• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany dla kierowców przy Bramie Wyżynnej

Rafał Borowski
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

W tym tygodniu zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na Wałach Jagiellońskich w centrum Gdańska. Jest to związane z rozpoczęciem budowy przejścia naziemnego na wysokości Bramy WyżynnejMapka. Realizacja inwestycji, która obejmuje również okoliczny układ drogowy, potrwa do końca roku.



Po wybudowaniu przejścia przy Bramie Wyżynnej będę korzystał z:

W tym tygodniu rozpocznie się zapowiadana od dawna budowa naziemnego przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej. Przypomnijmy, że przy okazji zostaną przebudowane przystanki tramwajowe. Zostaną one poszerzone kosztem jezdni na ich wysokości. Warto podkreślić, że budowa przejścia to tylko jeden z elementów znacznie szerszej inwestycji.

W jej zakres wchodzi także m.in. przebudowa zatoki autobusowej od strony Forum Gdańsk, modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich w kierunku Pruszcza Gdańskiego, na odcinku od ul. Okopowej.

To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem. Natomiast na jezdni w kierunku dworca, na wysokości NBP, przebudowany zostanie pas z płyt do skrętu w lewo umożliwiający nawrotkę. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska, a ich koszt wynosi ok. 5,8 mln zł. Zgodnie z harmonogramem, inwestycja powinna zakończyć się z końcem tego roku.

Czytaj więcej: Wybrano wykonawcę przejścia między LOT-em i Forum Gdańsk

W tym tygodniu drogowcy wprowadzą zmiany w organizacji ruchu przy Bramie Wyżynnej. Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się we wtorek 3 sierpnia.

- Przez ok. tydzień jezdnia ul. Wały Jagiellońskie w stronę Pruszcza Gdańskiego zostanie zawężona do dwóch pasów ruchu. Wyłączony z ruchu zostanie prawy skrajny pas jezdni, na ok. 100-metrowym odcinku od węzła Hucisko. Ponadto wydłużona zostanie zatoka autobusowa, tak aby peron w całości był dostępny. W ramach tego etapu organizacji przewidziano także zawężenie chodnika przy zatoce autobusowej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Kolejne utrudnienia rozpoczną się w czwartek 5 sierpnia. Zostaną wówczas zamknięte na czas trwania inwestycji, tj. do końca roku, lewoskręt i zawrotka, znajdujące się na jezdni w kierunku Wrzeszcza na wysokości ul. Bogusławskiego.

- Planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest pierwszym etapem zmian planowanych na tym obszarze w ramach zadania. O kolejnych zmianach informować będziemy z wyprzedzeniem. Kierowcy poruszający się po tym obszarze muszą liczyć się z utrudnieniami co najmniej do końca roku - uzupełnia Niezgoda.
Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku. Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku.

Miejsca

Opinie (350) 7 zablokowanych

  • (2)

    w gdansku potrzebny jest bunt aby przegonic obecna władze

    • 12 4

    • akurat to jest bardzo dobra decyzja

      • 2 5

    • dokładnie po urząd i wszyscy krzyczą wypie****

      • 2 1

  • LOT

    A kiedy zniknie ten wstrętny budynek LOTu ?

    • 8 8

  • Przy okazji wyburzyc to PRL - kie szkaradztwo ,dawny budynek LOT -u !

    • 7 6

  • (6)

    Wygląda na to, że tylko za komuny myślano perspektywicznie. Teraz działa się wg chwilowych potrzeb. Jest za dużo samochodów więc trzeba wybić z głowy innym kierowcom jazdę przez miasto. My urzędnicy sobie poradzimy - mamy swoje zamknięte parkingi i służbowych kierowców. Za stanie w korku i oglądanie facebooka nam płacą.

    • 173 36

    • (3)

      Możesz jeździć rowerem lub komunikacją miejską, auto to nie przywilej

      • 4 17

      • Możesz wysłać gołębia pocztowego, telefon to nie przywilej

        • 13 0

      • możesz sobie wykopać ziemiankę bo lodówka to nie przywilej

        • 10 0

      • "auto to nie przywilej"

        Masz rację, to nie przywilej...
        To konieczność.

        • 7 1

    • (1)

      Za komuny nie myslano perspektywicznie, bo nikt nie zakladal ze w pewnym momencie kazdy bedzie mogl sobie za wyplate kupic jezdzacy samochod. Jeden z paradoksow urbanistyki polega na tym, ze polepszanie systemu drogowego zwieksza korki. W rozwinietych krajach placi sie za sam wjazd do centrum miasta, a pieniadze z tego sa pchane w rozwoj komunikacji miejskiej, niestety naszym wlodarzom zajmie to pewnie ze 30 lat jeszcze. Gdyby kazdy wjazd do centrum kosztowal 10 zl to nagle wiekszosc ludzi pchajacych sie przez miasto wybraloby komunikacje miejska, ogrom wplywow z biletow pozwolilby na rozwiniecie tej komunikacji do poziomu europejskiego, i zyskaliby na tym tak naprawde wszyscy. Ale na razie jestesmy na etapie utrudniania zycia kierowcom.

      • 3 7

      • "gdyby kazdy wjazd do centrum kosztowal 10 zl"

        To zarobiliby dentyści na zgrzytających ze złości ludziach.
        Jednak to koszt dwóch przejazdów komunikacją miejską, wiec zapłacą haracz i przyjadą samochodem. Bo ich czas jest droższy.

        "rozwiniecie tej komunikacji do poziomu europejskiego"
        Wymaga nakładów i nigdzie się nie zwraca.
        Po osiągnięciu poziomu rozwoju komunikacji samochodowej (a zaręczam, daleko nam do niego), za którym faktycznie nie ma co liczyć na skalowalność (każdy system tak ma...), usiłuje się szukać rezerw w komunikacji zbiorowej. Z miernymi skutkami, szczególnie tam, gdzie zerwano ciągłość rozwoju.
        Skalę środków świetnie ilustruje przykład szybkiego tramwaju w Danii, którego koszty "inicjalne" osiągnęły kwotę pół miliarda... dolarów za 12 km torowiska.
        Wniosek - na dobra komunikację zbiorową stać jedynie bardzo bogate społeczeństwa.
        Poza tym ta komunikacja też gdzieś musi jeździć, a to jest nie do zrobienia w trójmiejskiej, archaicznej sieci drogowej... Na dodatek "ubogacana" pomysłami typu Wileńska/OGW czy niedokończonymi działaniami ze zgniłymi kompromisami jak Słowackiego, tunel czy "zielona", likwidacja kolei do NPort...

        • 3 0

  • czyli kolejne 2-3 min dłuzej jazdy tramwajem (2)

    • 10 1

    • (1)

      Nie. Tramwajom świateł nie przybedzie

      • 0 1

      • ale autobusom na pewno

        • 0 1

  • Ale....

    To są trudne decyzje i żaden czas nie jest wygodny dla mieszkańców. Ale jaka jest altwrnatywa żeby nie było korków? Czy trzeba wszystko od razu zamykać? Gdzie objazdy A przede wszystkim stosowne informacje i oznakowania?

    • 0 0

  • zamiast robić przejście lepiej zrobić nawierzchnię drogi właśnie od Huciska do estakady Unii Europejskiej (2)

    tam jest dziura na dziurze, wstyd żeby przed taką wielką galerią forum był tak dziurawy asfalt

    • 6 2

    • se zrób za swoje albo niech ci elbląg ją wyremontuje

      • 1 1

    • No przecież będą robic

      • 1 0

  • Eh

    Co za bzdura. Trzeba było wcześniej zasypać tunel i zrobić przejście. Nie macie cobrobic z naszymi podatkami ?

    • 4 1

  • Zasypać tunel.

    Mam nadzieję że tunel zotanie zasypany. Żeby nie utrzymywać dóch przepraw na raz. No bo skoro tunel jest taki be to po co go galej finansować?.

    • 2 3

  • Dalej mieszkańcy olewani przez Krówkę! (5)

    Pomysł chory! A najgorsze jest to, ze tak dużym niezadowoleniem mieszkańców Gdańska tym pomysłem to miasto dalej brnie w to. Chyba, ze jest to na zamówienie handlowców z Forum!

    • 17 4

    • mieszkańcy jakiej gminy? (2)

      bo gdańska chcą przejścia!!!

      • 3 4

      • (1)

        Gminy Gdansk! Jakoś więcej widzę głosów przeciwnych temu przejściu! No, ale ten wygrywa w Gdańsku kto płaci więcej! Mam nadzieje, ze przy najbliższych wyborach to w końcu się zmieni.

        • 2 3

        • Nadzieja matka głupich

          • 0 0

    • Przez jaką krówkę? (1)

      • 0 1

      • Z Colą!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane