• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielona fala istnieje. Sprawdziliśmy trasę z Gdyni do Gdańska

Szymon Zięba
12 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Film prezentujący przejazd samochodem z centrum Gdyni do centrum Gdańska.

Na trasie z Gdyni do Gdańska zielone światło "złapaliśmy" na 43 skrzyżowaniach, czerwone - na 8. Sprawdziliśmy, czy zielona fala w Trójmieście rzeczywiście istnieje.



Stosujesz się do ograniczeń prędkości w mieście?

Do eksperymentu zachęcili nas czytelnicy, którzy informowali nas o problemach z kalibracją świateł w Raporcie z Trójmiasta.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy zielona fala, do której przyczynić się miał m.in. system Tristar, w Trójmieście faktycznie istnieje. By się o tym przekonać, pokonaliśmy drogę z Gdyni do Gdańska, oczywiście wybierając trasę przez miasto.

Nasz kierowca jechał zgodnie z przepisami, nie przekraczając prędkości 50 km/h. Wyniki eksperymentu były niemal jednoznaczne: dostosowując się do ograniczeń, drogę między Gdynią a Gdańskiem bez większych problemów można przejechać na "zielonej fali".

Czerwone światło zatrzymało nas na zaledwie 8 z 51 pokonanych skrzyżowań. Na zmianę światła czekaliśmy w sumie nieco ponad 3,5 minuty (kierowca nie łapał się więc nawet na pełen "cykl" świateł), a cała droga zajęła nam ok. 27 minut.

Najdłuższy postój: skrzyżowanie w Sopocie i Gdańsku



Najdłuższy postój zaliczyliśmy w Sopocie (na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Armii Krajowej) oraz w Gdańsku (skrzyżowanie Wałów Jagiellońskich oraz Huciska).

Na pozostałych "czerwonych" zatrzymywaliśmy auto na kilka-kilkanaście sekund.

Zielona fala również w Oliwie



Nasz eksperyment potwierdza ostatnie deklaracje urzędników, którzy informowali o tymczasowych, wprowadzonych na czas remontu zmianach na skrzyżowaniu al. GrunwaldzkiejMapkaul. Opata Jacka RybińskiegoMapka, które zostaną z kierowcami na stałe.

Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku

Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.
07:47 12 WRZEśNIA 22

Co z Tristarem? (19 opinii)

Na TriStar poszło tyle kasy a wszędzie czerwona fala. Co skrzyżowanie to hamulec stanie gaz hamulec stanie. Czy ktoś rozliczy urzędników z tych milionów wydanych na ten system?
Na TriStar poszło tyle kasy a wszędzie czerwona fala. Co skrzyżowanie to hamulec stanie gaz hamulec stanie. Czy ktoś rozliczy urzędników z tych milionów wydanych na ten system?

Opinie (265) ponad 20 zablokowanych

  • Zielona fala to będzie... będzie jesienią na chusteczce...

    • 2 0

  • czyli fali nie ma

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

    Ciekawe (1)

    Trzeba było zacząć trasę od Stanisława Dąbka w Gdyni od Pogórza Górnego, tam na każdym przejściu stoisz na czerwonym, bo akurat pieszy przechodzi, a czujnik szybko reaguje i daje pierwszeństwo pieszym. Później zapraszam na ul. Morską w Gdyni. To wynik świateł zielonych uległ by zmniejszeniu.
    W nocy jak jadę w godzinach 3-4, też udaję mi się przejechać przez "zieloną falę", ale znając już jak się zmieniają światła na ul. Morskiej, oczywiście przy prędkości 50km\h. Pozdrawiam.

    • 11 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

      Czerwona fala w gdyni to norma a tą ściemę to łosiowi wciskać.

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

    Chyba tylko urzędnik musiał tak wymyślić ten "test"

    żeby był o 3 nad ranem...

    • 2 0

  • Zielona fala istnieje

    To zielony wykwit sinic w zatoce

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

    Zilono

    Zielona to w Dzien a ni wnocy gdy nie ma ruchu, za szybko

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

    Sygnalizacja !

    51 sygnalizacji !!! 25 lat temu było 30 !

    • 1 0

  • ten artykuł to taka ćwierćprawda - działa w nocy, jak nie ma ludzi na ulicach

    ta zielona fala w zaleznosci od pory dnia wyglada inaczej. Problem polega na tym, ze wiele swiatel ma ustawiony priorytet dla pieszych, wystarczy, ze pojawi sie pieszy nacisnie guzik i zmienia sie cykl swiatel. Podobnie dziala to z petlami indukcyjnymi w drogach podporzadkowanych. Wieczorem na wiekszosci przejsc - pieszych brak - stad nie zakłócaja dzialania zielonej fali. Wystarczy zrobic ten sam eksperyment w ciagu dnia - gdy na ulicach pelno pieszych - wtedy nawet przejazd przez Wladyslawa IV w Gdyni moze wymagac zatrzymywania sie kolejno na wszystkich swiatlach na tej ulicy, bo akurat jedna osoba chce przejsc, to samo dotyczy ruchu z ulic podporzadkowanych. Problem polega na tym, ze system sterowania ta fala ma nizszy priorytet od przyciskow dla pieszych czy petl indukcyjnych. A powinno byc odwrotnie - zmiana swiatel wywolana nacisnieciem przycisku/sygnalu z petli indukcyjnej powinna miec nizszy priorytet niz sterowanie zielona fala - dopiero wtedy by to dzialalo rozsadnie. Obecny system jest do kitu, generuje tylko zwiekszone korki i zanieczyszczenia by kilku krzykaczy od rowerow ogarnietych antysamochodowa fobia bylo zadowolonych.

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zielona fala z Gdyni do Gdańska

    Artykuł sponsorowany?

    Jakiego dnia została wykonana próba?
    Dlaczego w godzinach wieczornych?
    Dlaczego nie np. z Cisowej, albo z Oksywia?

    Bardzo niemiarodajny i nie oddający rzeczywistości!

    • 2 0

  • Skończcie z tą "manipulacją".

    Test miał wykazać skuteczność Tristara i wykazał, 9 czerwonych to, moim zdaniem, niezły wynik chociaż nie idealny.
    Test nie miał natomiast pokazać, jak "szybcy i wściekli" neutralizują Tristara. I dla tego właśnie, to dobrze, że był robiony w warunkach małego natężenia ruchu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane