• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielona strzałka na dużym skrzyżowaniu: potrzebna czy nie?

Krzysztof
26 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Mieszkańcy Małego Kacka są zadowoleni z większego bezpieczeństwa, ale chcieliby usprawnić wyjazd z dzielnicy. Mieszkańcy Małego Kacka są zadowoleni z większego bezpieczeństwa, ale chcieliby usprawnić wyjazd z dzielnicy.

Nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni na Małym Kacku poprawiła bezpieczeństwo, ale mieszkańcom marzy się jeszcze zielona strzałka, która ułatwiłaby wyjazd z osiedla.



Czy zielone strzałki do skrętu w prawo usprawniają ruch?

Sygnalizacja świetlna na feralnym skrzyżowaniu powstała po kolejnym wypadku. Gdy samochód potrącił młodą kobietę, która cudem uniknęła śmierci, o montaż sygnalizacji świetlnej walczyć zaczął jej ojciec. Poparcie okolicznych mieszkańców zdecydowało, że światła w końcu stanęły. Ale razem z nimi pojawiły się niedogodności, o których napisał do nas pan Krzysztof.

Oto jego zastrzeżenia:

Światła w tym miejscu są, działają i wszystko jest prawie idealnie.
Tylko dlaczego na wyjeździe z ulicy Łowickiej nie ma dodatkowej zielonej strzałki, umożliwiającej przejazd na czerwonym świetle w momencie, kiedy jest to możliwe?

Gdyby to było normalne skrzyżowanie z dwiema fazami świateł, to nie byłoby problemu, ze względu na to, że ruch na ul. Wielkopolskiej jest duży. Ale jest dodatkowa faza świateł, pozwalająca pojazdom jadącym Wielkopolską z góry wjechać bezkolizyjnie w ul. Łowicką.

Jadąc Łowicką (w godzinach popołudniowych jest drogą bardzo uczęszczaną) mamy więc taką sytuację, że zapala się zielone światło, przejeżdża kilka samochodów, po czym światło zmienia się na czerwone. W tym momencie mamy fazę, w której kierowcy z Łowickiej nadal mogliby wjeżdżać na Wielkopolską w prawo, bo samochody w górę Wielkopolskiej nadal stoją, a jadą w dół i w Łowicką. Dodanie tam strzałki umożliwiającej skręt znacznie poprawiłoby płynność ruchu.

Odpowiada Tomasz Krzak, rzecznik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni:

Strzałka nie została tam zamontowana celowo - ze względów bezpieczeństwa. Samochody zatrzymujące się przed skrętem stawałyby bowiem na drodze rowerowej, która jeszcze graniczy z przejściem dla pieszych. Byłoby więc to niebezpieczne zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych, więc zrezygnowaliśmy z tego pomysłu.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • rowerzysci maja OBOWIĄZEK ZATRZYMAĆ sie przed przejściem dla pieszych i (15)

    przeprowadzić rower A NIE JAK WARIACI JECHAĆ NA MAXA

    • 7 4

    • (14)

      w wielu miejscach obok przejścia dla pieszych jest przejazd rowerowy a co za tym idzie kierowca musi się zatrzymać i dać przejechać rowerzyście.

      • 3 1

      • zwłąszacza jak taki ciul jedzie szybko i wyskakuje ci zza krzakow na jezdnie (10)

        ew. zza zakretu, co? widac, czesc rowerzystow uwaza sie za niesmiertelnych i ma gdzies, ze predziej oni sie polamia, niz zrobia szkode kierowcy. auto olac.

        • 3 3

        • (9)

          gorzej jak ciulowaty kierowca przegania Cie z przejścia bądź przejazdu rowerowego.

          • 2 2

          • Na przejściu dla pieszych nie ma prawa cię być, rowerzysto :) (8)

            Z chodników też was należy przeganiać.

            • 4 1

            • (7)

              owszem z przejść i chodników pod warunkiem, że ograniczenie prędkości jest do 50km/h natomiast tam gdzie auta mogą poruszać się szybciej niż 50 km/h rowerzysta ma prawo jeździć po chodniku.

              • 1 2

              • ....zapomniałeś o dwóch pozostałych warunkach, (6)

                które muszą być spełnione, aby móc jeździć po chodniku przy ograniczeniu prędkości powyżej 50 km/h:

                A) chodnik musi być szerszy niż 2m
                B) nie ma przy nim ścieżki dla rowerów.

                A teraz podaj mi jeden przykład ulicy gdzie wszystkie trzy warunki są spełnione.

                • 2 1

              • Podwale przedmiejskie i wiele innych. (5)

                • 1 0

              • Na Podwalu Przedmiejskim jest akurat droga dla rowerów i pieszych. (4)

                Czyli nie chodnik.
                Próbuj dalej.

                • 0 1

              • (3)

                na Podwalu Przedmiejskim nie ma drogi rowerowej ! Nie wiesz a się udzielasz ...

                • 1 1

              • a wiesz jak wygląda znak C-13/C-16 i co oznacza? (1)

                • 1 0

              • wiem ale tam takiego znaku nie ma :)

                • 0 1

              • Zgadza się nawet na trójmiejskim informatorze z 2014 r na Podwalu Przedmiejskim nie ma żadnej drogi rowerowej.Natomiast widnieje znak ograniczający jazdę powyżej 70 km/h oraz chodnik co najmniej 3 metrowy.

                Nie próbuj się wymądrzać .

                • 1 0

      • (1)

        jakiś nie świadomy kierowca kliknął "na nie"

        • 1 0

        • Bo generalnie wiekszość kierowców w tym kraju jest nie świadoma prowadzenia pojazdu.

          W sumie to w tym kraju nie ma kierowców ...

          • 3 0

      • Ale tam gdzie NIE MA przejazdu rowerowego ani drogi dla rowerów

        ani prawa przejeżdżania po przejściu, ani tym bardziej pierwszeństwa rowerzysta NIE MA.

        • 1 1

  • Ludzią się w głowach przewraca.

    Jak to jest możliwe, że w tak biednym państwie każdy jeździ samochodem ? Skąd u Polaków bierze się to myślenie, że ja też muszę mieć samochód ? Nie ważne czy 15 czy 20 letni ale muszę go mieć.Anglika czy Niemca jak nie stać na nowe auto lub kilku letnie to nie kupuje.Każdy każdemu zazdrości ... sąsiad jeździ do Biedronki 250 m to ja też muszę jechać do Biedronki autem no bo jak inaczej .... Ludzie śmigają do roboty dwie ulice dalej aby tylko innym pokazać, że go stać na auto ... i dziwić się, że w tak malutkim trójmieście wszędzie są korki ... tu nie pomogą żadne strzałki zielone, żadne kółeczka czy kwadraciki i bóg wie co jeszcze aby niby usprawnić ruch na ulicach.Już nie wspomnę o Asach którzy ubolewają, że ich nie stać na dobre wędliny, na wycieczkę raz w roku.Ha ha ale każdego miesiąca wydawać setki złotych na paliwo i stać w korkach to ich stać.

    • 4 2

  • strzałki

    Bardzo dobrze, że nie ma. jak nie znają kierowcy zasad korzystania ze strzałki i przeganiają pieszych z przejścia, gdy Ci mają zielone światło to niech stoją w korkach. Kultury trochę na drogach i wyobraźni, że nie zawsze pieszy, nawet młody jest w stanie uciec przed autem. Na czole raczej nie ma wypisanej choroby.

    • 5 0

  • ha ha

    Już nie raz widziałem jak cwaniaczek kierowca dostał w łeb od przechodnia.A w piątek byłem znowu świadkiem komicznej sytuacji gdzie to kierowca wymusił pierwszeństwo na pieszym po czym zatrzymał się aby krzyknąć jak ty baranie chodzisz ha ha a tu nagle kokos w łeb po czym bardzo szybko schował głowę do auta i odjechał a pieszy poszedł dalej :)

    • 2 0

  • Na kazdym skrzyzowaniu powinna byc (2)

    zielona strzalka

    • 2 6

    • Na każdym skrzyżowaniu nie powinno być ciebie (1)

      • 3 1

      • W pelni idiotyczna odpowiedz za pewne jak jej autor

        • 0 2

  • Mieszkaniec okolicy

    Ta strzałka jest potrzebna nie dla mieszkańców Małego Kacka tylko dla mieszkańców takich dzielnic jak Wielki Kack Dąbrowa itd. Kierowcy dzielnie urządzają sobie skróty przez Mały Kack. Po wąskich drogach urządzają sobie rajd Monte Carlo
    Jadący Łowicką to w większości nie są mieszkańcy tej dzielnicy proszę o redakcję trojmiasto nie pisania bzdur. To jest brak profesjonalizmu ze strony dziennikarzy.
    Informację trzeba najpierw sprawdzić. Pojechać w godzinach popołudniowych i zobaczyć co się tam dzieje i co to za samochody.
    a nie pisać że mieszkańcom marzy się jeszcze zielona strzałka - nieprawda
    Mieszkam w okolicy i marzy mi się żeby samochody jadące tranzytem nie powodowały zagrożenia na wąskich uliczkach, a kierowały się ulicami przystosowanymi do takiego ruchu z światłami na przejściach.
    A pan Krzysztof mieszka pewnie na Dąbrowie.

    • 7 1

  • Masakra

    Gdańsk natomiast postępuje dokładnie odwrotnie, bo tutaj bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów jest na drugim miejscu. Przykład to przejście Targ Drzewny z ul Wały Jagiellońskie koło PZU, światło zielone dla pieszych zapala się na trzy sekundy a w tym czasie kierowcy usilnie próbują przejechać ci po paluchach. Następny przykład ul. Kliniczna / Hallera w kierunku Brzeźna, dla skręcających na Nowy Port w prawo samochodów tak udogodnili że rowerzyści poruszający się ścieżką rowerową na wprost muszą pokonywać skrzyżowanie na dwie zmiany świateł co skutkuje częstym łamaniem przepisów. Gdzie tu logika pieszy, czy rowerzysta ma stać i wdychać spaliny, za jakie grzechy pytam ?

    • 2 0

  • I oc jeszcze?

    Chcieliscie to macie. Moze jeszcze zrobic bezkolizyjna estakade???

    • 3 4

  • Prawdziwy Mieszkaniec Małego Kacka (4)

    Codziennie przechodzę przez opisywane skrzyżowanie. I dopóki nie przeczytałem artykułu, myślałem, że w tym miejscu jest zielona strzałka. Zawsze jak przechodzę przez przejście na zielonym świetle kierowcy skręcają z Łowickiej na Wielkopolską, teraz dopiero zwróciłem uwagę, że robią to bezprawnie.
    Jako Prawdziwy Mieszkaniec Małego Kacka jestem zadowolony ze świateł i uważam, że większość mieszkańców wcale nie "marzy" o zielonej strzałce. Marzą o niej kierowcy skracający sobie drogę pomiędzy domem a pracą jadąc przez Mały Kack, a Ci nie są mieszkańcami naszej dzielnicy. Domniemam, że Pan Krzysztof jest takim skracającym sobie drogę a nie mieszkańcem naszej dzielnicy.

    • 8 1

    • Dokladnie tak samo mysle, ze marudza tranzytowi kierowcy (z Karwin, Dabrowy i Wielkiego Kacka) robiacy rajd po waskich lokalnych uliczkach Malego Kacka. Tam absolutnie nie powinno byc zielonej strzalki. Mam nadzieje, ze nikt sie nie ugnie pod wplywem obsesji przepustowosci.

      • 1 0

    • To tak chyba nie do końca rozumiesz jak działają światła na skrzyżowaniach. (2)

      Mając jako pieszy zielone światło na przekroczenie ul. Wielkopolskiej, to samochody jadące z ul. Łowickiej, również mają zielone, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

      • 1 1

      • Czytaj ze zrozumieniem artykuł (1)

        Wyobraź sobie że tu chodzi o przejście dla pieszych na ul Łowickiej a nie Wielkopolskiej.

        • 0 0

        • Napisałem, że nie rozumiem, więc dziękuję za sprostowanie.

          Wcześniej nie napisałeś o które przejście chodzi.

          • 0 0

  • zielona strzałka to przyzwolenie na morderstwo

    dokonywane na pieszych

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane