• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Pierniki won z kierownicy

    Zabrać tym okularnikom starym prawa jazdy!!!

    • 4 5

  • Naprawdę głupi pomysł.

    • 6 6

  • a nie lepiej postawić tam sygnalizację z przyciskiem dla pieszych?

    • 10 5

  • to chyba żart! (5)

    może p. Kotłowski zechce tamtędy przejechać pomiędzy 7a 8 rano, albo 15-16 popołudniu! To działanie po najmniejszej linii oporu! W kontekście przebudowy Nowej Wałowej i ograniczenia do jednego pasa ruchu w tamtym rejonie, ZDiZ odetnie tą decyzją całą dzielnicę Dolny Wrzeszcz od Śródmieścia. Trzeba zainstalować światła albo, podziemne lub kładkę. Przejście jest potrzebne w tym miejscu studentom, uczniom Conradinum i wielu innym, więc likwidacja, co z pewnością już im przyszło do głowy, tez nie jest najlepszą myślą. Niestety trzeba kasy w tym wypadku, bo faktycznie źle się dzieje w tym miejscu.

    • 17 10

    • (1)

      zablokuje też al.Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza

      • 2 1

      • Tylko prawy pas,a są 2 inne.

        • 0 0

    • chyba po (2)

      chyba po linii najmniejszego oporu :/

      Obrzydzające poziom słownictwa.

      • 8 0

      • chyba obrzydzający poziom słownictwa

        • 1 0

      • Opor to wektor sily. A nie linia.

        • 0 1

  • To że 81- LATEK potrącił pieszego akurat w tym miejscu

    ma spowodować przekształcenie głównej drogi w "osiedlową" !!! Jak u nas takie są powody decyzji to nie ma się czemu dziwić że jest jak jest.

    • 8 6

  • Może ten dziadek był podstawiony

    W kilkanaście godzin po wypadku ZDiZ ma już projekt, kasę i wykonawcę co w tydzień przeprowadzi zmiany. Życzyłbym sobie takiej sprawności w łataniu dziur i zmiany organizacji w innych niebezpiecznych miejscach.

    • 8 2

  • u nas każdy wymaga przestrzeganiea przepisów od innych nie od siebie

    ten sam pieszy co krzyczy na kolejnym skrzyżowaniu bez skrępowania przejdzie na czerwonym swietle albo będzie łaził po ścieżce rowerowej

    • 6 2

  • (2)

    "Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze". Co to za bzdury!? Niech szanowny autor albo kogoś podpyta, albo sam sobie poczyta o zależnościach między prędkością, gęstością, a przepustowością w ruchu drogowym i nie wprowadza ludzi w błąd. Bo takie obiegowe opinie są bardzo szkodliwe.

    • 10 2

    • proponuję zwęzić autostrady - znikną z nich korki

      • 1 2

    • Jakby napisali, że to poprawi przepustowość...

      ...to nie byłoby tyle krzyku....a tak jest o czym pisać, jak to lud jest ciemiężony.

      • 0 0

  • Pieszy

    Szkoda, że pieszy zanim wszedł na jezdnię w ogóle się nie obejrzał tylko szedł prosto...

    • 8 4

  • (1)

    Ja bym wszstek asfalt zamalował zebrami. A co. Niech bydło w stalowych puszkach nie zna dnia ani godziny gdy rwał jego nać pieszy albo i rowerzysta się pojawi. I koniecznie za potrącenie dla takiego złamasa z blaszanej puszki Katyński strzał zamiast dochodzenia. Przetrwają tylko najtwardsi.

    • 4 9

    • Nie lubie jak piesi potracaja mi samochod.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane