- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (306 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (26 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (334 opinie)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (872 opinie)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (91 opinii)
Zielona fala istnieje. Sprawdziliśmy trasę z Gdyni do Gdańska
Film prezentujący przejazd samochodem z centrum Gdyni do centrum Gdańska.
Na trasie z Gdyni do Gdańska zielone światło "złapaliśmy" na 43 skrzyżowaniach, czerwone - na 8. Sprawdziliśmy, czy zielona fala w Trójmieście rzeczywiście istnieje.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy zielona fala, do której przyczynić się miał m.in. system Tristar, w Trójmieście faktycznie istnieje. By się o tym przekonać, pokonaliśmy drogę z Gdyni do Gdańska, oczywiście wybierając trasę przez miasto.
Nasz kierowca jechał zgodnie z przepisami, nie przekraczając prędkości 50 km/h. Wyniki eksperymentu były niemal jednoznaczne: dostosowując się do ograniczeń, drogę między Gdynią a Gdańskiem bez większych problemów można przejechać na "zielonej fali".
Czerwone światło zatrzymało nas na zaledwie 8 z 51 pokonanych skrzyżowań. Na zmianę światła czekaliśmy w sumie nieco ponad 3,5 minuty (kierowca nie łapał się więc nawet na pełen "cykl" świateł), a cała droga zajęła nam ok. 27 minut.
Najdłuższy postój: skrzyżowanie w Sopocie i Gdańsku
Najdłuższy postój zaliczyliśmy w Sopocie (na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Armii Krajowej) oraz w Gdańsku (skrzyżowanie Wałów Jagiellońskich oraz Huciska).
Na pozostałych "czerwonych" zatrzymywaliśmy auto na kilka-kilkanaście sekund.
Zielona fala również w Oliwie
Nasz eksperyment potwierdza ostatnie deklaracje urzędników, którzy informowali o tymczasowych, wprowadzonych na czas remontu zmianach na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej
![Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3260/150x100/3260363__c_255_19_685_495__kr.webp)
Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.
Co z Tristarem? (19 opinii)
Opinie (265) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-12 13:45
Zielona fala to będzie... będzie jesienią na chusteczce...
- 2 0
-
2022-09-12 13:51
czyli fali nie ma
- 1 0
-
2022-09-12 13:53
Ciekawe (1)
Trzeba było zacząć trasę od Stanisława Dąbka w Gdyni od Pogórza Górnego, tam na każdym przejściu stoisz na czerwonym, bo akurat pieszy przechodzi, a czujnik szybko reaguje i daje pierwszeństwo pieszym. Później zapraszam na ul. Morską w Gdyni. To wynik świateł zielonych uległ by zmniejszeniu.
W nocy jak jadę w godzinach 3-4, też udaję mi się przejechać przez "zieloną falę", ale znając już jak się zmieniają światła na ul. Morskiej, oczywiście przy prędkości 50km\h. Pozdrawiam.- 11 1
-
2022-09-12 18:29
Czerwona fala w gdyni to norma a tą ściemę to łosiowi wciskać.
- 1 0
-
2022-09-12 13:55
Chyba tylko urzędnik musiał tak wymyślić ten "test"
żeby był o 3 nad ranem...
- 2 0
-
2022-09-12 14:07
Zielona fala istnieje
To zielony wykwit sinic w zatoce
- 1 0
-
2022-09-12 14:12
Zilono
Zielona to w Dzien a ni wnocy gdy nie ma ruchu, za szybko
- 1 0
-
2022-09-12 14:23
Sygnalizacja !
51 sygnalizacji !!! 25 lat temu było 30 !
- 1 0
-
2022-09-12 14:27
ten artykuł to taka ćwierćprawda - działa w nocy, jak nie ma ludzi na ulicach
ta zielona fala w zaleznosci od pory dnia wyglada inaczej. Problem polega na tym, ze wiele swiatel ma ustawiony priorytet dla pieszych, wystarczy, ze pojawi sie pieszy nacisnie guzik i zmienia sie cykl swiatel. Podobnie dziala to z petlami indukcyjnymi w drogach podporzadkowanych. Wieczorem na wiekszosci przejsc - pieszych brak - stad nie zakłócaja dzialania zielonej fali. Wystarczy zrobic ten sam eksperyment w ciagu dnia - gdy na ulicach pelno pieszych - wtedy nawet przejazd przez Wladyslawa IV w Gdyni moze wymagac zatrzymywania sie kolejno na wszystkich swiatlach na tej ulicy, bo akurat jedna osoba chce przejsc, to samo dotyczy ruchu z ulic podporzadkowanych. Problem polega na tym, ze system sterowania ta fala ma nizszy priorytet od przyciskow dla pieszych czy petl indukcyjnych. A powinno byc odwrotnie - zmiana swiatel wywolana nacisnieciem przycisku/sygnalu z petli indukcyjnej powinna miec nizszy priorytet niz sterowanie zielona fala - dopiero wtedy by to dzialalo rozsadnie. Obecny system jest do kitu, generuje tylko zwiekszone korki i zanieczyszczenia by kilku krzykaczy od rowerow ogarnietych antysamochodowa fobia bylo zadowolonych.
- 2 0
-
2022-09-12 14:37
Artykuł sponsorowany?
Jakiego dnia została wykonana próba?
Dlaczego w godzinach wieczornych?
Dlaczego nie np. z Cisowej, albo z Oksywia?
Bardzo niemiarodajny i nie oddający rzeczywistości!- 2 0
-
2022-09-12 14:39
Skończcie z tą "manipulacją".
Test miał wykazać skuteczność Tristara i wykazał, 9 czerwonych to, moim zdaniem, niezły wynik chociaż nie idealny.
Test nie miał natomiast pokazać, jak "szybcy i wściekli" neutralizują Tristara. I dla tego właśnie, to dobrze, że był robiony w warunkach małego natężenia ruchu.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.