieć homologowane oświetlenie. (3)
Żeby było śmieszniej nie wystarczy znaczek CE musi być homologacja niemiecka.
- 7 7
-
2020-12-18 13:00
a samochód przegląd techniczny (2)
ale taki prawdziwy a nie pieczątka z ziemniaka
- 14 4
-
2020-12-18 14:35
wiem, że na święta w przedszkolu robiliście pieczątki z ziemniaka. Nie jest to trudne. Ale
jak złamałeś zabezpieczenia rodzicielskie na internet?
- 4 0
-
2020-12-18 13:40
Ba, w Niemczech nie możesz montować drutowanych części.
Jak coś nie ma TUV, to przeglądu nie przejdzie i nie ma zmiłuj...
- 6 2
-
2020-12-18 07:29
Rowerzysta nie ma takiego obowiązku. jedzie po swoim drogą z pierwszeństwem (38)
jezeli kierowca sobie nie radzi to po co sie pcha za kierownice? są autobusy.
- 106 48
-
2020-12-19 12:51
Ludzie nie są doskonali. Jak rowerzysta jest rozpędzony a kierowca musi spojrzeć przecież w lewo, prawo, prosto, to ułamek sekundy może prowadzić do nieszczęścia. Każdy powinien zwalniać na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych właśnie dlatego że wchodzi w relacje z innymi uczestnikami. I tyczy się to również świętych krów, rowerzystów. Więc
Ludzie nie są doskonali. Jak rowerzysta jest rozpędzony a kierowca musi spojrzeć przecież w lewo, prawo, prosto, to ułamek sekundy może prowadzić do nieszczęścia. Każdy powinien zwalniać na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych właśnie dlatego że wchodzi w relacje z innymi uczestnikami. I tyczy się to również świętych krów, rowerzystów. Więc tak, rowerzysta ma obowiązek zwolnić. Ja jestem i kierowcą i rowerzystą i zawsze zwalniam i zachowuję ostrożność jak wyjeżdżam na skrzyżowanie. Nie ma że jestem na swoim pasie. Każdy jest na swoim pasie! Samochód też. Te dwa pasy się przecinają w pewnym miejscu. Ale świętej krowie nie przetłumaczysz
- 1 3
-
2020-12-18 19:56
Gdynianka (2)
Oczywiście , że ma taki obowiązek , tak samo jak pieszy . Pierwszeństwo nie oznacza bezmyślności. Bezpieczeństwo na drodze zależy od wszystkich uczestników a nie tylko od kierowców. Samochód nie zatrzyma się w miejscu i skręcając , kierowca musi widzieć nadjeżdżające samochody , pieszych na pasach i szalejących rowerzystów. Polecam rowerzystą w
Oczywiście , że ma taki obowiązek , tak samo jak pieszy . Pierwszeństwo nie oznacza bezmyślności. Bezpieczeństwo na drodze zależy od wszystkich uczestników a nie tylko od kierowców. Samochód nie zatrzyma się w miejscu i skręcając , kierowca musi widzieć nadjeżdżające samochody , pieszych na pasach i szalejących rowerzystów. Polecam rowerzystą w taki sam sposób obserwować ruch wokół nich. Zasada ograniczonego zaufania powinna być przestrzegana przez wszystkich a nie tylko przez kierowców. Byłoby bezpieczniej.
- 3 12
-
2020-12-18 21:08
typowy polski kierofczyk (1)
jedzie 90kmh przez miasto i potem gada że w miejscu samochod sie nie zatrzyma. rower też sie nie zatzymuje w moejscu tak dla twojej wiedzy. Jak się douczusz przepisów to się dowiesz że kierowca zblizajac sie do przejazdu czy przejazdu rowerowego ma Obowiazek jechac z taka predkoscią zeby sie w razie co zatrzymac. zdałabys uczciwie prawko to bys to wiedziala.
- 13 1
-
2020-12-20 14:12
co za...
the....billl
ale spoko, cmentarze są pełne takich co myśleli że skoro mają pierwszeństwo to ....
na szczęście dobór naturalny i selekcja działa i w tym nadzieja ;P- 0 1
-
2020-12-18 15:24
Jak rowerzysta nie dba o własne zdrowie i życie (1)
to niech się od razu zaciuka, jeden problem mniej. Co to jest za podejście? Bo ma pierwszeństwo? A jak straci życie albo będzie połamany to co? Dalej będzie tym "wygranym"?
- 6 12
-
2020-12-18 19:03
dobrze że kierowcy dbają o swoje i innych zdrowie i życie
i wygląda to następująco: 40tys wypadków rocznie w których ginie 3tys osób 45tys zostaje kalekami.
- 11 1
-
2020-12-18 14:32
człowieku, niech jedzie w to zielone jak dzik w ziemię.
- 4 0
-
2020-12-18 13:51
No no (3)
Znałem wielu takich co mieli bezwzględne pierwszeństwo i twierdzili ze nie muszą się upewniać. Teraz można ich odwiedzać na Powązkach.
- 6 13
-
2020-12-18 21:49
Czyli standardowa argumentacja "zrezygnuj ze swoich praw, bo Cię zabiję"
Bądź konsekwentny i nie oburzaj się na TIR-y wyprzedzające na czołówkę
- 11 2
-
2020-12-18 14:51
(1)
To chyba byli zasłużeni.
- 6 1
-
2020-12-18 15:25
Nagrodą Darwina chyba
- 2 5
-
2020-12-18 11:39
naczelna zasada obowiązująca w ruchu drogowym (7)
zasada ograniczonego zaufania...
- 12 7
-
2020-12-18 12:45
99% procent osób powołujący się na tą zasadę nie zna jej definicji i jej nie rozumie. (1)
- 14 1
-
2020-12-18 17:47
rozumią, rozumią, tylko że dokładnie odwrotnie w stosunku
do intencji prawodawcy
zwykłe polackie motomatołectwo- 9 1
-
2020-12-18 12:20
Która głosi, że (3)
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego (!!!), chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
- 15 3
-
2020-12-18 17:22
To nie ma nic wspolnego z zasada ograniczonego zaufania. (2)
- 3 6
-
2020-12-18 21:47
Cytat z PoRD, art. 4, ignorancie
- 4 1
-
2020-12-18 19:01
to jest dokładnie definicja "zasada ograniczonego zaufania"
- 5 1
-
2020-12-18 11:59
Prawo siły.
- 1 5
-
2020-12-18 07:33
(18)
To mam rozumieć, ze rowerzysta to taka święta krowa? Wszystkich obowiązuje ich nie ?:) Dziwne ...
- 38 80
-
2020-12-18 10:06
Czy Pani, jadąc autem na zielonym przez skrzyżowanie (14)
zwalnia i rozgląda się czy aby na pewno jakiś pieszy czy rowerzysta pomimo braku pierwszeństwa nie chce przekroczyć jezdni? Czy może też jedzie Pani jak "święta krowa" bo ma Pani zielone?
- 63 5
-
2020-12-19 12:54
Tak. Zawsze. Ile razy jakiś gamoń wbiegł na czerwonym? Tu zresztą dziwne pytanie, bo mówimy nie o czerwonym a o warunkowym zielonym, więc to chyba różnica
- 2 0
-
2020-12-18 17:09
Oczywiscie, ze obserwuje czy aby jakis pieszy lub rowerzysta pomimo braku pierwszenstwa nie probuje przekroczyc jezdni.
I niejednemu juz moja obserwacja uratowala zycie (albo pokrzyzowala plany).
- 1 0
-
2020-12-18 16:55
Tak, zawsze się rozglądam
ponieważ może nadjechać ktoś "na późnym pomarańczowym" lub temu podobne. Także jako pieszy przed wejściem na przejście, również gdy mam zielone światło i jestem jedyny to się rozglądam. Moje nogi, moje życie. Co mi po tym, że "byłem na prawie" jak wyląduję w szpitalu. Jaką będziesz miał satysfakcję, że ktoś dostał nawet karę więzienia bo coś tam źle zrobił. Tak samo jak Ty myślą ci którzy wchodząc na przejście gapią się w telefon.
- 6 2
-
2020-12-18 14:33
ile razy pieszy wchodzi na przejście gdy miga zielone? I co wtedy mam zrobić jako kierowca? Zagrać (8)
w Carmagedon?
- 3 28
-
2020-12-18 23:01
Jak pieszemu miga zielone to ty masz nadal czerwone!
- 8 1
-
2020-12-18 16:03
Nigdzie w przepisach nie ma określone, (3)
że pieszy nie może wchodzić na jezdnię przy migającym zielonym. Natomiast Ty jako kierowca masz obowiązek takiego pieszego, który rozpoczął przechodzenie na zielonym, przepuścić nawet wtedy gdy dla Ciebie już się zapaliło zielone. Twoje powoływanie się na to oznacza jedynie, że nie masz bladego pojęcia o przepisach.
- 22 3
-
2020-12-18 17:21
Nie ma tak wprost napisane, ale istnieja rozne przepisy, ktore za takie wejscie umozliwiaja ukaranie pieszego. (2)
Oczywiscie, jak zawsze, diabel tkwi w szczegolach.
- 0 13
-
2020-12-18 21:45
Zielone migające dla pieszego to ciągle zielone
Można na nim wchodzić, trzeba jak najszybciej opuścić. Z kolei na żółtym pojazdy mają się co do zasady zatrzymać, o czym to już narzucający pieszym wyimaginowane obowiązki nie pamiętają.
- 11 0
-
2020-12-18 21:34
Jakie to niby przepisy?
Bo wydaje mi się, że istnieją one tylko w twojej wyobraźni. Zielone to zielone, nieważne czy mruga czy się świeci, daje pieszemu prawo do wejścia na przejście dla pieszych.
- 10 1
-
2020-12-18 14:50
(2)
Jak pieszemu miga zielone to ty masz jeszcze czerwone. Jak tego nie ogarniasz to nie prowadź.
- 36 4
-
2020-12-18 17:11
Przeciez to oczywiste klamstwo. (1)
Najczesciej masz jedno zielone do jazdy na wprost i skrecania w prawo i piesi tez maja wowczas zieolone. A gdy im zacznie migac, to nie maja juz prawa wejsc na przejscie, podczas gdy kierowcy skrecajacy w prawo caly czas maja zielone.
- 2 11
-
2020-12-21 07:10
Warto najpierw przeczytać przepisy
Zielone światło migające nie zabrania pieszemu wejść na przejście dla pieszych. To jest informacja, że zaraz zapali się czerwone i to światło czerwone zakazuje wejścia na przejście.
- 1 0
-
2020-12-18 10:35
(1)
Jak wyskoczy to zahamuje, a nie przejedzie dla zasady, bo ma pierwszeństwo.
- 7 20
-
2020-12-18 11:32
masz czerwone jełopie rozejrzyj się zatrzymaj się przede wszystkim bo tak ci nakazują te twoje zasady potem oczekuj od kogoś by rezygnował ze swojego pierwszeństwa
- 32 0
-
2020-12-18 07:42
jezeli jedzie po drodze z pierwszenstwem to tak (1)
co w tym dziwnego?
na jezdni jest inaczej? kto ma pierwszenstwo jest swietą krową kto nie ma ustępuje. proste- 81 6
-
2020-12-18 14:33
jednak dla świętego spokoju, a raczej życia, lepiej się upewnić. Wielu pieszych, rowerzystów, kierowców
nie ma pojęcia jak używać mózgu
- 13 16
-
2020-12-18 07:34
jeżeli wjeżdżasz rowerzyście w bok to nie rowerzysta nie zachował zasady
- 65 12
-
2020-12-18 07:13
Opinia wyróżniona
Zlikwidujcie zielone strzałki w centrum! (20)
Ten chory pomysł i notoryczne rozjeżdżanie pieszych na ul. 10Lutego i to przy obu budynkach UM Gdyni to jest skandal! Przechodzę tamtędy conajmniej 2 razy dziennie i conajmniej 2 razy dziennie kierowcy na zielonej strzałce z 3 Maja bez krępacji jadą mimo ze na pasach są ludzie-bo im się należy jazda -maja strzałkę! Pousuwajcie proszę te strzałki gdzie za zakrętami są pasy dla pieszych. Od 6:00 do 22:00 powinny być nieczynne w mieście. W nocy ok ale nie w dzień-ludzie to nie kręgle!
- 312 158
-
2020-12-19 08:50
lucyk to niewypal
przy zjezdzie z estakady na obluze tez zlikwidowal strzalke w prawo i teraz z dwoch pasow skreca sie w jeden pas jadac w vkierunku oksywia.wyslac go na szkolenie...niech nie osmiesza urzedu WSTYD p.szczurek.
- 0 3
-
2020-12-18 13:32
błędem jest kolor strzałki! (2)
Warunkową możliwość przejazdu ustawodawca oznaczył takim samym znakiem jak bezwarunkową możliwość przejazdu z zachowaniem zasady braku ruchu kolizyjnego. Tak, ten sam symbol - zielona strzałka - oznacza w Polsce dwie skrajnie różne sytuacje. W USA zielona strzałka oznacza to samo co u nas sygnalizacja kierunkowa (można jechać, brak ruchu
Warunkową możliwość przejazdu ustawodawca oznaczył takim samym znakiem jak bezwarunkową możliwość przejazdu z zachowaniem zasady braku ruchu kolizyjnego. Tak, ten sam symbol - zielona strzałka - oznacza w Polsce dwie skrajnie różne sytuacje. W USA zielona strzałka oznacza to samo co u nas sygnalizacja kierunkowa (można jechać, brak ruchu kolizyjnego), natomiast to co u nas oznacza warunkową możliwość jazdy w prawo oznacza się strzałką żółtą. Nigdzie na świecie nie ma drugiej "polskiej zielonej strzałki". Nawet przed Euro 2012 w innych krajach ostrzegano przed polską sygnalizacją.
- 9 1
-
2020-12-20 19:27
Można? Można.
We Francji migająca strzałka pomarańczowa upoważnia do skrętu warunkowo.
- 0 0
-
2020-12-18 18:21
masz rację, ale nie w 1oo%
istnieją kraje, które mają podobne strzałki jak nasze
może ciut inny kształt, ale kolor i sens podobny, choćby Niemcy,
ale tam nie szafują nimi tak często, strzałki są w D naprawdę rzadkością
a nie regułą, jak u nas
osobiście uważam, że nasza strzałka była BY ok, gdyby jąmasz rację, ale nie w 1oo%
istnieją kraje, które mają podobne strzałki jak nasze
może ciut inny kształt, ale kolor i sens podobny, choćby Niemcy,
ale tam nie szafują nimi tak często, strzałki są w D naprawdę rzadkością
a nie regułą, jak u nas
osobiście uważam, że nasza strzałka była BY ok, gdyby ją prawidłowo
stosowano i rozumiano.
ale nie jest ani rozumiana, ani prawidłowo stosowana. jesteśmy za tępi.
popieram albo totalną likwidację, albo wypad z centrów miast, albo wypad z działania przez caŁą dobę, niech se świecą w nocy, albo wypad ze skrzyżowań z zebrami i przejazdami rowerowymi. coś trzeba zrobić!
coś trzeba zrobić i tu Gdynia okazała się pionierem, brawo RatCity! brawo śledziogród!
Gdy:Gda 1:0- 1 1
-
2020-12-18 12:01
Jesteś największym pechowcem w Gdyni, żeby tak codziennie 2 razy na 2 możliwe cię rozjeżdżali na tym przejsciu. Uwielbiam brednie oszołomów.
- 6 8
-
2020-12-18 09:34
Bezpieczeństwo ważniejsze niż przejezdność (2)
Popieram. Ruch drogowy w ścisłym centrum miasta powinien być planowany pod kątem bezpieczeństwa niechronionych uczestników czyli pieszych i rowerzystów. Przejezdność to droga donikąd. Jeśli ktoś wybiera się do centrum autem to musi liczyć się z korkami, brakiem miejsc do parkowania.
- 23 2
-
2020-12-20 19:25
Tyle głupot w jednym mieście
W centrum Gdyni jadąc od ulicy Portowej nie masz wyboru, albo jednokierunkowa !!!!! Świętojańska, albo kombinujesz, jak wbić się na Władysława IV od Świętojańskiej lub z 3 Maja. Taki jest układ drogowy tego miasta, a oni jeszcze kombinują robiąc bus-pasy i rowery pod prąd.
- 0 0
-
2020-12-18 14:03
Jeśli ktoś korzysta z wybudowanej drogi powinno mu się umożliwić normalny przejazd plus miejsce parkingowe. Jeśli zaś auta przeszkadzają w mieście to likwiduje się drogę i robi deptak
- 2 10
-
2020-12-18 09:03
załóż glany i w karoserię skopa (1)
- 2 5
-
2020-12-18 18:11
ostrogi...
- 0 1
-
2020-12-18 08:54
biedota na pole (3)
Pieszy to zakała dróg , nie wnosi nic do budżetu , zawraca 4 litery i drze pysk że mu wszystko wolno .Teraz pieszy zmienia sie w rowerzystę i sytuacja sie powtarza .Kierowca utrzymuje ta całą infrastrukturę i powinien byc na piedestale , traktowany z szacunkiem .Czekam na g...o burzę biedoty pieszych i rowerzystów ...
- 13 29
-
2020-12-18 12:45
dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości
jak widać, niektórzy mają problemy ze spojrzeniem na sytuację z oryginalnej, nietypowej strony
- 2 0
-
2020-12-18 11:01
A Ty jesteś inwalida bez nóg,przyspawany do traktora i nigdy nie byłeś pieszym.
- 4 1
-
2020-12-18 10:17
Słaby troll :)
Akurat ci bez samochodu dorzucają się do wożenia Twojego tyłka po mieście :)
- 9 7
-
2020-12-18 08:53
zlikwidowano takie zielone strzałki przy zjeżdzie z estakady Kwit. na Morską (2)
a kierowcy (co niektórzy) dalej... wjeżdzają na swoim czerwonym i wymuszają sobie pierwszeństwo najeżdżając na pasach pieszych...
PÓŁ-minuty ich kużwa zbawia!
- w końcu powinna powstać ustawa - która za nagranie i donos na pirata... już z automatu da obywatelowi do kieszonki - połowę kwoty z mandatu na pirata nałożonego!!!
a gwarantuje - że wpływy z mandatów jeszcze Wzrosną!- 23 6
-
2020-12-18 12:45
(1)
Rozumiem że dla pieszych również, za przejscia w miejscach niedozwolonych, przebieganie na czerwonym ? :)
- 4 3
-
2020-12-18 18:09
ok, nagrywaj se pieszych i wysyłaj filmiki
pieszy jest w masce i nie zrobi nikomu krzywdy
a ty w kilkutonowej puszce, więc moźesz nabroić
więc na szczęście masz blachy i na ciebie wystarczy fotka
jestem za premią dla autorów zdjęć i filmikow
a przede wszystkim za radykalnym uproszczeniem procedury zgłaszania filmików
tj. za karą, mandatem, dla policjii jeśli nie zrobi z filmikiem -
nic- 2 2
-
2020-12-18 08:13
(2)
To działa q dwie strony nie ma co wybielać kierowców ani rowerzystów
- 7 28
-
2020-12-18 10:23
Zielone strzałki stwarzają duże niebezpieczeństwo.
Oczywiście ułatwiają ruch samochodowy ale to tylko tyle.
- 17 4
-
2020-12-18 08:40
zirytowana zaczyna już bredzic
- 18 5
Wszystkie opinie
-
2020-12-18 07:02
A później się dziwią, że naród skłócony?! (4)
- 69 42
-
2020-12-18 09:33
W UE nie ma czegoś takiego jak zielona strzałka (2)
- 9 1
-
2020-12-18 10:24
Nie do końca prawda
W paru państwach UE jest coś na podobieństwo naszej "zielonej strzałki", nie zawsze jest ona zielona, czasami żółta, ale zasada jest podobna do polskiej. Tyle, że w tych innych państwach kierowcy korzystający z tego udogodnienia wiedzą też dobrze jakie mają obowiązki przy tej okazji a nie jadą jak panowie życia i śmierci nie zważając na innych uczestników ruchu bo przecież to nie oni ucierpią najbardziej.
- 4 3
-
2020-12-18 22:00
Te znawca co jest w UE...powiem tak w d... byłeś i g... widziałeś. I tyle w tym temacie.
- 2 2
-
2020-12-18 10:05
Jesteście nie hallo wszyscy razem.
Na dziesięciu obserwuję kiedy jeden się zatrzyma na strzałce reszta nie wie po co one są. Zlikwidowali strzałki okazuje się, że lemingi teraz konieczne chcą tam zielone strzałki i zatrzymywać się.
- 4 1
-
2020-12-18 07:02
(5)
Bez czytania artykułu, niech zgadnę.... Gdynia?
- 140 34
-
2020-12-18 08:50
(2)
po co zgadywać jeśli jest napisane
- 11 1
-
2020-12-18 16:25
chce pokazać jaki mądry, jest w końcu z Gdańska ;)
- 0 0
-
2020-12-18 18:55
Jedno zdanie - dwa kłopoty - z czytaniem i rozumieniem ?
Przecież napisał, że nie czytał, a w domyśle, że po opiniach zgaduje ...
- 0 0
-
2020-12-18 23:14
(1)
Standart:(
- 0 1
-
2020-12-19 18:12
Jakas nowa sztuka?
- 0 0
-
2020-12-18 07:02
To w ogóle niech je zlikwidują. (3)
Niech skręcanie generalnie będzie tylko w prawo. W całym kraju.
- 83 26
-
2020-12-18 08:20
Cały kraj jest już skręcony na prawo... (1)
- 13 2
-
2020-12-18 16:11
To, że władza ma zeza prawoskrętnego
nie oznacza, że ma tak cały naród.
- 1 1
-
2020-12-18 15:04
Ja osobiscie podziwiam odwage jezdzacych na rowerach w obecnej PiS Polsce przy odgornie panujacym zakazie pedalowania.
- 1 0
-
2020-12-18 07:02
I bardzo dobrze że zlikwidowali . Będzie bezpieczniej. (11)
Stać i nie marudzić .
- 164 149
-
2020-12-18 07:27
W calej eu (9)
Nie ma strzałek więc w czym problem, chcieliście do UE to macie
- 19 9
-
2020-12-18 09:09
Dlaczego pieszy nie (6)
Może wejść na pasy na czerwonym? Nie ma strzałki dla pieszych. Kierowca za to nie może się doczekać kiedy kogoś nie rozjedzie na pasach.
- 15 5
-
2020-12-18 10:19
Na przykład w Szwecji może. (3)
Tylko tam wszystko nie jest ustawione pod samochody.
Światła są dla dobra kierowców, bo bez nich pieszy by miał pierwszeństwo.
U nas dokładnie na odwrót...- 12 0
-
2020-12-18 11:30
W Szwecji kierowcy zatrzymują się 100 metrów wcześniej jak widzą rowerzystę.
Chyba ,że Polak wraca na prom to ciśnie
- 9 4
-
2020-12-18 17:03
Wszedzie pieszy moze wejsc na czerwonym swietle. I wszedzie placi za skutki swoich dzialan. (1)
- 2 1
-
2020-12-18 19:26
Chyba za często nie opuszczasz piwnicy, w większości krajów policja ma wywalone w czerwone dla pieszych
- 3 1
-
2020-12-18 17:32
We Francji można przejść na czerwonym, gdy nie ma ruchu samochodów. (1)
- 2 0
-
2020-12-19 00:47
idaho stop jest w coraz większej liczbie normalnych krajów
a my nie przez przypadek wybieramy pis
tu nie jest normalnie- 0 0
-
2020-12-18 15:05
(1)
Przestan bredzic. Sa podobne mechanizmy w krajach EU. Tylko, ze w EU kierowcy przestrzegaja PoRD przez co mniej ludzi ginie na drogach.
- 5 1
-
2020-12-18 16:15
Tak, są w nielicznych krajach podobne rozwiązania
Jednak w znakomitej większości jest prosta zasada - zielone światło oznacza, że dla danego kierunku jest udostępniony bezkolizyjny przejazd a czerwone oznacza stój i czekaj, nie ma żadnych pośrednich okoliczności.
- 1 2
-
2020-12-18 13:01
tak tak, wszystko dla naszego bezpieczeństwa - cały czas o tym słyszymy
zostań w domu dla swojego bezpieczeństwa ...
- 2 1
-
2020-12-18 07:04
Czyli zlikwidowali ruch na świętojańskiej (6)
A z druguej strony utrudniają ruch na alternatywnej ulicy, ktróra i tak już się zatyka. Panie łucyk jeszcze trochę a mieszkańcy przyjdą po pana do tego urzędu.
- 153 48
-
2020-12-18 09:32
(1)
Do urzędu nie wejdziesz nie wolno bo jeszcze byś coś chciał załatwić..!
- 15 1
-
2020-12-18 11:21
Nie zalatwisz bo
Wszyscy zajęci pisaniem postow na "tak". Dzisiaj ten poprze, jutro tamten i tak się rodzą geniusze!
- 3 1
-
2020-12-18 10:38
Człowieku, tobie widać wszystko utrudnia życie (1)
ale jak wyjdziesz z samochodu to zobaczysz trochę inną perspektywę. Większość ludzi nie mieszka w samochodach i nie jest zawodowymi kierowcami, a jeśli problemem jest dla ciebie bezkolizyjny przejazd (z pieszymi, rowerzystami), to ja już nie mam argumentów
- 8 17
-
2020-12-18 11:22
Widac ze nie masz
Idź do szefa, może coś podpowie.
- 4 3
-
2020-12-18 15:06
Tato przestań. Nazwy ulic, imiona oraz nazwiska piszemy z dużej litery.
- 1 0
-
2020-12-18 15:37
Nie przyjdą. Potrafią tylko jęczeć w komentarzach. Łykają wszystko co władza funduje.
- 2 0
-
2020-12-18 07:07
Inwestycja bardzo ważna dla miasta (1)
Widać że była to inwestycja czyli likwidacja zielonej strzałeczki bardzo ważna dla miasta skoro aż sam wiceprezydent miasta Gdyni się wypowiada a nie ktoś z zarządu dróg.
- 129 17
-
2020-12-18 09:24
Bo to jedyna inwestycja która się udała w 2020
Reszta to wizualizacje.
- 13 4
-
2020-12-18 07:09
Mi
Bardzo dobrze.Bedzie bezpieczniej
- 70 64
-
2020-12-18 07:10
Likwidacja strzałki była OK... (1)
Ale dlaczego nie zrobiono dwóch pasów do skrętu wprawi z Wł.IV . Tam przez pobliski przystanek i jeden pas do skrętu w prawo robi się bałagan i niebezpiecznie. Czy nikt nie może przejść się kilka kroków z Urzędu i zobaczyć na własne oczy.
- 102 10
-
2020-12-19 07:16
Nikt nie przyjdzie
Bo ZDiZ jest w budynku PLO nanul. 10 lutego a nie w um na Piłsudskiego.
- 1 0
-
2020-12-18 07:12
wszystkie zielone strzałki należy polikwidowac. kierowcy nie potrafią z nich korzystac (12)
Wykorzystują je do wymuszania pierwszeństwa i blokowania przejazdu rowerzytom. masz czerwone to stój. dlaczego inni muszą czekac na zielone, a kierowcy nie.
- 144 67
-
2020-12-18 08:02
Przyganiał kocioł garnkowi (3)
Jakby rowerzyści zwracali uwagę na sygnalizację świetlną...
- 20 24
-
2020-12-18 10:20
Jeszcze nie widziałem żeby rowerzysta trąbił na drugiego rowerzystę, bo ten zatrzymał się na czerwonym. (2)
Kierowcy na strzałce? Cały czas...
- 18 3
-
2020-12-18 17:57
Caly czas, powiadasz, a na mnie nikt nigdy nei zatrabil w takich okolicznosciach. (1)
- 1 2
-
2020-12-21 00:21
wielu trąbi bo sa zdziwieni, że ktoś staje rzed strzałką. :) takie dzbany to są. Ale niektórzy stoją jak by jej nie widzieli -
bo mogli by spokojnie przejechać a stoją
- 0 0
-
2020-12-18 08:55
(5)
a co może jeszcze napiszesz że rowerzyści stoją na czerwonym jak jadą ulicą? Jak pali się czerwone i auta stoją to w tym momencie rowerzysta co robi? wjeżdza na chodnik i jedzie dalej.
- 13 9
-
2020-12-18 09:06
chyba ty
- 4 8
-
2020-12-18 09:14
Powszechne zjawisko jedzie rowerzysta drogą czerwone pyk przejściem dla pieszych na drugą stronę i dalej chodnikiem (3)
i 20 metrów dalej cyk na ulice i tak co światła
- 12 10
-
2020-12-18 10:21
Fajna teoria Ziomuś. (1)
Tylko zapomniałeś że na przejściu też jest wtedy czerwone...
- 9 7
-
2020-12-21 00:22
często taki widok jest i to prawda! nawet jak czerwone na pasach to jedzie taki
- 0 0
-
2020-12-18 21:17
komu by sie chciało. to robienie sobie dodatkowej drogi
zmyslasz i tyle.
- 4 1
-
2020-12-18 23:00
weź się zamknij
nie umiesz to nie używaj, ja używam i jest git
- 0 1
-
2020-12-19 23:28
bo ci wielcy cykliści czekają na zielone, poczytajcie zdaarzenia dot. wypadków rowerowych
- 0 1
-
2020-12-18 07:12
Wielu kierowców po prostu nie dorosło do zielonej strzałki. (13)
Zielona strzałka to dla nich zielone światło, tylko samochodom trzeba ustąpić, o zatrzymaniu przed sygnalizatorem już w ogóle nie mówię. Kiedyś kobieta we mnie wjechała na przejściu krzycząc na mnie, że ma zieloną strzałkę...
- 173 38
-
2020-12-18 07:46
Dokładnie, (2)
Nie pamiętam kiedy ktoś zgodnie z przepisami zatrzymał się na zielonej strzałce. Jak dla mnie to powinni wszystkie zlikwidować. Szczególnie w korkach te strzałki potrafią nieźle namieszać, kiedy chcesz powoli przejechać przez skrzyżowanie, z prawej na zielonej strzałce wbije się ktoś przed ciebie a ty zostajesz jako ten niby blokujący skrzyżowanie. Bardzo dobra decyzja.
- 45 6
-
2020-12-18 10:30
(1)
Ja się zawsze zatrzymuje przed zielona strzałką.
Niestety w 10% przypadków słyszę hamowanie z piskiem opon za mną a w kolejnych 20% klakson, że "mam zieloną strzałkę a nie zapier**m".- 32 1
-
2020-12-18 21:41
Pamiętam jak ten przepis wprowadzili
Notabene razem z obowiązkiem zwalniania przed przejściem. Będzie już chyba z ćwierć wieku. Kierowcy bardzo ładnie stosowali się do nich... przez dosłownie tydzień. Teraz wielu nawet nie wie o ich istnieniu :)
- 3 0
-
2020-12-18 10:41
(2)
Do takiej babki to tylko policję wzywać i się nie cackać, trzeba pozbyć się takich kierowców z społeczeństwa.
- 11 0
-
2020-12-18 11:25
nie wezwiesz (1)
Bo pojechała rowerem na strajk.
- 5 13
-
2020-12-18 14:54
ale trzeba być ograniczonym
zeby wpasc na taki komentarz...
- 11 2
-
2020-12-18 11:24
moze ty mialas czerwone?
A myślałaś że to tylko te trudne dni?
- 3 8
-
2020-12-18 16:14
Ja bym takiej babie dał w mordę,
to by się nauczyła do czego służy zielona strzałka.
- 2 2
-
2020-12-18 18:10
Wiele osób nie dorosło do korzystania z internetu
... wyłączyć
Państwo nie potrafi wyegzekwować praw pieszych ... zamknąć, rozwiązać ...- 0 0
-
2020-12-18 19:18
Wielu rowerzystów nie dorosło do rowerów (1)
Najpierw jadą po ulicy, później wjeżdżają na chodnik a następnie jadą po przejściu dla pieszych. Jak im wygodnie, niezgodnie z przepisami, niebezpiecznie dla pieszych. A co!
- 4 2
-
2020-12-19 11:16
a jak w takiej sytuacji jest zgodnie z przepisami?
- 0 0
-
2020-12-19 07:03
Ale to była kobieta!
- 0 0
-
2020-12-19 23:28
wielu cyklistów nie zna podstaw ruchu drogowego, cóż blachę zawsze mozna wyklepać lub wymienić
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.