• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Kierowcy łamią przepis czy nie?? (5)

    Jeżeli już poprawiane są oznakowania poziome , to może należy tez poprawić długość prawoskrętu na ostatnim zjeździe przed bramkami w Pruszczu.
    Obecnie pas zjazdowy ma jakieś 100m Codziennie jednak jest tam korek do zjazdu długości 500 m i więcej. Kierowcy postępują logicznie i ustawiają się na pasie awaryjnym, aby nie blokować jezdni.
    Jest to jednak wbrew przepisom...
    Mało tego tworzy to spore zagrożenie w ruchu, ponieważ jeżeli na pasie awaryjnym stoi akurat ciężarówka , to auto osobowe, nie wiedząc że to jest już korek do zjazdu, jedzie dalej, i próbuje na siłę wbić się między stojące pojazdy, tym samym blokując jezdnię...
    To cud że nie doszło tam jeszcze do poważnego wypadku...

    • 12 0

    • (4)

      Może czas zacząć poprawnie sygnalizować zjazd prawym kierunkowskazem?

      • 1 5

      • (3)

        Racja, jak wszyscy włączą kierunkowskazy, to samochody się skurczą i zamiast zajmować 500 metrów, zmieszczą się na 100.

        • 9 0

        • (2)

          A może dojeżdżając do ciężarówki będziesz widzieć, czy zjeżdża z głównej jezdni (załączony kierunkowskaz prawy), czy stoi na poboczu/pasie awaryjnym/pasie ruchu (załączone oba kierunkowskazy w trybie "światła awaryjne"). Zastanawiałeś się nad tym? Oczywiście, że nie, przecież większość kierowców w Polsce nie ma zwyczaju myśleć na drodze...

          • 1 1

          • Zakładasz optymistycznie, że kierowca ciężarówki zechce włączyć awaryjne (1)

            I co jeszcze? Może trójkąt wystawi, he he?

            • 4 0

            • Dal wielu kierowców, ciężarówka na awaryjnym pasie pół kilometra przed

              zjazdem z prawym kierunkiem to jednak znak że nawalił....

              • 0 0

  • Norma (3)

    Przecież każdy bardziej rozgarniety kierowca ma w d*pie te linie ciągłe przy matarni. Jak widzisz, że ktoś jest na psie rozbiegowym, a jedziesz prawym pasem to nalezy zmienic pas na lewy i pozwolić na swobodne włączenie się do ruchu. A przelatywanie z rozbiegowego na skrajny lewy w tamtym miejscu to też nirma i z tego było sporo kolozji, teraz można będzie zupełnie legalnie to robić co moim zdaniem tylko pogorszy bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu (Matarnia)

    • 8 7

    • (1)

      Chyba właśnie mniej rozgarnięty kierowca.
      Albo zwyczajnie pirat drogowy lub po prostu kretyn...

      • 4 2

      • Aż tak siebie nie krytykuj !

        • 0 4

    • Baranie - jak jest ciągła to jej nie przekraczasz!
      A jeśli ją przekraczasz to nie nazywaj siebie kierowcą a jedynie fujarą drogową przez którą stoimy w korkach jak dzwona zrobi na obwodnicy!

      • 4 3

  • Taaa...

    Jest tylko jedno ale....kiedy będę jechał lewym pasem a ktoś będzie wyjeżdżał na obwodnicę ,mając tą przerywają linię,to częściej będzie chciał wyjechać na pas lewy prowokują kolizję-wypadek.Prędkość na lewym pasie jest większa.
    Jest to moim zdaniem bardzo niebezpieczne,ponieważ część kierowców jeździ tak bo im wolno i już.

    • 13 0

  • Radar co 5 km i będzie koniec szaleństwa (1)

    • 7 4

    • Nikt tu nie pisze o nadmiernej prędkości leśny dziadku , kup sobie bilet miesięczny emeryci mają zniżki!

      • 2 3

  • Trzeci pas od Matarni do Owczarni !!! (1)

    Trzeci pas od węzłów na Matarni do Owczarni i od Owczarni do Osowej

    Nic innego już nie pomoże !!!! Jest miejsce to zróbcie to a nie czekajcie na całkowite zakorkowanie głównej arterii 3-miasta... To co się tam dzieje każdego dnia...... ale zaraz spadnie śnieg i wtedy będzie kompletny paraliż i nie trzeba być prorokiem aby to przewidzieć...

    • 8 1

    • A na czas rozbudowy kupmy hulajnogi.

      • 0 1

  • Idiotyzm! (2)

    Przecież tam są właśnie wypadki dlatego, że debile z rozpędówki jadąc 40 kmh "przeskakują" prawy pas i pomimo (teraz) linii ciągłej wskakują na lewy!
    W tej sytuacji auta jadące 120 kmh (a często niestety jeszcze szybciej) muszą hamować awaryjnie i powstają karambole!
    Tą linie ciągłą należy nie zmieniać na przerywaną ale zrobić tam podwyższony krawężnik by piraci drogowi nie mogli pomimo linii ciągłej wjechać na lewy pas!

    • 18 3

    • no tak

      • 0 1

    • Teraz będzie to nagminne - wjedzie ledwo na rozpędowy pas, ominie ciężarówkę i siup na lewy pas mając 50 na liczniku!
      A ci za nim niech się martwią ze 120 do 50 hamować na 20 metrach.
      Blacharze będą się cieszyć!

      • 2 0

  • wow

    • 2 0

  • jak jeździć? troche kultury i przewidywnia

    najgorzej jak włączający się w Gdyni Karwiny do obwodowej od razu ruszają na lewy pas. Nie raz miałam ostre hamowanie gdy na prawym pasie (lekki zakręt) mijałam większy samochód.
    Na odcinkach włączających szczególnie w Gdyni bo są strasznie krótkie zmieniam pas na lewy. Potem niestety trudno włączyć sie do prawego bo jest juz tam masa aut. Dostaję za to mruganie światłami i zajeżdżanie. Może nie zjeżdzać, niech sie inni martwią? postoją, wymuszą
    Jeżdżę średnio 110-140km/h ale samochód mam mały i więc niezbyt bezpieczny.

    • 5 3

  • Niech przemalują jeszcze zjazd z Kwiatkowskiego na obwodnicę w Gdyni

    tak żeby trzy pasy były na dłuższym odcinku, np od momentu gdy zaczyna się wygaszać lewy pas od Chylonii. Teraz prawie codziennie robi się tam korek.

    • 4 0

  • (1)

    postawić zakaz wjazdu na obwodnicę

    • 6 0

    • Popieram

      Będzie bezpiecznie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane