• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany dla kierowców przy Bramie Wyżynnej

Rafał Borowski
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

W tym tygodniu zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na Wałach Jagiellońskich w centrum Gdańska. Jest to związane z rozpoczęciem budowy przejścia naziemnego na wysokości Bramy WyżynnejMapka. Realizacja inwestycji, która obejmuje również okoliczny układ drogowy, potrwa do końca roku.



Po wybudowaniu przejścia przy Bramie Wyżynnej będę korzystał z:

W tym tygodniu rozpocznie się zapowiadana od dawna budowa naziemnego przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej. Przypomnijmy, że przy okazji zostaną przebudowane przystanki tramwajowe. Zostaną one poszerzone kosztem jezdni na ich wysokości. Warto podkreślić, że budowa przejścia to tylko jeden z elementów znacznie szerszej inwestycji.

W jej zakres wchodzi także m.in. przebudowa zatoki autobusowej od strony Forum Gdańsk, modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich w kierunku Pruszcza Gdańskiego, na odcinku od ul. Okopowej.

To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem. Natomiast na jezdni w kierunku dworca, na wysokości NBP, przebudowany zostanie pas z płyt do skrętu w lewo umożliwiający nawrotkę. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska, a ich koszt wynosi ok. 5,8 mln zł. Zgodnie z harmonogramem, inwestycja powinna zakończyć się z końcem tego roku.

Czytaj więcej: Wybrano wykonawcę przejścia między LOT-em i Forum Gdańsk

W tym tygodniu drogowcy wprowadzą zmiany w organizacji ruchu przy Bramie Wyżynnej. Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się we wtorek 3 sierpnia.

- Przez ok. tydzień jezdnia ul. Wały Jagiellońskie w stronę Pruszcza Gdańskiego zostanie zawężona do dwóch pasów ruchu. Wyłączony z ruchu zostanie prawy skrajny pas jezdni, na ok. 100-metrowym odcinku od węzła Hucisko. Ponadto wydłużona zostanie zatoka autobusowa, tak aby peron w całości był dostępny. W ramach tego etapu organizacji przewidziano także zawężenie chodnika przy zatoce autobusowej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Kolejne utrudnienia rozpoczną się w czwartek 5 sierpnia. Zostaną wówczas zamknięte na czas trwania inwestycji, tj. do końca roku, lewoskręt i zawrotka, znajdujące się na jezdni w kierunku Wrzeszcza na wysokości ul. Bogusławskiego.

- Planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest pierwszym etapem zmian planowanych na tym obszarze w ramach zadania. O kolejnych zmianach informować będziemy z wyprzedzeniem. Kierowcy poruszający się po tym obszarze muszą liczyć się z utrudnieniami co najmniej do końca roku - uzupełnia Niezgoda.
Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku. Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku.

Miejsca

Opinie (350) 7 zablokowanych

  • Mam nadzieję że wraz z tym przejściem zrobią ścieżkę rowerową aby można szybko dojechać do centrum.

    • 11 29

  • Tramwaje puścić w tunel. Jak w Brukseli. (1)

    A tunele dla pieszych powinny mieć nie schody tylko pochylnie. I to o małym kącie pochylenia.

    • 14 4

    • pochylnie są potrzebne dla pieszych z wózkami i dla rowerzystów

      tutaj nie będą potrzebne

      • 0 0

  • 3 Maja

    Należy przywrócić 2 pasy do skrętu w prawo w 3 Mają przy Forum. Wielu będzie tą drogą omijać utrudnienia.

    • 10 5

  • Czy w tym miescie rządzą ignoranci??? (7)

    Tak to prawda w miastach redukuje się ruch aut w centrum, ale te miasta maja obwodnice w kształcie ringu natomiast pani pasażer wraz ze swoją ekipą nie może zrozumieć że moje, nasze miasto ma inna strukturę i zapięciem ringu byla po czesci Grunwaldzka wiem ze to nie tak powinno byc ale z ringu nad morzem zrezygnowaliśmy moze i dobrze a moze dobrze dla deweloperów ale to juz temat na inna dyskusje
    Do. DRMG chcialbym poznac wasze plany dotyczące rozbudowy miasta w okresach 10-20-50 lat czekam na wgląd do planow o ile jakies istnieją bo zaczynam wątpić..

    • 41 6

    • Pani Ola to ma plany jedynie do kolejności udzielania wywiadów

      w których mówi o niczym

      • 11 3

    • miasta i aglomeracje o układzie linearnej zabudowy (tak jak Trójmiasto) (5)

      mają obwodnice w kształcie liniowych dróg: takie jak aleja Kazimierza Jagiellończyka

      • 2 5

      • Rozbawiłeś (3)

        Mnie! Obwodnica nie spełnia już swego zadania, bo ,,ktoś,, nabudował po drugiej stronie zbyt wiele domów! A i wszelkie galerie też zwiększyły ruch pojazdów! Może wprowadźcie rejonizację lub przepustki, jak w 1982 i będzie luźniej!

        • 3 2

        • wzrost ruchu pojazdów miał wiele przyczyn (2)

          warto pomyśleć, jak odwrócić ten trend. Doświadczenie wielu miast wskazuje, że budowa kolejnych połączeń drogowych, bez dbania o komfort i bezpieczeństwo pieszych prowadzi do paraliżu komunikacyjnego miasta i całych aglomeracji.

          • 1 1

          • Masz rację (1)

            Tylko pani pasażerka Ola nie ma żadnej koncepcji na rozwiązaniem poza strefami płatnego parkowania, wciskaniem na sile dróg rowerowych (podkreślam na sile i bez sensu patrzcie Hucisko droga rowerowa w śladzie drogi dla aut i dubelek na przejściu dla pieszych), no i zwężanie drogi zeby upchnąć bus pas albo przejście, co samo z siebie nic nie wniesie dopoki komunikacja nie bedzie lepsza (mniej awarii, lepsza synchronizacja pomiędzy skm a komunikacja, automatyczny bilet całodobowy wyjezdzam dana kwotę i juz dalej nie place (patrz Londyn), ale Ola tego nie widzi

            • 1 1

            • Bo to najlepsza koncepcja

              • 0 0

      • Yhm

        No to mamy problem bo al K Jagiellończyka nie ma już nic z funkcją obwodnicy a dwa w taki wypadku powinny być od niej odnogi które rozprowadzają czy tam przyjmują ruch w Gdańsku te odnogi są niedostosowane do przyjmowania ruchu patrz szadolki oliwa itd
        Sopot nie ma żadnej itd itd

        • 0 1

  • Po co tak na raty?

    Od razu zróbcie deptak od pruszcza aż do sopotu.

    • 36 4

  • Ludzie, mieszkańcy krzyczą " Nie" (2)

    Miasto um gdansk uparcie swoje. Niechcemy tego przejścia!

    • 66 14

    • zależy którzy mieszkańcy

      znam wielu, którzy czekają na skończenie tej inwestycji

      • 7 12

    • Ja chce i znam wielu chcacych

      • 3 4

  • Jakiś geniusz na to wpadł (1)

    • 18 12

    • Pewnie ten sam co na Dmowskiego zważył dwa pasy żeby ścieżkę rowerowa zrobić po której i tak nikt nie jeździ

      • 5 3

  • napiszę kolejny raz

    a czego oczekujecie od tego tria zwanego dla żartu władzami miasta.
    Ola i dwa Piotrki.
    Adamowicz był jaki był, ale to miasto w miarę funkcjonowało. A teraz jest dramat.
    Nie ma sprawnego transportu, zieleń wycinana, na każdym trawniku jakiś betonowy kloc wyrasta.
    Nie ma gospodarza.
    Jest serdeczna mentalna siostra narciarza z Belwederu. Tak samo zainteresowana swoim urzędem.

    • 37 9

  • Jak zawsze w temacie buraki z blachosmrodów twierdza zbedą korzystac z tunelu choc samy tylko od fotela nie odrywaja

    • 9 28

  • Dulska i twoja świta radze zmienic psychiatre bo ten was oszukuje !!!!!!!

    • 33 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane