- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (268 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (155 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (183 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (192 opinie)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Zgłoś dziurę, ale nie łabędzia
Można zadzwonić w sprawie uszkodzonego chodnika albo złego oświetlenia. Gdyński ZDiZ uruchomił numer telefonu, na który w godzinach pracy urzędu można zgłaszać problemy z infrastrukturą miejską. Podobnie jest w Sopocie. Z kolei w Gdańsku dyżurny inżynier miasta wysłucha nas przez całą dobę.
Sopocki Zarząd Dróg i Zieleni nie ma specjalnego numeru telefonu, ale przyjmuje zgłoszenia od mieszkańców w godz. od 7 do 15. Dzwonić można do sekretariatu (58 551 55 34) lub do działu eksploatacji (58 551 52 82).
Zdarza się jednak, że mieszkańcy mylą instytucje. Urzędnicy odbierają dziennie około 20 telefonów ze skargami na źle zaparkowane pojazdy, oznakowanie drogowe na posesjach, czy też z prośbą o odholowanie samochodu. Awarie oświetlenia, elektryczności, problemy z gazem także powinno zgłaszać się do innych służb. Sopocki ZDiZ zajmuje się tylko sprawami związanymi z infrastrukturą miejską.
Problem w tym, że telefon działa tylko w godzinach pracy. Dokąd zadzwonić później?
- Najlepiej do straży miejskiej - mówi Magdalena Jachim, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Sopocie. - Działa u nas zintegrowany system ratownictwa i powiadamiania. Dlatego nawet, jeśli rozwiązanie problemu nie będzie leżało w kompetencjach straży, sygnał zostanie przekazany odpowiednim służbom - dodaje.
W Gdańsku, takie sprawy załatwia dyżurny inżynier miasta (58 524 45 00), podlegający ZDiZ. Przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy telefonie dyżuruje pięć osób. Gdy zgłoszenie nie leży w kompetencjach Inżyniera, powinni przekazać je do właściwej instytucji. Można zgłaszać problemy z jezdniami i chodnikami, sygnalizacją oraz zielenią miejską.
Obsługujący ten numer uczulają, by nie dzwonić w sprawach dotyczących budynków komunalnych, ani w ogóle awarii w budynkach. Wśród najbardziej absurdalnych zgłoszeń jakie otrzymali był np. problem korków samochodowych w Elblągu, czy siedzący na dachu łabędź.
Opinie (44)
-
2019-05-17 09:04
wymiana chodnika
robotnicy zaczeli wymieniac dziurawy chodnik miedzy szkolami podstw14 a liceum8 ul Kartuska brak slow ,na osoby ktore sa odpowiedzialne za to,chodnik wymieniany w srodku czesc kafli nowych a czesc starych ,do konca przejscia nie robia bo i po co , a dziura na dziurze schody i podjazd dla wozkow dramat, niech dalej mieszkancy łamią nogi,
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.