• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zima kuje asfalt na Obwodnicy Trójmiasta. Czekają nas remonty

Maciej Naskręt
11 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Korki na obwodnicy to codzienność, szczególnie zimą. Korki na obwodnicy to codzienność, szczególnie zimą.

Z powodu zimy GDDKiA musi usuwać dziury, które pojawiły się na ekspresówce zobacz na mapie Gdańska, co powoduje korki. A to dopiero początek utrudnień, jakie mogą nas czekać na Obwodnicy Trójmiasta. Droga z uwagi na duże natężenie ruchu zużywa się szybciej i będzie wymagała coraz częstszych remontów.



Jak oceniasz stan techniczny obwodnicy w Trójmieście?

We wtorek drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, którzy zarządzają ekspresówkami na Pomorzu, zlecili doraźną naprawę nawierzchni na jednym pasie jezdni obwodnicy w kierunku Gdyni na wysokości Kowal.

- O tymczasową naprawę wierzchniej warstwy jezdni poprosiła nas policja. Wykonaliśmy jej zabezpieczenie, by zapewnić bezpieczeństwo kierowcom podróżującym Obwodnicą Trójmiasta. To sytuacja nadzwyczajna - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy podkreślają, że głównym powodem powstania ubytków w jezdni są wahania temperatur. W dzień była ona dodatnia, a w nocy spadała nawet do -10 stopni Celsjusza. W efekcie woda, która najpierw dostała się w szczeliny asfaltu na obwodnicy, a potem zamarzła, rozsadzała nawierzchnię od środka. Zalegające fragmenty jezdni zagrażały bezpieczeństwu ruchu.

Prace wywołały korki na drodze ekspresowej. Kierowcy tracili tam nawet pół godziny.

- Mając na względzie utrudnienia w ruchu zdecydowaliśmy się przełożyć prace drogowe na późniejsze godziny - mówi Michalski.
Drogowcy ponownie zajęli ekspresówkę w środę przed południem na odcinku od węzła Gdańsk Lotnisko do Gdyni Chyloni. Prace mają zakończyć się przed popołudniowym szczytem.



Obwodnica Trójmiasta nie jest wieczna

Przypomnijmy jednak, że niektóre fragmenty obwodnicy były budowane bądź przebudowywane ponad dekadę temu. To oznacza, że żywotność takiej drogi jest na wyczerpaniu. Przyjmuje się, że bez remontów droga o nawierzchni asfaltowej powinna wytrzymać do 15 lat.

Dlatego drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA podkreślają, że może jeszcze w tym roku będą nas czekać poważniejsze prace na ekspresówce, polegające na wymianie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni.

Kierowcy doskonale wiedzą, z czym wiążą się tego typu prace. Korki są nieuniknione, ale drogowcy mają je minimalizować, czyli prowadzić roboty poza porannym i popołudniowym szczytem drogowym.

Miejsca

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Szczerze

    Powinni całą obwodnicę poszerzyć i zrobić pas awary

    • 5 0

  • Był przetarg, którego kryterium była najniższa cena.
    W efekcie czego, teraz, Człowiek pracy musi klepać łopatą mieszankę bitumiczną by uzupełnić ubytki w nawierzchni, a jak się nie da łopatą to kaloszem przydepcze.
    Ważne, że komuś żyje się lepiej w POlsce, temu, który wygrał przetarg, którego głównym kryterium była najniższa cena.

    • 4 1

  • robić po prostu rzetelnie

    Jak oszczędza się na materiałach to jest taka jakość. Za granicą autostrady są równiótkie i też przepustowość jest duża i nie widać łatania dziur. Ale jest robione rzetelnie.

    • 3 0

  • 3 pas już wiosną, proszę.

    Zanim zaczniecie Obwodnice Metropolitalne, Kaszubskie, Pachołki, Tunele i Zielone Wrota Przymorza.

    • 2 0

  • oczywiście latem nie było owych szczelin, i nie dało się przewidzieć że mróz wszystko rozsadzi

    czyli na zasadzie, a jakoś to będzie, sie rozwali, sie naprawi, a że tam sobie w korkach postoją to uj, drogowcy to albo barany, albo tylko udają idiotów...

    • 2 0

  • Elegant

    Jedziem do pracy długo ale robota jest, 500+ jest. Pozdro ziomy na budowie dres jazda gdynia najlepsza!!!!!!

    • 1 0

  • Jak remont obwodnicy to 3 pas

    Jak robić remont obwodnicy po 15 latach to koniecznie z dobudowaniem 3 pasa na całej długości. Wtedy i remont nawierzchni mógłby być mniej uciążliwy przy załóżmy 2 zwężonych pasach dostępnych dla ruchu zamiast 1. Warte do zastanowienia przy płynących funduszach unijnych Obwodnica to też droga do portów. Można ją od razu wydłużyć o OPAT i zjazd na Hel.

    • 1 2

  • Haha

    zarąbiscie ,maz codziennie jedzie do Straszyna do pracy wraca o 17,ciekawe jak ominie korki ..bedzie zarąbiscie przechlapane !

    • 0 1

  • Drogi na 15 lat!-To tylko w Polsze!

    Dziwne że niemieckie autostrady były budowane 30-40 lat temu i jakos sie nie rozpadaja!-Dziwne!

    • 1 1

  • Wahania temperatur

    No tak bo zima to u nas po raz pierwszy zaistniala a co za tym idzie zakoczyla drogowcow calkowicie.
    Do czasu az nie zmieni sie system wylaniania wykonawcow robot nic w tej materii sie nie zmieni. Biedny zawsze dwa razy traci.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane