• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielona fala istnieje. Sprawdziliśmy trasę z Gdyni do Gdańska

Szymon Zięba
12 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Film prezentujący przejazd samochodem z centrum Gdyni do centrum Gdańska.

Na trasie z Gdyni do Gdańska zielone światło "złapaliśmy" na 43 skrzyżowaniach, czerwone - na 8. Sprawdziliśmy, czy zielona fala w Trójmieście rzeczywiście istnieje.



Stosujesz się do ograniczeń prędkości w mieście?

Do eksperymentu zachęcili nas czytelnicy, którzy informowali nas o problemach z kalibracją świateł w Raporcie z Trójmiasta.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy zielona fala, do której przyczynić się miał m.in. system Tristar, w Trójmieście faktycznie istnieje. By się o tym przekonać, pokonaliśmy drogę z Gdyni do Gdańska, oczywiście wybierając trasę przez miasto.

Nasz kierowca jechał zgodnie z przepisami, nie przekraczając prędkości 50 km/h. Wyniki eksperymentu były niemal jednoznaczne: dostosowując się do ograniczeń, drogę między Gdynią a Gdańskiem bez większych problemów można przejechać na "zielonej fali".

Czerwone światło zatrzymało nas na zaledwie 8 z 51 pokonanych skrzyżowań. Na zmianę światła czekaliśmy w sumie nieco ponad 3,5 minuty (kierowca nie łapał się więc nawet na pełen "cykl" świateł), a cała droga zajęła nam ok. 27 minut.

Najdłuższy postój: skrzyżowanie w Sopocie i Gdańsku



Najdłuższy postój zaliczyliśmy w Sopocie (na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Armii Krajowej) oraz w Gdańsku (skrzyżowanie Wałów Jagiellońskich oraz Huciska).

Na pozostałych "czerwonych" zatrzymywaliśmy auto na kilka-kilkanaście sekund.

Zielona fala również w Oliwie



Nasz eksperyment potwierdza ostatnie deklaracje urzędników, którzy informowali o tymczasowych, wprowadzonych na czas remontu zmianach na skrzyżowaniu al. GrunwaldzkiejMapkaul. Opata Jacka RybińskiegoMapka, które zostaną z kierowcami na stałe.

Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku

Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.
07:47 12 WRZEśNIA 22

Co z Tristarem? (19 opinii)

Na TriStar poszło tyle kasy a wszędzie czerwona fala. Co skrzyżowanie to hamulec stanie gaz hamulec stanie. Czy ktoś rozliczy urzędników z tych milionów wydanych na ten system?
Na TriStar poszło tyle kasy a wszędzie czerwona fala. Co skrzyżowanie to hamulec stanie gaz hamulec stanie. Czy ktoś rozliczy urzędników z tych milionów wydanych na ten system?

Opinie (265) ponad 20 zablokowanych

  • Hehe fajnie że piszecie o zielonej fali w dniu rozpoczęcia remotów na Niepodległości w Sopocie :p

    • 1 0

  • "Zielona fala" nie może działać w obu kierunkach. To wynika z fizyki.

    Dla skrzyżowań i przejść dla pieszych, które nie są dwuetapowe czas świecenia się zielonego na nich, a czerwonego dla głównego kierunku trwa tyle samo dla obu kierunków ruchu pojazdów. Zatem czas jest taki sam. A ponieważ odległości między skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych w obie strony nie są jednakowe - to prędkości z jaką auta muszą dojechać do kolejnych skrzyżowań lub przejść aby nie trafić na czerwone muszą być różne.

    • 2 3

  • bardzo dobry pomysł

    prosimy o taki test na glownych ulicach czerwonofalistej gdyni

    • 4 0

  • Te fale są jak aktywa

    Ukrywa się prawde

    • 3 0

  • Badania nie opierają się tylko na jednej próbie

    Sam dodatkowo prowadzę różne badania w kwestii miast. Badając np. popularność lotniska nie biorę pod uwagę tylko lipca ale cały rok. Mogę ogłosić, że lotnisko jest popularne jednak będą to zakłamane wyniki, bo nie wziąłem pod uwagę reszty roku. Podobnie jest w medycynie. Jeżeli testujemy lek to nie dajemy go zdrowemu 25 latkowi ale kilku osobom w różnym wieku i stanie zdrowia. Jeżeli macie tezę, że zielona fala istnieje w Trójmieście to powinniście zrobić dwa kolejne przejazdy. W środę o 12 i w poniedziałek o 16. W ten sposób możecie dojść do wniosku, że Tristar potrzebuje korekty lub działa bez zarzutu Robienie testu tylko w weekend po 20 ma zakłamane wyniki, więc na ten moment jest nieprawdziwy.

    • 9 0

  • To tak jak z tramwajami kosztują 100 razy więcej niz autobusy ,a dzień bez awarii tramwaju to święto raz w roku, A mówią ze (1)

    To w Gdańsku jest tak ze wszystkim o czym decydują władze miasta i ich urzędnicy .Nie kompetentni ludzie marnuja nasze pieniadze na cos co zupełnie niedziała i sie nie sporawdza i zaklinaja rzeczywistosc kłamiąc ,ze jest swietnie!
    Przypomnijcie sobie afere z owcami urzednicy ZDiZ zaklinali ze to swietna inwestycja ze przetarg był wykonany prawidłowo i ze taniej sie nie da i nie oplaca!Gdy ujawniono afere w mediach okazało sie ze juz sie da taniej i inaczej
    To samo jest z tristarem ,zmarnowano milionjy a system całkowicie nie wydalony !!
    A wmawiają sie działa idealnie!!

    • 3 0

    • To nie jest niekompetencja tylko ................................

      • 0 0

  • Bo miastem powinna rządzić głowa a nie ......

    Potem napiszcie coś że nie jest tak źle.

    • 2 0

  • Świetny moment do robienia próby, bez wiekszej ilości aut , bez pieszych klikających na przycisk który pozwala im przejść przez pasy blokując płynny przejazd. Działa to jak wpisywanie informacji ze z danego osiedla jest 10 minut autem do centrum , nie wspominając ze musi to byc niedziela o godzinie 23 xD

    • 6 0

  • To teraz pojeźdzcie

    np. z Wrzeszcza na Kowale, przez Jaśkową, Łostowicką, Havla i Świętokrzyską.

    • 3 0

  • 50kmh

    tam sie jezdzi 70-90, jeżeli wydaje CI sie ze 50, to znaczy ze nigdy tamtedy nie jechales

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane