- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (166 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (27 opinii)
- 5 Uschły młode drzewa (20 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (167 opinii)
Ziemia pod kościół
Fundacja Centrum Solidarności chce zamienić się na działki z Duńczykami, do których należą tereny postoczniowe w Gdańsku. Jeśli dojdzie do zamiany, na nowym terenie w ciągu trzech lat stanie kościół pod wezwaniem Jana Pawła II. O grunt pod nową świątynię zabiega abp Leszek Sławoj Głódź
Idea budowy kameralnej świątyni na terenach postoczniowych zrodziła się już w 2005 r. Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wymarzył sobie, że "współczesny architektonicznie niewielki kościół" stanie na końcu Drogi do Wolności. Pomysł przedstawił abp. Głódziowi. Duchowny ideę rozwinął i sprezentował dwa tygodnie temu prezydentowi makietę świątyni, którą na tych terenach by chętnie zobaczył. Sam kościół - według projektu włoskich architektów - zająłby aż 6 tys. m kw.
- Nie mamy na tym terenie tak dużej działki - odpowiedział Adamowicz.
W czwartek Gdańsk podpisał list intencyjny z duńską firmą Baltic Property Trust, która na terenach postoczniowych chce wybudować nową dzielnicę. Deweloper wyraził chęć przekazania terenu pod budowę kościoła.
Wczoraj z kolei temat poruszono na spotkaniu Rady Fundatorów Fundacji Centrum Solidarności. Podjęto decyzję o upoważnieniu zarządu do prowadzenia rozmów z Baltic Property Trust oraz metropolitą.
Fundacja chciałaby oddać Duńczykom działkę, na której stoi dawna stołówka przy bramie nr 2 Stoczni Gdańsk - to prawie 4 tys. m kw. Duńczycy w zamian mieliby oddać teren przy końcu Drogi do Wolności. Przekazaniu ziemi sprzeciwiła się jednak stoczniowa "S", która jest, tak jak miasto Gdańsk, jednym z dziewięciu fundatorów Fundacji.
- Jeśli teren dostaną Duńczycy, stanie tam supermarket - mówi Karol Guzikiewicz, wiceszef zakładowej "S". - To tam powinniśmy wybudować kościół.
- Bzdura, poza tym to nie Guzikiewicz zdecyduje, ale Fundacja, metropolita i miasto Gdańsk - komentuje Jerzy Borowczak, dyrektor Fundacji. - Zresztą, jeszcze długa droga do zakończenia sprawy. Kolejne spotkanie przed świętami. Do tego czasu chcemy poznać stanowiska wszystkich stron, a szczególnie metropolity.
Opinie (286) ponad 10 zablokowanych
-
2008-10-29 09:13
nie ma problemu (12)
nie chcecie chodzić do kościoła to nie chodźcie ! Ale dlaczego opluwacie tych, którzy chcą ? Nie chcecie dawać na kościół to nie dawajcie ! Ale dlaczego opluwacie tych, którzy chcą dawać !?
Uważacie, ze kościół nie ma prawa mieszać sie w sprawy laickie ale wy macie prawo mieszać sie w sprawy kościelne ?
To jest postępujaca tolerancja ? A moze nie ma tolerancji dla nietolerancyjnych ?- 0 0
-
2008-10-29 11:38
Jaka tolerancja!!!!! (4)
nowym kosciolem ludziom nie pomozesz!!! Szczegolnie tym potrzebujacym!!!! A sa tysiace innych problemow czy wydatkow ktorymi mogli by sie zajac w GD. To nie jest wcale "oplowanie"!!!! Praktykujacych katolikow jest coraz mniej... Wiec po chol....e.
- 0 0
-
2008-10-29 15:51
a czym ludziom pomożesz ? nowym marketem ? (3)
co jest ważniejsze - zbawienie czy nowe gacie ?
- 0 0
-
2008-10-29 17:16
bez nowych gaci można nie zdążyć zapracować na zbawienie (2)
zwłaszcza zimą...
Poza tym, Bóg jest podobno wszędzie. O gaciach tego nie da się powiedzieć.- 0 0
-
2008-10-29 18:50
no to niezły z ciebie materialista (1)
- 0 0
-
2008-10-29 20:18
zeby 'być' trzeba żyć
zimą bez gaci ludzie zamarzają - na śmierć.
- 0 0
-
2008-10-29 11:47
(1)
"...nie chcecie chodzić do kościoła to nie chodźcie ! Ale dlaczego opluwacie tych, którzy chcą ? Nie chcecie dawać na kościół to nie dawajcie !..."
Ja nie chcę dawac na kościół ale z moich pieniędzy kościoły się buduje i opłaca księży..!- 0 0
-
2008-10-29 15:52
tak - to ile dałeś na kościół np w straszynie ?
- 0 0
-
2008-10-29 11:49
ktoś tu bredzi :p (3)
Co ma piernik do wiatraka? Opinie większości Polaków są negatywne co do idei powstania jeszcze jednego pomnika ignorancji. I nie ma to nic wspólnego z wtrącaniem się w sprawy kościelne, chyba że te "sprawy kościelne" będą się odbywać na innej planecie.
- 0 0
-
2008-10-29 15:53
pomnikiem ignorancji to sam sie nazwij (2)
trzeba być kretynem zeby nazwać kościół pomnikiem ignorancji
- 0 0
-
2008-10-29 15:57
gegroza masz rację. kościół to pomnik poychy i cynizmu a nie ignorancji. I tutaj sie z toba zgadzam! (1)
oczywiście miłosierdzie katolickie każe tobie nazywać innych kretynami!?
- 0 0
-
2008-10-29 16:28
tobie za to pewnie sumienie dyktuje co masz robić ... :)
- 0 0
-
2008-10-30 12:46
A kto Ci broni
chodzić do Kościoła? Jest ich po kilka w każdej dzielnicy Gdańska, to po co jeszcze jeden? Czy w tym mieście nie można wybudować nic innego tylko kościół albo hipermarket (przepraszam galerię handlową)? A z tym, że nie chcę dawać na kościół to nie taka prosta sprawa, kościoły są zwolnione z podatków więc koszty tego rozkładają się na nas wszystkich. Kościół nie miesza się w sprawy laickie - to chyba żart. Co do ogólnego opluwania, to właśnie "ci co chcą" plują najwięcej. Wytłumacz mi proszę, ale tak sensownie - po co ten kościół? Dlaczego nie galeria sztuki? Dlaczego nie jakieś centrum rekreacji i sportu? Proszę o jakieś sensowne argumenty.Bo kościołów jest już wystarczająco dużo.
- 0 0
-
2008-10-29 09:43
R E F E R E N D U M !!!
- 0 0
-
2008-10-29 10:13
Polska to Katoland, tak widzą nas inne kraje!
Dzisiejszy kościół jest największą i najlepiej prosperującą firmą na świecie. Ma wpływy o których może marzyć każda inna firma, zwolnienia z podatków, przejmująca majątki swoich pracowników, nienaturalny aż posłuch u polityków (kiedyś królów, tak jest od wieków).
Nie dziwcie się że prezent w postaci ziemi, wartej majątek, w centrum Gdańska jest czymś w ich mniemaniu oczywistym. Wszak trzeba otworzyć kolejny oddział firmy, ich załamanie gospodarki nie dotyczy!- 0 0
-
2008-10-29 11:34
a kto bedzie tam pracowal sie pytam, klechow teraz jak na lekarstow '-)
bycie k. to nie jest juz biznes w obecnych czasach, no chyba, ze gdzes na zad...u...
- 0 0
-
2008-10-29 11:38
większość....:)
Skoro większość to wredni ateiści, no to cóż?...che che che. Siła złego na jednego :) Jestem jednym więcej głosem na zdecydowane NIE DLA KOŚCIOŁA. Inwestujmy w przyszłość, a nie w klęczniki.
- 0 0
-
2008-10-29 11:44
...basen wybudujcie dla mieszkańców..! (1)
Jeszcze mało jest kościołów..!!??
- 0 0
-
2008-10-29 11:54
popieram
- 0 0
-
2008-10-29 15:55
skoro tak wielu ateistów to dlaczego kościoły w polsce sa cały czas pełne (3)
a jak widac wciąż buduje się nowe. Polska to na szczęście nie np. francja :)
- 0 0
-
2008-10-29 17:19
gdzieś ty widział naprawdę pełny kościół? chyba na Wielkanoc? (2)
- 0 0
-
2008-10-29 17:37
podczas Mszy
- 0 0
-
2008-10-29 18:51
widocznie dawno nie bywałeś :)
- 0 0
-
2008-10-29 15:59
Dobrze, że klechy nie mogą juz straszyc społeczeństwa zaćmieniem księżyca i zacmieniem słońca. !?
- 0 0
-
2008-10-29 16:02
gegroza za gierka kosciołów budowano w Polsce wiecej niz na całym swiecie łacznie. Ziemie tez gierek dawał za frico. I tak to
komuna przesladowała kosciół. gegroza już kończ swój kleszy dyżur. Idź zjedz "skromną" potrawę przygotowana przez :"gosposię"
- 0 0
-
2008-10-29 16:27
GNOSIS - TOWARZYSZU !~ (5)
było takie powiedzenie wmoim dzieciństwie - chcesz cukierka - idź do gierka - gierek ma to ci da - kopa w dupe i papa. Za duzo faktów i mitow towarzyszu....
- 0 0
-
2008-10-29 17:14
to ja ci odpowiem: Jezus TAK, wypaczenia NIE! (4)
mam nadzieję, że skojarzyłeś... bo to, że masz mentalność skrzywioną niewolnictwem PRL to widać - nie potrafisz sobie wyobrazić życia w wolności tylko stale potrzebujesz nad sobą jakiegoś Pana.
- 0 0
-
2008-10-29 17:39
(1)
ładna twoja wolność - zakaz budowania kościołow
- 0 0
-
2008-10-29 20:15
nie zakaz, tylko samodzielność i uczciwość
nie wymuszanie kawałka ziemi od miasta za darmo (nieeee.. za 'bógzapłać') tylko kupno po cenie rynkowej jak taka potrzeba. Nie rozkazywanie władzy świeckiej 'i żeby mi w szufladzie projekt nie leżał' tylko skromność i pokora jaką nakazał Jezus. Tak trudno to zrozumieć?
- 0 0
-
2008-10-29 18:49
tak bo w przeciwieństwie do ciebie nie myslę, ze jestem najważniejszy na świecie (1)
wspólczuje twojej rodzinie egoisto
- 0 0
-
2008-10-29 20:16
hmm.. mogłeś mi zarzucić wiele, ale egoizm???
gdzie? jak?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.