• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Maciej Naskręt
24 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ministerialne plany rozbudowy dróg na północ od Trójmiasta. Ministerialne plany rozbudowy dróg na północ od Trójmiasta.

O rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa. Przyszłość Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta i Trasy Kaszubskiej jest bardzo mglista.



Która droga powinna powstać w pierwszej kolejności?

Wreszcie ministerialni urzędnicy wypowiedzieli się w kwestii budowy dróg ekspresowych na Pomorzu. W czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiadał na pytania posłów w tej sprawie.

Zaskoczeniem było to, że poinformował o rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.

- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w czwartek w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Nowa droga zdaniem ministra rozwiązywałaby problemy, które występują dzisiaj na starej drodze krajowej nr 6, która przechodzi przez Rumię, Redę i dalej idzie do Władysławowa.

- Wspomniana droga jest wiecznie zablokowana, szczególnie w okresach wakacyjnych jest po prostu zupełnie już nieprzejezdna - zaznaczył zastępca ministra. - Niebawem będziemy mogli przedstawić to jako konkretne rozwiązania, które wejdą do realizacji - dodał.
Zwróćmy jednak uwagę, że jeżeli minister mówił o "rozpoczęciu prac nad koncepcją drogi", to oznacza, że powstanie ona nie wcześniej, niż za dziesięć lat. Co najmniej tyle czasu mija od powstania pomysłu budowy nowej drogi, poprzez jej zaprojektowanie, zdobycie dokumentacji niezbędnej do budowy, przeprowadzenie przetargów i samą budowę.

Obwodnica Metropolitalna. Obwodnica Metropolitalna.
Ważna, ale blokowana Obwodnica Metropolitalna

Odpowiadając w czwartek na pytania posłów, wiceminister Szmit potwierdził, że na budowę całego pomorskiego odcinka drogi S6 (jej elementem jest Trasa Kaszubska) zabraknie środków w opracowywanym właśnie Krajowym Funduszu Drogowym. Jerzy Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta, została oszacowana na 7,7 mld zł.

- Budowa samej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest w pełni uzasadniona. Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie ogłaszać przetargu na jej budowę, ale niestety okazało się, że została podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj budować nie można - wyjaśnił Szmit.
Urzędnikom pozostaje czekać na rozstrzygnięcia sądu. Kwestie odwołania od decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej poruszyliśmy w miniony poniedziałek w osobnym artykule.

Według ministerialnych urzędników obwodnica została zgłoszona jako jedna z propozycji dofinansowania pozabudżetowego, czyli poza Krajowym Funduszem Drogowym. Z tego powodu o rozpoczęciu tej inwestycji zdecyduje Ministerstwo Rozwoju. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa czeka na jego opinię w tej sprawie.

Przebieg Trasy Kaszubskiej z Trójmiasta do Lęborka. Przebieg Trasy Kaszubskiej z Trójmiasta do Lęborka.
Ministerstwo: Trasa Kaszubska potrzebna, ale trwają analizy

Ministerstwo stoi na stanowisko, że drugim odcinkiem S6, który powinien powstać, jest trasa od Gdyni do okolic Lęborka.

- To jest rzecz, którą dzisiaj bardzo dogłębnie analizujemy i bardzo poważnie zastanawiamy się, czy nie spróbować jednak zapewnić finansowanie tego odcinka drogi S6" - mówił Szmit.
Wiadomo już na pewno, że najbliższym czasie nie rozpocznie się budowa ekspresówki z Lęborka do Słupska.

Budowa tej części drogi ze Szczecina do Trójmiasta, na odcinku od Sianowa, przez Słupsk i Lębork, miała się rozpocząć w 2018 r. Teraz wiadomo, że ekspresówką przez Słupsk pojedziemy nie szybciej niż po 2020 r.

Opinie (282) 4 zablokowane

  • Do włodka janusze mogą sobie latem pociągiem dojechać, raczej nie potrzebna inwestycja, ważniejsza jest Obwodnica Metropolitalna i Trasa Kaszubska!

    Ale pisuary z warszawy wiedzą lepiej co na pomorzu potrzebne..

    • 4 2

  • Pis nie lubi

    PiS nie lubi pomorza bo tu na nich jie głosują to nam zrobia zastój

    • 6 1

  • Nie ma litości

    Na półwyspie nie zmiesci sie więcej samochodów, nawet gdyby powstała autostrada do Władysławowa. Przynajmniej w sezonie powinny tam śmigać pociagi co pół godziny. Jest wyremontowane torowisko.Do tego tramwaje wodne z Sopotu i Gdyni. Do tego autobusy. Trzeba wybić ludziom z głowy pchanie się tam samochodem z jedną, dwoma osobami, na przykład wprowadzić opłatę za wjazd. To stara koncepcja , którą umoczono a teraz płacz.

    • 5 0

  • PIS STRASZY ZEMSTA

    Ludzie pomorza kaszubi i wychowani w rygorze pruskiej dyscypliny Kociewiacy nie pasują do wyglądu Gorali z podkarpacia zawsze biednych galicyjskich chłopów dzielacych kilka morgów, nie potrafiących zarządzać większym połaciem ziemi niż hektar. Tam zawsze można lokować propagandę , głupota górali i ich chciwośc kazdy zna jeśli był w zakopanem. Chociaż to nie podkarpacie ale zawsze coś ich łaczy. PIS woli inwestować w regiony polski gdzie jeżdzi się furmankami. Były zapowiedzi rozwoju gospodarki morskiej a jak ona będzie się rozwijać jeśli nie będzie dróg. Obwodnica jest tak zapchana, że jeśli komus pęknie opona blokuje przejazd prawie na całym odcinku. Strach jeździć nie mówiąc juz o planowaniu jazdy. Brak pasów awaryjnych, a dwa pasy to są dobre ale nie wokól dużej aglomeracji. Słowem kicha. Pomorzanie pomęczymy się PIS-em ale nie damy się zastraszyc ani skorumpować tymi łapówkami +500, które i tak za jakiś czas wyjdą nam bokiem. Tu wyszła idea wolności i będziemy jej wierni do końca.

    • 6 2

  • Minister Szmit robi Pomorze w ciula,

    jak sie chce kogos czegos pozbawic to dzwoni do kolesi, ktorzy podwazaja decyzje innych kolesi. Po Trojmiescie nie da sie juz jezdzic a Obwodowa to wolno plynaca rzeka zelastwa. Za 2 lata wszystko sie zakorkuje a ministerstwo rozpocznie prace nad nowa koncpcja albo powroci jednak do starej. To manipulacja!

    • 4 0

  • Jest jednak rozwiazanie,

    pewna holenderska firma rozpoczyna sprzedaz latajacych samochodow. Model podstawowy kosztuje 299.000 Euro. Mozna wziac w leasing.
    Jak widzisz korek na obwodnicy wysuwasz skrzydla i fru... gora .
    Tylko jak wyładować jak wszędzie korki. Male pasy. startowe wzdloz obwodnicy by sie przydały. To rozładuje sytuacje , przynajmniej na razie.
    Mozna z Gdyni do Wladyslawowa nad Zatoka grzac , nawet po kielichu..
    Po co czekac 10 lat.

    • 1 0

  • nie wierzycie

    https://www.pal-v.com/en/

    • 0 0

  • Ściema

    Ściema, kasa na s6 w większości miała pochodzić z funduszy unijnych, jeżeli budowy nie będzie to w późniejszym terminie pieniędzy na Dofinansowanie również nie będzie wynika z tego ze rząd znajdzie kasę której nie ma w budrzecie czy w śwince?

    • 0 0

  • Kasa była i nagle (1)

    Kasa na budowę s6 była zagwarantowana i nagle przestała buc gwarantowana mimo, ze większość chciała dać unia a rząd przesunął kasę na w inne ważniejsze rejony polski i tyle

    • 3 0

    • Przecież powszechnie wiadomo, że zajumali na 500+

      • 0 0

  • Trasa gdynia wladyslawowo

    Jak juz powstanie ta trasa na wladyslawowo to niech niezapomna o barierkach odgradzajace kazdy pas.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane